Kirjoittaja Aihe: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita  (Luettu 47533 kertaa)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« : 06 Tammikuu, 2014, 09:33:50 »
http://www.store.revolectrix.com/

Kohtuu uusi merkki. Heiltä löytyy kuitenkin jos jonkinmoista tavaraa ja laatukampetta pitäisi kaikki olla.
Varsinkin akut. Niitä on kehuttu kovasti ja testeissäkin ovat pärjänneet ylitse muiden merkkien.
Ja mikä parasta, akut ovat todella kilpailukykyisen hintaiset.

Tässä linkki melko vakuuttavaan testiin
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1767093

Itse tilasin kokeeksi 700 kopteriin yhden akkuparin 3700mAh 6S 60C. Akkupari maksoi 165€.
Tullin mahdollisesti perimät eurot päälle.
http://www.store.revolectrix.com/Products/DIAMOND-Label-60C-LiPO-batteries-XH-equpped/Revolectrix-3700mAh-6S-Lipo-Diamond-Label-GP-KO-JST-XH-Balance-Connector

Mikäli akut ostaa Suoraan Singaporesta, he lupaavat taatusti tuoreita akkuja.
Sanovat että akut on tehty samana päivänä kun ne lähetetään asiakkaalle :)
Tein tilauksen 30.12.2013
Seurantanumeron sain 6.1.2014
Eli muutama päivä tilauksesta ja akku on lähtövalmis.

Todennäköisesti tulen lataamaan näitä suoraan lennosta n.10C virroilla, kevyen alkuverryttelyn jälkeen.
Juu juu, lupaavat max 6C, mutta mikäli akut kerran on niin hyviä että jättää TP:t ja Genssit taakseen, niin en jaksa uskoa että kovin paljon huonompaa tykkää kuin esim. Thunder Powerit joita olen melkein aina ladannut 9C virroilla siitä asti kun niitä on ollut saatavilla. Ja ovat kestäneet paremmin kuin hyvin.

Käytän nyt tätä tilattua akkua siis yhtenä ainoana akkuparina kopterissa, joten se ei lepää hetkeäkään lennätyspaikalla. Mikäli tämä akkupari kestää puolikin vuotta, on se hintansa mielestäni haukkunut oikein hyvin.

Nyt vaan jännätään  ;D ;D


Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Dje

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #1 : 06 Tammikuu, 2014, 09:46:31 »
mulla 2 paria, 5000 ja 4500. Tosi hyvia tähän asti, mut ei ole viela kuin 2-3 kk.
ladan kuitenkin hitaammin, ja aluksi varovasti.. ihan aluksi ei ollut ihan balanssissa, mut 3 cyclin jalkeen, täydellinen. toinen pari ostin jouko tillauskessa ja silloin oli balanssissa suoran.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #2 : 06 Tammikuu, 2014, 10:10:00 »
Sitte ku vee on sen puoli vuotta noita kiduttanut hyvin kokemuksin nii minäki voisin katella yhen setin molempiin koneisiin. Kotona lataan 1C tai alle ja kentällä "kiireessä" 2C tai vähän päälle.  ;D

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #3 : 06 Tammikuu, 2014, 10:35:12 »
Kun saan akut, voin ainakin alussa päivittää tähän miten lataan/purkaan ja miten käyttäytyvät.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #4 : 06 Tammikuu, 2014, 11:25:54 »

Todennäköisesti tulen lataamaan näitä suoraan lennosta n.10C virroilla, kevyen alkuverryttelyn jälkeen.
Juu juu, lupaavat max 6C
Suosittelen ottamaan ainakin kopterista irti latauksen ajaksi ni ei pala kaikki.

Nojoo mua noi virrat epäilyttää enkä näe oikein tarvetta tai järkeä vaan yhden akkusetin pitämiselle mutta jos se toimii niin miksi ei.

Mielenkiinnolla kyllä kuulen tuloksia mitä tästä seuraa.

Paljonkos sun puoleen vuoteen mahtuu syklejä?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #5 : 06 Tammikuu, 2014, 11:42:58 »
Ne syklit jää nähtäväksi. Vaikea sanoa etukäteen. Tammikuun aikana en pääse paljoa lennättään mutta helmikuulla jo sitten paremmin.

