Kirjoittaja Aihe: Kopterikuumetta ilmassa  (Luettu 54144 kertaa)

Poissa Eispii

• Seniori torppari
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #50 : 05 Tammikuu, 2014, 22:05:49 »
Tee sinä ja vänkää siitä kun olet väärässä ehdottomasti jonkun muun mielestä. Seiso sanojen takana ja perustele, kuuntele että olet väärässä yms. Aina ne tietää parhaiten, jotka ei koskaan kommentoi mitään muuta kuin että ei pojat näin.
Jos mää teen niin onko muita hyviä mankkoja ku FlySky...... ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #51 : 05 Tammikuu, 2014, 22:10:09 »
Tee sinä ja vänkää siitä kun olet väärässä ehdottomasti jonkun muun mielestä. Seiso sanojen takana ja perustele, kuuntele että olet väärässä yms. Aina ne tietää parhaiten, jotka ei koskaan kommentoi mitään muuta kuin että ei pojat näin.
Joo tuollainen kannattaa tehdä, niin pääsee taas vääntämään..  ::)
Osaltani olen kommenttini sanonut. Kaveri valkkasi mielestäni ekaksi radioksi kelpo pelin, jolla pääsee pidemmällekkin.

Poissa Luigi Cravatto

• Seniori torppari
« Vastaus #52 : 05 Tammikuu, 2014, 22:24:28 »
H....tin tosikot, en muuta sano ;D ;D ;D ;D

Poissa TeroS

• Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #53 : 05 Tammikuu, 2014, 22:40:33 »
Tämä(kin) on keskustelua. Keskustelu ja avoin dialogi on vaan hyvästä, ei pahasta :)

Poissa Pikkiz

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #54 : 05 Tammikuu, 2014, 23:59:00 »
Täähän keskustelu lähti lapasesta  :D Juu en ole vielä satavarmasti mitään lukkoon lyönyt, laitan ostoilmoa mm. foorumille lähempänä tilipäivää. Simun mukana ei tule adapteria, Spektrumiin ei kai tarvitsekaan? Eipä nuo varmaan maltaita maksa erikseen ostettunakaan jos päädyn muuhun merkkiin..

Onkos täällä paljon porukkaa lahden seudulta, jos pääsis hypistelemään eri radioita?
Blade QX180 HD - Spektrum DX8

Poissa Kaapeli

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #18
« Vastaus #55 : 06 Tammikuu, 2014, 04:53:26 »
Futabaan saa sen neliönmallisen adatperin vitosella posteineen kiinasta. Lähempääkin voi tulla (kalliimmalla?). Ja kannattaa käydä kentällä hypistelemässä radioita ja kyselemässä muutenkin kokeneemmilta mielipiteitä. Niin itsekin tein ja sain vältettyä monta huonoa ostosta sen ansiosta.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #56 : 06 Tammikuu, 2014, 06:15:16 »
Se on kyllä ihan totta että toiset mankat ei sovi toisille käteen. Toisilla on liian paksut sormet ja toisilla liian lyhyet. Toiset haluaa pitää niitä kytkimien välissä ja toiset ei saa mankasta tukevaa otetta ilman kumeja reunoilla. Kannattaa ehdottomasti käydä jossain lennätyspaikalla tai kaupassa kokeilemassa käteen sitä mankkaa.

Turha tästä on kenenkään kierroksia ottaa. Ei tässä kukaan oo mitään paskaa jauhanu. Kaikki kertoo mielipiteitään ja asianosainen tekee niistä sitte omat päätöksensä. Kyllä mä mankkaa ostavana alottelijana ainakin haluisin kuulla jos jossain värkissä on esim ongelmia.

Ja onhan noiden värkkien lähetystavassa, vastarivalikoimissa, luotettavuudessa, käteen sopivuudessa jne niin paljon eroja että mitä enemmän näkökantoja sen parempi.

Spektrumin värkeillä toimii suoraan noi bnf (bind and fly) koneet ja se on spektrumille taas iso plussa. Tosin on niitä kaikenlaisia lisälaitteita lähettimeen millä ne saa toimimaan millä vaan mankalla. Itse en taas noita bnf koptereita kaipaa kun tuppaavat olemaan aika huonoja loppupeleissä. Alottelijalle kuitenkin hyviä laitteita.
« Viimeksi muokattu: 06 Tammikuu, 2014, 07:24:34 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kaapeli

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #18
« Vastaus #57 : 06 Tammikuu, 2014, 07:13:22 »
Niin ja taitaa muuten olla 8FGssä ne kytkimet lähempänä toisiaan mitä esimerkiksi 14SG:ssä. Ei itsellä ole ollu ongelmia futaban kytkimien kanssa.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #58 : 06 Tammikuu, 2014, 10:06:58 »
Se on kyllä ihan totta että toiset mankat ei sovi toisille käteen. Toisilla on liian paksut sormet ja toisilla liian lyhyet. Toiset haluaa pitää niitä kytkimien välissä ja toiset ei saa mankasta tukevaa otetta ilman kumeja reunoilla. Kannattaa ehdottomasti käydä jossain lennätyspaikalla tai kaupassa kokeilemassa käteen sitä mankkaa.

