Kirjoittaja Aihe: Tarvis apua  (Luettu 24273 kertaa)

colazo

• Vieras
Tarvis apua
« : 01 Elokuu, 2008, 22:50:29 »
Hello kaikille. Mä olin kreikassa lomalla ja ostin sieltä 30e tommosen 40cm kopterin jolla on ihan kiva lentää mutta sitä ei oikeen pysty kunnolla ohjailemaan. Nyt olenkin ostamassa uutta kopteria ja ajattelen tätä : Esky Belt-cp 6CH Radio Control Helicopter (RTF - White
Mä en tosiaan tajuu noista gyroista tai servoista yhtään mitään ja kyselisinkin että eikö toi ole ihan jees kopteri jolla voi ainakin videoiden perusteella lentää nurinpäin ja kaikkia kieppejä.

Eikö RTF tarkoita että kopteri on valmiiksi kasattu ja voi lähteä heti lentämään? (ja että sisältää ohjaimet ym tärkeät osat)

Löysin kyseisen kopterin täältä : 035abd9d.html" class="bbc_link" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.esky-heli.com/esky-beltcp-6ch-radio-control-helicopter-rtf-white-p-1831:be8fa504c68391335163c54e 035abd9d.html
113,32e joka ei ole paha hinta. Onko kukaan tilannut tuolta koptereita? kauan kestää paketin tulo ja onko  luotettava?

PLEASE TOIVOTTAVASTI JOKU EHTII AUTTAMAAN KOSKA MINÄ HALUAN PÄÄSTÄ LENTÄMÄÄN  ;)

TTM

• Vieras
Vs: Tarvis apua
« Vastaus #1 : 01 Elokuu, 2008, 23:00:29 »
Juu olen itekin todennut saman et halppiksilla on vaikea lentää hallitusti.. (kuten myös kalliimmilla :D) RTF = ready to fly, pitäisi sisältää kamppeet, joilla voi lentää. Videoissa voi olla tosiaan sama kopterirunko, mutta osat voi olla luokkaa high-end, eli hyvä gyro jne. (Tosin hyvä kuski lentää huonollakin kopulla 3D:tä)
Suhtautuisin kyllä varauksella noihin 'halpoihin' paketteihin. Paketin huonous voi tappaa hyvän harrastuksen. Kannattaisi harkita sijoittaa dekadin enemmän rahhoo, jotta saa ihan oikeasti hyvin lentävän helin. Ei silti, tuo esky voi olla ihan hyvä mutta osat lienee halvimmasta (huonoimmaista) päästä.

Poissa Hermis

• Moderator
« Vastaus #2 : 01 Elokuu, 2008, 23:15:17 »
Mä en tosiaan tajuu noista gyroista tai servoista yhtään mitään ja kyselisinkin että eikö toi ole ihan jees kopteri jolla voi ainakin videoiden perusteella lentää nurinpäin ja kaikkia kieppejä.

Siinähän se ongelma onkin. Kone on ihan jees, mutta se on kalustettu elektroniikalla jonka vois luokitella rikokseksi ihmisyyttä vastaan. Ne Eskyn servot on aika onnettomat, ja gyron pito vähän niin ja näin. Jos harrastus oikeasti kiinnostaa, niin hommaa TRex450 tai MiniTitan. Näihin menee kaikkine tarpeineen rahaa noin 1000€. Luulen kuitenkin, että sulle käy perinteisesti, eli ostat sen Beltin "koska se välttää alottelijalle ja haluut nopeesti taivaalle", ja parin kuukauden päästä hommaat Rexin tai MT:n, sekä kaikki elektroniikat uusiksi :)

Minititania suomessa myy mm. Sabe.fi
TRexit löytyy Trex-store.com
ESkyn Belt CP:tä ja HBK2:sta kauppaa suomessa Leluja.net

