Thunderilla nyt kymmenisen lentoa 650 kokoisena takana. Kyllä tämä 650 minun näpeissäni vähän kivemmalta tuntuu jotenkin kun 700 kokoinen. Ei tuossa toki isoa eroa ole, mutta on se jotenkin ketterämmän tuntuinen kuin 700 kokoisena. Akkuja täytyy varmaan hommata lisää tähän jossain vaiheessa, kun nyt ei ole kuin yksi akkupari (4800 sabeja). Yksi akkupakka riittää toki hyvin kun kentällä on muitakin lennättäjiä, mutta yksin tuon kanssa ei kentälle viitsi lähteä, tosin harvemminpa pinsiöön asti muutenkaan jaksaa yksin lähteä
X3 luottobeatteri mennä porskuttaa. Torppasin sen tuossa joku aika sitten jonkun ihmeellisen servojumin takia. Nyt kuitenkin ollut taas jonkun aikaa lentokunnossa ja lentoja kertyy tasaiseen tahtiin. Helppo napata kopu auton perään ja käydä vaikka kauppareissulla lennättämässä lähipellolla. Edelleen ehdottomasti suosikkikopterini tässä kokoluokassa.
Protos 380 on edelleen rikki. Tilasin nipun osia tuossa taannoin, mutta korjauksen yhteydessä paljastui lisääkin rikkinäistä, mm. vääntynyt pääakseli. Katselin noita osien hintoja ja saituus iski, enkä ole jaksanut pistää uutta tilausta sisään. Ajattelin tämän kanssa katsella että miten tuo XL Power saa osatuotantohommat käyntiin. Yksi mahdollisuus olisi myös hankkia tuo uusi "halppis" protos 380 runko, kun se tulee saataville ja siirtää tekniikka siihen.
Synergy N5C nitro on toiminut nitroksi todella hyvin ja on edelleen ehyt ja lentokunnossa. Lentoja on viimeaikoina tullut tälle aika vähän. Osittain siitä syystä, että Optifueli on poltettu loppuun ja ajellut tätä kerholta ostetulla omasekoitusfuililla. Lentää se tuollakin, mutta tehoa ei kyllä tunnu saavan ulos ihan samaan malliin kuin optifuelilla, koska kone käy aika kuumana. Ilmeisesti tässä fuilissa öljy ei ole ihan ideaalista kopumoottoriin tai jotain. Nyt kuitenkin päätin, että nitro otetaan taas aktiivisempaan lennätyskäyttöön ja tilailin ERcMarketista 20 litraa 30% optifuelia
Tuli myös hommattua pitkästä aikaa mikrokopteri, tuollainen XK K110 banggoodista. Joku tarjous taisi olla päällänsä, kun 4 akun kanssa kopterille tuli postikuluineen hintaa alle 70 euroa. Kopuhan on Futaban S-FHSS protokollan radioihin bindaantuva, jotenka toimii suoraan esim 14SG:llä. Mitään hirvittäviä odotuksia kopterille ei ollut, lähinnä ajattelin että tuossa omalla takapihalla voisi pikkasen reenailla jotain. Aika positiivinen yllätys tämä on kuitenkin kokonaisuutena ollut. Kopterin perä on kyllä 3D lennossa aika arvaamaton ja pettää tosi helposti. Toisaalta tuon kanssa oppii aika nopeasti elämään ja harjaantuuhan tuossa samalla orientaation hahmotus, kun kopu saattaakin flipissä randomisti vähän pyörähtää
Tehoa kopussa on mikroksi ihan kivasti. Tiktokkeihin se ei kyllä oikein taivu, mutta funnelit, piroflipit jne onnistuvat hyvin. Tällä on hyvä reenata funneleita niihin vähän oudompiinkin suuntiin. Kopteri on aika kestävän tuntuinen. Pari kymmentä torppia, joista osa ollut melko koviakin, kopteri on edelleen lentokunnossa. Mitä nyt peräputki vähän halki, koritolppa poikki jne pientä.
Tässä myös joutessani olen yrittänyt opetella lennättämään lennokkia. Tämä on ihan mukavaa vaihtelua kopteroinnille aina silloin tällöin. Yllättävän vaikeaakin tuo tuntuu välillä olevan, ainakin jos jotain 3D temppuilua yrittää. Auttavasti rupeaa sujumaan tuollainen perus taitolentokuvio lennokilla. Hitaat 3D jutut sujuvat vasta lähinnä kevyellä styrsäkoneella. Balsakoneella hidaslentoyritykset ovat tähän asti vielä päättyneet huonosti. Tuossa viikko takaperin tuli laitettua uusi balsakone, tuollainen 64" extreme flightin MXS sähkökone. Tällä nyt 8 lentoa alla ja kone edelleen ehyt.