Kirjoittaja Aihe: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.  (Luettu 71610 kertaa)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #75 : 01 Toukokuu, 2014, 21:08:29 »
1450rpm oli varmaankin isoimmat kierrokset millä testailin. Ja nyt te tietty aattelette ettei se mihinkää sillä kule  ;D Mutta on tuo niin kevyt että kyllä vaan kulkee.
Jos lennän sellaisilla kierroksilla että kuluu vastaava määrä virtaa kuin normimittaisilla lavoilla, niin kulkee huomattavasti ärtsymmin. Ja menee muuten lujaa vaikka ei ees yritä. Kulkee aivan tolkuttomasti ja nousee pystyyn näkymättömiin vaikka olis kuin vähä jengaa. Saa tehtyä mielettömän isoja kaaria ym. Ei puhettakaan että normi TDR pystyis samaan.

Mulla hetki sitten valmistui 690mm lavoilla ja vakio Pyrolla oleva hensu ja tuntuu että sillä jää silmukatkin puolta pienemmiksi  8)
Mutta sillä on kuitenkin hauska revitellä vähän isommilla kierroksilla ja ja hirmuisilla liikkeillä  ;D
Pikkaasen se on hätänen pyöritellä  :o

Nyt mulla on kolmenlaista Hensua käytössä.
690mm lavoilla, 5kw koneella.
710mm lavoilla 10kw koneella.
800mm lavoilla 10kw koneella.

Jos näistä pitäis valita vain yksi. Valitsisin 800mm lavoilla.
Joo.. ihmisiä pelottaa että puomi hyppää lapoihin. Mutta kyllä mielestäni olen tehnyt aika paljon sen eteen että näin kävisi. Mutta ei. Veepaarin kaikki mahdolliset säädöt on laitettu niin että liikkeitä varmasti on ja paljon. Lisäksi käytän tosiaan +-14.5° kulmia kaikilla lentotiloilla.
Ja tikkuja on vatkattu laidasta laitaan pienillä ja suurilla nopeuksilla. Lapoja on sakkautettu aika huolella. Vielä ei ole napsahtanut  :-\
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #76 : 01 Toukokuu, 2014, 21:50:43 »
Kattelin hensun varaosakauppaa ja huomasin että hensuun saa kolmee eripituista peräputkea 700, 750 ja 800.
Äkkiä katsottuna  hintaa tulis venytykselle n. 300€

Täytyy pistää harkintaan :)
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #77 : 01 Toukokuu, 2014, 21:59:46 »
Kyllä. Venytyksen hinta on alle satasen siltä osin mitä pitää Henseleitiltä tilata.
Suurin menoerä on lapaset. Pieni pinjonikin on tullut valmiiksi kitin mukana.
Voin ihan helposti suositella venyttämistä.
Tuli muuten mieleen että lavat mä pidän todella kireällä. Siis, todella kireällä. Jos vaikka sillä vois vähentää puomiosumaa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #78 : 03 Toukokuu, 2014, 10:03:13 »






Vasemmalta luettuna:
TDR 690mm lavoilla.
TDR 710mm
TDR 800mm
TDR Vaiheessa oleva. Setuppi päättämättä mutta, todennäkösesti joku 6S jutska.
« Viimeksi muokattu: 03 Toukokuu, 2014, 10:06:41 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #79 : 10 Toukokuu, 2014, 16:39:50 »
120HV sammutti ittensä kun tein tikitokkia ja sateenkaarta +-17° lapakulmilla. Kumma  ;D ;D ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #80 : 11 Toukokuu, 2014, 07:35:47 »
Miks mä en oo koskaan näkemässä kun siellä tapahtuu jotain jännää -.- Perkels kun ei oo sitä autoa.
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Moderator
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #81 : 11 Toukokuu, 2014, 10:55:17 »
Mites se Yge 160HV? Löytyis myös tehdas uus Kontronik 80HV+ uusimmalla v13 softalla:)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #82 : 11 Toukokuu, 2014, 11:04:43 »
Miks mä en oo koskaan näkemässä kun siellä tapahtuu jotain jännää

Johtunee siitä, etten koskaan kikkaile ylimääräistä jos on muita. Tai siis ainakin tosi harv oin.