Lueskeleppa täältä foorumilta pari säiettä Belt CP:stä, MiniTitanista (Thunder tiger sähkö) ja TRexistä (Aling sähkö) niin saat tehtyä vertailuja vaihtoehtojen välillä.
-flybarless, sedative stabilized head-

colazo

• Vieras
« Vastaus #3 : 02 Elokuu, 2008, 22:46:43 »
Joo mä itsekkin katoin eka tuota minititania ja blade 400 mutta kun ei mielellään haluaisi sijoittaa 1000e kopteriin. Sit jos ei parin kk päästä kiinostakkaan niin on mennyt ihan turhaan rahaa. Siks ajattelin jos eka lentelis halvemmalla jolla vois kuitenkin tehdä jotain temppujakin ja jos kiinostusta riittää niin sijoittaa kalliimpaan.

Eikös tämä kauppa ole noiden esky koptereiden  kotisivut ???  http://www.esky-heli.com/

Jos tuolta ostaisin kopterin + rahti niin olis silti alle 150e ja vois ostaa jotain uusia osia tuohon.  Miten sen huomaa kun  on huonot osat? eikö pysty ohjaamaan hyvin?  Entä paljonko rahaa menisi jos ostaisin uusia osia tuohon ja mitä ne osat mahdollisesti olisi? en edelleenkään tiedä mitä  servoilla ja gyroilla tehdään ;) ?  (onko jossain jotkut aloittelijoitten sivut?) ai niin tuolla esky-heli.comissa on kysymys kun valitaan kopteria että haluaako 35mhz vai 72mhz ? eli täh onko tolla mitään merkitystä minkä valitsen? 

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #4 : 02 Elokuu, 2008, 22:51:25 »
Sori vaan, mutta tuollalailla sulla menee sitä turhaa rahaa enempi. Kunnon kopterista saa viel hyvän hinnan myytäessä, e-skyn kanssa joudut melkein maksamaan että joku ottaisi ;D Ja varmemmin kiinnostut kunnon setillä!

Poissa Mikaelni

• RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
« Vastaus #5 : 02 Elokuu, 2008, 22:58:06 »
Suomessa ei voi käyttää 72Mhz taajuuksia siviili käytössä joten tuo 35 Mhz on tännepuolelle maapalloa sopiva taajuus
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

koikkis69

• Vieras
« Vastaus #6 : 02 Elokuu, 2008, 22:59:58 »
Suomessa ei voi käyttää 72Mhz taajuuksia siviili käytössä joten tuo 35 Mhz on tännepuolelle maapalloa sopiva taajuus

ei kun 2.4GHz  :)

Poissa Mikaelni

• RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
« Vastaus #7 : 02 Elokuu, 2008, 23:02:21 »
Tuossa muuten olet oikeassa ;D, ei tullut mieleeni heti kun on itsellänikin tuo 2.4 ja tujjotin vain sokeasti noita kahta vaihtoehtoa josta kumpikin oli huono.

colazo

• Vieras
« Vastaus #8 : 02 Elokuu, 2008, 23:24:48 »
Hahahahahahahah eli te ette siis meinaa auttaa jos en osta noita kalliimpia ;D No mitäs olette mieltä tuosta : HONEY BEE KING 2 2.4Ghz siinä on tuo perkuleen 2,4ghz vai onko toikin aivan pask.....   Mulla kun on tapana ostella kaikkee ja sit en kauaa jaksa niitä niin kuin hyvä esimerkki oli kun ostin vuos sitten 1800e 500litrasen akvaarion ja kaikki mahdolliset luksus valot, suodattimet, kalat ym  ja puolen vuoden päästä myin sen pois 900e eli ei kauheesti kannattanu.(ja noita esimerkkejä on niin monta että nyt kelailin että en lähde kalleimmasta päästä liikkeelle)  Paljollako noita "parempia koptereita " sais käytettynä ?  Ja eikä noi nyt niin paskoja voi olla kun väitätte. Pakkohan niiden on lentää ja tehdä niitä temppuja kun videoita on youtubet täynnä. ja jos ei muuta niin myykää mulle joku teidän hyvä kopteri halvalla  ;)

ps mitä olette mieltä tosta blade 400 sais alle 500e

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #9 : 02 Elokuu, 2008, 23:30:44 »
Aloitteliana ite sanoisin että jos haluaa jonkun eskyn vehkeen ostaa, niin osta se honey bee. Ei ole muuttuvia lapakulmia eikä muutakaan, mutta leijuttelun perusteita sillä voi mielestäni opetella.. Itse en henkilökohtaisesti vaan usko, että kannattaa laittaa rahaa mihinkään honey bee king 2:seen tai vastaavaan ja sitten päivittää sitä alumiiniosilla ja muilla hilppeillä..