Uskon että talvella ei lämmöt ole ongelma akulla mutta, sitten kesällä saattaa olla eri juttu. Toki testien mukaan viileämpänä nämä pelittää kuin muut. Tämä yksi syy miksi ostin.

Kesää varten olen värkännyt tuuletussysteemin kopterilaukkuun koska lataan sen päällä.
Se tuulettaa noparin, moottorin ja akut. Näin hilut saa viileämmäksi lentojen välillä, joten eivät ole valmiiksi kuumia.

Suoraan kopteriin aion ladata. Lämpöanturit on aina kiinni latauksen aikana, joten lämpömuutokset huomaa heti.
Jos näyttää siltä ettei akut tätä hommaa kestä, täytyy ostaa toinen setti tai sitten siirtyä takaisin Thunder Powereihin. Ne kyllä suoriutui tästä hommasta puhtain paperein.

Aiemmin mulla oli 2 settiä TP 65C akkuja. Toista ladattiin aina max 3C virroilla. Ne kesti 170 sykliä.

Toista settiä alussa ladattiin samoin, mutta jossain vaiheessa sitten siirryin 9C lataukseen ja tähän jatkuvaan kidutussyklisysteemmin ja silti tämä akkupari kesti 220 sykliä  ;D Joten en olis kovin huolissaan tästä mun systeemistä.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #6 : 06 Tammikuu, 2014, 11:45:20 »
Mua aina hämää toi "tehdään samana päivänä kun lähetetään asiakkaalle" mainostus.
Se tarkoittaa käsittääkseni sitä että ne kootaan kennoista samana päivänä. Kennojen tekeminen kun kestää tietääkseni useamman vuorokauden kaikkine herättelyineen ja kuivatteluineen.

Voin toki olla väärässäkin.

Jokatapauksessa ne on kohtalaisen tuoretta tavaraa. Kierto pysyy nopeana koska ei tarvitse olla kun muutaman kokoista kennoa varastossa ja niistä yhdistelemällä saa kaikenkokoisia (eri kennomääriä) akkuja tehtyä...

Mielenkiinnolla odotan kanssa kokemuksia...

Poissa xio

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #7 : 07 Tammikuu, 2014, 03:43:00 »
Lainaus
Toista settiä alussa ladattiin samoin, mutta jossain vaiheessa sitten siirryin 9C lataukseen

Miten tätä nyt kommentois? Voi pyhä mooses sentähän!  :D

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #8 : 07 Tammikuu, 2014, 06:47:43 »
Nii in. Sanoppa muuta. 12C olis saanut ladata mutta kun ei laturi kykene kahta akkua.
Pitää vissiin ostaa toinenki 4010.
Huomattiinkin just viimeviikolla että meillähän tulee kentän virranottopaikalle voimavirtaa.
Joten se ei olekkaan ongelma. Siihen vaan adapteri ja saa ulos 3x16A.
Se riittää kolmelle laturille.

Ei ole montaa vuotta kun suositeltu lataus oli 1C.
Sitten tuli 2C ja sitä kauhisteltu ja päivitelty kuinka nopeeta se on.
Sitten kaikki C-luvut nousi pilviin todella lyhyessä ajassa.
Ja pian muistellaan ja nauretaan kuinka kauhisteltiin 10C latauksia.
Kohta sekin on arkipäivää.
Tai meille täällä Rovaniemellä se on ollut siitä asti kun TP:n 65-130C akkuja on saanut.
Eikä minkäänlaista merkkiä sen haittapuolista ole havaittu.
Päin vastoin.
Nyt ei tarvi rahaa laittaa kiinni useisiin akkuihin jotka kuitenkin on kohta arvottomia.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #9 : 07 Tammikuu, 2014, 07:06:50 »
Huomattiinkin just viimeviikolla että meillähän tulee kentän virranottopaikalle voimavirtaa.
Joten se ei olekkaan ongelma. Siihen vaan adapteri ja saa ulos 3x16A.
Se riittää kolmelle laturille.