Sjo1
15° kulmilla Kontronik toimii hienosti. Lisäsiilen laitoin vaikka ei se ole kertaakaan sammunut lämmöstä. Mutta 80HV 690mm lavoilla sammui, ja sormituntumalla 120 ei ole kaukana käynyt. Joten laitoin siilen. Ehkä tuo 17° on hiukan yliammuttu. TÄ
Pienillä kiekoilla joutuu pikkasen vähentämään kulmia. Precomp-säätö oli hyvä idea ja sen avulla sai perän pitämään tosi hyvin. Saa vatkata tikkua laidasta laitaan. Sitten jos on oikein kova tuuli niin voi jossain tilanteessa perä luistaa.
Mutta näillä näkymin ei ole mitään perusteltua tarvetta isommalle nopalle.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #83 : 11 Toukokuu, 2014, 14:12:36 »
Mun häätyy hiipiä sinne joskus salaa katteleen mitä ylimäärääsiä sää kikkailet sillon ku en oo pällistelemässä :D
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #84 : 15 Kesäkuu, 2014, 12:26:48 »
Päätin sähköistää tuon neljännenkin TDR:n.
Siitä tulee 800 kokoinen ja 6S.
Olen yrittänyt hankkia kaikki sähköhilut kevyemmästä päästä ja runkoakin on kevennetty joka paikasta mistä nyt järkevästi saa kevennettyä. Mutta ei siis mitään reikien porailua joka paikkaan vaan ihan siististi selvät kevennyspaikat veke.

Tällä hetkellä pelkkä runko, eli kaikki se mitä Henseleitin boksissa tulee kun sen ostaa kaikkine hiluineen ilman koria painaa 1647g + kori 182g.
Vielä saan jonkun verran kitin painosta pois.
Kasaus alkaa lähipäivinä. Ainoastaan moottoria pitää ootella vielä muutamia päiviä.

Periaatteistani huolimatta moottori tulee olemaan Alikili jota Helifreakissa joku käyttää ja suositteli sopivaksi. Tiiä sitte.

Myös servot on Alikilinää :/ Ne nyt vaan sattui sopivasti kohalle eikä olleet painavia.

Purkki pikkunen Veepaari joka mulla on muissakin.

Nopari Kontronik 100+ LV.

Akkuna tulee sitten olemaan 3700mAh, eli tosi kevyt. Saappa vaan nähdä saanko niin kevyellä patterilla painopisteen kohilleen. Muutta se on varmaankin järjestelykysymys.
Laitan noparia eteenpäin ja tarvittaessa veepaarikin ihan eteen.
Ja jossei riitä niin siirrän koria hieman eteenpäin.
Takalavanpitimet tulee muoviset just tästä syystä että perä olis mahd. kevyt.

Uskoisin että tällä setupilla pystyy lentämään tooodeeeellaa pienillä nupin kierroksilla :)
Tyypit maailmalla lennättää 6S settiä hiukan yli 1000rpm ilman kevennyksiä ja aika isolla akulla.
Niin mä kyllä näkisin että 1000rpmillä lentää jo komeesti ja sen allekkin.

Se moottorin lisälaakeripukki minua mietityttää. Sitä en haluais laittaa kun on niin raskas.
Muttamutta.. Se kilikali Alikili motti on vissiin ohuella akselilla koko matkan.
Taidan jättää lisälaakerin masentamatta koska eikai tuolla nyt niin hirveitä revityksiä saa edes tehtyä. Pittää kattoa..
Tuossa mun punnituksessa muuten ei ollut sitä lisälaakeria.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #85 : 15 Kesäkuu, 2014, 17:30:54 »
Neljännenki.  ;D

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #86 : 15 Kesäkuu, 2014, 21:04:01 »
Mikä allun motti sulle on tulossa tohon?
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #87 : 15 Kesäkuu, 2014, 21:15:37 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #88 : 15 Kesäkuu, 2014, 21:35:20 »
ALIGN 730MX (850KV)

http://www.ebay.com/itm/Align-730MX-Brushless-Motor-850KV-HML73M01-K-W-16T-H55G003XXW-Pinion-T-Rex-550-/390784572251

Teho pitäis piisata ja kv on ihan soppeli.

