Tulipas taas kävästyä kentällä tänään.
Nitro on toistaiseksi pelannut hyvin. Oikeastaan vähän liiankin hyvin, sillä nyt alkaa olemaan sellaista ongelmaa, että polttoainevarasto rupeaa olemaa lopussa. Tuota Optifuelin 30% fuilia olen aiemmin käyttänyt. Ostin nyt kokeeksi Tampereen RC lentäjiltä nitroa + metanolia + öljyä ja sotkin siitä 5 litraa fuilia. Tänään tuota omaa sekoitusta tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua. Kyllähän moottori tuollakin tuntui ihan toimivan. Tosin hieman jouduin konetta säätelemään rikkaammalle. Siltikin tuntui, että savua tuli vähemmän kuin optifuelin kanssa. Kone ei kuitenkaan tuntunut hirvittävän kuumalta, joten oletan ettei se silti liian laihalla ollut. Täytynee vielä seuraavalla keikalla koittaa konetta säätää vähän lisää. Hirvittävän paljon edullisempaa tämä itse sekoitettu tavara ei ollut kuin valmis optifueli, joten saattaa olla, että jatkossa tilaan fuilit kuriirilla ERCMarketista.
Thunderissa pientä harmia aiheutti tuo perähihnan kiristin, joka tuntui melkein joka lennolla pompsahtavan ympäri pois paikoiltaan. Seurasin tiimipilotin mallia ja otin kiristimen nyt pois kokonaan. Perähihnahan täytyy sitten laittaa aivan mahdottoman kireälle, jotta se ei hakkaa peräputken sisäpintaan. Ilmeisesti kiristimen tehtävänä on juuri tuo hihnan peräputkeen hakkaamisen esto
No tuollaisella jalkajousen lataus -tyyppisellä kiristysmenetelmällähän tuon perähihnan saa melkoiseksi viulunkieleksi, eikä lennossa tuntunut kuuluvan hihnan rapinaa peräputkea vasten, joten kaitpa tuo ihan toimiva ratkaisu on. Nähtäväksi jää, vaikuttaako tuo perähihnan mahdottoman kova kireys laakereiden elinikään.