ei tässä saa nukkua ku puhelin soi kokoajan. eikö ihmiset ymmärrä että päivällä kuuluu nukkua!
nyt tästä kikkareesta on muodostunu jonkunlainen kuva noin niinkuin rakenteellisesti.
ensinnäkin täytyy sanoa että yllättävän moni osa jonka luulin kuvien pohjalta muoviseksi onkin mustaa alumiinia tai terästä. esim noita perän pitcharmeja jne hihnapulleyta. muoviosia on yllättävän vähän. alarunko on muovia mutta ei mitään muovailuvahamuovia. seos on tosi kovaa eikä notku kyllä mihinkään. toi alarungon iso muovikäikäle painaakin varmaan eniten kaikista osista jos moottoria ei lasketa. länderit on kanssa aika kovaa kamaa ja hajoaa varmaan kovassa laskussa. tää laite on yksinkertaisen näkönen mutta rakenne on loppupeleissä aika monimutkanen. ei vetotavalta vaan rungon kokoonpanon kannalta. noita kaikenmaailman alumiinikäikäleitä on tuolla monta ja lisäksi on hiilarisia jäykisteitä. lopputuloksena on aikamoinen tankki ainakin jos moneen 700 kokoseen vertaa. runko on todella jäykkä ja kaikesta huokuu että tää on tehty kestämään 800mm lapojen rasituksia ja kovaa repimistä. torppaaminen tällä voi olla tai voi olla olematta ikävää jos noi käikäleet ottaa pahasti itteensä. siitä tulee äkkiä iso potti ja työmaa. pitää pitää laite 0.5mm mullan yläpuolella.
aikalailla erilainen laite siis odotuksiin nähden. kuvien perusteella odotin yyberkevyttä hintelää laitetta joka just kestää kasassa.
tää on kyllä ihan muuta.
hienoja yksityiskohtia tässä riittää. esim:
- 2 yksisuuntalaakeria päällekkäin. luulis pitävän
- remmin kiristykseen on säätöruuvit sekä edessä että takana niin että löystetään paikat ja sitte avaimella käännellään yhestä ruuvista sopiva kireys. sitte taas kiristellään kaikki kiinnitykset.
- pääakselilla on isot painelaakerit
- päärattaan sisällä on tollanen sulakehässäkkä
- canopymagneetit on kivat. laittaa kopterin ja kopan samaan huoneeseen ni ne imeytyy yhteen ittestään
- remmin saa vaihdettua irrottamalla 4 ruuvia (pääakselin lisälaakeripukki) koska perä on toispuoleinen.
- perän lavanpitimissä on vakiona ylimääräset ruuvit painona eli ns chinese weight modina joka helpottaa servon elämää ja parantaa perän pitoa
- lavanpitimissä on tässäkin asteikko mistä näkee ainakin nollakulmat jotenkuten. mittarillahan ne silti katotaan.
- toi akkukelkka on monimutkanen mutta äärettömän kätevä ja helppo. siitä kohta lisää.
- canopy on tilava ja sähköjä saa laittaa vähä mihin tykkää
tosta akkukelkasta. idea on loistava ja se toimiikin hienosti. noi 3 muovikäikälettä on ruuveilla kiinni tossa hiilarissa johon akut sitte laitetaan kuminauhoilla ja mä laitan kyllä velcroillakin. vaikka idea on hyvä ni tästä pitkä miinus joka toivottavasti on vaan yksilöjuttu. mun akkukelkan muovien ruuvin paikat on nimittäin sen verta väljät että sais olla 0.5mm isommalla kierteellä olevat ruuvit. kyllä noi nyt otti kiinni ihan hyvin mutta täytyy muistaa että ne pitää 1.6kg patteria mitä heitellään kymmenien geen voimilla taivaalla. mä en luota että ne pysyy kiinni! mulle on tulossa varaosia ja ne on varmaan tänään haettavissa postista. siellä on toinen akkukelkka ja pitää kattoa onko se samanmoinen. jos on niin soosoo corrado! pitää miettiä jos laittais jotain tököttiä kierteille ja vetäis kiinni. eihän noita tartte irti saadakkaan. mikähän on hyvää muoville? pikistä en laita koska mun tuurilla ruuvit jää puolväliin.
sähköille tässä on periaatteessa ihan hyvin tilaa mutta mulla on aina tää että mä haluisin kliinin asennuksen. toi mun bec on niin iso että eihän se mahdu tonne nokan sisään mihin becille on paikka. taitaa olla niin että bec menee peräkasetin päälle gyroanturin seuraksi ja veepaarin kytkentäyksikkö menee tonne nokan sisään. yge menee ygen paikalle
kaikki virtajohdot, servon johdot jne saa kyllä kivan lyhyiksi. myös usb töpseliä pääsee siten näyttämään sekä veepaarille että becille ilman että tarttee mitään siirrellä tieltä. oikeestaan sähköt menee aikalailla kivasti paikalleen.
aika nahkeestihan tää pyörii ku käsin pyörittää. tosin niin pyörii minikin uutena nahkeesti mutta vetreytyy siitä nopeesti. ehkä tääkin tekee saman. toi hihna on aika kunnioitusta herättävän kokonen
vähä ku goblinin moottorihihna mutta 2metriä pitkä
kuvia tuolla:
https://plus.google.com/photos/100066246683236937505/albums/5982065915926756641?authkey=CPmM39G_1diBWQ