Kirjoittaja Aihe: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita  (Luettu 47541 kertaa)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #75 : 17 Elokuu, 2014, 21:21:29 »
Niin.. kun kukaan ei kerro missään koskaan paljonko jännite saa olla minimissään kuormassa. Puhutaan aina pelkästään vaan lepojännitteestä. Eli 3V ehdoton raja.
Mutta akku josta otetaan enemmän ulos kun se tahtoo antaa, se pullistuu. Ja sillonhan jännite on pakosta käynyt melko alhaalla.

Mikäli mun akut tuntuu jonkun ajan päästä toimivan täysin moitteettomasti, minä pudotan tuota mun nykystä 3,5V rajaa vieläkin alemmas.

Mun kalloon ei mitenkään mahdu se, ettei esim. valmistajat anna minkäänlaisia järkeviä käyttöohjeita lipoille.

Mä nyt oon aatellu kokeilla semmoisia asioita joiden kuvitellaan vahingoittavan akkuja.
Eli ensin oli tuo jatkuva nopea lataus joka ei tuottanut kuitenkaan mitään tramaattisia ongelmia.

Ja nyt seuraavaksi unohdan tosiaan tuon 80% säännön. :)


Sen verran mitä nyt olen testaillu niin, akun saa todella helposti alle 3,3V rasituksessa vaikka olis kuin paljon periaatteessa lentoaikaa jäljellä tuon 80% säännön mukaan. Joten en epäile ollenkaan sitä etteikö se menisi helposti myös alle 3V. Sitä vaan tuolla telemetrialla ei saa mitattua kun asteikko loppuu.

Ja monesti juuri akun loppumehuilla tulee tehtyä vielä viimeset kunnon rykäisyt :) Ja sillon käydään varmasti tosi pienillä volteilla.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #76 : 17 Elokuu, 2014, 21:56:13 »
Niih... en sitten tiedä onko täällä meillä vain niin lepposta leijjuttelua, että vaikka ollaan mitattu (log) niin ei kennot hyvässä setupissa alle 3.3v mene millään. En ymmärrä miksi koitat akun sietokykyä... mutta kukin tyylillään. Mulle rittää 3:30min lentoa omien taitojen rajoissa ja akut ovat oikein hyvässä kunnossa. Yli 4min en saa millään setupilla 3D:tä.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #77 : 17 Elokuu, 2014, 22:20:43 »
Akun puolenvälin kieppeille saa tehä mitä vaan, eikä jännite putoa tuon HK:n telemetriaihmeen mukaan juur mitään.
Mutta sitten loppuvaiheessa.
Periaatteessahan tässä ei kokeilla akun sietokykyä :) Vaan otetaan siitä kaikki irti mitä saa ja kuitenkin niin ettei se kärsi siitä.
Teoriassa tämä mun teoria lisää akun käyttöminuutteja kuitenkaan sen siitä kärsimättä.

Ja koska kukaan ei tunnu oikeasti tietävän miten lipoa tulis käyttää, ei tätä kokeilua voi tuomitakkaan koska ei ole parempaakaan tietoa.
Ei voi sanoa olevansa oikeassa, jossei varmuudella tiedä että on oikeassa :)
Ja jos aina tehdään niin kun kaikki muut, voidaan tehdä väärin ian kaiken.

Teen tätä vain siksi että, jos vaikka jotain joku tästä oppis. Jossei muuta nii ainakin sen ettei nuon voi tehdä.
Eipä tässä mitään menetettävääkään ole.
Yhdellä akkuparilla ei saa henkilöautoon kun 2 tankillista bensaa. Joten sama vaikka menevät pashaksi.
Ja mä nyt oon aina ollu erilainen nuori :D Mä en usko mitään ilman faktaa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #78 : 18 Elokuu, 2014, 00:55:13 »
Niin.. kun kukaan ei kerro missään koskaan paljonko jännite saa olla minimissään kuormassa. Puhutaan aina pelkästään vaan lepojännitteestä. Eli 3V ehdoton raja.