Niin ja itselläni kun tuo honey bee vehjes oli ensimmäisenä, voin sanoa että ei se nyt ihan heti hajoakkaan.. Monta kertaa tiputin lujaakin ja ehjänä pysyi kohtuu hyvin mun mielestä  :)
« Viimeksi muokattu: 02 Elokuu, 2008, 23:33:07 kirjoittanut Nube »

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #10 : 02 Elokuu, 2008, 23:53:47 »
Videoissa lehmätki lentää, miksi ei siis oikeasti? ::)

jpheli

• Vieras
« Vastaus #11 : 03 Elokuu, 2008, 00:07:39 »
Hahahahahahahah eli te ette siis meinaa auttaa jos en osta noita kalliimpia ;D No mitäs olette mieltä tuosta : HONEY BEE KING 2 2.4Ghz siinä on tuo perkuleen 2,4ghz vai onko toikin aivan pask.....   Mulla kun on tapana ostella kaikkee ja sit en kauaa jaksa niitä niin kuin hyvä esimerkki oli kun ostin vuos sitten 1800e 500litrasen akvaarion ja kaikki mahdolliset luksus valot, suodattimet, kalat ym  ja puolen vuoden päästä myin sen pois 900e eli ei kauheesti kannattanu.(ja noita esimerkkejä on niin monta että nyt kelailin että en lähde kalleimmasta päästä liikkeelle)  Paljollako noita "parempia koptereita " sais käytettynä ?  Ja eikä noi nyt niin paskoja voi olla kun väitätte. Pakkohan niiden on lentää ja tehdä niitä temppuja kun videoita on youtubet täynnä. ja jos ei muuta niin myykää mulle joku teidän hyvä kopteri halvalla  ;)

ps mitä olette mieltä tosta blade 400 sais alle 500e

Kyse ei ole siitä etteikö me haluttas auttaa.. Sitähän tässä juuri tehdään. Ensimmäinen iso auttaminen meidän suunnalta on juuri tuo että koitetaan sinua saada ostamaan heti kunnollisempi kopteri kunnollisilla laitteilla. Noilla eskyn hunaja pörriäisillä yms kun vaan ei voi lentää kunnolla. Se on vain valitettava tosi asia ja todettu niin moneen kertaan joka keskustelu alueella.

Halvalla ei saa hyvää ja kuten Hermis tuossa kanssa sanoi niin jos haluat myöhemmin myydä lelut pois, saata hyvän hinnan laatukamoista vielä pitemänkin ajan päästä.

Ja tuo laatu näkyy kaikessa kun alkaa lennättää. Myöskin on totta että moni aloitteleva kopteristi lopettaa uran kohtuu nopeasti kun siitä ei meinaa tulla mitään niillä huonoilla laitteilla.

Hyviä aloittelijan koptereita on nuo MiniTitan ja Trex450nen. Paketille kaikkineen tulee hintaa siinä 1000€ paikkeilla kun niihin hankkii radiot, servot, vastarit, laturit, akut.

Tietty jos päädyt johonkin muuhun kopteriin, autamme siinäkin sen mitä pystyy mutta ei kannata pitää toiveita hirveen korkealla.

