No hö kertaallen tapatalkin kautta kirjoittelin jo tämän päivän aikaansaannoksia/kuulumisia pitkään ja hartaasti, muttei niitä näy täällä.
Otetaan uusiksi lyhennettynä.
Tänään aamukahavilla rupes pottelemaan tuon kopterin lennätys niin että piti ottaa nuo 450:n ja 500:n matkaan kun lähti liikkeelle.
Kotona lavat irti ennen lähtöä ja testiä , servot liikkuu normaalisti koko matkan kun siirsi hitaasti vasemman tikun alhaalta ylös ja ylhäältä alas.
Kun sain vietyä tyttären kyläilemään ja loput jälkukasvusta jäi rouvan kaa kotio soin itselleni hetken laatuaikaa ja kävin tuossa paikallisella maankaatopaikalla haistelemassa ilimaa.
Kamat ulos autosta, radio päälle tarkastus oikea mallimuisti.
Akun tarkastus jotta voltit näyttää suht täyttäkaasu alas ja holdi päälle, kepakko vaateriin ja akku kiinni, kuuntelemaan piipitykset sekä timeri käyntiin.
Piipitysten jäläkeen servojen suuntien ja gyron korjaussuuntien testaus, OK.
Jolloin ikävä huomio; harjoitusjalakset kotona, no hö ja hetki sadattelua. Enpä antannu asian enempää häiritä.
kepakko turvallisen välimatkan päähän autosta, holdi pois päältä ja kierroksia keräämään.
Alako siinä vaiheessa saappaat pyörimään jaloissa ja jalat tutisemaan, kun kierrokset pääsi huippuunsa(siinä vaiheessa kävi mielessä jotta kiekka mittari jäi kotio).
Kyllä oli muute tosi hias soft-startti YEP:ssä melekeen kerkes kahavilla käyä.
Kepakon nosto metrin korkeuteen ja ihan hirvee jännitys itellä päällä, vähän liian hätäseltä tuntu ohjaus tuntuma mutta D/R;t kytkimestä käyttöön ,
Edelleen oli mahottoman levoton kepakko tikun keskikohdalla, meniköhän noi expot oikein päin siinä sitten mietin tahi puuskittainen tuuliko aiheutti tuon levottomuuden.
Siinä sitten koitti sompailla tikkua jotta kone pysyisi hallinnassa. Timeri piippasi toisen minuutin tiedotuksen, jolloin kepakko puoleen metriin ja holdi päälle, silloin voi prk.... kepakko hyppäs ylöspäin reilusti samalla hetkellä muistin että holdille piti kattoo vielä ne lapakulmat...
Varmaan ois käynny huonosti jos ei ois simuttelua takana, yllätyin kun sain otettua rauhallisesti ja annoin vasemmalla tikulla tulla mahdollisimman pehmeesti alas ja oikialla sain pidettyä vaaterissa, vähän kepakko hyppäs ja kaatuen oikealle kyljelleen lavat raapaisi muta-velli-liejua mikä varmaan pelasti tilanteen ettei pahemmin käynny.
SIlmämääräinen katselmus ja servojen testaus kepakkoon akun vaihto ja uudestaan ilimaan.
Toisella akulla alkoi jo tuntuman ihan mukavalta tuo leijuttelu.
hurjat koleme minuuttia sai 450:n ilma-aikaa tuon vartin laatuajan aikana.
Vau mitkä fiilikset, kiljuin kuin pieni lapsi jouluna avatessaan lahjaa.
Tuuli yltyi sen veran kovaksi puuskissa että 500:n jäi odottomaan toista päivää. Jukra ku olin täpinöissäni koko kotimatkan.
-Kaapo
P.S.. ajatus hyppi sekä olen edelleen lääkityksellä.