Autopuolella on tavallista, että annetaan noparin lipo cutoffin huolehtia akusta. Säädetään yleensä välille 3-3,6 v ja käytännössä se katkaisee aina juurikin kuormassa. Tasan kolmea volttia käytetteässä akku voi olla ihan tyhjä ajon jälkeen (latauksessa menee koko kapasiteetin verraan virtasta sisään). Se ei varsinaisesti vahingoita vielä akkua, mutta jos haluaa maksimoida eliniän, suositellaan vähän korkeampaa katkaisujännitettä. Uusissa läppäreissäkin on akunsäästömoodeja, jossa käyttöajan kustannuksella litiumakkua ei päästetä ihan tyhjäksi eikä ladata ihan täyteen. Lähteestä riippuen kennon väitetään ottavan itseensä enemmänkin, jos jännite putoaa jossain vaiheessa alle 2,5 tai 2,7 voltin.

Koptereissa kun noparin katkaisua ei kannata sattuneesta syystä yleensä käyttää, niin timerin käyttö about 80% purkuun asti tuntuis olevan halvin ja helpoin tapa varmistaa, ettei jännite kyykkää liikaa. Telemetria ja jännitehälytys tarjoaa tälle kätsyn vaihtoehdon. Näin mä sen olen järkeillyt..

Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #79 : 18 Elokuu, 2014, 08:00:58 »
Juu kylläkyllä. Näin on.
Ittellä vaan on semmonen tosi vaihteleva lentotyyli, että timerillä akkuun jää joko minuutti tolkulla lentoaikaa, tai loppuu lento monta minuuttia ennenkun timeri piippaa.
Ennen on pitänyt sitten arvioida että, ottaako alas kolmessa minuutissa vai kolmessatoista.
Ja kuten edellisten Revojen kanssa kävi.. nehän oli useasti alle 3V lennon jälkeen.
Telemetria on mun tilanteessa aivan ykkönen.

Nyt sitten eteen vaan tuli se että, jottakun telemetria hälyttää niin, laskeutuuko sillon jos piippaa kuormassa vai vasta sillon kun piippaa leijutuksessa.
Mun mielestä loogisinta olis ettei missään vaiheessa päästä akkua lähelle 3V.
Silloin akun ikä olis maksimaalista. Ja lentoajat samoin.

Eli tämän teorian mukaaan telemetria pitäis olla juurikin tuommonen joka perustuu jännitteeseen, eikä kulutettuihin ampeereihin.
Tiiä sitte..
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #80 : 18 Elokuu, 2014, 09:58:01 »
Minun ymmärryksen mukaan se on nimenomaan varaus joka tässä hommassa määrää milloin on sopivasti otettu sähköä akusta irti. Kun akun varaus alkaa tippumaan storagen alapuolelle, niin akun sisäinen resistanssi alkaa kasvamaan merkittävästi. Tämän seurauksena varsinkin isommalla kuormalla akun napajännite kyykähtää loppua kohden aika paljon. Sinällänsä varauksen puolesta tuo on ok, mutta sisäisen resistanssin kasvun seurauksena jo valmiiksi lämmennyt akku tuottaa yhä suuremman lämpökuorman akun sisälle kun sitä vedetään isolla rääkillä tyhjäksi. Tässä alkaa sitten tulemaan aika monia tekijöitä jotka lyhentää nopeasti akun elinikää.

Pelkkä jänniteseuranta on tästä syystä huono kun jännite tosiaan kyykähtelee tosi paljon loppua kohden kuorman mukaan. Kulutettua varausta laskemalla taas pitäisi olla paljon paremmat mahdollisuudet tuoda kopteri alas juuri sillä hetkellä kun akusta on käytetty maksimivaraus. Tuota 80% sääntöä on aika hankala noudattaa pelkästään jännitettä seuraamalla, juuri sen takia kun jännite on niin epästabiili lopussa. Rajuissa vedoissa jää paljon jerkkua jäljelle ja kevyessä leijuttelussa sitten menee liiankin tyhjäksi.

Tuosta ei ihan hirveästi taida olla kokeellista tietoa että miten hyvin akut kestää tyhjäksi ajamista, mutta oma käsitykseni tässä on se että nimenomaan purkuvirran suuruus merkkaa paljon. Isolla virralla tyhjäksi purettaessa vahinkoa alkaa tulemaan paljon aikaisemmin kuin pienellä virralla. Tämä toisaalta puoltaisi tuota vee73:n kokeilua siitä että käytettäisiin pelkkää jänniteseurantaa, tiedä vaikka ne akut kestäisi sen että niitä leijuttelussa vedetään tyhjemmäksi kuin kovalla räimimisellä. Se että missä ne oikeat rajat menee taitaa olla tutkimatta vielä. Tässä varmasti tarkkaan dokumentoitu kokeellinen data kertoo paljon, esimerkiksi akkujen lämpötilat eri kuormalla purkamisen jälkeen jne..