Onks noilla lennetty 800 kokosta?
Ois kiva tietää toi staattorin koko, mut allu ei niitä pahemmin kerro.

Hieman epäilyttää kun on kuitenkin  550 allun motti
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #89 : 15 Kesäkuu, 2014, 21:50:29 »
Juu on lennetty 800 kokoisella.  Se periaatteessa vastaa sitä normi Pyroa mitä hesussa alunperin käytetty.
Kv vain eri. Painokin on sama, joten tuskin se aivan hirveesti eroaa.
Mutta eiköhän se pian selviä :)
Jossei pelitä nii täytyy sitte keksiä jotain.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #90 : 24 Kesäkuu, 2014, 22:22:34 »
TDR800 6S alkaa hahmottua. Kaikki hilut on kiinni. Pientä hienosäätöö joutuu keksimään kun painopiste vielä liian takana. Lentopainoksi tulee suunnilleen 3660g. Mutta pitää nyt katsoa mihin se asettuu..
Karkeasti aatelleen tästä tulee kilon kevyempi kuin tuo mun 12S 800  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #91 : 25 Kesäkuu, 2014, 09:05:57 »
Jaaha  :'(
Ei saa 800 kokoisena painopistettä kohilleen vaikka siirtää V-baarin eteen.
Pitää alkaa tuunata koria eteenpäin että sais vieläkin enemmän kamoja eteen.
Voi voi..

Onko kellään kokemusta, paljonko painopiste saa FBL kepakossa olla pielessä ennenku se tympii?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #92 : 25 Kesäkuu, 2014, 09:38:38 »
Perästä ei saa enään painoa pois?
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #93 : 25 Kesäkuu, 2014, 09:58:28 »
Onko kellään kokemusta, paljonko painopiste saa FBL kepakossa olla pielessä ennenku se tympii?

Kokeile
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #94 : 25 Kesäkuu, 2014, 10:14:08 »
Onko kellään kokemusta, paljonko painopiste saa FBL kepakossa olla pielessä ennenku se tympii?

Riippuu myös aika paljon siitä miten sitä kepakkoa lennättää. Jos vetelet vain oikein päin nopeus lentoa ja kaseja niin etupainoinen kopu ei haittaa kovinkaan paljoa.
Jos taas kopua kieputtaa niin flipeissä, pysäytyksissä ja pirotuksessa huonon painopisteen huomaa heti. Oikein tehdyllä vbarin trimmi lennolla saa vähän anteeksi, mutta ei se ongelmaa poista... lähellekkään.

Ei munkaan kopteri nupillaan pysy jos sen kääntää lattiaa vasten, mutta ei se kovin pielessä ole.

Laitappa Vee joku lento video väliin niin tiedetään vähän miten lennättelet! :) Saadaan sun akku testeihinkin vähän osviittaa! :)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #95 : 25 Kesäkuu, 2014, 10:27:41 »
Perästä ei saa painoa mitenkään niin paljon pois että se ratkaisis tän.
Tailfinnin jos ottaa pois, siitä lähtee paljonkin, mutta ei sekään auta. Muulla konstilla sais muutamia grammoja perän kevyemmäksi.

