Kaksitahtisen ahtaminen on ongelmallista koska osa sylinteriin "vaivalloisesti" saadusta seoksesta tupaa
karkaamaan pakoputkeen eikä osallistu tehontuottoon. Ahdin ei ainakaan paranna tilannetta.
Silloin kun ahdetun moottorin käyttö oli kilpamoottoripyörissä sallittua, käytettiin esim pumppua mikä lisäsi kampikammion tilavuutta imutahdissa ja vastaavasti pienensi tilavuutta huuhtelun aikana.
Ladepumpe.
Turboja on laitettu kaksitahtista jonkinlaisella menestyksellä ainakin moottorikelkkoihin. Vaatii moottorin ja ahtimen väliin oikeanlaisen pakoputken, käytännössä paisuntakammio toiminee parhaiten.
Sähköahtimen kanssa lienee sama juttu, ahtopaineen lisääntyessä lisääntynyt seos karkaa pakoaukon kautta harakoille. Vaatisi muutoksia sylinterin ajoitukseen ja pakoputkeen että olisi oikeasti hyötyä.
Ainakin autoihin saa ostaa valmiita settejä, tiedä sitten paljonko tulee oikeasti lisäpotkua mutta ei näytä paljon maksavankaan.
http://www.ebay.com/bhp/electric-superchargerPaisuntakammio on siitä kiva laite että, se toimii tavallaan itsessään ahtimena. Eikä siinä välttämättä tarvita yhtään liikkuvaa osaa.