Ei muuta kuin kovaa testiä vaan :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #81 : 18 Elokuu, 2014, 10:28:14 »
Olen huomannut että mitä lähemmäs mennään kolmea Volttia, sitä jyrkemmin akun lämpenemiskäyrä nousee, vaikka ei isolla kuormalla sinne mentäiskään.
Tämä suoraan olis sitten yhteydessä juuri tuohon Kaapelin mainitsemaan sisäisen vastuksen kasvamiseen.
Tuolla 3,5V tietämissä lämpenemistä ei vielä kovin radikaalisti tule, mutta tuntuu siltä että sen alalapuolelle mentäessä lämpö nousee selvästi.
Ja juuri tästä syystä olen päättänyt purkaa siihen 3,5 Volttiin, enkä sen alle.

Täähän nyt on semmosta pienen miehen hiljaista puuhastelu testaamista mutta, ainakin nyt tiedetää montako sykliä edelliset kesti, ja kohta tiedetään kauanko nämä kestää :)
Ja muuttujia on vaan yksi. Toki akuissa on yksilöjä, mutta voi tästä nyt jotain jäädä käteen.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #82 : 25 Elokuu, 2014, 17:54:32 »
Nonniiii. Nyt sitten toinen uudesta 6S parista antautui 45 syklin jälkeen.
Ja tietenkin se oli juuri se missä ei telemetriaa ollut. Lennon jälkeen yksi kenno 2.7V kun muut oli 3.7V.
No minähän en oikein uskonut silmiäni, ja aattelin notta nintendolaturi se taas paukahtamassa kun noin sekoilee.
Uusi lataus ja taivaalle, nyt telemetria tässä akussa.. No sehä rupesi hälyttämään ennen aikojaan vaikka hyvin kevyttä leijutusta ja muutama tikitokki :)
Kepakko alas ja patteri oli kuin unohtunut mummon pullataikina. Melkein kaikki kennot n.2.5V :D
Noo eihä tää oo todellista, aattelin. Sen verran latasin että, kennot nousi 3.3V ja laitoin metallilaatikkoon odottamaan sitä viimeistä latausta  ::)
Tokkopa tuota viittii ees jatkojalostaa mihinkään.

No tämä yhden kennon alijännite olis huomattu heti kättelyssä jos kaikissa kennoissa vahti.
No eikäkö hommiin..
Nyt on kaikki 12 kennoa telemetriavalvonnassa :) Laitoin kaksi järjestelmää samaan askiin.

Ei tämä toki sitä akkua pelastanut olisi mutta, oishan tuossa voinut huonomminkin käydä jos vielä pidemmän lennon ois tehny.







Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #83 : 01 Syyskuu, 2014, 08:11:43 »
Lentelin sitten sillä ehjäksi jääneellä pakalla 6S kopteria, ja sekin meni heikkoon happeen.

Revolta uudet patterit tulossa.. ja kaiken lisäksi kuulemma takuuseen, korruptiolahjojen saattelemana :)
Tässä nyt hieman jäi epäselväksi että, onko tuotantoerässä ollut muita viallisia, vai onko vain nämä minun yksilöt särkynyt.
Eli, eli.. Onko tämä minun 3.5V purkausraja nyt sitten altistanut akut hajoamiselle?
Mitäs mieltä katsojat ovat?
Yritin kyllä tyrkyttää akkuja heille, että saisivat katsoa niitä. Mutta ei ne ensinkään tahtonut että palautan niitä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #84 : 01 Syyskuu, 2014, 09:43:44 »
Oma mielipide on se, että jos akun ajaa niin tyhjäksi että lepojännite on alle 3,7 ni se on vahingollista akulle. Tuolla kirjoitit että : "Tällöin akku on lataukseen laitettaessa n.3,6-7V per kenno." Eli alle sen 3,7 mutta tuo on käsittääkseni tilanne heti lennon jälkeen, eikä siten varsinainen lepojännite vaan hieman alempi koska akku toipuu muutaman satkun jäähtyessään riippuen siitä miten kovaa sitä on kuritettu.

