Kirjoittaja Aihe: Kontronik Jazz 80-6-18  (Luettu 9142 kertaa)

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Kontronik Jazz 80-6-18
« : 01 Elokuu, 2008, 12:34:09 »
Tarvitseeko erillisen katkaisimen väliin, vai toimiiko ihan vaan suoraan akku liittämällä?
« Viimeksi muokattu: 01 Elokuu, 2008, 13:41:26 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Arctikdiver

  • Pro torppari
  • ****
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18 (KIIRE)
« Vastaus #1 : 01 Elokuu, 2008, 12:42:38 »
Suoraan kiinni vaan normaalin noparin tapaan...

Tilasitko ohjelmointikorttia, jos et, niin Henttaalla saat mun lainaan.
Muista kunnollinen ohjelmointi ennen käyttöönottoa.

Juza, Karkkis on tehnyt noi hommat viimeksi.
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18 (KIIRE)
« Vastaus #2 : 01 Elokuu, 2008, 12:56:46 »
Suoraan kiinni vaan normaalin noparin tapaan...

Tilasitko ohjelmointikorttia, jos et, niin Henttaalla saat mun lainaan.
Muista kunnollinen ohjelmointi ennen käyttöönottoa.

Juza, Karkkis on tehnyt noi hommat viimeksi.

Siis kyllä tossa ohjeet tuli mukana, vai mitä korttia tarkoitat? Vedän kai samankaltaiset prokkikset nopariin kuin ennenkin?

Ootkos Hentukalla tänään sitten jos ei onnistu tuo säätely?

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18 (KIIRE)
« Vastaus #3 : 01 Elokuu, 2008, 14:24:16 »
Suoraan kiinni vaan normaalin noparin tapaan...

Tilasitko ohjelmointikorttia, jos et, niin Henttaalla saat mun lainaan.
Muista kunnollinen ohjelmointi ennen käyttöönottoa.

Juza, Karkkis on tehnyt noi hommat viimeksi.

Siis kyllä tossa ohjeet tuli mukana, vai mitä korttia tarkoitat? Vedän kai samankaltaiset prokkikset nopariin kuin ennenkin?

Ootkos Hentukalla tänään sitten jos ei onnistu tuo säätely?

Mulla on ohjelmointikortti. Voin tänään henttaalla katsoa ne asetukset kuntoon jos tarvii. Kaasukäyrät menee sitten uusiksi.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18 (KIIRE)
« Vastaus #4 : 01 Elokuu, 2008, 14:57:06 »
Suoraan kiinni vaan normaalin noparin tapaan...

Tilasitko ohjelmointikorttia, jos et, niin Henttaalla saat mun lainaan.
Muista kunnollinen ohjelmointi ennen käyttöönottoa.

Juza, Karkkis on tehnyt noi hommat viimeksi.

Siis kyllä tossa ohjeet tuli mukana, vai mitä korttia tarkoitat? Vedän kai samankaltaiset prokkikset nopariin kuin ennenkin?

Ootkos Hentukalla tänään sitten jos ei onnistu tuo säätely?

Mulla on ohjelmointikortti. Voin tänään henttaalla katsoa ne asetukset kuntoon jos tarvii. Kaasukäyrät menee sitten uusiksi.

Millos meinasit olla paikalla?

EDIT - Ja muuten.. Tarvitsenko jotain muuta mukaan kun kopun? Esim. vanhan servoakun BECceineen? Vähän mietityttää kun toisessa ohjeessa puhutaan ohjelmoinnista vastariakun kanssa, ja toisessa ajoakun kanssa.. Käsittääkseni tuo nopari on juurikin sitä varten että vastari akun voi linkaista hyllyyn..
« Viimeksi muokattu: 01 Elokuu, 2008, 15:18:15 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #5 : 01 Elokuu, 2008, 16:25:23 »
Taitaa olla tuo ukkonen senverran päällä, ettei viitsi paljoa pellolla oleskella... Jäänee käynti väliin jos ei iltaa kohti parane tilanne..

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18 Ongelma
« Vastaus #6 : 10 Elokuu, 2008, 21:19:47 »
Morjenttes taas..

