Kirjoittaja Aihe: Kaapon kepakot  (Luettu 91991 kertaa)

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #100 : 04 Kesäkuu, 2014, 11:58:16 »
500:sta meni etupään tt:rattaat, viimeisellä laskulla sattui tikkuvirhe kopteri vähän kallistui ja päälavat raapaisi maata kepakko käännähti ja takalavat otti kiinni. mutta vähällä pääsin perälavat  ja tt:n rattat. Nuo päälavat nyt näyttäisi v ehjiltä mutta ehkä parempi nuokin vaihtaa?

Jos päälavat näyttää ehjiltä ja ei taivutellessakaan irvistele mistään, niin ei niitä kannata turhaan vaihtaa. Pienet jäljetkään lavoissa ei ainakaan aloittelijan lentoa mitenkään haittaa. Sitten jos rupeaa oikeasti irvistämään tai on jopa kokonaan poikki niin tietysti heti vaihtoon. Lapoja nimittäin kuluu ihan hirvittävät määrät jos jokaisesta pienestä raapaisusta vaihtaa :) Leparin suoruus kannattanee tarkistaa pikaisesti ainakin jos rajummin otti lapa maahan.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #101 : 04 Kesäkuu, 2014, 13:09:56 »
Hyvä kun huomautit, eivät irvistele ,kärjestä alapinnalta vähän hioutunnu pois pintaa.
Eli tässä pystyy vähän säästämään, hyvä niin saa tälle lomalle vielä tuon lentoon :))
Varmaan hyvä tasapainotta kmminkin uudestaa?, takalapoja olinn näköjään tilannu muutamat varastoo, eli tt:n rattaat samalla kattoo vähän onko muuuta puutetta.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #102 : 04 Kesäkuu, 2014, 21:18:21 »
Sitähän on opeteltu jo kovasti eteen päin jos edes takaisin vedellään. Siitä se lähtee pikku hiljaa likkeelle. Nuo siirtelytreenit ja leijuttelut vähän kauempana on hyvää harjoitusta taivaslentoa varten. Pienillä askelilla kerrallaan. Homman jujuhan on että mukavuusalueelta pitää puskea aina välillä ulos jotta opitaan lisää. Tämä ei liene ongelma kenellekkään, vaikea paikka on olla työntämättä liikaa ettei ala kovin usein tulemaan romua. Tämä tahtoo olla paljon hankalampi juttu. Se on vähän kuin eskimokäännös kajakilla, ekan puoliskon hallitsee jokainen, toinen on se vaikeampi. ;D

Leparin tarkistaminen onnistuu helpoiten kun ottaa toisen lavan ensin irti ja pyörittelee avaimella ruuvia. Toinen lapa suoraan lavan pitimen kanssa. Jos lapa kiemurtaa, lepari on kiero. Sitten toinen pää akselista samalla tavalla. Ei tarvi purkaa koko systeemi irti. Sitten vaan tarkkana että narahtaako lukite auki, jos on epävarmaa niin uudelleen lukite sisään. Tuskin se meni, joskus on selvinnyt lepari ja laakerit ehjänä vaikka päälavat on menneet hajalle.

Simulla kannattaa tosissaan panostaa nyt noihin kaarroksiin. Aloita niin että pudotat simulation speedia pienemmäksi jotta saat enemmän aikaa tehdä liikkeen joten kuten hallitusti. Kun se alkaa sujua, nosta sitä speediä pikku hiljaa. Käy mielessä läpi koko prosessi niin että ymmärrät molempien tikkujen liikkeet, missä vaiheessa, mitä ja miksi. Silloin voit tietoisesti miettiä mikä menee pieleen jos ei onnistu.

Monet lentokoneethan kaartaa ihan nätisti vaikkei tee vasemmalla tikulla mitään. Kopterilla on pakko aktiivisesti käyttää myös toista tikkua kumpaankin suuntaan, nätti kaarros on huomattavasti vaikeampi tehtävä. Erityisen hyvin tuon haastavuuden huomaa kun yrittää tietoisesti tehdä paljon laajemman, tasaisella vauhdilla, pyöreän symmetrisen ja korkeuden säilyttävän kaarteen kuin mitä tavallisesti tekee.

