Kirjoittaja Aihe: 450:sen pyörittelu rudderilla..  (Luettu 9657 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #25 : 09 Tammikuu, 2014, 13:04:56 »
Tällä hetkellä 60% Taidan rajoittaa liikkeitä D/R:llä vaikkapa arvolla 70%? Eiköstä juu? Muistaakseni voin asettaa mankassa D/R-tilan päälle jos napsautan lentotilan idlelle? Vai? Mitäs noi expot sitten tekee? Jostain lukenut, että herkentää tms. liikealueen keskivaiheella?

D/R vähentää/lisää liikettä kokonaisuudessaan. EXPO taas pehmentää/koventaa liikettä keskialueella ja tekee liikkeestä epälineaarisen. jos haluat siis vähentää liikettä koko tikun alueelta niin pistä dualratea. jos taas haluat pehmentää keskikohtaa mutta säilyttää maksimiliikkeet laidoissa niin laita expoa.

kannattaa lukea toi wiki alue läpi. nää kaikki on kuvailtu siellä todella hyvin!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #26 : 09 Tammikuu, 2014, 13:17:51 »
D/R vähentää/lisää liikettä kokonaisuudessaan. EXPO taas pehmentää/koventaa liikettä keskialueella ja tekee liikkeestä epälineaarisen. jos haluat siis vähentää liikettä koko tikun alueelta niin pistä dualratea. jos taas haluat pehmentää keskikohtaa mutta säilyttää maksimiliikkeet laidoissa niin laita expoa.

kannattaa lukea toi wiki alue läpi. nää kaikki on kuvailtu siellä todella hyvin!
Oon mää sen lukenut - useamman kerran  :) Lähinnä en tiedä, että mistä sitä expoa asetetaan. Onko se sama kun esim. lapakulmakäyrästössä on asetus exp. inh | on? Näen kyllä millainen vaikutus asetuksella on sille käyrälle - tosin lineaariseen se ei vaikuta, ainakaan näkyvästi. Vai asetetaanko expoa jostain muualta mankan asetuksista?
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #27 : 09 Tammikuu, 2014, 13:19:56 »
Oon mää sen lukenut - useamman kerran  :) Lähinnä en tiedä, että mistä sitä expoa asetetaan. Onko se sama kun esim. lapakulmakäyrästössä on asetus exp. inh | on? Näen kyllä millainen vaikutus asetuksella on sille käyrälle - tosin lineaariseen se ei vaikuta, ainakaan näkyvästi. Vai asetetaanko expoa jostain muualta mankan asetuksista?

jos sulla on toi vanha DX7 ni en osaa neuvoa. se on niin kryptinen ohjelmoida että :D täällä on kyllä paljon sen osaajia joten ei varmaan kestä kauaa ni joku neuvoo :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #28 : 09 Tammikuu, 2014, 13:36:38 »
jos sulla on toi vanha DX7 ni en osaa neuvoa. se on niin kryptinen ohjelmoida että :D täällä on kyllä paljon sen osaajia joten ei varmaan kestä kauaa ni joku neuvoo :)

Sehän mulla on  :-[
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #29 : 09 Tammikuu, 2014, 14:41:23 »
Nonii. Katotaanpa..
Valikkoon..
[D/R & EXP]
Sitten valitset lentotilavivulla lentotilan jota haluat säätää
Sitten oikeanpuoleisella kaksoisnapilla valitset Aile ja Elev jotka säädetään erikseen.
Selectillä valitset säädätkö Expoa vai D/Rää.
Oisko se siinä
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #30 : 09 Tammikuu, 2014, 15:18:59 »
CHECK!! Kokeilen!!
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #31 : 09 Tammikuu, 2014, 17:02:51 »
Sehän mulla on  :-[
Onkos sulla ton mankan suomenkielistä käännöstä käyttöohjeesta? Mulla on semmonen tiedostomuodossa. Jos tarviit, voin sen lähettää sulle sähköpostin liitetiedostona, jos laitat vaikka yv:llä mulle sähköpostiosoitteen.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa K.Kangasluoma

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #32 : 09 Tammikuu, 2014, 19:42:04 »
Ei oo - enkunkielinen vain. Ei ole haitaksi vaikka olis suomenkielinenkin  :)
HK-450 + Spektrum DX7
Nine Eagles 228P
ESky Lama
OH-U670

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450:sen pyörittelu rudderilla..
« Vastaus #33 : 09 Tammikuu, 2014, 23:58:59 »
Mulla on paperiversio suomeksi ja enkuksi.
Voin lähettää sen jos tarvetta.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi