Kirjoittaja Aihe: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita  (Luettu 47534 kertaa)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #150 : 18 Marraskuu, 2014, 15:55:54 »
Niinno, joo.

Tohtori, monessa laturissa saa jänniteet määriteltyä, iilaturit ja dualpowerlabit ny ainakin tulee mieleen.

Vee, moni nopari on 14S, esim osa ygen nopareista. Kosmikit on kans 14S jne jne. Eli menee tommosiin ihan heittämällä ja jää vielä varaakin ;D

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #151 : 18 Marraskuu, 2014, 16:29:55 »
Muistelin että Kontronikin 80, 100, 120 ja muut "pikkuiset" 12S oli just 12S :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #152 : 18 Marraskuu, 2014, 16:33:15 »
Eihän mikään pakota just noita käyttämään :)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #153 : 18 Marraskuu, 2014, 17:25:02 »
Mun pointti olikin se että, jos jo on olemassa mitoitus tipalle.
Jos mulla on 4 kpl 120 Kontronikkia, niin en ihan heti ole valmis sulattamaan ajatusta että, kaikki vaihtoon.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #154 : 23 Helmikuu, 2015, 09:15:13 »
Revo on nyt julkaissut 4.35V-kennot, tosin vain 30C- ja 40C-malleina. Ja kokovaihtoehtoja on kovin vähän vielä.. http://www.revoblends.com/platinum-label-40c/4588319172

Mutta painon pudotus on tylyä, 420blend 3700/6S/40C painaa 618g ja 435blend 3700/6S/40C vastaavasti 500g. Ois kiva nähdä jännite/kapasiteettikäyrä noista uusista kennoista että paljoko noista saisi irti lataamalla ne ihan normaalilla lipo-ohjelmalla.

PS. Kaikista revon akuista -10% koodilla "SHAW15"

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #155 : 23 Helmikuu, 2015, 10:15:39 »
Mites muuten, kuinka moni laturi suostuu lataamaan lipuja 4.35V jännitteeseen? Ainaki nintendossa on vissiin hyvät säätömahdollisuudet, mutta meneekö noin ylös jännitealue? 12S pakassa tuo jännitelisä tekis vasta 1.8V eli ei varmaan noparit vielä isommin tuosta pitäs olla ihmeissään, mitä nyt kennomääräntunnistusauto matiikka voi olla vähä kummissaan että onko tämä jotain muuta kuin 12S pakkaa jo :) Kiinteillä cut-off jännitteillä luulis toimivan.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #156 : 23 Helmikuu, 2015, 10:32:11 »
Mites muuten, kuinka moni laturi suostuu lataamaan lipuja 4.35V jännitteeseen? Ainaki nintendossa on vissiin hyvät säätömahdollisuudet, mutta meneekö noin ylös jännitealue?
4010:n manuskasta luntattuna "Chg Cell Volt: 3.85V/Cell-4.35V/Cell". PL6/PL8:iin on firmis jossa on tuki noille 4.27V- ja 4.35V-kennoille.

Ja toki HK:lla on omat laturinsa (Neutron-sarja) Bolt HV-lipolle. Aika tylyä palautetta noille latureille, onkohan noista yksikään toiminu  :P  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__46767__Turnigy_Neutron_200W_DC_Touch_Screen_Charger.html

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #157 : 23 Helmikuu, 2015, 10:39:56 »
Ei näytä ihan siltä että esim. pikkulaturiks kantsis hankkia :o

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #158 : 04 Kesäkuu, 2015, 08:35:26 »
Jaahants :)
Kepakkoa ei ole lennetty yli puoleen vuoteen kun innostuin uudesta lajista.
Kyllä ne tuossa seinässä roikkuu ja uudet akut odottaa lennätystä.

Uudesta harrastuksesa video että ymmärrätte jatkotekstin merkityksen paremmin.


Tässä vielä lyhyt pätkä On board kamerasta, josta näkee kuinka vauhdin hurmaa se voi olla :)



Nyt taas lipolataus alkaa tulla ajankohtaiseksi kun laitan tähän harratuskamppeeseen lipot.
Kahdesta jo testatusta syystä.
1. Tulee paljon lisää vääntöä.
2. Saa ajaa vaikka koko päivän kun lataus nopeutuu. Alkup. 18650 akkujen lataus kestää 8h.

Nyt on tarkoitus laittaa Revolectrix patterit sisään.
Setti olis baut tämmöinen.. 16S 2P 9000mAh.
Ja nämä pitäis täyttää suht nopeasti.