Bladesta en tiedä, mutta kai sekin jotain kertoo että tuossa meidän "virallisessa" kopteri listauksessa on noin 400 kopteria listattuna ja siellä on yksi blade mukana ja taasen minititaneita ja trexejä on satoja listalla :)

--jp

Poissa Hermis

• Moderator
« Vastaus #12 : 03 Elokuu, 2008, 00:20:56 »
Jos ostat halpaa, älä lankea 2,4Ghz. Jokainen 2,4Ghz valmista käyttää omaa tekniikkaansa, joten ne ei käy ristiin. 35MHz on standardi, ja käy ristiin. Eli, jos ostat 2,4Ghz romut, niin niillä ei tee mitään kun hommaat paremman lähettimen. 35Mhz se huono vastaanotin pelaan myöhemmin ostetun hyvän lähettimen kanssa. Mutta jos halpaan pakettiin on laitettu Spectrumin tai Futaban radiokamat, niin ne on laadukkaita 2,4Ghz tavaroita, ja kannattaa jo harkita.

Servo on se juttu, joka liikuttaa ohjainpintoja. Sellainen pieni moottori jossa on vipu. Tämä heiluu kun liikutat lähettimen tikkua.

Gyro on osa johon kannattaa pistää rahaa. Kun yrität epätoivoisesti samaan aikaan hallita kaasua ja kallistella konetta eri suuntiin, gyro pitää perän suorassa, ja asntaa sinun keskittyä muuhun. Nyky gyroissa on sisällä piezokide, joka havaitsee koneen pyörimisen, ja ohjaa siihen liitetyllä servolla vastaan.

Mulla on kokemusta tuosta ESkyn HBK2:sesta, ja kyllä siinä on jotain hämärää oltava, jos 50:sen polttiskopterin kasanneena ja sitä vuoden verran säätäneenä saa HBK2:sen työllä ja tuskalla leijumaan kohtalaisesti. Se on sellainen määrä työtä jota ei kehtaisi aloittelijalle sysätä.

Blade 400:sesta...
Jos tarkotat tätä, niin kyseessä on ihan ok paketti:
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39221&grpid=5007
Siinä on jo nuo Spektrumin kamat mukana, kyllä niillä lentää.

Poissa sgtpepper

• Seniori torppari
« Vastaus #13 : 03 Elokuu, 2008, 11:02:34 »
Juu minä alotin honeybee cp2. Sitä en oo  vieläkään saanu kunnolla säädettyä. Sillä ehin kuukauen lentää kun halusin jo minititanin. Kun se sitten tuli niin lennätys on paljon mukavempaa, rauhallisempaa ja ''sivistyyneempää''. :D Mutta maksoin cp2 135e ja minititanista 500e. Ja nyt siinä on jo sitä ja tätä lisä osaa.
Mutta sillon multa kysyttiin että oikeesti kiinnostaako koko juttu mua, mutta kun ajattelee että HYVÄLLÄ (eli ei siis halvalla) kopterilla voi lentää selällään, ja joka suuntaan. Eli toisinsanoen koskaan ei voi osata kaikkea eli aina voi oppia/keksiä uusia temppuja, eli toisinsanoen on tod. epätodennäköistä että semmosen lajin innostus hiipuu jos vaan innokkaasti opiskelee ja kehittyy.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Jokusenpojan faija

• Vieras
« Vastaus #14 : 03 Elokuu, 2008, 12:08:04 »
Kannattaa muistaa myös se, että jos Hongkongista tilaamasi paketti jämähtää tulliin, niin alv:t (jotka maksetaan myös rahdista) ja verot nostavat hinnan lähes suomalaiselle tasolle. Lisäksi, jos tullissa on asiansa osaava henkilö, joka tietää jotain kiteistä, niin saattaa jäädä jopa 35Mhz:t kiteet valtiolle menetetyksi ( jos ovat sitä B-aluetta )

Itse tilasin tuolle Jokusenpojalle Kiinasta moisen HBK2 :n ja rahaa on palanut varmaan jo sen verran, että olis saanut MiniTitanin tai vastaavan.

Ja kuitenkaan kopteri ei ole lentänyt vielä kertaakaan yli metrin korkeudella tai minuuttia pidempään.