Ei oo videokäsiä eikä kameraa millä sais jotain tolkkua kuvattua.
Ja jos vielä siihen akkutestiin sanon nii, eihä sillä lentotyylillä ole testissä väliä.
Vain sillä miten nopeaa akku tyhjääntyy. Toki kulutuspiikkeihin vaikuttaa lentotyyli.
Mutta..
Mä lennän semmosta perus 3deetä pienillä ja isoilla kiekoilla. Myös nopeuslentoa tulee melkein joka akulla jokunen nykäisy tehtyä pienillä ja isommilla kierroksilla.
Kyl se kepakko enimmäkseen heiluu ja pyörii sinne tänne, kuin että tavallista taivaslentoa menee :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #96 : 25 Kesäkuu, 2014, 11:01:54 »
Täytyypi purkaa tuo koko perä, ja alkaa laihduttaa oikein tosissaan. Onneksi on sorvi. Sillä saa ihmeitä aikaan :)
Voishan sitä kardaanin laakereitakin muutaman sentin siirtää eteenpäin. Silläkin sais vähäsen siirrettyä painoa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #97 : 25 Kesäkuu, 2014, 11:45:17 »
Kannattaa vähän varauksella siirellä niitä laakereita, varsinkin kun sulla on pitkä putki. Saa aikamoiset tärinät aikaiseksi kun laittaa huonoon kohtaan laakerit. Kokemusta on.
Yksi vaihtoehto on että lisäät sitä painoa eteen, mutta se ei varmaan ole ihan sun ykkös vaihtoehto ;D

Kuten tossa mainitsit niin sillä lentotyylillä on väliä ja toisekseen isoin juttu syy noille pyynnöille on se että saisi vähän osviittaa. Ei sillä etteikö sinua uskottaisi vaan videolta on helpompi nähdä miten se kulutus menisi. Kuva> tuhat sanaa, video> varmasti vielä enemmän kuin tuhat sanaa.

3D lentoakin voi lentää niin monenlaisesti ettei pelkkä lennän 3Dtä oikein anna kuvaa. Se miten kokeneet kaverit vetää 3Dtä syö yleensä paljon vähemmän virtaa kuin aloittelevat 3D lennättäjät jotka heiluttaa collectiiviä laidasta laitaan. Vaikea selittää, mutta kun sen oppii niin osaat nopeastikin liikkeistä kerätä pysäytyksissä inertiat talteen ennen kuin pamautat kopterin toiseen suuntaan= lavat ei sakkaa ja kierrokset ei laske vaikka kopteri ampuu samallalailla toiseen suuntaan = ei vie virtaa lähellekkään niin paljon kuin cyclic äkkiä laidasta laitaan.
Jos joku keksii miten tuon selittäisi oikein niin laittaa tulemaan vaikka hieman offiksi menee ^^

Jos tulee joku tilaisuus että saisit kuvaajan paikalle niin otappa clippi! Ei täällä arvostella vaan mielenkiinosta olisi kiva nähdä :)
Veellä on hyviä topicceja ja mielenkiintoisia testejä!

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #98 : 25 Kesäkuu, 2014, 11:49:08 »
Täytyypi purkaa tuo koko perä, ja alkaa laihduttaa oikein tosissaan. Onneksi on sorvi. Sillä saa ihmeitä aikaan :)
Voishan sitä kardaanin laakereitakin muutaman sentin siirtää eteenpäin. Silläkin sais vähäsen siirrettyä painoa.

Jos sulla on painopisteongelma, niin en usko että saat sen ratkaistua koneistamalla ylimääräistä tavaraa pois perän osista niin että se ei vaikuta kestävyyteen.
Hensun osat ei muutenkaan ole sieltä painavimmasta päästä.

Itse ostaisin pykälän isomman akun ja unohtaisin gramman viilaamisen 800 kokosesta kopusta ;)
Se on kuitenkin jo kaikkein kevein 800 kokonen!
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #99 : 25 Kesäkuu, 2014, 12:07:51 »
Ymmärrän kyllä videon pointin :) Ei siinä mitään.
Sitä vaan ei oo koskaa otettu :)
Monesti on ollu niitä katsojia jotka kuvaa mutta en oo kehdannu pyytää ittelle niitä.


Mutta joo. Painon lisäys eteen ei tunnu kivalta. Mutta kyllä perässä muutamia paikkoja on josta vähän saa pois ilman että kestävyys olennaisesti heikkenee.
Taidan hieman siirtää koria eteen ja rakentaa veepaarille telineen eteen. Kattoo sitten mitä siitä seuraa.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi