Kirjoittaja Aihe: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita  (Luettu 47538 kertaa)

Poissa xio

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #50 : 27 Toukokuu, 2014, 20:28:52 »
Pojat tuumaillu friikissä että kovassa imussa ei hyvä merkki  ::)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #51 : 27 Toukokuu, 2014, 21:08:55 »
PS. On se muuten jännä että jotkut on out of stock, vaikka tehdään samana päivänä kuin tilataan  :P

Hyvä pointti :) Mutta ei ne kyl lupaa muutakuin että, valmistuvat samana päivänä.
Jos joihinkin malleihin ole värkkejä niin paha tehä, tai jos tosiaan sitä kennotyyppiä ole just nyt tuotannossa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #52 : 29 Toukokuu, 2014, 18:51:31 »
RCGroupsissa tällä merkillä ilmeisesti on jo jonkin verran seuraajia. Voisi tilata, mutta toi 5.2Ah saattaa olla vähän liian paksu mulle, eikä viitti sitten vaan yhtä akkua tilata, kun se FedEx tms myös maksaa jotain. Justiinsa otin 5 zippyä vähän täydennykseksikin...

Jos joihinkin malleihin ole värkkejä niin paha tehä, tai jos tosiaan sitä kennotyyppiä ole just nyt tuotannossa.

No voihan se olla. Kun en ole lipojen valmistusta koskaan opiskellut, niin paha sanoa että miksi esim. 3900mAh 3S akku tarvitsee erilaisia kennoja kuin 3900mAh 4S akku. Tietysti se alueen äärimmäisen kylmä sää voi myös vaikuttaa tällä hetkellä  ;)
« Viimeksi muokattu: 29 Toukokuu, 2014, 18:54:27 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #53 : 02 Kesäkuu, 2014, 20:02:51 »
N.240 sykliä takana. N.210 syklin kohdalla aloin ladata 35A, tämä nopeuttaa latausta n. minuutilla.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #54 : 03 Kesäkuu, 2014, 16:33:29 »
260 sykliä nyt. Tänään tuli lennettyä aika paljon.
Lataus joka kerta 35A. On todella kuuma ilma 27 astetta.
Akkujen max lämpö käväisi 52,5 asteessa kun lensiin hieman liian tyhjäksi.
Muutoin lämmöt hinkkas 43-48 asteen välillä.
Koko ajan tahti oli.. Lataus 5-6min ja lento 8-9 min.
Lensin melkein kaikki lennot suht pienillä kierroksilla ja 800 Hensulla.

Alkaa olla semmonen tunne että, eikö näitä saa mitenkään rikki :D
Toisen akun pieni pullistus ei ole muuttunut miksikään.
Sisäiset vastukset joka kennolla alle 2.

Kun ei tällä runnomisella kerran hajoa, niin taidan nostaa ämpärit 40A asti.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #55 : 03 Kesäkuu, 2014, 21:57:44 »
Sulla taitaa olla purkuvirrat aika pieniä, jos kerta lataukseen menee vähemmän aikaa mitä purkamiseen :) Se voi olla se mikä hellii akkuja aika paljon.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #56 : 03 Kesäkuu, 2014, 22:06:11 »
No tällä reissulla oli kaikki lennot pienellä purkauksella, eli n7-8min. Mutta tyhjään niitä myös kolmessa minuutissa. Ja siitä väliltä. Riippuu ihan millä kepakolla lennän ja kuin innostun.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #57 : 21 Kesäkuu, 2014, 19:35:48 »
Syklejä 300
Aika pitkään jo tehnyt 40A latauksia, saa 5min. Täyteen. Latausajasta noin puolet lataa 40A ja loput menee sen alle.
Monesti purku ylittänyt 80% säännön. Sekä akku lennon jälkeen ollut yli 50asteessa useita kertoja jos nopeasti purkaa.


Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #58 : 24 Kesäkuu, 2014, 07:50:41 »
Tuo toinen pakka kun on pikkusen paisunut. Niin näyttäs siltä että, on vaan yksi kenno tuosta reunasta.
Koko pakka muuten on kova kuin kivi. Oiskohan siinä yksi kenno ottanut itteensä silloin kun akut kävi alle 3V.
Mutta ei vieläkään ole IR:ssä mitään poikkeavaa. Eikä akun muussakaan suorituskyvyssä.
Latauskin hoituu tosi mallikkaasti ja aina yhtä aikaan piippaa valmista.