Mutta nyt on tulossa sulla valtava askel eteen päin kun siirrytän leijuttelusta taivaslentoon. Muistan edelleen sen fiiliksen kun tuo siirtymä tapahtui itsellä. Rajaton riemun määrä ja tuntui että nyt on taivas ainostaan kattona kaikelle. Niinhän se onkin, se on valtava askel.
« Viimeksi muokattu: 04 Kesäkuu, 2014, 21:23:57 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #103 : 04 Kesäkuu, 2014, 22:46:54 »
Kyllähän siinä henkeä haukoin välillä niinku kala kuivalla maalla, mutta fiilikset oli mahtavat jälkikäteen varsinkin siinä kun sain tuon kopterin pelastettua :))
Niin pyöräytin 500:n pytyakselin kautta ympäri kahteen otteeseen korkealla. jännä miten se vain nätisti pyörähti eikä venkoillut mihinkään suuntaan, toisin kun tuo genius millä on tullut torppi aina kun yrittänytkään tuota.

450 alignoitui vähän lisää nyt vaihdoin tuon tt:n peräboksin  Iron-maniltä lunastettuun; siinä toivossa että perä ongelma katoaisi.
sen näkee testatessa, mutta tuo liikealue kasvoi aikasta paljon varmasti monia asteita tuonne vastaseen suuntaan (käsittääkseni se suuntamihin perä pettänyt). Eli nyt kepakossa on kiinni tuollainen uudempimalli kyseisestä osasta
Mutta nytten tulee muutaman päivän täydellinen harrastekakos, en oo varma oonko netin äärelläkään, mutta sunnuntaina ehkä sitten taasen.


-kaapo hiljenee

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #104 : 05 Kesäkuu, 2014, 10:13:35 »
Sitten vaan tarkkana että narahtaako lukite auki, jos on epävarmaa niin uudelleen lukite sisään. Tuskin se meni, joskus on selvinnyt lepari ja laakerit ehjänä vaikka päälavat on menneet hajalle.

Tuo lukitteiden tarkistus torpin jälkeen kannattaa muistaa tehdä. Itsellä on jo useamman kerran käyny niin että pikkutorpin jälkeen kone lentää vähän aikaa hyvin mutta sitte alkaa ruuveja tippumaan. Trexistä on leparin ruuvit lähteny löystymään jo monesti. Onneksi kuulin äänestä että jotain ylimääräistä siellä nyt on, sain kiristettyä ennen kun lähtivät irti. Synergystä lähti lavanpitimen linkkipallo löystymään joku parikymmentä lentoa torpin jälkeen, senkin löysin kun ihan vaan huvikseni tarkistin välyksiä nupista. Siinä samalla kävin muitakin ruuveja läpi niin kaikki swassin ja nupin linkkipallot oli löysällä. Ei muuta kuin irti ja uudet lukitteet tilalle.

Eli isompi isku saa aikaan sen että lukite antaa periksi. Siitä voi vielä tovi mennä siihen että kierre alkaa löystymään, eikä sitä välttämättä tapahdu ollenkaan. Mutta lukitteisiin ei kannata luottaa jos on vähänkin mahdollisuutta että ne on naksahtanu irti torpissa. Paras ehkä käydä läpi heti torpin jälkeen ja sitten tehdä sisäänajoa vielä muutaman lennon ja tarkistaa uudelleen, ettei ole joku paikka vielä antanut myöten. Kyllä ne sitten pysyy siitä eteenpäin seuraavaan torppiin jos vaan lukitteella on kiinni.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #105 : 05 Kesäkuu, 2014, 13:22:06 »
Pitääpä käyä läpi, mun tuurilla kumminkin on käynny noin.
Ja mielummin tekee vähän ylimääräistä työtä kuin sitten uuden torpin jälkeen manailee asiaa ja ostaa lisää osaa  ::)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #106 : 05 Kesäkuu, 2014, 13:24:54 »
Kuulin tuossa aamusella tosiaan että tänään on torstai, eilen olin torstaissa ja olin tänään lähössä jo etelään  :-[
Asiaa aurinkoiselta puolelta ajatellen, olisin ollut ajoissa  ;D

