Kirjoittaja Aihe: T-Rex 500 Torque tube  (Luettu 14081 kertaa)

riku_t

  • Vieras
T-Rex 500 Torque tube
« : 27 Heinäkuu, 2008, 13:47:16 »
Tässä vain tuli mieleen, että jos aikanaan tuo hihna menee ja ehkä peräputki yms samaan aikaan, niin olisiko järkevää ostaa tuo torque tube tuolta trex-storesta... ;)

Mitä hyötyä systeemistä olisi? :-\

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #1 : 27 Heinäkuu, 2008, 14:01:14 »
Ei tarvitse huolehtia lämpötilojen tuomia kireyden vaihteluita niin kuin hihnassa ja pyörimis kitka on paljon pienempi. Tuo kyllä on kallis osa jos torppaa peräedellä. Itselläni on 600N:ässä torgue tube ja olen tyytyväinen siihen
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #2 : 27 Heinäkuu, 2008, 20:18:01 »
Jos sitä sitten miettisi, kun tulee tarpeen ostaa perän osia..

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #3 : 27 Heinäkuu, 2008, 20:18:36 »
Mulla on tuo torque tube 500:ssa ollut alusta asti. Onhan se huoleton, mutta torpissa aiheuttaa sitten vastaavasti enemmän huolia. Henttaan kivikossa olen jo kerran saanut rattaat rikki etupäästä kyntämällä kivikkoa (Onneksi varaosat sain Sepolta). Okei se oli kyllä kohtuu raju perälavan osuma, mutta väitän että hihnalla ei olisi mennyt mitään rikki. Torpissa meni ainoastaan ulkoputki kieroon, sisäputki ja rattaan pysyi onneksi ehjänä.

Summasummarum:
Parempi hyötysuhde (autorotaatiossa enemmän energiaa) ja todella huoleton vs. kalliimpi torpatessa. Ihan aloittelijana aloittaisin hihnalla, mutta voisin siirtyä osaamisen kasvaessa TT:hen. Molempien päiden rattaat kannattaa ostaa varastoon varaosiksi.

-

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #4 : 27 Heinäkuu, 2008, 20:22:45 »
Joo siis... ei ollutkaan ihan tässä alkuvaihees tarkotus päivittää...
Olishan se tietysti kova sana...

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #5 : 27 Heinäkuu, 2008, 20:24:37 »
Mulla on tuo torque tube 500:ssa ollut alusta asti. Onhan se huoleton, mutta torpissa aiheuttaa sitten vastaavasti enemmän huolia. Henttaan kivikossa olen jo kerran saanut rattaat rikki etupäästä kyntämällä kivikkoa (Onneksi varaosat sain Sepolta). Okei se oli kyllä kohtuu raju perälavan osuma, mutta väitän että hihnalla ei olisi mennyt mitään rikki. Torpissa meni ainoastaan ulkoputki kieroon, sisäputki ja rattaan pysyi onneksi ehjänä.

Summasummarum:
Parempi hyötysuhde (autorotaatiossa enemmän energiaa) ja todella huoleton vs. kalliimpi torpatessa. Ihan aloittelijana aloittaisin hihnalla, mutta voisin siirtyä osaamisen kasvaessa TT:hen. Molempien päiden rattaat kannattaa ostaa varastoon varaosiksi.

-

Oliko muuten valmiiks kitissä toi TT vai päivititkö heti sen?
En oo kyl semmosta kittiä toisaalta ees viel nähny mis ois mainittu et sisältää sen... :-\

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #6 : 27 Heinäkuu, 2008, 20:34:06 »
^ Halusin vähän bling blingiä kopteriin, joten ostin sen samaan konkurssiin.  ;D
Ei siis ollut kitissä mukana.

-

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #7 : 27 Heinäkuu, 2008, 20:51:19 »
No vähän ajattelinkin.... ;D

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #8 : 28 Heinäkuu, 2008, 08:48:57 »
Minulla on omassa viissatasessa kanssa TT.

Ja pudotin koneeni perä edellä... ;D

Meni peräputki ja kardaani irtipoikki ja molemman pään rattaat. Joo torpissa se kardaani vääntyy helpommin ja on sitä myöten vainaa ja koska osissa ei ole hihnan joustoa niin rattaita menee enemmän. En tiedä mitä varaosat maksaa mutta veikkaan että sellaiset 0-40e tulee torpille lisää hintaa TT:n avulla.

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #9 : 29 Heinäkuu, 2008, 21:22:07 »
Odotetaan sitten hieman lisää kokemusta... Kun hihnakin toimii loistavasti...

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #10 : 30 Heinäkuu, 2008, 11:46:46 »
pyörimis kitka on paljon pienempi.

Mulla ainakin hihnalla pyörii tosi kevyesti perä. Onko toi TT vieläkin kevyempi muka?

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #11 : 30 Heinäkuu, 2008, 12:12:14 »
On se.
Ja ero korostuu kun pistetään vähän kierroksia mukaan. Eli sen hihnan taivuttamiseen (pijonin ympäri) menee menee energiaa ja siihen menee lisää kun sen täytyy olla kohtuu kireällä. TT:ssä ei käytännössä ole kuin laakerien vastukset.

Tosin mihin nuo erot sitten vaikuttavat on kokonaan toinen juttu... 10-20s lisää ajoaikaa?

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #12 : 30 Heinäkuu, 2008, 13:54:16 »
On se.
Ja ero korostuu kun pistetään vähän kierroksia mukaan. Eli sen hihnan taivuttamiseen (pijonin ympäri) menee menee energiaa ja siihen menee lisää kun sen täytyy olla kohtuu kireällä. TT:ssä ei käytännössä ole kuin laakerien vastukset.