Turha tästä on kenenkään kierroksia ottaa. Ei tässä kukaan oo mitään paskaa jauhanu. Kaikki kertoo mielipiteitään ja asianosainen tekee niistä sitte omat päätöksensä. Kyllä mä mankkaa ostavana alottelijana ainakin haluisin kuulla jos jossain värkissä on esim ongelmia.

Ja onhan noiden värkkien lähetystavassa, vastarivalikoimissa, luotettavuudessa, käteen sopivuudessa jne niin paljon eroja että mitä enemmän näkökantoja sen parempi.

Spektrumin värkeillä toimii suoraan noi bnf (bind and fly) koneet ja se on spektrumille taas iso plussa. Tosin on niitä kaikenlaisia lisälaitteita lähettimeen millä ne saa toimimaan millä vaan mankalla. Itse en taas noita bnf koptereita kaipaa kun tuppaavat olemaan aika huonoja loppupeleissä. Alottelijalle kuitenkin hyviä laitteita.

Muistetaan nyt kuitenkin se että täällä foorumilla otanta on pieni ja yksittäinen tai muutama yksittäinen ongelma kertautuu. Varsinkin kun se sattuu kaverille joka osaa pitää ääntä ja on suora mielipiteissään ;D (Niinkuin pitääkin olla!)

Mankkamerkki nyt vaan tuntuu olevan monelle se elämääkin isompi asia. Itse käytän spekua ja olen erittäin tyytyväinen, mietitään joskus futtea jos saavat puhuvan telemetrian ja mankka sopii käteen. Ei se mun spekun käyttäminen sitä tarkoita että se olisi "the one", mulla nyt tuo sattuu olemaan ja toimii hemmetin hyvin ongelmitta :)

Ei mersukaan ole paska auto vaikka ystäväni taksisuhari korjautti yhtä yksilöään harva se viikko, maanantaikappaleita sattuu kaikille tuotteille.

Fakta on se että jos ahluaa pitää lentävät härpäkkeet ehjänä niin jättää ne hyllylle ihailtavaksi, ilmassa käytettäessä ne hajoaa, ennemmin tai myöhemmin, enemmän tai vähemmän.

Olen edelleen sitä mieltä että keskustelua tulee olla ja täällä se on mukavan vilkasta, jatketaan sitä ja pidetään omista näkökannoista kiinni.

Poissa Aki T

• Pro torppari
« Vastaus #59 : 06 Tammikuu, 2014, 10:32:54 »
Paremmasta kun ei ole tietoa nii minä veivaan vieläkin dx6i:llä. Ei mitenkään paras minun pikku kätösille mutta hyvin on tähän asti pärjätty. Tosiaan ku ois se 1 kanava lisää niin ei tarvis esim, 3gx kans erillistä vastaria vaan menis suoraan satelliiteilla. Helpottas kummasti pienenpien koptereiden kans jossa tota tilaa ei nii mahdottomasti ole.

Mut hyvin tuollakin pääsee alkuun, halpa ja hyvin toiminut(koputtaa puuta).
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3

Poissa oskuk

• Seniori torppari
« Vastaus #60 : 06 Tammikuu, 2014, 10:35:31 »
Radio lie intohimoja herättävä siksi että se on tarpeeksi abstrakti. Brassailuunhan radio ei oikein sovi: ulkopuolinen kun ei ymmärrä niistä mitään eikä tiedä mikä olisi in, kallis tai hyvä. Ja harrastajaa on taas radiolla vaikea vakuuttaa, se katselee sitä lopputulosta, lentoa.

Jos minulta kysyttäsiin kopterointiinvinkkiä radiosta, sanoisin että hommaa sen merkinen mitä lennätyspaikallasi näet: näin saat neuvoja ongelmiin. Neuvojille vieras värkki on usein kuin kysyisi mieheltä vinkkiä huulipunaongelmiin.

Poissa Mikkelsonni2

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #61 : 06 Tammikuu, 2014, 10:41:45 »
Muistetaan nyt kuitenkin se että täällä foorumilla otanta on pieni ja yksittäinen tai muutama yksittäinen ongelma kertautuu. Varsinkin kun se sattuu kaverille joka osaa pitää ääntä ja on suora mielipiteissään ;D (Niinkuin pitääkin olla!)

