Kommetti Vispilälle & Egelle ja sitten jatkan vielä vähän tätä pohdiskelua... ja itse itseni kommentoimista. Samalla myös näppärä tapa miten tutkia onko masto suora vaiko eikö.
Joo, laturin hommasin ajatellen uusia akkuja ja tulevaa sähkökopteria, melkeen viikon tutkin netistä että mikä olis käyttööni sopiva.
Trex 500 on jo "valittuna". Se on riittävän iso ulkona ajeltavaks, ja riittävän pieni sisälle. Töissä voi vaikkapa lähettämön hallissa ajella perjantaisin kun porukka lähtee töistä pois.
Mutta mikä olisi edullinen (ei hyvä tai halpa) Shuttlea vastaava vaihtoehto? Moottoreita olis kaksikin ASP
.36 (käy ja kukkuu hyvin, mutta tehoa ei piisaa kunnolla taivaalla ajamiseen) ja Hirobo .36
(ymmärtääkseni tämä on tismalleen sama kuin O.S. Ulkonäkö on ihan sama ja kaasari, erona on että valetut merkit ja leimat on eri). Eli mieluusti kokoluokka olisi juurikin tämä .36. Vaikka eipä se ~200€ hyvästä ossilaisesta .50 ole iso sijotus enää loppupeleissä. Mutta rahaa sekin on, ja ennemmin ostan akkuja sähköseen sillä rahalla. Tiedän jo että polttiksella ajaminen tulee jäämään vähemmälle kun saan sen sähkösen hankittua.
Tutkin tuossa sitä mastoa hieman, ja päätin että tarkistan sen suoruuden.
Kamera jalustalle ja kaukolaukasijalla kuvia, aina välissä varovasti kääntäen mastoa.
Sitten Gimpillä kuvat päällekkäin ja vähän läpinäkyvyyttä rassaamalla sain todistettua itselleni että mastoa (10€) ei tarvi.
Kuten kuvasta näkee niin yläosa mastosta pysyy koko kierroksen paikallaan.
Harkitsin myös sitä Shuttle +2 pakettia. Löysin netistä sen räjäytyskuvia, ja totesin että nämä osat käyvät keskenään hyvinkin pitkälle ristiin. Varaosien kannalta olisi järkihankinta. Taitaa suurin osa osista olla samoja kaikissa aikasemmissa Z sarjalaisissa ja nyt viimesimmissä +2 mallissa.
Summa summaarum. Takaputki on täysin käyttökelponen se pienen pieni lommo ei tee siittä käyttökelvotonta. n. 2mm painunu ihan peräpäästä, kohdasta mihin lapa on vähä kolhassu. Ei haittaa takalapojen hihnavetoa, eikä käsissä tunnu antavan yhtään periksi. Kosmeettinen virhe siis.
Tarvittavat osat korjaamiseen kustantaa Sabessa 52€ + toimituskulut. Taikka sitten kokonaan uus kitti 180€.
Taitaa mennä huomenna tilaukseen korjausosat. Niin vois jopa kuukauden perästä keretä kokeileen... Ens viikko Outokummussa työreissulla, sitte kesälomaviikko lapissa, ja sit työreissu saksaan... --> seuraava aihe eri otsikon alla