Olen katsellut videoita Youtubesta, sekä lennellyt Phoenix-simulla ja kerännyt näin kokemusta kopun lennättämisestä. Leijuttelu tolla mun 450:llä jo onnistuu kohtuudella, mutta olen pohtinut seuraavanlaista ongelmaa - vai sanoisinko eroavaisuutta. Eli kun kopua pyörittelee simussa rudderille pystyakselinsa ympäri vaikkapa kaksi kertaa, onnistuu tuo ihan yksinkertaisesti viemällä vasemman tikun jompaankumpaan laitaan. Mutta kun yritän tehdä samaa elävässä elämässä pihallani omalla kopterillani ei se toimi ihan noin yksinkertaisesti
Eli kopteri lähtee vaeltamaan vasemmalle jos pyöräytän kopun nokkaa oikealle (muistaakseni näin). Ja jos yritän pyöräyttää kopua 360 astetta pystyakselinsa ympäri, joutuu se lähes hallitsemattomaan lentotilaan
Onko tämä ihan normaalia, vai onko mulla jokin säätö pielessä? "Omasta mielestäni" ainakin swashin pitäisi olla kutakuinkin kohillaan, koska kopukka pysyy aika hyvin aloillaan leijutuksessa. Voiko kopterin tasapainopiste olla jotenkin nokka- / perä -painoinen koska näin käy tms???