Mankkamerkki nyt vaan tuntuu olevan monelle se elämääkin isompi asia. Itse käytän spekua ja olen erittäin tyytyväinen, mietitään joskus futtea jos saavat puhuvan telemetrian ja mankka sopii käteen. Ei se mun spekun käyttäminen sitä tarkoita että se olisi "the one", mulla nyt tuo sattuu olemaan ja toimii hemmetin hyvin ongelmitta :)

Ei mersukaan ole paska auto vaikka ystäväni taksisuhari korjautti yhtä yksilöään harva se viikko, maanantaikappaleita sattuu kaikille tuotteille.

Fakta on se että jos ahluaa pitää lentävät härpäkkeet ehjänä niin jättää ne hyllylle ihailtavaksi, ilmassa käytettäessä ne hajoaa, ennemmin tai myöhemmin, enemmän tai vähemmän.

Olen edelleen sitä mieltä että keskustelua tulee olla ja täällä se on mukavan vilkasta, jatketaan sitä ja pidetään omista näkökannoista kiinni.

Mihin tarviit puhuvaa telemetriaa? Ei sinäänsä onhan se varmaan kiva mut jos  vaakakuppiin laitetaan luotettavuus ja se että kapula juttelee niin mie kallistun luotettavuuteen.

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #62 : 06 Tammikuu, 2014, 10:45:11 »
Itellä on Spectrum DX7 ja Futten 14SG

DX7 on parempi kädessä ja napit ovat paremmin. DX7:sta vaan loppuivat ominaisuudet kesken. Spectrumin hyvä ominaisuus on halvat ja kevyet (2,2-3g) vastarit.

14SG on taas sitten todella munipuolinen ja siten visiin vähän vaikea aluksi. Futaban telemetria on minusta hienosti toteutetu koska erillistä telemetria lähetintä ei tarvita. 14SG:n saa päitettyä puhuvalle telemetrialle. Minulle tosin riittää pelkän jänniteenvalvonta ja värinät siittä.

Itse ostaisin heli mankaksi jonkun käytetyn Futten tai Spectrumin laitteen, jonka kanssa joku kaveri osaa tarvittaessa auttaa.

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #63 : 06 Tammikuu, 2014, 11:04:12 »

Mihin tarviit puhuvaa telemetriaa? Ei sinäänsä onhan se varmaan kiva mut jos  vaakakuppiin laitetaan luotettavuus ja se että kapula juttelee niin mie kallistun luotettavuuteen.

Olen siihen tykästynyt, ei se maata mullista jos sitä ei ole. Koen todella käteväksi sen että eri varoitukset erottaa toisistaan ja ne saa kuuluviin. Saa pitää silmät siellä missä ne pitääkin olla eli lentävässä vehkeessä.

Sen sijaan "vaskakupissa telemetria tai luotettavuus" on jo puhdasta kakkaa, kaikki spekut ei kuse kintuille ;)

Poissa Mikkelsonni2

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #64 : 06 Tammikuu, 2014, 12:00:30 »
Olen siihen tykästynyt, ei se maata mullista jos sitä ei ole. Koen todella käteväksi sen että eri varoitukset erottaa toisistaan ja ne saa kuuluviin. Saa pitää silmät siellä missä ne pitääkin olla eli lentävässä vehkeessä.

Sen sijaan "vaskakupissa telemetria tai luotettavuus" on jo puhdasta kakkaa, kaikki spekut ei kuse kintuille ;)

Tuo luotettavuus on minun mielestäni tärkein asia kapulaa valittaessa. Se mikä on luotettavin onkin sitten joko luulon tai tiedon varassa. Joka tapauksessa jos  minulla on ilmassa laite joka maksaa tonnista ylöspäin ja jota ei juoksemalla pääse pakoon niin on mielestäni melko olennaista nostaa esiin juuri luotettavuus. Mut kaikki jotka lentää lentää tyylillänsä ;)

Poissa Korppi

• Seniori torppari
  • 47
« Vastaus #65 : 06 Tammikuu, 2014, 13:14:31 »
Tuo luotettavuus on minun mielestäni tärkein asia kapulaa valittaessa. Se mikä on luotettavin onkin sitten joko luulon tai tiedon varassa. Joka tapauksessa jos  minulla on ilmassa laite joka maksaa tonnista ylöspäin ja jota ei juoksemalla pääse pakoon niin on mielestäni melko olennaista nostaa esiin juuri luotettavuus. Mut kaikki jotka lentää lentää tyylillänsä ;)

Eiköhän nuo kaikki suositellut ole "luotettavia", eli nuiden joukosta kriteereiksi voikin tulla muut asiat. Olen mallilennokkipuolella lukenut kamppeista jossa likipitäen kaikki mahdollinen oli tuplattu ja silti tullut romua radioiden (muistaakseni graupner) takia.
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa TeroS

• Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit TreRC
« Vastaus #66 : 06 Tammikuu, 2014, 13:21:52 »
Tuo on aivan totta, kun on sähköllä toimivista radiolaitteista kyse niin ennemmin tai myöhemmin jokin pettää, se taitaa olla ainut fakta tässä "mun on parempi kun sun"-touhussa. Voidaan mailman tappiin asti kiistellä kärkkäästikin siitä että "sun mankkas on paska koska mulla ei samanmerkkinen toiminu" tai "toi o paska, eihän se ees sovi käteen ja sen rulla o perseestä" mutta kyllä se niin vaan on että kaikilla niillä lentää.

