Kirjoittaja Aihe: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset  (Luettu 103018 kertaa)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #200 : 14 Syyskuu, 2016, 19:17:04 »
Mulla on nyt janiz78 gyrtsa autossa. Otan minun bluetooth mokkulan mukaan myös. Jos pikku kaljoissa myy pois. Noh gyrtsalla on janin hinta. Tarviiko muuta kaapeli 😉😉
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #201 : 14 Syyskuu, 2016, 20:09:04 »
Emt.. Käyn tuon kopterin tuossa kohta läpi että jos vaikka keksis mitä siitä uupuu...
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #202 : 14 Syyskuu, 2016, 21:21:40 »
federal, en mä nyt keksi mitä minä tuohon tarvittisin. Jotain johtoa varmaan jää kuitenkin uupumaan, mutta sille ei nyt sitte voi mitään.

Kävin liimaamassa irronneen takatönärin takasin paikalleen. Oli mulla uus tönärin tankokin tuolla ylimääräsenä. Oli tullu kätevästi kardaanikonversiokitin kylkiäisenä. Mutta totesin että se oli pikkusen haljennut päästä ja pikaliimauksesta irronnut, ei muuta vauriota. Laitoin nyt sitten epoksia kunnolla väliin niin eiköhän siitä tule tiukka sovitus kun tuohon jämähtää. Aika pienet ne voimat kuitenkin mitä tuota tönäriä pitkin vaikuttaa. Tarvis sitte enää sen saranamuovin mikälie joka kääntää sen liikkeen poikittain peräsliderille. Se tulee lädin paketissa, toivon mukaan perjantaina.

Ehkä mulla on vielä jotain lentävää kasassa lauantaina :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #203 : 15 Syyskuu, 2016, 21:36:40 »
Nyt olis lapakulmat säädetty Synergystä siltä varalta että tuolla vanhalla gyrolla tekee mieli lennättää. Ja onpahan mekaniikan puolesta säädöt mallillaan vaikka gyron vaihtaiskin.

Trexistä on rikkinäinen servo ja pykältävät pääakselin laakerit vaihdettu ja puuttuu enää nuppiin lavanpitimet ja sitten lapakulmien säätö. Pitäs olla sen jälkeen soiva peli, seuraavaan torppiin asti. Kyllähän se vähän kyrsii tuommosta räppänää ruuvailla kun on kattonu miten ne isot pojat paiskoo parempia vehkeitä pitkin pusikoita pistävät sitte takas lentoon, ehkä yhen lavanpitimen vaihtavat tai jotain. Trexistä menee aina kaikki nupin laakerit ja pääakselin laakerit vaihtoon ihan varmuuden vuoksi tai muuten se täristää niin paljon että 3gx kaataa vasemmalle. No, korjaantuishan tuo kun laittas parempaa gyroakin, mutta kannattaneeko tuommoseen enää? :P Lentää vaan torppaamatta niin onhan tuo sillon helppohoitoinen :D Nojoo, ei tästä sen enempää, rupee ihmiset vielä kauppaan koptereita.

Ei tässä enää iso ruuvaaminen olis. Puuttuvat osatkin pitäs tulla huomenna, niin pääsee töitten jälkeen laittamaan paikalleen. Pitää vaan käydä Ahmollakin ottamassa leiriväkeä vastaan niin menee nyt ainakin testilennot lauantaille. Mutta jospa se tästä :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #204 : 17 Syyskuu, 2016, 12:20:12 »
Nyt kävi niin että ensilento tuli synergyllä tehtyä ja kaikki on ehjänä. Ei auta muu kuin lähtä kohti uusia pettymyksiä...
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #205 : 17 Syyskuu, 2016, 22:38:26 »
Mites 450:nen pääsikö se ilimaan, vai varastiko Synergy koko show:n

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #206 : 18 Syyskuu, 2016, 08:04:54 »
450 odotti kiltisti autossa. Oli sen verran epäilyttävä tapaus etten viittiny sitä lähtä torppaamaan..
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #207 : 18 Syyskuu, 2016, 20:54:07 »
Noniin, leiri onnellisesti takana ja semmonen outo väsymys päällä ettei oikein jaksais mitään tehdä vaikka kuitenkin tuntuu että voimat olis tallella värkätä niinku normaalisti...