Voipi olla, siis VOI, että kuitenkin piakkoin laitan nämä akut muihin hommiin.
Tuo mun TDR800 6S oottaa enää postin kuskaamaa moottoria ja siihen käyttöön vois laittaa pysyvästi toisen 6S pakan. Sitten toinen pakka jakaa kahtia ja laittaa autokäyttöön.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #59 : 24 Kesäkuu, 2014, 08:51:30 »
Jep, siellähän ne kennojen yksilöerot tulee ensimmäisenä näkyviin kun 12S pakka vedetään nippuna kuiviin. Koko pakan heikoin kenno menee ensimmäisenä alijännitteelle ja todella nopeasti kun muissa voi vielä piisata jännitettä muutaman hetken. Mutta kyllä ne on kovaa käyttöä kestäny, ei voi muuta sanoa.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #60 : 24 Kesäkuu, 2014, 08:58:05 »
Jep.
En missään vaiheessa odottanut näiden kestävän yli 200 sykliä.
Mutta, mutta :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #61 : 10 Heinäkuu, 2014, 12:05:30 »
Nyt akuilla pitkälti yli 300 sykliä, eikä sääliä ole tunnettu.
Viimeaikoina ollut todella lämpöset kelit ja akut  monesti yli 50 asteisia lennon jälkeen.
Nyt on toinenki patteri ihan pikkusen pehmeä lennon jälk.
Mutta ei pahasti.
Vielä olen sitkeä sissi enkä ole uusia tilannut :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa gemini 95

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #62 : 10 Heinäkuu, 2014, 12:10:10 »
Ovat kyllä uskomattoman hyvät akut. Omalla syklejä vasta 50, pitäisi siis kestää vielä kauan, varsinkin kun latailen hieman maltillisemmin  ;)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #63 : 10 Heinäkuu, 2014, 12:19:47 »
 ;D Kyllähän se välillä hirvittää laittaa 50 asteisia pattereita latautumaan 40Ampeerilla  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa gemini 95

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #64 : 10 Heinäkuu, 2014, 12:48:04 »
Mikäs siinä jos akut kestää, silmät kiinni vaa kun painaa "chargea"  8)
Onks sulla niitä lämpötilatarroja niissä, jos niin ootko todennut tarkoiksi? Kokeilin kyllä kuumailmapuhaltimella että toimii mut ootko kattonu jollain infrapunamittarilla?

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #65 : 10 Heinäkuu, 2014, 13:05:40 »
En kyllä tarroja ole seuraillut. Mulla on laturin anturit akuissa kiinni.
Tein Depronista akkujen kylkiin ilmatiiviin kotelon jossa anturi.
Eli jokaista kennon kylkea kotelon sisällä vähänmatkaa.
Ei kovin paljon pitäis vaikuttaa jos yksi kenno eri lämpöinen.
Pitääpä yrittää muistaa ottaa lämpömittari mukaan ja kattoa mitä ne tarrat näyttää.
Sillon kun antureita asensin, mittasin että ainakin huoneenlämmön näytti oikein.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa gemini 95

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #66 : 10 Heinäkuu, 2014, 13:16:16 »
ok, kyllä uskoisin että siitä tarrastakin saa osviittaa, ainakin ne oikeessa järjestyksessä syttyi kun tohottelin, lennon jälkeen mulla on muistaakseni palanut vaan se eka (40C ?)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #67 : 18 Heinäkuu, 2014, 18:09:35 »
Nyt 322 syklin jälkeen se pullistunut patteri pöhöttyi niin pahasti että uutta piti tilata.
Samalla se kävi selvästi alijännitteessä, ku muut taas ei lähelläkään.

Siinä terveemmässä akussa on sylkejä enemmän ja sillä vielä jatkan lentoja 6S 800 hensulla.

Tästä vois nyt tehä johtopäätöksen.. ÄLÄ päästä kennoja alle 3V :D Kyllä se ikä siitä lyhenee.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #68 : 18 Heinäkuu, 2014, 21:12:17 »
Purin akun eläkekäyttöön ja tein pienempiä pakkoja RC-autoilua varten.
Hyvät pisteet saa minulta myös Revon kasaus. Oli siistit liitokset.
Olin vaan senverta usein vetänyt pakkaa pillistä että plussanapa, vaimikähänsenyon se alumiiniliuska, niin se oli väsähtänyt yhestä kohtaa ja melkein katkes kokonaan kun niitä taivutin ja availin.
Katotaampa kuin vielä jaksaa autossa..
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #69 : 31 Heinäkuu, 2014, 21:33:45 »
Nyt saapui uusi 6S 3700mAh akkupari.
Näitä käytän samaan malliin kuin edellisiä eli, lento.. lataus 40A.. lento.. lataus 40A........
Merkkaan syklit ylös, mutta mitään sen kummempaa en viitti alkaa värkkämään.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #70 : 01 Elokuu, 2014, 13:17:16 »
Mitäs se lämpömittari näyttää latauksen aikana?

