Sain tinattua tuon pienemmän eli 3300 mAh 3S 25C akun liittimet. Siitä löytyi kennojännitteenä 3,79; 3,8 ja 3,79 volttia. Tämä tarkistettu icharger 208B laturin monitor ohjelmalla.
IR on 5; 2 ja 5 onko sitten milli ohmia. Arvot otettu suoraan paketista lataamatta tai balansoimatta akkuja yhtään. Akku kiinni HK:n balanserilaudassa, mutta balansointiliitin kytketty suoraan laturiin laudan ohi.
Katsotaan mitä tulee tuosta isommasta eli 4000 mAh 6S 60C akun arvoista kunhan käyn kaverin luona juottamassa liittimet, oma kolvi ei ihan riitä noille isoille liittimille.
Nyt on vertailukohtaa eli 306 näyttää aika samanlaisia arvoja IR on 5; 2 ja 6 milliohmia. Jännitteet on samat kuin 208:lla.
Neljätonnisen vastaavat arvot:
2; 2; 6; 5; 5; ja 4 milliohmia, kennojännitteet 3,83; 3,82; 3,81; 3,83; 3,81 ja 3,82 volttia. Nämä 208 laturilla, ja vastaavat sitten 308:lla.
2; 2; 2; 2; 1; ja 1 milliohmia, kennojännitteet 3,84; 3,82; 3,81; 3,82: 3,82 ja 3,82 volttia.
Eli on noissa jonkin verran eroja latureiden välillä. Tosin antaa nuo luultavasti suuntaa. Vertailun vuoksi sitten 306 laturin antamat resistanssit vanhalle 4000 mAh 25C akulle, lentoja lienee reilusti päälle pari sataa, ei ole pidetty tarkkaa kirjaa.
5; 6; 7; 9; 3 ja 4 milliohmia. Akku ladattu storageen edellisen lentokerran jälkeen samalla laturilla yksinään balansoitu samalla. Kennojännitteet oli 3,83 tai 3,84 volttia eli jännitteet ovat säilyneet hyvin. Resistanssit selvästi suurempia kuin uudessa akussa.
vastaavasti resistanssit 4400 mAh 45C akun, jolla lentoja 75 kappaletta. 3; 3; 2; 2; 1; ja 1 milliohmia, toisen samanlaisen akun arvot identtiset.
Tuosta voitaneen päätellä että tuo vanha neljätonninen on selkesti huonoimmassa kunnossa näistä akuista, sitä en osaa sanoa kuinka huonossa, mutta näppituntuma on että tuon akun jännitteet on jo vähän epätasapainossa lennon jälkeen eikä potkua irtoa samalla tavalla kuin noista paremmista.