Kirjoittaja Aihe: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.  (Luettu 71614 kertaa)

Poissa 338federal

• Seniori torppari
  • Kerranki lentokuva.
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #125 : 03 Heinäkuu, 2014, 11:47:40 »
Kyllä talvi onkin ihanaa aikaa lennätellä. Sole mikhän. Ei mitään ahistavia tekijöitä.
Olen samaa mieltä. -30 ulkona niin saa vehkeet jäähdytystä. Ja hyvin puree lavat ilmaa.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa SJo1

• Tittelintuure
  • Moderator
  • Rc-Kopterit Ry #20
« Vastaus #126 : 07 Heinäkuu, 2014, 22:03:08 »
Tarviit ehdottomasti kontronik 80hv noparin rivoilla, mulla olis v.13 softalla käyttämätön;)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #127 : 07 Heinäkuu, 2014, 22:21:37 »
Ootko sitä mieltä että 80HV lämpee vähemmän kuin 100LV ? Mie en tiiä.

Mä tänään kävin muutaman akullisen tyhjäämässä siilin kanssa. Oli baut 30° lämmintä ja kyllähän se ihan hyvin pikkukiekoilla ainakin selvisi. Oli niin kuuma keli ettei juuri huvittanu lennellä, nii lähin kotiin :)
Voi olla ettei isommille ringeille kesällä ihan riitä.

Oli ihan hyvä tuuli, ja vauhdikkaammissa takaperin lennoissa perä ei ihan pitänyt pienillä ringeillä.
130mm takalavat tulossa, joten, eiköhän sekin korjaannu.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #128 : 08 Heinäkuu, 2014, 14:51:35 »

Kusti polki lavat. Kohta testaamaan.. Nyt pitää jo alkaa olla tarkkana maakosketuksissa. Aika lähellä jo ovat.
Pieni kallistaminen nii lavat lyhenee. Mun laskujen mukaan pyörimään nuo pitäis mahtua ilman että lavat ottaa yhteen. Kait..  ???

Poissa Jalippo

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #27
« Vastaus #129 : 08 Heinäkuu, 2014, 15:16:57 »
Mun laskujen mukaan pyörimään nuo pitäis mahtua ilman että lavat ottaa yhteen. Kait..  ???
Siihen on aika helppo "varman päälle" kikka, miten sen pystyy tarkistamaan ilman suurempia laskukaavoja.

Mittaat perälavan pultin kannasta etäisyyden päälavan pultin kantaan, silloin kun ne ovat lähimpänä toisiaan.
Sitten vaan perälapa ja päälapa lattialle peräkkäin ja toivot että mitta pultinreiästä pultinreikään on pienempi, kuin aikaisemmin saamasi tulos. :)

SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #130 : 08 Heinäkuu, 2014, 15:23:55 »
Normikoon hensussa
2mm liian lyhyeksi matka jää 120mm + 710mm. Eli näillä lavoilla pitää puomia siirtää 2mm.

Nyt puomi on 110mm pidempi ja lavat 130mm+800mm.

Ojalan laskuopin mukaan 8mm jää väliä.

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #131 : 08 Heinäkuu, 2014, 18:30:23 »
Dääm  :-\ Heti ekalla reissulla pitkät takalavat sai niirmuja. Se hiivatin nopari sammui sitten kuitenki vielä, ja mä jouduin rotatoimaan. Kepakko oli aika kaukana ja yritin tuoda lähemmäs minkä pystyin, ja vauhti oli niin kova että, landarit hiihti hiekassa metrin toista, ja kun olis pitänyt vielä hidastaakkin ja inertiakin loppu melkein niin ottihan ne lavat hiekkaan pikkusen.
Muuta vahinkoa ei tullunna.
Mutta vaan oli makiat takalavat. Ihan ehottomat on 130mm lätkät kun 15° kulmilla pikkuringeillä huitoo. Ja onhan ne leveätkin kuin seittemän leivän uuni  ;D

Pitää het tilata lisää..

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #132 : 11 Elokuu, 2014, 09:04:42 »
Sain vihdoin ja viimein mitattua 800 6S hensusta nupin kierrokset.
Kolmen lentotilan kiekat oli:

900
1000
1140 RPM

Pienimmilläkin 900 kierroksilla kopteri on todella pystyvä. Sillä pystyy tekemään hyvin tictocit ja sateenkaaret ym. Täysin lennettävä kepakko eikä tarvi pelätä että tulis maapalloon jos tarvii pikkusen pelastustehoa :) Eli tehoa jää selvästi reserviin 3D kikkailussakin. Nopeutta ei kerää kovin helposti paljoa.