Niinhän siinä sitte kävi että kun Synergyä ensimmäisenä testasin ja se toimikin hyvin niin ei sitä tullu muulla lennettyäkään :) No, ihan hyvä näinkin, sillä tuli yhteensä 14 akullista vedettyä viikonlopun aikana. Ja joka kerta tuli ehjänä takas maahan. Mikä lie gyrossa olikaan ei toistunut tälle viikonloppua. Voi olla että jää mysteeriksi. Uus gyro odottaa kuitenkin pöydällä asennusta. Kiitos janiz78 gyrosta ja federalille kiitokset toimituksesta. Katellaan vielä siihen se bluetooth kikkula niin onnistuu säätö tämmöseltä windows allergikoltakin :)

Trexille tosiaan tein eilen aamulla vielä tärinätestiä ilman päälapoja ja niinhän se vaan rupes isoilla kierroksilla swassia kaatamaan vasemmalle. Jossain oli enempi tärinää mitä 3GX sietää. Peräputkessa se tärinä tuntui kyllä kovasti, niin siellä sitä jotain varmaan on. Yks vaihtoehto on tietysti sekin että tuo tärinä voimistui kovan alustan päällä ja ilmassa se saattais toimiakin. Mutta sitä riskiä en uskaltanut ottaa että se ei toimiskaan ja torppaantuis taas heti saman tien. Veikkaan että siinä voi olla kardaani mutkalla, tai vaihtoehtoisesti joku laakeri pahassa kunnossa. Vois olla kardaani ensimmäinen paikka mitä lähtä tutkimaan. Saa nyt nähdä saanko inspiraatiota lähtä purkamaan tuota missä vaiheessa, vai käykö niin että löytyy sopiva pikkukopteri tilalle ennen sitä :) No ei siinä, yllättävän hyvä tuolla on ollu lentää silti aina kun se on ehjä vain ollut. Voishan sen vielä koittaa korjata.

Leiriltä jäi kyllä hyvä fiilis päälle. Vaikka porukkaa ei tullut paljoa niin meininki oli silti hyvä. Hirvee stressi oli vaan ennen leiriä kun kaikki illat meni kopteria ruuvaamiseen ja järjestelyistäkin piti kantaa vastuuta. Ja tämä järjestämisvastuukin tuli jotenkin salakavalasti päälle, luulin aluksi että minäpä olen sen verran avulias että teen tuon ketjun tuolle leirille kun tuli selväksi että millekä päivää se nyt on tarkoitus pitää. Sitten selvis että mökkiäkin pitäis varata, ja ei se pelkkä varaus riitä kun pitäis keksiä että kuka siitä ottaa vastuuta yöaikaan kun en itse pääse yöpymään siellä. Ja viime tipassa kuulin että lennunetin puolellakin on ollut tapana ilmoitella että sieltäkin saa halukkaat tulla paikalle pitämään hauskaa. Siinä sitte mietin iltaisin että mitehän nämä nyt saa menemään samalla kun rappasin koptereita kasaan ja tilailin viime tingassa lisää osia. No, lopulta kaikki meni hyvin ja paikalle saapuneet vaikutti tyytyväisiltä, ja kelikin oli sitä parasta mahdollista. Eikä osallistujakatokaan ollut pelkästään huonosta tiedostuksesta johtuva, vaan samaan aikaan oli visiin ainakin Jämillä(?) leiri mihin oli porukkaa lähteny täältäkin. Ja sen lisäksi syksyn viimeinen kopterileiri niin varmaan porukalla kisakunto jo aika lopussa. Mutta tässä ainakin jäi monelaista mieleen ja jos samoilla tulilla vedetään leiriä ensi syksynä niin toivon mukaan tehdään asioita paremmin ja lähdetään aikasemmin valmistelemaan. Meni nyt niin hyvin kuin näillä tiedoilla ja valmisteluilla pysytyi menemään, ens kerralla paremmin :)

Mutta nyt voi viimein tehdä illasta välillä jotain muutakin kun vaan rapata koptereita kasaan. Monta hommaa tuossa jo odottamassa. Onneksi näkyy olevan ainakin yksi lentävä kopteri kasassa. Käydään sitä vielä leijuttamassa johonki väliin, jos en sitten ala gyroa siihen vaihtamaan heti :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #208 : 18 Syyskuu, 2016, 22:14:30 »
Jeps, jonkun pitää pippalot ja häppeningit järjestää, ei ne itekseen tuu. Ja harva tajuaa että kyä siihen saa ihan oikeesti panostaa.

