Mulla oli toisen (208B) icahrgerin kanssa vähän ongelmia eli kun jäähdyttimen flekti lähti pyörimään, se teki jonkin häiriön jännitteeseen ja tuosta ei toinen laturi tykännyt. Se ei päästä savua ulos, mutta lopettaa lataamisen ja antoi jonkin virhekoodin. 306B ei hätkähtänyt tuosta vaan latasi ihan normaalisti loppuun asti. Kytkentäräpsähdyksestä nuo ei ole menneet vielä rikki, mutta ei liene huono juttu jos siihen sunnittelis jonkin systeemin, joka estää tuon.
Tein auton akkuun rehellisen rosvoliittimen, jossa oli heti akun + navan jälkeen 40 amppeerin sulake. Vedin johdon haluamaani paikkaan ja kiinnittelin niin ettei se pääse mihinkään väliin vaan pysyy halutussa paikassa. Päähän sitten EC-5 liitin ja laturille sopiva 10 senttinen adaperi tuohon. Tulpaksi tein vielä tuon liittimen vastakappaleen ilman kosketuspintoja ja täytin silikonilla tulpan. Se on suojana ettei tule oikkaria. Tuolla tavalla ei tarvi hauen leukoja viritellä, ei tarvi ottaa akun suojakoteloa pois yms. liitin on aina hyvin tarjolla.
Laskennallisesti tuo 40 amppeerin sulakkeen pitäisi riittää, mutta se ei kuitenkaan ihan ongelmaton ollut. Olisko ollut väärässä välissä ja flekti puhalsi kuumaa ilmaa siihen koska se poltti tuon aina kun yritti ottaa kunnolla virtaa. Käytännössä en saanut siitä 3C latausta eli yritin pistää kopterin akkuun 13,2 amppeeria, Auton akustahan alkaa läheä siinä vaiheessa 30 amppeerin pintaan ja se sulatti sulakkeen ja jopa sulkkeen rasian. 2C latauksella ei ollut koskaan ongelmaa.
Sulla todennäköisesti tulee samoja ongelmia, akut on pienempiä mutta minä käytin toista laturia vaan tuosta liittimestä, sulle tulis kaikki virta samaa johtoa myöten, se tarkoittais vielä aavistuksen isompaa virtaa. Jos sulla on 2600 mAh akut, kaksi akkua 3C lataukseen niin sehän tekee vähän yli 30 amppeeria akulta. Periaatteessa tuossa vois käydä niin että eka alkaa olla jo balansointi vaiheessa kun toinen pistetään lataukseen, tällöin virta pienenee jo oleellisesti ja se vois kestää jopa noilla mun tekemillä komponenteilla. Hinta siinä ei päätä huimaa. Ostin puuilosta sulakkeet ja sille rasian, johto on 4 neliömillin kajarin johtoa, sais olla vielä paksumpaakin. Johto on akun jonkin pultin alla kiinni kunnolla.