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #107 : 05 Kesäkuu, 2014, 15:24:27 »
No minä kävin kesken viikon vaimon kanssa lomareissulla, tiistaiaamulla piti aikasin lähtä liikkeelle niin maanantai-iltana laitoin sitte kännykästä valmiiksi viikonloppuherätystä soimaan. Ihmettelin vaan kun se sano että vielä on viis päivää herätykseen aikaa. Kunnes hoksasin että vaikka vapaat on keskellä viikkoa niin ei se siitä silti viikonloppua tee :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #108 : 08 Kesäkuu, 2014, 20:54:50 »
Taasen keretty vähän harrastella, 500:n purun merkeissä  ;D

Päälavat katsoin läpi ja ei nuo nyt niin pahalta näyttänytkään mittä ne näytti tuolla kentällä, painokin eroaa vain 0,02 grammaa. ja tasapainoitutelineessä pysyvät suht hyvin vaaterisa, ilman venkuilua. Lapakohtaista CG:tä en kokeillut. Kuvan koitin lisätä.
Perälavoista puuttuu aikamoiset palat, ne menee vaihtoon.
Hammasrattaat olivat tt etupäästä sileänä, niinkuin kentällä katsoin.

Rupesin kattomaan noita ruuvja läpi, jotta on lukitteet pitäny, päälapojen pultit lähti turhan helposti auki. Onneksi mainittiin asiasta että kannatta käydä läpi :)

Nyt ootellaan että tulee varaosat niin pääsee kasaamaan. varmaan maanantaina.

450:n odottaa testilentoaan vielä mutta huomenna vois koittaa illalla käydä tarkemmasta ajasta ei oo muutka ku viitteitä jotta menee varmaan yheksään.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #109 : 08 Kesäkuu, 2014, 21:32:44 »
Päälavat on paremmat kuin uudet venäläiset,  ;) kovaa lentoa vaan.

Päälavoissa on yleensä nylock mutterit, eli niiden pitäisi kyllä pysyä kiinni itsekseen. Jos ei ole noita muttereita niin vaihda sellaisiksi.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #110 : 09 Kesäkuu, 2014, 12:31:44 »
Juu lavat on ihan copterx:n alkuperäiset ei niissä sillon uutenakaan hirveesti ollu eroa.
Postia odotellessa  :-\ josko olisi/tulisi trexstorelta osat  :D
pääsisi kasaamaan 500 sen loppuun, ja ehkä jopa testaileeen illalla.

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #111 : 09 Kesäkuu, 2014, 23:28:57 »
Nonnii posti toi niinkuin odotinkin puuha pussin.
500 on kasassa :)) odottelee huomen aamua, akut oottelee latausta.

450:stä kävin leijuttelemassa tuossa jelkapallo kentällä.
Perä oli jo kivan tuntoinen tuon alikili osien vaihdon jälkeen.
Ei karannut pitchin nostossa ja muutenkin oli jämäkämmän oloinen.

Muuten olisikin ollut täydellinen reissu mutta, toisella akulla kepakko sitten teki jotain outoa.
Kepakko oli vaakatasossa leijunnassa kun se kääntyi myötäpäivään reippaat 90 astetta, puotti nokan alas ja rupesi vajoamaan lapakulmien korotuksesta huolimatta. kierrokset rupesi ikään kuin laskemaan. vaistomaisesti trhholdi päälle ja siinä sitten koittaa pitää vaakatasossa tuo kepakko melkein nokka itseenä päin maahan asti. korkeutta ei ollut kuin 4 metriä ehkä. loppuhetkillä sitten kepokko kellahti toiselle kyljelle kuin tiku liikkeestä ja samappa poksahti maahan :(
Siihen se sitten pisti pötköttelemään sorakentälle nätisti kyljelleen

Pikaisella ajattelulla olisiko perä servo mennyt jumiin. rupean testailemaan sähköt ja purkamaan osa osalta koko pahuksen vehkeen, jos selvää syytä ei löydy niin.


Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #112 : 10 Kesäkuu, 2014, 01:35:56 »
Juuh, en tiiä mikä tuon on aiheuttanut, mutta yksuuntalaakerin shafti on räjähtannyt ???
Olisiko hajonnut ilmassa ja aiheuttanut tuon  nupin kierrosten hiastumisen jonka johdosta perä ei pitänyt ja korkeus laski.

Se noista klooni runkojen osista, nurkkaaan häpiämään  mokomat.

Jatketaan tutkimista

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #113 : 10 Kesäkuu, 2014, 09:44:09 »
Tuntuko perässä mitään erikoista? Jos outo käyttäytyminen alkoi perän temppuilulla, niin vois kuvitella että siellä olisi se alkuperäinen syy temppuilulle. Varsinkin jos perä lähtee kiertämään myötäpäivään, eli roottorin vääntömomenttia vastaan, niin silloinhan perä ei missään nimessä "anna periksi" vaan työntää liikaa. Eli joko perää ohjattiin työntämään liikaa tai servo ja/tai mekaniikka jumi niin että se vaan nyt tarttui semmoiseen asentoon ja lähti kiertämään. Tuo OWB runko on voinu porsia sitten torpin seurauksena. Tämmöisen tulkinnan minä antaisin kuvauksen perusteella.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #114 : 10 Kesäkuu, 2014, 10:50:57 »
Mutta tuossahan on ilmeisesti mennyt voimaa enään perään, jos shafti on hajonnut ekana. Se selittäisi kääntymisen?
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #115 : 10 Kesäkuu, 2014, 11:02:12 »
Silloinhan sen pitäisi lähtä pyörimään vastapäivään eikä myötäpäivään, eikö näin?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #116 : 10 Kesäkuu, 2014, 12:13:57 »
Jos perä särkyy, niin lähtee vastapäivää?

Muoks:lisätty kysymysmerkki
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #117 : 10 Kesäkuu, 2014, 12:33:11 »
Ekan akun laskussa kun kepakko oli maassa ja laitoin holdin päälle niin silloin teki sellasien pienen nytkähdyksen perä, en muista oliko oikea-->vasen vai toisin päin, mutta ajattelin sen johtuvan tuosta holdiin siitymästä.
Eli olisikohan jo siinä vaiheessa ollut jotain pielessä.

Itse isekseni miettien kävin läpi:
Kun roottori pyörii myötäpäivään tässä ja perä lopettaa toimimasta tahi antaa periksi niin  perä pyörähtää voiman mukana eli  vasemmalle??

Jos roottosin veto loppuu ja perä vetää niin gyrohan pitäisi sen kohdillaan, varsinkin kun tuo perä toimi nyt hyvin. (lisäys:siis toimi)
Mutta jos jostain syystä gyro pettää tahi mekaniikka jää jumiin tässä tapauksessa niin silloinhan tuo perä kääntyy oikealle?
Eli perä vetä samalla voimalla, mutta roottorin aiheuttama vääntö voima vähenee.

Ymmärsinkö oikein että perä ei antanut periksi vaan sai yli ohjauksen.

HArrasus saa uuden puolen, saa olla niinku Sherlock Holmes  ;) tämä mietintä on yhtä hauskaa ku tuo lennättäminen ainakin näin alku ropeissa.

P.S. tätä vietiä kirjoitettiin meilkein 30 min :))
Pahoittelut jos käytän vääriä termejä

Edit: kirotus virheitä korjattu  mitä hoksattu, ja yksi lisäys
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2014, 12:36:26 kirjoittanut skybolt »

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #118 : 10 Kesäkuu, 2014, 12:44:44 »
Onneksi löytyy kaikki tarvittavat varaosat hyllystä  :)
Kasailen pikku hiljaa tuon, saattaahan tuo ahaa elämys tulla siinä samalla.
ELi ehkä kerkee tälle kesälomalle lennättään tuotakin.

250:n kokeilin leijutella samalla , mutta ei yhtään mun juttu tuommoset pikku kopterit. Lähtee myyntiin jahka saan kuvattua ja käytyä läpi mitä siihen on varaosaa (eli ikuisuus rojekti).

Itse asiassa 450 VS 500 niin 500 voittaa mennen tullen. Hmmmmn onnistuisikohan tuo yhden kopterit varassa harrastaminen  ::)
Sitten isona kun osaa, voisi miettiä vähän isompaa


Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #119 : 10 Kesäkuu, 2014, 13:02:59 »
Ekan akun laskussa kun kepakko oli maassa ja laitoin holdin päälle niin silloin teki sellasien pienen nytkähdyksen perä, en muista oliko oikea-->vasen vai toisin päin, mutta ajattelin sen johtuvan tuosta holdiin siitymästä.
Eli olisikohan jo siinä vaiheessa ollut jotain pielessä.