Loistavaa että jaksoit, ens vuonna uudestaan ku ny o opeteltu kuviot ni menee paljo kevyemmin! :)

Poissa skybolt

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #209 : 19 Syyskuu, 2016, 12:42:23 »
Kaapeli, jos vain apua tarvii  ensivuoden suunnittelussa/toteutuksessa niin onhan meitä ketä kysästä avuks.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #210 : 19 Syyskuu, 2016, 14:25:24 »
Joo, kiitos vaan. Onhan meitä. Ja ennen kaikkea aikaa on enempi niin voi miettiä rauhassa mitä kaikkea me sinne keksitään. Kyllä me vielä hyvä leiri tehdään ens vuodelle :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #211 : 24 Syyskuu, 2016, 22:35:54 »
Mietiskelinpä tässä tuota kiporin bensankulutusta. Valmistauduin leirille siten että tankkasin kiporista tankin ihan täyteen ja hain tuon 10l kanisterin täyteen, eli sinne meni 12.5l. Nyt leirin jälkeen kun kipori on taas tankattu ja otin siitä vielä 2l bensaa 2-tahtivehkeille niin eipä sinne paljoa jäänyt. Eli arviolta parisen litraa jäi kanisteriin, jonkin verran lainasin myös muille bensaa joten ihan kaikki ei omaan käyttöön mennyt. Mutta liekö joku 5-7l menny leirin aikana.

Käyttötunteja tuli leirin aikana sen 11.5h ja energiaa otettiin ulos kiporin päästä mitattuna 4kWh. Kiporin oman dokumentaation mukaan ominaiskulutus on se 0.5l/kWh, joten bensaa olis sen puolesta menny 2l. Tyhjäkäyntiä oli paljon, joten siihen meni sitten 3-5l varmaan. Mitäs tuo ny sitte tekee, jonku 0.3 - 0.5l tyhjäkäyntikulutukseksi? Ei tietysti ihan näin voi laskea kun täydellä kuormalla ei ole tyhjäkäyntikulutusta ollenkaan ja osakuormalla ehkä on, ehkä ei, riippuen kuormasta. Se mitä minä ehkä haluaisin tietää paljonko kuluu polttoainetta tunnissa kuorman funktiona. Eikä sitä tällä tiedolla pysty kovin hyvin arvioimaan. Ja myös ominaiskulutus kuorman funktiona olisi kiva tietää.

Ehkä minä saan laskettua ominaiskulutuksen keskimääräisellä kuormalla kun vedän koko kanisterillisen bensaa ja lasken kilowattituntimittarilla paljon on energiaa saatu ulos sillä bensamäärällä. Eri asia mitä hyötyä tuosta sitte on, muuta kuin oma mielihyvä kun on saanu jotain laskettua.

Tässäpä teille epämääräistä pohdiskelua lauantai-illaksi.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #212 : 24 Syyskuu, 2016, 23:04:03 »
Mietiskelinpä tässä tuota kiporin bensankulutusta. Valmistauduin leirille siten että tankkasin kiporista tankin ihan täyteen ja hain tuon 10l kanisterin täyteen, eli sinne meni 12.5l. Nyt leirin jälkeen kun kipori on taas tankattu ja otin siitä vielä 2l bensaa 2-tahtivehkeille niin eipä sinne paljoa jäänyt. Eli arviolta parisen litraa jäi kanisteriin, jonkin verran lainasin myös muille bensaa joten ihan kaikki ei omaan käyttöön mennyt. Mutta liekö joku 5-7l menny leirin aikana.