Sunhan pitää kohta hommata voimavirtapowereita sinne ettei tarvi valovirran kanssa kärvistellä. Saisit tuosta 3x16A töpselistä paljon enempi irti :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #10 : 07 Tammikuu, 2014, 07:24:23 »
Noo eiköhän mun 3500W riitä jonkun aikaa.
Mulle nyt oikein hyvä tahti nykyinen systeemi. N. 8-10min. Latausta ja lennätystä vähän vähemmän.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #11 : 07 Tammikuu, 2014, 11:18:14 »
Yleensä shukot on 10A nallin takana, joten virtaa saat 10x230=2300w, eikös näin?
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #12 : 07 Tammikuu, 2014, 11:35:24 »
Yleensä joo. Mutta tässä tapauksessa on 16A.
Ja tosiaan voimalinjakin siinä samassa seinässä saatavilla.
Tarkoittaa 3x16A
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #13 : 07 Tammikuu, 2014, 14:13:35 »
Niin, ja eikö sieltä saa sillon voimavirtaa ulos 400*16*sqrt(2) = 9050VA, vai laskinko ihan väärin. Tuolla luulis jo akkuja latailevan kun vaan hommaatte jonku jytkyn voimavirtapowerin sinne tekemään tuosta sopivaa tasavirtaa :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #14 : 07 Tammikuu, 2014, 14:50:02 »
Niin, ja eikö sieltä saa sillon voimavirtaa ulos 400*16*sqrt(2) = 9050VA, vai laskinko ihan väärin. Tuolla luulis jo akkuja latailevan kun vaan hommaatte jonku jytkyn voimavirtapowerin sinne tekemään tuosta sopivaa tasavirtaa :)
Riippuu mitä kytkentää meinaa soveltaa. Mutta max teho irtoaa kuitenki ottamalla jokaisesta vaiheesta erikseen eli edellä mainittu 3x16A -> 11kW (ja tietenkään yhden vaiheen kuorma ei voi nousta yli 3.6kW:n).

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #15 : 07 Tammikuu, 2014, 15:31:08 »
Riippuu mitä kytkentää meinaa soveltaa. Mutta max teho irtoaa kuitenki ottamalla jokaisesta vaiheesta erikseen eli edellä mainittu 3x16A -> 11kW (ja tietenkään yhden vaiheen kuorma ei voi nousta yli 3.6kW:n).

Juuri näin. Itse joudun duunissani noitten voimasähköjen kanssa puljaamaan (125A, 63A, 32A, 16A). Yleensä tollasen 16A vaiheentakaa saa hyötytehoa max3200W.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #16 : 07 Tammikuu, 2014, 15:46:15 »
Juuri näin. Itse joudun duunissani noitten voimasähköjen kanssa puljaamaan (125A, 63A, 32A, 16A). Yleensä tollasen 16A vaiheentakaa saa hyötytehoa max3200W.

Sama homma duunin suhteen. Käytännössä jos menee yli kolmen kilon niin ollaan todella riskialttiilla sektorilla. 2000-3000W turvallisesti 16A tökkelistä. Johtohelvetti ja useat liitokset tietysti huonontaa lisää tilannetta.. En tarkoittanut turvallista turvallisuuden kannalta vaan siinä mielessä ettei sähkö mee poikki esim. kesken tapahtuman.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #17 : 07 Tammikuu, 2014, 16:36:38 »
Eiku mulla oli väärä kerroin kaavassa. Sehän menee että 400V * 16A * sqrt(3) = 11085VA. Mikä on käytännössä sama kuin 230V*16A*3 = 11040VA. Tietysti tuon 400 ja 230 voltin suhde on myös neliöjuuri kolme, eli tarkoilla lähtöarvoilla laskettaessa saadaan sama teho ulos riippumatta siitä otetaanko teho kolmio vaiko tähtikytkennällä ulos. Sähkömoottoreissa asia on sitten eri kun tähti ja kolmiokytkennän välillä saadaan saman impedanssin yli eri jännite, mistä seuraa se että samasta moottorista saadaan eri tehot ulos eri kytkennällä. Olipa hyvä kun tuli tämäkin selvitettyä.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa xio

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #18 : 07 Tammikuu, 2014, 18:59:49 »
Lainaus
Noo eiköhän mun 3500W riitä jonkun aikaa.

Tässä oon iteki funtsinu että nykyinen alle 2000w systeemi on naurettavan vähän. Eli jotain päivitystä pitäis tehdä että päästäis 4000w lukemiin.
Ainut vaan että tulee naurettavan kalliiks  ;D

Mutta sekös kuuluu tähän harrastukseen!

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #19 : 07 Tammikuu, 2014, 19:40:04 »
Eihän näillä asioilla ole mitään tekemistä rahan kanssa.
Tarvehan se tässä pääasiassa huutaa  ::)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #20 : 07 Tammikuu, 2014, 21:19:39 »
Lainaus
Sähkömoottoreissa asia on sitten eri kun tähti ja kolmiokytkennän välillä saadaan saman impedanssin yli eri jännite, mistä seuraa se että samasta moottorista saadaan eri tehot ulos eri kytkennällä.

Asia ei valitettavasti ole näin.
Vaan.
Kolmiossa käämiin vaikuttaa pääjännite ja tähdessä vaihejännite. Joten mootoria voidaan käyttää kahdella ei jännitellä.
Esim. tähdessä 660V ja kolmiossa 380V. Tietty pienemmällä jäniteellä tarvitaan suurempi virta että saadan samateho ulos.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #21 : 07 Tammikuu, 2014, 22:20:33 »
Xio alle 2kW? vai puhuks pelkistä povereista? Oliha sulla niitä, muuta ku sarjaan vaan ni piisaa :)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #22 : 11 Tammikuu, 2014, 19:59:33 »
Sain patterit tullattua, ja varmaankin viikonloppuna pääsen niitä herättelemään.
Aika nopeasti lähtivät liikenteeseen tilauksesta ja paljon nopeammin olisivat ollut tassuissa jos olisin heti päässyt tullaamaan ja hakemaan postista.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #23 : 18 Tammikuu, 2014, 08:21:36 »
Nyt on Revojen sisäänajo menossa..
1. Lataus 1C (3.7A)                      Purku 0.85A    IR 4-5
2. Lataus 1C (3.7A)                      Purku n. 4A     IR 3.5-5.1
3. Lataus 1C (3.7A)    IR 3.7-5.3    Purku n. 4A     IR 3.8-5.1
4. Lataus 1C (3.7A)    IR               Purku n. 4A     IR 3.2-5.6
5. Lataus 1C (3.7A)    IR 3.8-5.4    Purku n. 4A     IR 3.5-5.6  ...  3.9-5.4
6. Lataus     (20A)     IR 2.4-4.6    Purku n. 4A     IR 3.8-5.2
Näyttäs olevan selkeästi isommat IR-luvut toisessa akussa.

Nämä temput siis latureilla tehty ja purku aina storage jännitteeseen.

Tullessa kennot n. 3.8V ja pientä heittoa oli.

Heti paketista otettaessa kiinnitin huomiota omaan nimeen akun etiketissä ja siihen että, toinen akku oli 1.8mm paksumpi.
Tämä paksumpi näyttäs olevan myös yli 100mAh isompi kapasiteetiltään. ??
Ihme touhua :o
Akkupari siis 3700mAh kokoisia ja 60C.

Akuissa on joku ihme tarra jonka merkitystä en täysin käsitä.
« Viimeksi muokattu: 18 Tammikuu, 2014, 17:19:33 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Petri Järvimies

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #24 : 18 Tammikuu, 2014, 08:39:20 »
Toi tarra näyttää ihan lämpötilan osoitus laitteelta. Eti sektorit muuttaa väriä hieman eri lämpötiloissa ja jos kaikki on muuttanu väriä niin pitäs viimeistään jäähdytellä.

Kunhan arvailen

http://www.store.revolectrix.com/Products/Accessories/revolectrix-temperature-sensitue-battery-labels

Arvasin oikein... Tarran lämpötila-arvot on 50, 60 ja 70 astetta. Ihan hyödyllinen kampe, kun näkkee heti, jos alkaa lämpenemään, mutta näyttää vain ton yhen kennon lämmön, joten hyödyllisyys jääkin vähän puolitiehen.
« Viimeksi muokattu: 18 Tammikuu, 2014, 08:44:13 kirjoittanut Petri Järvimies »
Liian kanssa pärjää aina

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2972 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2011, 21:31:58
kirjoittanut J@ni
27 Vastauksia
15680 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Marraskuu, 2012, 19:53:42
kirjoittanut njs
3 Vastauksia
2617 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2013, 18:37:56
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
2944 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 14:16:14
kirjoittanut 338federal
114 Vastauksia
44081 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2016, 20:42:10
kirjoittanut TeroS