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #15 : 03 Elokuu, 2008, 12:49:13 »
Niin ja jäi mainitsematta tuosta eskyn pörriäisestä(honeybee) että kylläpä siinäkin sen "laadun" huomaa..Tuppaa haluta lentää itsekseen jokasuuntaan ja tuulikin vavisuttaa aika herkästi. Jos rahaa on satasen verran liikaa taskussa niin ostaisin itse kyllä uudelleenkin tuon honeybeen. Hyvästä se on kaukana, mutta se leijjuu ja sen kautta voi miettiä riittääkö itsellä pinna tähän harrastukseen  ;D
Täytyy myöntää että mulla usko välillä hiipui kun leijjuttelu oli sitä kantapäänkautta oppimista kokoajan. Simulaattori voi auttaa asiaa, vaikka halvempikin!  :)

Tepa

• Vieras
« Vastaus #16 : 03 Elokuu, 2008, 13:03:09 »
Nyt voisin kertoa omat kokemukseni harrastuksen aloittelusta :)
Ensin hommasin blade 400 :sen ja heti eka lennätyksellä karkas käsistä kopteri vaikka ihan pätevä peli onkin, sitten ostin kunnon simun ja siitä huolimatta en uskaltanu paljoo lennättää....
Sitte hommasin belt cp:n mutta turhaan sitä on paljo vaikeempi pitää ilmassa joten ihan turha vispilä ilman parempii osii, joten en suosittele ees aloittelijoille.... Nyt kuukauden harjoituksen tuloksen oon saanu bladen pysymään ilmassa ehjänä. ihan lentäjä ässä fiilis ;D Bladen korjaamiseen on uponnu n.150 € tän kuukauden aika, mutta oon lennätelly melkein joka päivä. kesäloma loppuu ja pääsee töihin tienaan taas rahaa ja haaveena ois viellä mt tai t-rex kunhan on varaa...

Poissa Mikaelni

• RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
« Vastaus #17 : 03 Elokuu, 2008, 13:20:50 »
Tärkeää on tuossa simussakin laittaa säädöt kohdalleen että leijuu hyvin.Pitää katsoa simussa että on leijutuksessa lapakulmat+kaasu vastaamassa oikean koneen säätöjä, muuten loppuu mielenkiinto jos simussakin kun torppailee kokoajan.

Poissa Vispilä

• Seniori torppari
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #18 : 03 Elokuu, 2008, 14:15:37 »
Kukaanhan ei tällä foorumilla pakota ostamaan mitään, mutta jos harrastus edes hiukkasen kiinnostaa niin kannattaa asennoittua siten että jokainen täällä edes vähän aikaa kirjoitellut omaa enemmän tietoa lajista kuin täysi aloittelija. Tässä lajissa ei kehity jos ei kysy neuvoa ja opi virheistä. Jälkimmäisestä saat luultavimmin kokemusta jos päätät ostaa 150€ paketin jossa tulee kaikki kamat mukana  ;). Helpoimmaksi ja halvimmaksi teet harrastuksen kun otat kaikki eri vaihtoehdot huomioon alussa ja selvität mikä sopii parhaiten itselle.

You tube videoita katsoessa kannattaa pitää mielessä että kaikki temppuja lentävät pilotit ovat kokeneita, ja videolla näkyvä kone on harvoin se millä ko. henkilö harrastuksen aloitti. Se on totta että millä tahansa kopterilla voi lentää samat temput kuin isommallakin (Netissä liikkuu vertaus että Alan Szabo lentää vaikka kiveä jos siinä on lavat kiinni), mutta aloittelijalta se ei onnistu vaikka simulaattorilla ja isommalla konella onnistuisikin, koska mitä huonommin kone lentää sitä enemmän kokemusta tarvitaan että se saadaan lentämään samalla tavalla kuin laadukkaampi ja paremmin säädöissä oleva kone. Halpa kone on halpa alussa, mutta sen tulet torppaamaan X kertaa useammin kuin helpommin hallittavan, ja aikaa mestaritasolle pääsyyn menee X kertaa enemmän kuin paremmalla ja tähän mennessä rahaa ja aikaa on palanut monta kertaa enemmän kuin järkevämmin mietityn aloituskoneen kanssa. Tuppaakin olemaan niin, että halvaksi aloittelijan kopteriksi mainostettu sopii parhaiten kokeneimmille, ja kalliimpi, helpostilennettävä aloittelijoille  ;D