Käyttötunteja tuli leirin aikana sen 11.5h ja energiaa otettiin ulos kiporin päästä mitattuna 4kWh. Kiporin oman dokumentaation mukaan ominaiskulutus on se 0.5l/kWh, joten bensaa olis sen puolesta menny 2l. Tyhjäkäyntiä oli paljon, joten siihen meni sitten 3-5l varmaan. Mitäs tuo ny sitte tekee, jonku 0.3 - 0.5l tyhjäkäyntikulutukseksi? Ei tietysti ihan näin voi laskea kun täydellä kuormalla ei ole tyhjäkäyntikulutusta ollenkaan ja osakuormalla ehkä on, ehkä ei, riippuen kuormasta. Se mitä minä ehkä haluaisin tietää paljonko kuluu polttoainetta tunnissa kuorman funktiona. Eikä sitä tällä tiedolla pysty kovin hyvin arvioimaan. Ja myös ominaiskulutus kuorman funktiona olisi kiva tietää.

Ehkä minä saan laskettua ominaiskulutuksen keskimääräisellä kuormalla kun vedän koko kanisterillisen bensaa ja lasken kilowattituntimittarilla paljon on energiaa saatu ulos sillä bensamäärällä. Eri asia mitä hyötyä tuosta sitte on, muuta kuin oma mielihyvä kun on saanu jotain laskettua.

Tässäpä teille epämääräistä pohdiskelua lauantai-illaksi.
Jos sulla on vielä hilloo ostaa bensaa niin väliäkö tuolla.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #213 : 25 Syyskuu, 2016, 07:45:57 »
Jos tuota rahan menon kannalta miettis niin ei kannattais käyttää ollenkaan, gaatilla tehty sähkö on vähintään 10x kalliimpaa mitä seinästä otettu. Mutta sitten jos miettii että miten pitkään samalla tankillisella voi gaattia pyörittää yhteen kyytiin niin sillä on enempi merkitystä. Kauanko se pyörii tyhjäkäyntiä kentällä ilman kuormaa ja paljonko kuormitus vaikuttaa kulutukseen. Nyt vaikuttais että ero on yllättävän pieni, tyhjäkäyntikulutus on ainakin kolmanneksen täyden kuorman kulutuksesta. Jos pitäjältä katkeaa sähköt niin kuinka mihinkä aikaan yöllä pitää mennä tankkaamaan että pysyy kriittisessä infrassa sähköt päällä kotona läpi yön?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #214 : 25 Syyskuu, 2016, 08:35:15 »
Mietiskelinpä tässä tuota kiporin bensankulutusta. Valmistauduin leirille siten että tankkasin kiporista tankin ihan täyteen ja hain tuon 10l kanisterin täyteen, eli sinne meni 12.5l. Nyt leirin jälkeen kun kipori on taas tankattu ja otin siitä vielä 2l bensaa 2-tahtivehkeille niin eipä sinne paljoa jäänyt. Eli arviolta parisen litraa jäi kanisteriin, jonkin verran lainasin myös muille bensaa joten ihan kaikki ei omaan käyttöön mennyt. Mutta liekö joku 5-7l menny leirin aikana.

Käyttötunteja tuli leirin aikana sen 11.5h ja energiaa otettiin ulos kiporin päästä mitattuna 4kWh. Kiporin oman dokumentaation mukaan ominaiskulutus on se 0.5l/kWh, joten bensaa olis sen puolesta menny 2l. Tyhjäkäyntiä oli paljon, joten siihen meni sitten 3-5l varmaan. Mitäs tuo ny sitte tekee, jonku 0.3 - 0.5l tyhjäkäyntikulutukseksi? Ei tietysti ihan näin voi laskea kun täydellä kuormalla ei ole tyhjäkäyntikulutusta ollenkaan ja osakuormalla ehkä on, ehkä ei, riippuen kuormasta. Se mitä minä ehkä haluaisin tietää paljonko kuluu polttoainetta tunnissa kuorman funktiona. Eikä sitä tällä tiedolla pysty kovin hyvin arvioimaan. Ja myös ominaiskulutus kuorman funktiona olisi kiva tietää.

Ehkä minä saan laskettua ominaiskulutuksen keskimääräisellä kuormalla kun vedän koko kanisterillisen bensaa ja lasken kilowattituntimittarilla paljon on energiaa saatu ulos sillä bensamäärällä. Eri asia mitä hyötyä tuosta sitte on, muuta kuin oma mielihyvä kun on saanu jotain laskettua.

Tässäpä teille epämääräistä pohdiskelua lauantai-illaksi.

Ja tässähän voisimme pyytää taas ystävämme TeroS:n apua... äkkiäkös se ettii virtausmittarin ja jonku kilowatti-mittarin mitkä yhdistetään sen nykyisiin viritelmiin niin eiköhän sieltä tommostakin dataa saada ulos  ::)

Sit viel kierroslukuanturi niin nähään millä kierroksilla tämä tapahtuu niin vieläkö jotain tietoa tartti? Mitäs mieltä Tero olis ideasta?
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #215 : 25 Syyskuu, 2016, 08:58:38 »
Pikku-trex tärinätestistä läpi \o/ Siellä oli kardaani mutkalla. Taivuttelin sen suoraaksi niin loppu tärisyttäminen. Kyllä tuon nyt varmaan uskaltais ottaa jo ilmaan :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #216 : 25 Syyskuu, 2016, 11:07:37 »
Ja tässähän voisimme pyytää taas ystävämme TeroS:n apua... äkkiäkös se ettii virtausmittarin ja jonku kilowatti-mittarin mitkä yhdistetään sen nykyisiin viritelmiin niin eiköhän sieltä tommostakin dataa saada ulos  ::)

Sit viel kierroslukuanturi niin nähään millä kierroksilla tämä tapahtuu niin vieläkö jotain tietoa tartti? Mitäs mieltä Tero olis ideasta?

Pitkä talvi tulossa :D

Mutta ehkä toi tankkimittari ny riittää mulle :)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #217 : 25 Syyskuu, 2016, 12:24:12 »
Kauanko se pyörii tyhjäkäyntiä kentällä ilman kuormaa ja paljonko kuormitus vaikuttaa kulutukseen. Nyt vaikuttais että ero on yllättävän pieni, tyhjäkäyntikulutus on ainakin kolmanneksen täyden kuorman kulutuksesta. Jos pitäjältä katkeaa sähköt niin kuinka mihinkä aikaan yöllä pitää mennä tankkaamaan että pysyy kriittisessä infrassa sähköt päällä kotona läpi yön?
Valitettavasti olen tuota saanut kokeilla käytännössä eli tankkaamaan gaattia yöllä kun sähköt on poikki joka myrskyn jälkeen. 2x jääkaappi + 3x pakastin, niin täydellä tankilla menee n. 7 tuntia. Siihen muuten herää kun se sammuu  ;D  Tämä siis Kiporin 2600:lla, bensana 98:sia ja takuuseen säädetty kaasari.

Mulla on vähä sama kutina että pienellä kuormalla ei ole juuri vaikutusta kulutukseen, tyhjäkäynnillä se kuitenki tuottaa jonkinlaisen määrän sähköä eikä pari sataa wattia edes näy/kuulu kierroksissa. Sitte ku läväyttää kahvinkeittimen tai mikron päälle nii joha kiekasee  :P  Ja kriittinen infra on tietysti akkuvarmennettua  ;)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #218 : 25 Syyskuu, 2016, 14:38:56 »
Kuka ajaa 95 litkulla. Mulla kaikki käy 98+ jos olis vpowerii niin se. Mutta kun ei o kuin 98 litkuu tai sais 106 racing fuelii mutta siihen ei o varaa.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #219 : 26 Syyskuu, 2016, 10:45:27 »
Kuka ajaa 95 litkulla. Mulla kaikki käy 98+ jos olis vpowerii niin se. Mutta kun ei o kuin 98 litkuu tai sais 106 racing fuelii mutta siihen ei o varaa.
Ei tuossa oktaanilla ole nii väliä. Pointti on se etanoli jota noihin on sotkettu. 95:ssa sitä saa olla max 10% ja yleensä sitä onkin jonkinlainen määrä. 98:ssa saa olla max 5%, mutta monestikkaa tuohon ei riitä tuota laimennuslitkuu. Pienkoneet ei tuosta etanolista oikee tykkää, etenkää kylmänä. Kokeilin pienkonebensaaki genussa, ei saanu muutaku epämääräisen käyntiäänen, kulutus oli vähintäänki yhtä suuri ellei suurempiki.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #220 : 26 Syyskuu, 2016, 11:12:25 »
liekö sattumaa vai mitä mutta mun gaattiin on laitettu vuosia 98 pensaa. 2 kertaa sitä on täytetty myös pienkonebensalla ja molemmilla kerroilla kaasari on vuotanu kamat koneen alakertaan yön aikana eikä sitä oo saanu sitte tietenkään käyntiin ku öljytila on täynnä bensaa.