Itse isekseni miettien kävin läpi:
Kun roottori pyörii myötäpäivään tässä ja perä lopettaa toimimasta tahi antaa periksi niin  perä pyörähtää voiman mukana eli  vasemmalle??

Jos päälavat pyörii myötäpäivään (taitaa about kaikissa pyöriä tähän suuntaan) niin moottorin pyörittäessä lapoja runko ja sen mukana perä haluaa pyöriä vastapäivään. Eli peräroottorin pitää tehdä vastavoima joka pyörittää runkoa myötäpäivään. Jos perä antaa periksi, eli menettää kyvyn tuottaa tätä vastavoimaa, niin perä lähtee pyörimään vastapäivään, eli takaa katsottaessa kääntyy oikealle. Jos perän mekaniikka menee jumiin ja löysäät moottorilta tehon pois, siten että perälavan kulmat säilyy samana, niin perä lähtee pyörimään myötäpäivään, eli takaa katsottaessa vasemmalle. Eikö tämä nyt näin mene?

Jos roottosin veto loppuu ja perä vetää niin gyrohan pitäisi sen kohdillaan, varsinkin kun tuo perä toimi nyt hyvin. (lisäys:siis toimi)
Mutta jos jostain syystä gyro pettää tahi mekaniikka jää jumiin tässä tapauksessa niin silloinhan tuo perä kääntyy oikealle?
Eli perä vetä samalla voimalla, mutta roottorin aiheuttama vääntö voima vähenee.

Tässä tilanteessa sen pitäisi lähtä pyörimään myötäpäivään, eli takaa katsottaessa vasemmalle. En nyt ihan varma ole että puhutaanko me varmasti samasta oikeasta ja vasemmasta, niin tarkennan myös termillä "myötäpäivään", jolla tarkoitan siis sitä että kopteri pyörii samaan suuntaan kuin kellon viisarit, olettaen että kello on asemoitu kellotaulu ylöspäin, viisarien pyöriessä samassa tasossa kopterin lapojen kanssa. Eli viisarit ja lavat pyörisivät yhtämatkaa.

Ymmärsinkö oikein että perä ei antanut periksi vaan sai yli ohjauksen.

HArrasus saa uuden puolen, saa olla niinku Sherlock Holmes  ;) tämä mietintä on yhtä hauskaa ku tuo lennättäminen ainakin näin alku ropeissa.

Joo, en tiedä ymmärrettiinkö vai puhutaanko entistä pahemmin ristiin. Kyllä tästä vielä hyvä tulee :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #120 : 10 Kesäkuu, 2014, 14:01:02 »
Kyllä mää puhin asian vierestä, ja sää asiaa. Kiitokset.

Perälle menevä linkki toimi nätisti. ja herkästi. Pohdiskelu jatkuu, mutta ei pidä unohtaa tuota kasausta mikä tapahtuu osa osalta, pikkuhiljaa.



Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #121 : 11 Kesäkuu, 2014, 00:21:27 »
Gerpiili, on tää 450:n pieni väkertää tuohon 500:een verrattuna.

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #122 : 12 Kesäkuu, 2014, 18:14:19 »
Meni näköjään tuon Oulun seudun kopteroinnin alle, vaikka tähän meinasin laittaa.
Lyhykäisesti tuli torppi mikä aiheutui huonosti kiinnitetystä peräputkesta :(
Eli peiliin kattoin kun pääsin kotia. Mutta vähällä pääsin :)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #123 : 17 Kesäkuu, 2014, 18:10:09 »
Saihan sitä lukitetta vielä tälle päivälle  :D

500:n olisi loppu tarkistusta vaille lukitteen kuivimisen jälkeen, ja  taas torppaus kunnossa ;)

Vahingosta viisastuneena laitoin kumpaankin kepakkooni tail boomille lukitusruuvin tuohon Tailboomcaseen, ihan vaan porasin reiä'än ja siitä ruuvi lukiteen kanssa(oiskohan tuohon lukitetta tarvinnu kun osaruuvista on kumminkin kinnittyneenä muoviin).




 

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kaapon kepakot
« Vastaus #124 : 17 Kesäkuu, 2014, 18:18:01 »
Ethän pistänyt liian pitkää ruuvia, sekin on nähty että se yltää TT:hen asti.

Muovi taitaa haurastua jos siihen pistetään lukitetta.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
9546 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2009, 15:02:43
kirjoittanut Mikka