Itellä oli ekana koneena Caliber m24, jolla kyllä oppi lentämään, seuraavaksi HornetCP, jolla kyllä oppi lentämään perä edellä ja flippaamaan, mutta nopein kehitys tapahtui vasta Trex 450 ja rapukan myötä.

Jos halpa aloituspaketti on itselle paras vaihtoehto, niin kannattaa unohtaa Beltit ja Hornetit ja harkita Blade 400 jossa tulee loistava radio ja toimivat sähköt mukana tai simulaattori. Halpaa ostamalla ei säästä, koska joskus joutuu ostamaan kaikki osat kuitenkin uudestaan  :).

Tosin sekin on myös puppua että parhaiden osien kanssa ei ole ongelmia, niitä kyllä tulee ja ehkä jopa paljon enemmän kuin yksinkertaisilla ja halvoilla osilla! Silloin taas lentoon saaminen voi maksaa enemmän, voi vaikka säädin hajota tai moottori leipoa kiinni tai jotain muuta. Mutta kun ongelman saa ratkottua, voi keskittyä lentotaitojen kehittämiseen.

Lainaus
Eikö RTF tarkoita että kopteri on valmiiksi kasattu ja voi lähteä heti lentämään?

Ready To Fail  straight out of the box  ;)

-op-
« Viimeksi muokattu: 03 Elokuu, 2008, 14:18:58 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

colazo

• Vieras
« Vastaus #19 : 03 Elokuu, 2008, 22:05:14 »
No niin saitte ylipuhuttua  ;D ostan sit jonkun paremman kopterin mutta 1000 e en kyl sijoita joku 400-500e olis hyvä.  Mä kyl tarvisisin paljon apuja koska en tosiaankaan tajua noista yhtään mitään. Eli jos ostan blade 400 niin onko se säädin sen verran hyvä että sillä voi ohjailla parempiakin koptereita jos joskus semmoisen ostaa?

Vispilä mitä tarkoitit kun sanoit bladessa tulevan mukana toimivat sähköt tai simulaattori? eikö simulaattori ole joku tietokone opetus ohjelma? (liitetäänkö se ohjain koneeseen kiinni? ja onko siinä joku cd mukana)  sähköistä ei ole mitään hajua mitä tarkoittaa.
Käsittääkseni tuo blade on ihan hyvä heli mutta onko siinäkin jotain mitä kannattaisi heti uusia? entä onko varaosat helposti saatavilla suomesta ja onko kalliita muihin verrattuna?

Mitä kaikkee sillä ohjaimella oikeen ohjataan ? ilmeisesti kaasua ja suuntaa mutta miten pystyy samalla tekemään jotain muutakin kun ei ole kun 2 peukaloa  ??? Muistakaa että en tosiaan tajua noista mitään enkä ole ikinä edes livenä nähnyt yli 30e koptereita.

Pitääkö mun samantien ostaa jotain varaosia kun tuskin ehjänä kauaa pysyy. Kannattaako mun etsiä kopteria käytettynä vai uutena? eikö kukaan halua myydä  ;D

Sgtpepper: mistä löysit mini titanin 500e ja oliko siinä kaikki tarvittavat mukana?

Mielestäni bladea ei suomessa muualla myydä kun tuolla :  http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39221&grpid=5007  missä päin tuo liike on vai pitääkö ostaa vain netin kautta?

Tässä nyt muutamia aloittelija kysymyksiä  ;) toivottavasti saatte selkoa.   Ja kiitoksia  ciao

Ps. onko keravan suunnalla ketään jolla on koptereita ja missä on lähin rc kauppa?