Mistähän mahtaa johtua tuon kyseisen noparin hyytyminen kesken lennon?
Ottaa käyttöön sen 30sek sammuttamisen ihan yht'äkkiä normi lennossa. Kuumuuko se liikaa vai mikä hitto?
Tuossa lennättelin järven päällä täysin tyynellä kelillä, ja sitten se alko hyytymään.. Tuli suhteellisen nopeesti tuotua kone törmälle sellaselle 50*50cm kokoselle alustalle kun se rantsu on vähän epätasainen.  ;D

Laskeuduin, ja lavat seis.. Ihmettelin hetken ja yritin nostaa uusiks että loppuko akku noin yllättäen 5min kohdilla. Ei lähtenyt spoolaamaan, lapakulmia vaan muutteli kun tikkua vääntelin ylös alas.
Noh, akku irti, ja taas kiinni.. Normi piippaukset kuului, ja ajattelin kokeilla taas ilmaan. Spoolas ok ja nousi ilmaankin niinkuin ei mitään olisi tapahtunut. Leijuttelin siinä 2-3min varmistuakseni ettei akku ole hyytynyt tai muuta vikaa siinä, mutta kaikki toimi ok. ???

Nopari oli kuuma, mutta jäähtyi nopeasti.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

seppomikael

  • Vieras
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #7 : 10 Elokuu, 2008, 21:22:56 »
Juzalla oli sama juttu.

Toi säätimen pois kopan sisältä että saa raitista ilmaa ja asensi ilman teippejä suoraan runkoa vasten nippusiteillä.
Hävisi kuulemma kaikki ongelmat.
Eli siinä on herkkä lämpökatkaisu ja tarvitsee hyvän tuuletuksen.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #8 : 10 Elokuu, 2008, 21:26:48 »
Juzalla oli sama juttu.

Toi säätimen pois kopan sisältä että saa raitista ilmaa ja asensi ilman teippejä suoraan runkoa vasten nippusiteillä.
Hävisi kuulemma kaikki ongelmat.
Eli siinä on herkkä lämpökatkaisu ja tarvitsee hyvän tuuletuksen.

Juu, mullakin on nipareilla kiinni, mutta moottorin kohdilla siinä kyljessä. Näköjään kuuma paikka sit.. Eikun operoimaan..

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #9 : 10 Elokuu, 2008, 23:13:33 »
Juzalla oli sama juttu.

Toi säätimen pois kopan sisältä että saa raitista ilmaa ja asensi ilman teippejä suoraan runkoa vasten nippusiteillä.
Hävisi kuulemma kaikki ongelmat.
Eli siinä on herkkä lämpökatkaisu ja tarvitsee hyvän tuuletuksen.

Juu, mullakin on nipareilla kiinni, mutta moottorin kohdilla siinä kyljessä. Näköjään kuuma paikka sit.. Eikun operoimaan..

Joo mulla tosiaan teki samaa ja Markulla kanssa. Aika herkälle laitettu ylikuumentumis suoja. Sen saa käsittääkseni myös pois päältä mutta eriasia kannattaako ottaa. Siirsin taaksepäin kylkeen, siinä toiminut hyvin. Sä näät siitä punasesta ledistä vikakoodia, ohjekirjan lopussa lukee mitä mikäkin vilkutus tarkottaa.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #10 : 10 Elokuu, 2008, 23:17:02 »
Juzalla oli sama juttu.

Toi säätimen pois kopan sisältä että saa raitista ilmaa ja asensi ilman teippejä suoraan runkoa vasten nippusiteillä.
Hävisi kuulemma kaikki ongelmat.
Eli siinä on herkkä lämpökatkaisu ja tarvitsee hyvän tuuletuksen.

Juu, mullakin on nipareilla kiinni, mutta moottorin kohdilla siinä kyljessä. Näköjään kuuma paikka sit.. Eikun operoimaan..

Joo mulla tosiaan teki samaa ja Markulla kanssa. Aika herkälle laitettu ylikuumentumis suoja. Sen saa käsittääkseni myös pois päältä mutta eriasia kannattaako ottaa. Siirsin taaksepäin kylkeen, siinä toiminut hyvin. Sä näät siitä punasesta ledistä vikakoodia, ohjekirjan lopussa lukee mitä mikäkin vilkutus tarkottaa.

Joku hirvee skuuppi rakentaa kylkeen..  ;)
Juuh, olinki kattelevinani että joku punanen valo vilkahti lennossa..

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #11 : 11 Elokuu, 2008, 14:17:52 »


Kokeilen tällästä vaihtoehtoa.

Eli pieni pinta-ala koskettaa runkoon ja ilma pääsee kiertämään paremmin, eikä ole aivan moottorin kupeessa kiinni.
Suikale kaksipuolista "servo"teippiä, ja nipari.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #12 : 14 Elokuu, 2008, 19:34:42 »
Ajoin tuossa Hyvinkään kentällä 4 akullista, ja kerran hyytyi vieläkin, vaikka nopari on tuollatavoin kiinni.  :o
Pitänee kehitellä joku pitkäpiikkinen siili siihen kiinni.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

jpheli

  • Vieras
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #13 : 14 Elokuu, 2008, 20:02:42 »
Ajoin tuossa Hyvinkään kentällä 4 akullista, ja kerran hyytyi vieläkin, vaikka nopari on tuollatavoin kiinni.  :o
Pitänee kehitellä joku pitkäpiikkinen siili siihen kiinni.

