Ja ota ne ylimääräist pallot pois heilumasta. Jos osaat pienemmällä nousta ja laskeutua, onnistuu se tuollakin.
Pistä flätti 80 kaasukäyräksi, odota että kierrokst on nousseet siihen mihin ne nousee ja nosta kerralla ilmaan. Spool upin aikana voit pitää ihan aavistuksen vaikka negalla, seuraa koko ajan kopteria ja jos näyttää että alkaa landarit painua, nosta tikkua aavistus ylös päin. (sulla on liikaa negaa) Sitten kun kierrokset on ylhäällä, nostat sen reilusti kerralla ilmaan. Ei mitään repimistä eikä tikkua yläreunaan, mutta reipas nosto ja heti kerralla metriin.
Niin iso aukea paikaksi ettei se ole heti auton kyljessä, talon seinässä, naapurin ikkunassa tms. vaan ettei tarvi oikeasti jännittää jos se lähtee vähän karkaamaan. Se alue saa olla hyvin se jalkapallokentän kokoinen paikka. Se helpottaa henkisesti valtavasti kun tiedät ettei se varmasti pääse osumaan mihinkään.
Sen jälkeen kun tuo onnistuu, alat miettiä ja testailla miltä perä tuntuu ja paljonko pitää lisätä tai vähentää gainia. Jos se nyt maassa vägää heti lähtiessä selvästi, ota takaisin ja vähennä jo heti ennen ekaa nostoa.
Tarkista se soft startin olemassa olo heti ennen kuin pistät lavat paikoilleen ja unohda heti se manuaalin normimoden mallinen kaasukäyrä. Jos jaksat etsiskellä niin tältä foormumilta löytyy jo 100 kysymystä miksi mun kopteri toimii huonosti kuin mulla on manuaalin mukaan tehty kaikki, myös kaasukäyrät, kopterin luonto vaan on ettei se toimi sillä ns. normimodella mitenkään järkevästi mihinkään muuhun kuin noparin ohjelmointiin.