Akunhan pitäs viilentyä kun sitä ladataan... mulla noi (eri merkkiset) 4S:t lähtee ympäristön lämpötilasta ja nousee ihan muutaman asteen jos 2C tienoilla latailee.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #71 : 01 Elokuu, 2014, 16:07:20 »
Jos huoneenlämmöstä lataa 9C niin takuulla akku lämpee. Mutta ei se ny haittaa.
Olen nytkin kentällä ja pari tuntia touhunnu. Kertaakaan ei akku ole käynyt alle 40 astetta.
Ja mä olen nyt lentäny todella rauhallisesti.
Toki tuo vanha patteri jo on.
Nuo uudet nyt samalla sisäänajossa ja niillä vaan leijutellu ja kevyttä taivasta.

Mä en ole 2C latausta tehny kohta pariin vuoteen yhdellekkään akulle :D
Oli pieni tai suuri.
Pienimmät mun 1300mAh patterit lataan 15 tai 20A.
Nuo on nyt toista vuotta vanhat eikä mitään muutosta uusiin.
Son kätevää kun saa laturissa aina olla samat säädöt :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #72 : 02 Elokuu, 2014, 07:02:49 »
Eilen uusien pattereiden sisäänajoa. Maltillista latausta (12A) kun enempään ei 206B pysty ja 4010 oli toilelle kepille. Sitten leijuttelua ja kevyttä kikkailua suunnilleen akun puoliväliin. 6S kepakko myös mukana että sai lentää ootellessa.

Vaihdoin uusien akkujen kutisteet valkoisiksi ettei aurinko kovin lämmittäis latauksen aikana.
Ne lämpötilalätkät tuli irtonaisena. Ihan hyvä koska, varmaan moni haluais liimata ne paikkaan jossa näkyy.
Itse etiketit lähti kutisteista helposti irti kun lämmitti sen verran että kutiste alkoi kutistua lisää. Tarrat tippui melkein ittestään :)

Ostin muuten semmosen HK:n akkuhälyttimen, Quanum Pocket Vibration Telemetry Voltage Meter With Alarm.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=40033

Mä tykänny että toimii ihan hienosti. Halpa kun saippua.








Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #73 : 16 Elokuu, 2014, 18:33:36 »
Tälle uudelle akkuparille testaan nyt semmottii hommaa että..
Nyt kun mä hommasin HK:sta Quantumin akkuvärvöttimen jonka hyväksi havainnut.
Niin.. oon laittanu sen niin että, ilmoittaa kun patterista joku kenno 3,5V tai alle.
Mä siis viis veisaan mistään 80% tyhjäyssäännöstä. Jos akkuhälytin alkaa rimpuilla, vähennän rasitusta ja tai pienennän kierroksia. Sitten kun pienemmillä kierroksilla hälytin rääkäisee, otan koneen alas.
Tällöin akku on lataukseen laitettaessa n.3,6-7V per kenno.

Kun mä kuitenkin näkisin homman niin että, akulle turmiollista on käydä esim. rasituksessa alijännitteessä. Ja pelkästään 80% sääntöä käyttämällä akku voi mennä alijännitteelle jo kauan ennen kuin 80% on purettu. Tällä systeemillä näin ei pääse käymään, ja akku voidaan purkaa paljon tyhjemmäs.
Näillä 3700mAh pattereilla tulee melkoiset lentoajat hensulle vaikka akku onkin pieni :)
Tänään esim. kokeilin 710mm lavoilla ja sillä Scorpparin 10kw moottorilla paljonko saa lennettyä. Ja saihan sitä lentää :) 16 minuuttia kevyttä 3D kieppiä. Patterit täyteen 7 minuutissa ja sisään meni 3500mAh. Tällä hetkellä lataa enää n.5A joten otan taas akut lentoon. Mutta jos lataa loppuun asti, menee sinne noin 250mAh enemmän.

Näillä nyt mennään, ja katotaan kauanko Revolectrixit laulaa.
Ja lataus siis aina 40Ampeerilla suoraan lennosta.
Tänään akkujen maksimilämmöt oli 55° kun ilmanlämpö oli n.15° ja kevyt tuuli.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #74 : 17 Elokuu, 2014, 20:53:06 »
Paljon on alijännite? Ja nyt jotain referenssiä sille että tuo merkitsee juuri rasituksessa  :o
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2972 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2011, 21:31:58
kirjoittanut J@ni
27 Vastauksia
15681 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Marraskuu, 2012, 19:53:42
kirjoittanut njs
3 Vastauksia
2618 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2013, 18:37:56
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
2944 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 14:16:14
kirjoittanut 338federal
114 Vastauksia
44083 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2016, 20:42:10
kirjoittanut TeroS