Ah, käytkös useastikkin tuolla hyvinkään kentällä?? Broidi asuu siinä likellä ja tulee itsekkin oltua siellä aina sillon tällön. Vois törmätä sinne kentälle ja joku päivä.

--jp

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #14 : 14 Elokuu, 2008, 20:30:57 »
Itse ajelen suht usein Hyvinkään kentällä, Tiivin kanssa piti mennä tänään, mutta oli suhteellisen kova tuuli, joten siirrettiin myöhemmäksi...Ilmotelkaa s kun olette menossa, niin voidaan jottai miitinkiä pitää ;)

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #15 : 15 Elokuu, 2008, 22:06:20 »
Itse ajelen suht usein Hyvinkään kentällä, Tiivin kanssa piti mennä tänään, mutta oli suhteellisen kova tuuli, joten siirrettiin myöhemmäksi...Ilmotelkaa s kun olette menossa, niin voidaan jottai miitinkiä pitää ;)

No juu, en kyllä ihan hirmu useesti käy siellä. Kaveri asustaa sielläpäin ja huvikseen lähdettiin kattelemaan.
Paikallinen 'kenttänatsi' sattui kohdille, ja jäi kyllä sellanen maku siitä reissusta että ei kauheen ikävä ole sinne lennättelemään.. Kuulemma ajanut muitakin pois käytöksellään. Ihan harrastajia, ja muitakin kuulemma.. En ihmettele.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #16 : 15 Elokuu, 2008, 22:09:28 »
Mie tunne tuollaista kenttänatsia, missäspäin lennättelit? Siel o iha oma paikka meille rc-harrastajille, jos muualla lennättelit niin saattoi tulla "vihaista" palautetta :D

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #17 : 16 Elokuu, 2008, 01:13:06 »
Mie tunne tuollaista kenttänatsia, missäspäin lennättelit? Siel o iha oma paikka meille rc-harrastajille, jos muualla lennättelit niin saattoi tulla "vihaista" palautetta :D

Juu, lennättelin 'muualla'. Mutta siinä oli joku stunt shown rekkaparkki vieressä ja ei mitään koneita tai ilmaliikennettä päällä eikä sivuilla lähelläkään.
Kyllä mä yritin katella että oisko jotain merkintää että mihin ajaa, mutta oli ajokiellot muissa väylissä.
Menin sinne sivuun syrjään sitten..

Siinä oli joku toinenkin ukko, niin tuntu olevan vähän pahoillaan sen toisen takia.. Kuulemma aika 'erikoinen' tapaus.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #18 : 16 Elokuu, 2008, 10:22:30 »
Ookkei. Me käytetään tuota radan 12 lennokkien lennätyspaikkaa, kun yleensä kaikki isommat käyttää 04-22 kiitotietä. Jos tuulee 12-30 kiitotien suuntaisesti, niin sillon voi olla et isommat käyttää sitä, eli sillo täytyy käyttää 04-kiitotien lennätyspaikkaa, mutta näin harvoin on. Eli käytännössä aina käytetää tuota 12-radan pätkää.

Tosin joskus, niinkuin nyt, siel on noit erikoismeininkejä jolloin, ei oikee tierä mihi pitäis mennä ;D



Tänään muuten Hyvinkään kentällä ilmailupäivät, pitäisi näkyä mm. DC-3, ja jettilennokkeja.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kontronik Jazz 80-6-18
« Vastaus #19 : 16 Elokuu, 2008, 14:30:15 »
Juu, olin tuossa lentokentäntien kupeessa.. Eli tuon RWY30 reunassa.
Menin sitten tonne oikeeseen paikkaan pyörittelemään loput 3 akullista.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1781 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Marraskuu, 2008, 10:06:54
kirjoittanut SJo1
2 Vastauksia
2012 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Joulukuu, 2008, 14:28:50
kirjoittanut Vispilä
8 Vastauksia
3092 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2009, 00:17:03
kirjoittanut Jyri
1 Vastauksia
1952 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2010, 13:24:00
kirjoittanut Vispilä
6 Vastauksia
3628 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Lokakuu, 2011, 19:15:36
kirjoittanut vee73