Kyllä toi silti kuulostaa sellaiselta mitä itse en omille akuilleni tekisi. Perusteluna jo sekin että jos laitat akun kopteriin jossa lepojännite on sen 3,7 niin sillä ei montaa kymmentä sekuntia lennä. Siinä on silloin enää niin vähän varausta jäljellä että mahdollinen hyöty lentoaikaan on aika mitätön.

Mielenkiinnolla oon seurannut sun kokeita koska kuten sanoin, nää on mun mielipiteitä eikä todennettua tietoa.

Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #85 : 01 Syyskuu, 2014, 10:51:28 »
Oot oikeassa. Kyllähän se hirvitti kun 3700mAh patteriin menee 3700mAh.
Ja juuri tuo paisuminen ja yksittäisten kennojen alijännite kertoisi liian tyhjäksi ajetulta.
Taidan tehdä uusille akuille niin että nostan yhdellä pykälällä hälytystä.

Toisaalta, ensimmäisestä akkuparista toinen on nähnnyt kohta 400 sykliä ja sille myös loppuvaiheessa tehty sama tyhjäysperiaate kuin näille uusille jotka paisui.
Mutta. Tämä vanha yksilö alkaa huutaa jännitelaskua paljon lyhyemmän lennon jälkeen.
Vanha väsynyt puutuu ennemmin ja sinne silti ei saa menemään mitenkään 3700mAh.

:)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #86 : 01 Syyskuu, 2014, 10:58:13 »
Joo, toi että uusi akku ottaisi hittiä enemmän tuollaisesta käytöstä viittaisi tosiaan siihen että ratkaisevaa on varauksen määrä eikä jännite.
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #87 : 04 Syyskuu, 2014, 17:20:02 »
Juu ja aika epätarkkoja ovat olleet kun oikeasti mitannut.
Mutta suuntaa-antavia kyllä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #88 : 01 Lokakuu, 2014, 10:15:21 »
Uudet patterit saapui. Yksi kenno 0.2V alempana muita.

Akkujen viivästyi koska, kysyivät voinko odottaa viikon, että saavat uudet paidat valmiiksi ja laittavat samaan pakettiin.
-Sopiihan se.
-Mikä sun koko on?
-S tai maksimissaan M
-Ok

Kyselin parin viikon jälk. missä viipyvät?
-Juu ensi viikolla valmiina.

Tässä vaiheessa teki mieli sanoa että, ei tarvi oottaa paitaa. Laittakaa postiin.
En kuitenkaan sanonut, vaan aatteli oottaa...

No. Eilen viimein tulivat. Paita oli kokoa XL. Olin kylillä kun avasin paketin.. Sanoin lähimmälle XL kokoiselle tyypille, haluatko paidan?
-Joo !
-No siinä on uusi paketissa. Moro.

Nyt on akut nipussa katotaan nyt asettuuko se yksi kenno. On laturissa se pelkkä yksi kenno ja lataa sitä aika pitkään. Mahtanee olla kaput.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #89 : 01 Lokakuu, 2014, 12:54:03 »
Joko meni balanssiin?