Mutta hei, ainahan argumentointi puolesta ja vastaan on kivaa niin kauan kun dialogi pysyy puhtaan ja asiallisena :)

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #67 : 06 Tammikuu, 2014, 13:40:04 »
Vielä kun sen dialogin saisi oikeaan säikeeseen eikä spämmitäisi näitä aloittelijoiden säikeitä täyteen pskaa.

Tuo vääntö kun ei vaan johda mihinkään eikä siitä aloittelia saa mitään hyödyllistä irti. Varsinkin kun ne viestit tuppaa sisältämään outoa termistöä ja kopunetin in side läppää, joka ei juuri rekisteröityneelle välttämättä aukea hyvällä tavalla.

Eli mun mielestä olisi hyvä jos modet saisi pidettyä nämä aloittelijoiden säikeet siistinä ja tapellaan me tuolla muissa säikeissä :D saadaan lisää harrastjia eikä pelästytetä niitä heti pois.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 06 Tammikuu, 2014, 13:44:30 kirjoittanut zxiicci »

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #68 : 06 Tammikuu, 2014, 14:36:23 »
Katsotaan vielä hetki. Jos ei auta, niin aloitetaan heti alkukysymyksen jälkeen alusta.
Minkä arvoista radiota olet Pikkiz ehkä etsimässä?

Poissa Pikkiz

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #69 : 06 Tammikuu, 2014, 15:06:49 »
Parisataa alkaa olla maksimi, sillä näyttäisi ihan ok kamppeita saavan. Laidasta laitaan tullut tarjouksia,  mm. Futaba J6, Spektrumin dx8.. Valinnanvaraa on!

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #70 : 06 Tammikuu, 2014, 15:11:29 »
Kyllä tuolla summalla saa ihan hyvän mankan. Sen voi sitten myöhemmin päivittää jos haluaa.

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #71 : 06 Tammikuu, 2014, 15:21:34 »
Jos n.200€ käyteystä mankasta on valmis maksamaan niin, ei varmaan ole tarjonnan puutetta  :)
Mutta valinnanvaikeutta sitäkin enemmän  ;D
Kaikilla malleilla varmasti tulee toimeen. Onhan ne tähän tarkoitukseen tehty.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #72 : 06 Tammikuu, 2014, 15:23:34 »
Parisataa alkaa olla maksimi, sillä näyttäisi ihan ok kamppeita saavan. Laidasta laitaan tullut tarjouksia,  mm. Futaba J6, Spektrumin dx8.. Valinnanvaraa on!
Tuo J6 näyttö on hiukan pieni ja fontti iso. Siinä on paljon lyhenteitä ja on vähän sekava. Toki kaikkeen tottuu. Jos lähdet ns tyhjästä ettei ole kokemusta muista niin kyllä siitä saa hyvin kiinni. Itelläni on ollut spektrumia ja niihin tottuneena tuon näyttö ja iso fontti vähän hankaloitti verrattuna Spektrumiin jossa pieni fontti ja näin ollen näytöllä näkyy aina vähän enemmän.

Poissa Aki T

• Pro torppari
« Vastaus #73 : 06 Tammikuu, 2014, 15:32:35 »
Tästä topicista innostuneena, jos sitä alkais itsekkin päivittelemään ohjainta.  8) Spektrumissa pysytään ja varmaan toi dx8 ois varteenotettava vaihtoehto.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3

Poissa Pikkiz

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #74 : 06 Tammikuu, 2014, 16:22:55 »
Itse asiassa yllätyin että oikeesti hyviä radioIta saa parilla sadalla, olin jotenkin siinä uskossa että kopun ohjaimista saa pulittaa enemmänkin. Hyvä että näin päin, tuntuu että kaikki vaan kallistuu maailmassa koko ajan.. Nyt vaan lotto pyörimään ja miettimään mihin päätyisi. Onneks tilipäivä on puolessa kuussa niin en mee heti lyömään kauppoja mistään lukkoon  ;D

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5870 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Elokuu, 2008, 17:52:01
kirjoittanut Petri P
9 Vastauksia
4693 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2010, 09:26:23
kirjoittanut Jussi.
55 Vastauksia