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #20 : 03 Elokuu, 2008, 22:56:23 »
Mielestäni bladea ei suomessa muualla myydä kun tuolla :  http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39221&grpid=5007  missä päin tuo liike on vai pitääkö ostaa vain netin kautta?

Sabe on Turussa, osoitteessa Pitkämäenkatu 6
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa riku

• Tavallinen torppari
« Vastaus #21 : 03 Elokuu, 2008, 23:06:09 »
Nyt suosittelisin tuota Align TREX500sta aloittelijoille, vaikka sieltä uudesta kaupasta mikä täälläkin mainostaa...
(Tämä perustuu siis vain ja ainoastaan omiin kokemuuksiini...) Apua pk-seudulta luulis sitten helposti löytyvän.

Poissa Hermis

• Moderator
« Vastaus #22 : 03 Elokuu, 2008, 23:45:07 »
No niin saitte ylipuhuttua  ;D ostan sit jonkun paremman kopterin mutta 1000 e en kyl sijoita joku 400-500e olis hyvä. 
Jeps, eli tohon hintaluokkaan se Saben Blade400 paketti on paras ratkasu, jos netin kautta tilaa ulkomailta, niin sitten alkaa saada MiniTitaniakin halvemmalla, esim. http://flying-hobby.com/catalog/index.php myy ihan ok comboja Futaban ja Spectrumin radioilla.

Ohjaimella ohjataan pääasiassa
-moottorin kierrokset=kaasu
-lapakulmat
-kallistukset sivuille/eteen-taakse
-perän suunta
lisäksi usein
-gyron herkkyys

Lisäksi on erilaisia kytkimiä, joilla voi muuttaa esim. maksimiliikeratoja, sitä miten paljon lapakulmat muuttuvat suhteessa kaasun (niitä ohjataan samalla tikulla) jne...

Säädin tarkoittaa yleensä nopeudensäädintä, joka säätää sähkömoottorin "kaasua", ilmaus "sähköt" kattaa kaiken elektroniikan mitä on mukana, eli servot, vastaanottimen, gyron, säätimen, usein myös moottorin ja akun.

Simulaattori on tosiaan "pc-peli" jolla voi harjoitella lennätystä, ja sitä ohjataan samalla ohjaimella kuin kopteriakin.

Poissa riku

• Tavallinen torppari
« Vastaus #23 : 04 Elokuu, 2008, 00:03:50 »
No niin saitte ylipuhuttua  ;D ostan sit jonkun paremman kopterin mutta 1000 e en kyl sijoita joku 400-500e olis hyvä.

Mun mielestä kannattaa aina ottaa huomioon varaosien hinnat ja varsinkin saatavuus. Mikään ei harmita niin paljon kun se että kaikkea muuta "ihmeellistä" varaosaa kyllä löytyy, mutta ei just sitä mitä puuttuu... Simu on varmasti hyvä investointi, mutta kyllä se oikea oppiminen oikealla oikeammin tulee...

Poissa Vispilä

• Seniori torppari
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #24 : 04 Elokuu, 2008, 14:12:59 »
Lainaus
Vispilä mitä tarkoitit kun sanoit bladessa tulevan mukana toimivat sähköt tai simulaattori? eikö simulaattori ole joku tietokone opetus ohjelma? (liitetäänkö se ohjain koneeseen kiinni? ja onko siinä joku cd mukana)  sähköistä ei ole mitään hajua mitä tarkoittaa.

Tarkoitin että kannattaa aloitta Bladella jossa tulee kaikki tarvittavat sähköt mukana TAI simulaattorilla. (Parempi tietenkin kummatkin yhtäaikaa). Sori sekaannuksesta.

Tarvittavilla sähköillä tarkoitan radiota, vastaria, säädintä, servoja, gyroa, laturia, sekä akkua.

-op-
« Viimeksi muokattu: 04 Elokuu, 2008, 14:16:08 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3237 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2008, 18:22:17
kirjoittanut rahnmat
34 Vastauksia
12342 Lukukerrat