Tuo 0.2V on kyllä paljon, mutta ei välttämättä tarkoita että kenno olis pilalla. Tuommosen eron balansoiminenhan kestää tosi pitkään. En muista paljonko mulla oli kennoissa heittoa kun tilasin vuoden vaihteessa uudet genssit, mutta oli niissä eroa aika paljon. Eka lataus kesti, mutta kyllä ne siitä tasottu ihan parilla syklillä.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #90 : 01 Lokakuu, 2014, 13:18:50 »
Mä latasin kenno kerrallaan kaikki täyteen. Muutenhan lataus olis kestänyt päivän :)
Mutta sen jälkeen kun kaikki oli täynnä. Laitoin normi balanssilataukseen, ja ei se siltikään saanut lopetettua latausta.
Nyt laitoin purkuun laturilla ja lataan sitten uudestaan..
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #91 : 01 Lokakuu, 2014, 15:16:18 »
Kah, no sitte kuulostaa jo vialliselta. Jos ei varaus pysy kennossa niin rikkihän se on. Lämpeneekö ne latauksen aikana tai jotain?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #92 : 01 Lokakuu, 2014, 15:23:00 »
Ei lämpee. Latasin vain 5A. Nyt on purettu storageen ja alkaa lataus 8A.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #93 : 01 Lokakuu, 2014, 15:29:17 »
Lähtikö kennojännittee harottamaan pahastikin purkamisen aikana?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #94 : 01 Lokakuu, 2014, 15:37:23 »
Ihme kyllä ei. Latauksenkin lopetti molemmissa pakoissa samaan aikaan ja tasan oli.
Molempiin pattereihin meni yhtä paljon savua.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #95 : 01 Lokakuu, 2014, 20:35:48 »
 pysyyhän savu siäl sisällä.
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #96 : 01 Lokakuu, 2014, 20:40:26 »
Tyhjäsin 3,75V eli purkasin n.3000mAh (3700mAh akut).
Sitten latasin storageen. Kennot oli tasan. Katsotaan mitä yön aikana tapahtuu..
Pitää koelentoon ottaa "halvin" hensu jonka voi polttaa  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #97 : 01 Lokakuu, 2014, 21:17:36 »
osaa ne muutkin. mä otin hiljattain yhden pikkugenssin (6s1450mah45c) käyttöön joka tuli palkintona rotatsuunikisasta...

kaikki muut kennot oli 3.85v paitsi yks oli alle 3v

onneksi nintendossa on nopea tasaus ni sai suht kivuttomasti latinkiin. IR arvot näyttää tolle kennolle ihan hyvää ja se on pysyny samassa jännitteessä muiden kennojen kanssa joten ehjältä vaikuttaa. en oikein keksi muuta ku että se kenno on jääny tehtaalla lataamatta jostain syystä. katotaan tuleeko ropleemia.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #98 : 02 Lokakuu, 2014, 08:01:04 »
Mittasin nyt aamulla kennot ja oli pikkusen tippunut juuri se kenno joka siinä nyt ahisti.
Antaa sen nyt olla tän päivän ja illalla mittaan uudestaan. Ja ehkä lataan ja puran.

Eilen laitoin myös Revolle vaksia millainen tapaus nyt sitten tuli. Yön aikana vastasi että, lähettää vuorokauden päästä uuden.
Jos näin on, niin hieno homma.

Tässä nyt taas tulee akkujen (levyn hävittäjä) hommia :D Lue suluissa oleva sanan muunnoksena :D
Nojoo ::)

Tosiaan.. pilkon tuon patterin pienemmiksi, vaikkapa autokäyttöön. Siihen hommaan oikein hyvät.
Tästä tulikin mieleen että, olen aika paljon tehnyt tuota akkupilkettä :) Eri merkkisille akuille.
Tyypit kiikuttaa niitä mulle.
Revoissa on ollut ehdottomasti parhaat kennojen napaluiskat, vaimitähännenyoli.
Niitä kestää jopa taivutta aivan huoletta.
Monissa akuissa on niin onnettomat ne pelliliuskat, ettei niitä uskalla taittaa juuri ollenkaa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #99 : 02 Lokakuu, 2014, 08:10:07 »
Joo, en tiedä, olisko se sitte itsepurkautuvuus jossa on eroja kennojen välillä? Ainakin jos muuten IR:t on ok ja samat mutta kuitenkin pakasta vedettynä jännitteet heittää ihan hirveesti. En oikein usko siihenkään että tehtaalta lähtiessään niissä olis mitään muuta kuin storage jännitettä sisällä. Sitä hidasta itsepurkautuvuuttahan on aika hankala testata nopeassa tehdassyklissä, niin sehän vois olla että voi joskus jäädä joissain kennoissa huonommaksi.

Kannattaakin siis aina tarkistaa kaikkien kennojen jännitteet heti tuoreeltaan uusista akuista. Jos siellä on joku kenno päässy jo alle 3V jännitteen niin tuhoa on kerennyt tulla. Muuten voi olla ihan ok.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2973 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2011, 21:31:58
kirjoittanut J@ni
27 Vastauksia
15683 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Marraskuu, 2012, 19:53:42
kirjoittanut njs
3 Vastauksia
2618 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2013, 18:37:56
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
2944 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 14:16:14
kirjoittanut 338federal
114 Vastauksia
44085 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2016, 20:42:10
kirjoittanut TeroS