Enpä nyt osaa sanoa tosta throtlesta juuta enkä jaata, jonkun youtube videon perusteella pistin omankin setupin kuntoon.
Toisaalta koptereissa yleessä pidetään ne kaasukäyrät flätteinä, esim. 100-100-100-100-100, joten tikulla kierrokset säätyy vain, jos mankassa on lineaarinen kaasukäyrä, esim. 0-25-50-75-100.
Tosta asiasta on väännetty aika paljonkin ja jos yhdessä lentotilassa, esim. normimodessa haluaa pitää sen 0-100-100-100-100, niin ihan ok. Ainoa "etu" siinä on se, että tikkua pitää nostaa sen jälkeen kun nappasee holdin pois päältä, että saa lavat pyörimään.
Noihin eri lentotiloihin on ihan kiva laittaa eri kaasukäyriä, esim. 60-60-60-60-60, 80-80-80-80-80 ja 100-100-100-100-100. Hauskasti kopterin käytös muuttuu, kun kierroksia muuttaa, yleensä mitä pienemmät jengat, sitä rauhallisempi, mutta vaatii parempaa lapakulmien hallintaa, koska voimaa ei ole tehdä korjauksia niin nopeasti.
Aasinsiltana tähän. Voit kattoa sieltä simun "model" -> "edit" valikosta ihan simple puolelta, että kuinka realistinen kopteri on. Oletuksena 50%, mutta voi nostaa 100%, jos pysyy lapasessa.
Lisäksi advanced puolelta kannattaa napata täppä pois siitä "use preset throttle curves" ja sen jälkeen käydä nappaamassa "governor" päälle, eli ns. vakionopeudensäädin, joka pitää lapakierrokset halutulla tasolla. Voit siinä määritellä vaikka 3 eri kierrosaluetta ja se kertoo mitkä kaasukäyrät pitää asettaa mankkaan, että se osaa valita oikean nopeuden.
Sitten jos tuntuu että orientaatiot katoaa, kun kopterin nostaa korkealle, niin mulla auttoi ainakin kun valitsi sieltä view valikosta "show always ground" tai jotain vastaavaa.