Luulisin että 850 kierroksillakin olis täysin lennettävä. Mutta 800 kiekoilla tarvis jo olla tarkkana, mutta uskoisin että lentäis. Kokeilemaan en pysty kun on jo pienin pinjoni.
Pitäs saada pienempi kv kone jostain. 850kv on nyt.

1000 kierroksilla keppi on jo aika terävä liikkeissään ja onnistuu kiitettävästi kaikki liikkeet reippaassakin tuulessa. Vauhtia löytyy taivaslennossa yllättävän paljon.

1140 rpm onkin sitten terävä kuin mikäkin. Ihan kuin 12S setuppi suht kovilla kiekoilla. Vauhti ei lisäänny niin paljon kuin vois olettaa edellisten kiekkojen perusteella.

Vaihtelin nupin lepatuksia välillä kun en saanut  pienimmillä kiekoilla tärinää aisoihin.
Lopuksi jäykimmällä nupilla onnistui just tuo 900 ja 1000rpm.
Mutta mitään siltä väliltä ei voi käyttää :) Yli 1000 kyllä onnistuu mikä tahansa.
Ja aionkin laittaa kolmannen lentotilan johonkin 1200rpm tai jopa yli. Siinä keppi alkaa olla jo aika rivakka :D
Toi on todella skitso lennättää kun siitä ei kuulu juur minkäänlaista ääntä. Ei varmana häiritse ketään. Pikkusen lavat vaan suhisee. Sitä lapojen pauketta 900 kierroksilla on aika vaikea saada aikaan, mutta onnistuu.

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #133 : 13 Elokuu, 2014, 15:00:06 »
Nuppi lähti hyphyn "pienen" maakosketuksen avustuksella, ja lapa jätti lähtöterveiset gyrolle :D

Noo, menihän siinä sitten vähän muutakin  ??? ja osatilaukset kevensi pankkitiliä n. 800 €urolla.
Ensin oli kivaa, sitten kuului PAM! Ja sitten OHO..eiku..tä. Hmm.. joo siinä lepää, missä holdi. Ai se sammuikin itekseen heti. Tarvinnu holdisormia turhaan heilutella. Ja syykin sammumiseen löytyi kun ei ollu veepaarista mitään jäljellä  ;D ;D

No vedän nyt kuitenki holdin  8)

Poissa xio

• Seniori torppari
« Vastaus #134 : 13 Elokuu, 2014, 17:13:47 »
Katkesko main shafti? Entä menikö sähköjä muutaku baari  :o

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #135 : 13 Elokuu, 2014, 17:23:28 »
Juu pääakseli poikki. Yhestä servosta meni rattaat.
Muita sähköjä en oo kokeillu, mutta uskoisin olevan kunnossa. Tietysti jos pahin mahdollinen on käynyt niin purkin rikkoutuessa on voinut muutakin sähköä mennä. Mutta lähen nyt siitä että, ensin korjataan nuo ilmeiset, ja jos muuta ilmenee niin sitte täytyy uudestaan tilailla roinaa.
Tämä kopteri oli 6S setupilla.
Aamulla tuon tumppasin ja heti samantien katsoin paikat läpi ja tilailin osat. Joten ensiviikolla tämä toivottavasti taas lentää.
Tämä kopteri on ollut mun "työjuhtana". Yleensä aina tällä lentämässä koska latausakut kestää puolet pidempään kuin 12S akuille. Jos lentää semmosessa paikassa mistä ei saa verkkovirtaa.

Poissa xio

• Seniori torppari
« Vastaus #136 : 13 Elokuu, 2014, 17:28:50 »
Minkälainen maakosketus oikein tuli? Ei tainnu olla ihan pieni sipasu  :D

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #137 : 13 Elokuu, 2014, 17:32:06 »
No juu, ei tainnu olla pieni  ;D
Kierrokset oli 1140 ja kulmat +-15. Näillä 3,7kilonen kepakko on suht hätänen ja siitä sitten täysillä kulmilla maahan kun sekosi suunnnat sormissa. Enhän mä kerinny mitään tajuta.

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #138 : 13 Elokuu, 2014, 17:38:53 »
Joten ensiviikolla tämä toivottavasti taas lentää.

En haluais olla ilonpilaaja, mutta henseleitkauppa on lomalla 5-18.8    :(

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #139 : 13 Elokuu, 2014, 17:49:30 »
Ahaa. No hyvä että kerroit nii en turhaa oota. Kyl mä vähän tuumailin kun ei mitään vastausta ole tilaukseen tullut. Noo, on nuota vielä tuossa torpattavaksi.
Eniten mua harmittaa toi veepaari. Pitää tehä koko setuppi uusiksi. Ellen mä saa sitä senverran parsittua läjään että saan säädöt muistiin. Parasta aikaa yritän etsiä nastoja joihin vois virran antaa..

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #140 : 13 Elokuu, 2014, 17:53:38 »
Ahaa. No hyvä että kerroit nii en turhaa oota. Kyl mä vähän tuumailin kun ei mitään vastausta ole tilaukseen tullut. Noo, on nuota vielä tuossa torpattavaksi.
Eniten mua harmittaa toi veepaari. Pitää tehä koko setuppi uusiksi. Ellen mä saa sitä senverran parsittua läjään että saan säädöt muistiin. Parasta aikaa yritän etsiä nastoja joihin vois virran antaa..

Varmuuskopsut toimivista setupeista! ;D Koskaan ei tiiä millo se purkki ottaa osumaa ;)

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #141 : 13 Elokuu, 2014, 17:56:12 »
No NII IN :D Muttaku :D

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #142 : 13 Elokuu, 2014, 18:09:44 »
Vitsit, mä jo luulin että saanpas bitit purkista talteen kun löysin virranantopaikat ja purkki rupes vilkuttaan ja ohjelma sanoi connected. Mutta sitten ilmestyy maapallonkuva ja palkki alkaa hinkata ees taas eikä lopu. Pah.
Olkoon. Ootellaan uutta.

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #143 : 14 Elokuu, 2014, 15:34:27 »
JEHUU  ;D Henseleitiltä tuli vaksi että ovat postittaneet  :) Ne on nämä jatkuvasti varaosia tarvitsevat kanta-asiakkaat, joiden tilaukset toimitetaan lomallakin  ;D

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #144 : 15 Elokuu, 2014, 21:13:08 »
Ainiin. Ilmailuonnettomuuksistah an on tapana oppia jotain.
Torpissa ei hajonnut yksikään mun keventämä osa, siis kevennämme lisää  ;D ;D

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #145 : 23 Elokuu, 2014, 22:38:58 »
Nyt on taas kaikki kopterit lentokunnossa.
Nyt vaan ihan hulluna heiluu koko masiina pienimmillä kierroksilla. Ja just kun ne sain kohilleen niin piti tumpata :/
Täytyy nyt etsiä mistä johtunee...

Mutta kyllä ihanan räväkästi liikkuu n. 1000rpm ja +-15.5 kulmilla :) ja 130mm takalavoilla.

Poissa virtakuono

• Seniori torppari
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
« Vastaus #146 : 23 Elokuu, 2014, 23:55:20 »
Kohta sulla ei oo kopteris enää mittään kevennettävvää ko kaiken oot rouhinu kevveemmäks... Mistäs sitte kevennetään? mankka kenties?
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #147 : 24 Elokuu, 2014, 00:01:50 »
Jorataan lavat täyteen reikiä ja ruskiaa pakkausteippiä päälle.

Poissa virtakuono

• Seniori torppari
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
« Vastaus #148 : 24 Elokuu, 2014, 20:07:24 »
Eiku kevennä sitä mankkaa! :D Tee kylkilevyt paffista
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #149 : 15 Syyskuu, 2014, 10:07:46 »
Tuo 6S versio sai uuden osumaan emakkoon heti seuraavalla viikolla.
Nopari (Kontonik) sammutti itsensä kerta laakista ylilämmön takia. Justiinsa oli raju liike kesken ja inertia riitti ainoastaan kopterin kääntämiseen oikeinpäin. Korkeutta niin vähän ettei uutta pyörintää ehtiny saada mitenkään. Maahan kopsahti kivenä.
Nyt sitten sitä on korjattu niin maan perusteellisesti.
Ensin katsoin ettei juuri vahinkoa tullut, mutta osaa on vaihdettu kyllä siihen tyyliin että vaihtamatta on enää..
laakerit
nupin hubi
lavanpitimet
kallistuyslevy
sähköosat.
Tästä päästäänki itse asiaan. Halavatun kepakko täsisee ja vispaa edelleen. Perä heiluu leijutuksessa ees taas tasaisen rauhalliseen tahtiin.
Tärinähän on jossain kitin osissa mutta, miten ihmeessä perä voi sillee heilua?
Meneekö servo vai veepaari vaihtoon?
Perän heiluminen ei muutu miksikään vaikka kierroksia muuttaisi niin että itse kopterin värinät olis minimissään.

Juuriko se on niin että, torppi ja purkki?