Tällaisen kokoelman aattelin ladata, tietty kahdessa osassa eli, 2x8S.
Notta sitten päästään kunnolla nopeaan lataukseen tarvitaan 4010 Nintendo. Ja stereona tottakai :)
Silloin vois tunkea ämpäreitä 2x70A. Vaatii sitten kaksi poweria ja kaksi 3000W aggrea.
Powerit jo on. Mutta gaatteja on vielä vain yksi 3000W. Pitänee ensin vähän tunnustella että jaksaako tuo 8S patteria 70Ampeerilla ruokkia..
Toinen Nintendo pitänee pian tilata.

Ainut tympeys on että, akut tulee olemaan kiinteästi suljetussa tilassa. Ja lämpö voi olla ongelma.
Varmaan pitää keksiä jokin ovela jäähdytyskeino. Sen pitää kuitenkin pitää kaikki hiekka, kosteus ja muu sonta ulkopuolella.
En ole vielä keksinyt miten sen järjestän.

Kokeilin ajella 3700mAh akulla ja vaikka akku oli ohuessa repussa ja ilma oli +11° ne lämpeni aika kovasti ajon aikana. Eli ne ei sitten paljoa jäähdy ajossa eikä latauksessa.
Käyttölämpötila akuilla tulee olemaan korkeahko :/ Ellen keksi jotain pätevää kikkaa..
Varsinkin jos ompelen akuille kiinteän lipopussin.
Tää on vähän muna, kana-asetelma... Estää mahdollisen palon leviäminen pussilla.. vai estää lämpeneminen ja laittaa ilman pussia... hmm.. vai molemmat.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #159 : 04 Kesäkuu, 2015, 10:40:39 »
Nestekiertojäähdytys? :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #160 : 04 Kesäkuu, 2015, 10:48:34 »
Periaatteessa joo.
Neste pitäis saada 100%:sti pysymään oikeassa paikassaan. Käyttö on nimittäin aika rajua.
Ja piirilevy, eli noparikin pitäis jäähdyttää.
Tuo mashiina saattaa loikkia kymmeniä metrejä ilman kuskia :D
Lentelee kiviin ja ties minne. Siksi varmaan pitää akut suojata alumiinilevyllä. Se voi edesauttaa jäähtymistä.
Olen jo yhdesti saanut akkukoteloon ison reiän. Jos olis lipo ollut, niin varmaan olis saanut osuman.
Tämä yksilö ei ole ostetu koristeeksi :D Huippunopeus on 43kmh ja voi vaan kuvitella millasen loikan sellaisestakin vauhdista se ottaa.
Paino ei ole ongelma. Painaa muutenkin jo n.20 kiloa, siinä ei muutama lisäkilo tunnu.
Veden jäähdytys vois jotenkin onnistua mutta, "syyläri" tms pitäis olla iskuilta todella hyvin suojassa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #161 : 06 Kesäkuu, 2015, 11:45:44 »
Nestejäähdytys varmaan vaatii jonkin lämmönvaihtimen ja tuulettimet? Peltier-elementti vaikka siihen väliin kotelon seinään...
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #162 : 06 Kesäkuu, 2015, 12:42:36 »
Olisko joku törmännyt mahdolliseen jäähdytyssysteemiin johon vois linkata?
Periaatteessa ajoviimakin jäähdyttäis jonkun verran. Tuulettimet on aina ennemmin tai myöhemmin rikki :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #163 : 10 Tammikuu, 2016, 15:36:16 »
Mitämitä?

Kattelin tuossa uusia Revo akkuja projektiini, ja huomasin tämmösen...
Kohta 4, pisti silmään aika julmasti :)
Luvataan 150 syklin kesto vähintään. Aika niukasti luvattu mun mielestä.


"Main Feature:

1.Stable automatic stacking technology makes the single cell capacity can reach 10000mAh.

2.The most strict single cell capacity, voltage, resistance, discharge curve matching process.

3.Superior Japan and Korea Lithium Polymer raw materials.

4.At least 150 times cycle life"
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #164 : 10 Tammikuu, 2016, 18:46:40 »
Tota luokkaa se on mulla ollu parhaatkin akkuyksilöt genssillä jos isoista akuista puhutaan mitä kuormitetaan 700 koptereilla.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Revolectrix akut. Takuulla tuoreita
« Vastaus #165 : 10 Tammikuu, 2016, 18:52:20 »
No on se kyllä totta että, rankaisemalla parhaat paukut on mennyt tuossa vaiheessa.
Ja jos sitä rataa jatkaa koko ajan, ei taida 200 sykliä täyttyä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2972 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2011, 21:31:58
kirjoittanut J@ni
27 Vastauksia
15681 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Marraskuu, 2012, 19:53:42
kirjoittanut njs
3 Vastauksia
2617 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2013, 18:37:56
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
2944 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 14:16:14
kirjoittanut 338federal
114 Vastauksia
44082 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2016, 20:42:10
kirjoittanut TeroS