En laita enää ikinä pienkonebensaa tohon!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #221 : 26 Syyskuu, 2016, 11:47:10 »
Mä oon ajanu pienkonebensalla jo pitkään, enkä muuta siihen enään laita :D
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #222 : 26 Syyskuu, 2016, 12:08:38 »
Joo voi olla toki sattumaa ja vikahan on kaasarissa eikä bensassa mutta onko pienkonebensassa joku ainesosa joka aiheuttaa ton vähä herkemmin jos kaasari on pikkasen jumissa sitä en tiedä. En toisaalta pidä gaattia sisätiloissa eli bensan haju ei haittaa. Sillon ei oikein ole järkeä pienkonebensaa ostella
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #223 : 26 Syyskuu, 2016, 12:39:21 »
Onhan se varmaan pidemmän säilytyksen yhteydessä se etu pienkonebensan kanssa että koska se haihtuu vähemmän herkästi niin sieltä ei kaasari pääse kuivamaan ja käyntiin lähtö on helpompaa. Myöskään hartsiintumisongelmaa ei ole pienkonebensan kanssa. Mutta nämä vehkeethän on tarkoitettu ympärivuotiseen käyttöön niin ongelmista pääsee sillä että käy lennättämässä kopteria riittävän usen talvellakin niin toimii gaattikin paremmin :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #224 : 04 Helmikuu, 2017, 13:59:24 »
Noniin, nyt tuli korkattua kopterikausi tällekin vuotta. Pitkään on mennykin etten ole lennättänyt. Loppuvuodesta pyörähdin kerran Ahmolla mutta silloin pääsi sumu yllättämään. Jäi lennätykset siihen että leijuttelin akut vain tyhjäksi ja lähdin kotia. Nyt oli kuitenkin keli niin hyvä kuin olla voi ilman että olisi vielä parempi, eli lähes täydellinen pilvisen sään talvilennätyskeli. Aivan tyventä ja nollassa. Sen verran ohut pilvipeite että kirkasta oli, muttei niin kirjasta että olisi tarvinut aurinkolaseja eikä taivaalle katsominen häikäissyt.

Ensimmäiset akut otin aika rauhassa, lähinnä lämmittelin pitkään seisseitä akkuja että ne uskaltaa työntää laturiin. Sitten seuraavat lennot meni jo lähes kesäiseen tyyliin. Mutta uupumus alkoi iskeä jo kolmannen akun lopulla. Tuntui vaan ettei enää jaksa keskittyä. Lennätys tuntui kuitenkin ihan kivalta eikä ollut ollenkaan semmoinen tunne että taidot olisi hirveästi talven aikana unohtunut. Lentoja kertyi se 4kpl ja lennätysaikaa yhteensä 26min. Kiporikin lähti käyntiin viidennellä nykäisyllä. Akuissa oli IR 2mOhm kopterista pois otettaessa ja täytenä 1.5mOhm per kenno, eli oikein hyvässä kunnossa nekin.

Kalusto toimi hyvin ja tuli ehjänä kotiin. Tästä on hyvä jatkaa.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184645 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4394 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
19 Vastauksia
9432 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Syyskuu, 2009, 22:24:41
kirjoittanut Harza72
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
137420 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK
Ves@n kopterit

Aloittaja Ves@ « 1 2 3 4 5 » MyFleet

119 Vastauksia
76914 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Kesäkuu, 2018, 12:39:47
kirjoittanut Ves@