Tosin mihin nuo erot sitten vaikuttavat on kokonaan toinen juttu... 10-20s lisää ajoaikaa?

TT Tilattu. Sen 10sek takia..  ;)

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #13 : 30 Heinäkuu, 2008, 14:24:16 »
Eli siis tilasit 600:seen?

Ja mistä tilasit?

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #14 : 30 Heinäkuu, 2008, 15:34:22 »
Minä voisin vaihtaa 600N:nään TT:n sen takia, koska tuntuu kuin konetta ei olisi suunniteltu hihnaa varten. Peräputken säätö on inhottavin toimenpide mitä on koko harrasteen aikana tullut vastaan. Kun kaikki ruuvit irrottaa, ja työntää jaloilla konetta, vetäen samalla putkesta molemmin käsin kovasti äristen ja puhisten, se saattaa liikkua. Mutta vain saattaa. Rapukassa vastaava toimenpide hoitui ruuvien löysäyksen jälkeen peukalon ja etusormen pinsetti otteella.
Talvi pelottaa kun joutuisi säätämään putkea koko ajan... TT olisi helpompi, kun tuo säätö tartteisi tehdä tasan kerran.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #15 : 30 Heinäkuu, 2008, 22:04:02 »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #16 : 30 Heinäkuu, 2008, 22:36:56 »
+1 readyhelille, loistava toiminta ja nopea toimitus.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #17 : 04 Elokuu, 2008, 13:00:13 »
TorkkuTuubi saapui... --> Asennus

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #18 : 06 Elokuu, 2008, 13:12:16 »
TorkkuTuubi saapui... --> Asennus

Saitko jo asennettua??

Mahtoiko istua kivuttomasti paikalleen?...

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #19 : 07 Elokuu, 2008, 10:42:46 »
TorkkuTuubi saapui... --> Asennus

Saitko jo asennettua??

Mahtoiko istua kivuttomasti paikalleen?...

Ei ollu mitään ongelmia. Mutta ainakin uutuudenjäykkänä oli kaukana remmiperän pyörimisherkkyydestä. Remmillä jos perälavat oli esim taaksepäin, niin päälavat pyöri jo sen aiheuttamasta väännöstä, eli perälavat pyrki painumaan klo6 asentoon mistä tahansa asennosta.. Vaikka hiilarilavat onkin.

Kaipa tuo ajanmyötä herkistyy.. Eikä ole painettu hampaita vastakkain voimalla perän kiinnitysvaiheessa.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #20 : 07 Elokuu, 2008, 18:37:14 »
Kaikkihan kuluu tietysti...


riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #21 : 04 Tammikuu, 2009, 17:16:23 »
No niin... Eka torppi 500:sella takana ja TT tilattuna... :'(

Tippu omalle katolle 31.12.08... Laitoin tuona aamuna digikameran kii... ;)

Ironista?? Vai ei???

No joka tapauksessa videokuvaa sain... ;D ;D
Osat tilauksessa...

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #22 : 04 Tammikuu, 2009, 19:38:24 »
TT:n kanssa kannattaa olla varovainen perän kanssa. Ostin tuossa jonkin aikaa sitten Seppomikaelilta tt:n ja mukana tulleitten osien perusteella (villi arvaus) häneltäkin oli parit front drive setit mennyt perälapojen osuttua maahan. Sama itsellä. Tuo kohta onkin oikeastaan se heikko lenkki tuossa tt -systeemissä. Suosittelen kardaanipäivityksen ohessa joko pidempää peräevää tai jotain jatketta peräevälle perälapojen suojaksi (riippuu tietysti vähän lentotaidoista).
« Viimeksi muokattu: 04 Tammikuu, 2009, 19:41:12 kirjoittanut Tuukka »
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

riku_t

  • Vieras
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #23 : 04 Tammikuu, 2009, 19:45:20 »
Aivan, aivan... Vaikee kai pidempää evää laittaa, ku ottaa jo nyt landareiden takia maahan. Noin 3mm väliä...

No mut jooh... Otin rattaat eteen ja taakse varoiks... ja sen tangon...

Täytyy ottaa rauhallisesti ku saa sen kii...

Poissa sluivi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 500 Torque tube
« Vastaus #24 : 04 Tammikuu, 2009, 19:58:23 »
Itekkin päivitin t rexän ja ostin ton tt putken aivan loistava verratuna hinaan. Hihna tahto luistaa vaikka kuinka kireälle laittoi ei auttanu ei mikään. tt- putken vaihto niin loppu perän pito ongelmat täysin. Mulla kyllä oli heti alkkuunsa paljon herkempi kuin hinhnalla varmaan ahisti sitten kun niin kireällä joutu pitämään. Kertaakaan en ole saanu rattaita menemään vaikka nekin ostin varalle kumminkin pirflippiä yms treenannu missä voisi tulla helpostikkin torppi. Helposti ne kyllä varmaan menee rikki pienestä hipasustakin.

-SK-
ALIGN
Trex-450 pro/Align DS410M/Spartan DS-760+futaba s 9257/Hyperion VX-G3 3s 2200mAh 
Trex-700N/JR DS8915+futaba s9451/Spartan DS-760+futaba BLS251/YS 91 SR/
Spektrum DX-7/ 2,4 GHz
http://www.joensuunrcharrastajat.org/

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
29 Vastauksia
9843 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Toukokuu, 2009, 16:12:23
kirjoittanut 1m4s0_
9 Vastauksia
4364 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Heinäkuu, 2012, 11:55:29
kirjoittanut Maikko
42 Vastauksia
29960 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Kesäkuu, 2013, 16:30:26
kirjoittanut Matti Häkkinen
7 Vastauksia
4025 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2013, 12:39:23
kirjoittanut 338federal
0 Vastauksia
1490 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2014, 20:34:26
kirjoittanut Falconi