Kirjoittaja Aihe: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.  (Luettu 71825 kertaa)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #50 : 09 Huhtikuu, 2014, 17:53:10 »
Ei sulla nyt ihan mahottomia o tehojakaan? Ei se pyhällä hengellä se isompi kulje?

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #51 : 09 Huhtikuu, 2014, 19:04:58 »
Nyt ei ole tehoista kyse, vaan siitä että suunnilleen samoilla liikuntavoimalla se vaan on tussun tuntuinen. Ei siinä kierroksien lisääminen auta jos lapa on mikä on. Toki kierroksilla saa lisää terävyyttä, mutta Radixit toimii terävästi todella pienilläkin kierroksilla. Ja menee lujaa vaikka juuri ja juuri nuppi pyörii :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #52 : 09 Huhtikuu, 2014, 19:11:22 »

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #53 : 09 Huhtikuu, 2014, 19:21:27 »
Onhan tuo selviö ettei 800 mene samoin ku 700? En nyt oiken tiedä minkälaista peliä haettiin tuolla stretsillä, vai oliko vaan että "piti saada 800"? Eihän siinä, kokeilut on aina kivoja seurata :)

Muista nyt kuitenkin että lapoihin on tullut toistakymmentä rosenttia lisää, se alkaa jo vaikuttamaan käytökseenkin. Pelkästään liikkeen suunnanmuutoksiin tarvittavissa voimissa on jo eroja.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Moderator
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #54 : 09 Huhtikuu, 2014, 19:38:33 »
Uutta lankaa koneeseen ja isompaa noparia toi huutaa ;D
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #55 : 09 Huhtikuu, 2014, 19:43:06 »
Kääntyy se hienosti ja nopeasti ei siinä mitään. Itse asiassa tuntui ettei se ollu ees yhtään suurempi siinä mielessä.
Mutta. Niinku jo sanoin että, oli kierrokset mitkä tahansa niin aina se vaan tuntuu että olis expoja lapakulmakäyrässä :) Pitikin oikein tarkistaa että, enkai mää lahopää ny oo laittanu ässälle lapakäyrää. En ollu.
 Ei tässä oikeastaan haettu yhtään mitään. Kunhan vaan aattelin että yksi noista teedeeärristä joutaa venytykseen.
Heei ! Nyt tuli mieleen että mähä laitoin vaan 13° kulmia. Pitääpä koittaa laittaa lisää.
Ja vaikka ei sitä käytäkkään niin tavallaan samat lapakulmat tulee vähemmällä tikun liikutuksella.
Jos jättää vaan lapakäyrän vajaaksi. Tää vois vähä auttaa.

Nojoo, mutta ei se sitä vauhtia lisää anna. Se tuntui niinku olis puurossa lentäny taivaslentoa :)
Mutta kokeillaan..

Ei muuten huuda enempää tehoa. Ei hyytyny missään vaiheessa. Mä luulen että tuo keveys tuo paljon tehosäästöä. Noparia ja mottia en saanu ees kunnolla kuumaksi. Toki mä nyt en mitää hirveitä rundeja arvannu laittaa kun postipoika oli raiskannu mun takalavat. Uusia ootellessa..
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #56 : 09 Huhtikuu, 2014, 21:07:37 »
Just tulin enimmäiseltä testi/säätöreissulta. Eikait siinä. Hyvin se lensi, mutta nuo SP Matt Black lavat on kyllä tussut Radixin V2  700 kokoisiin verrattuna. SP:t ei vastaa tikkuun eikä saa kopteria vauhtiin. Pitää pyydellä, rukoilla ja käskeä. Vaan ei mihinkään. Ei kule.
Pitää vissiin ootella kehityksen kehittymistä että joku tekis kunnolliset 800 lavat ja jatkaa sitten tällä lentelyä.

ainakin 3D touhuun tuntuu tosi hyviltä. "pitoa" on ihan kauheesti eli ei mee yhtään läpi mistään liikkestä.
« Viimeksi muokattu: 09 Huhtikuu, 2014, 21:10:15 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #57 : 09 Huhtikuu, 2014, 21:19:15 »
Jännä homma. Jotenki mulla erilainen fiilis. No pitää hiukan säädellä ja kokeilla.
Varmaan Tohtori oot joskus kokeillu V kakkosia jossain kepakossa. Niin miltä ne sun mielestä tuntu? Yritän tässä nyt hahmottaa kokonaisuutta.
Kun jotkut tyypit on kehunut myös henskun alkuperäisiä lätkiä ja mä en tykänny ollenkaan. Ne ne vasta oliki tuhnut.

Näkyy muuten tosi huonosti noi alapuolelta kokomustat lavat sinisellä taivaalla. Ihan kun ei olis lapoja ollenkaa  :) Yläpuolen valkoinen pikkusen näkyy.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #58 : 09 Huhtikuu, 2014, 21:27:07 »
Jännä homma. Jotenki mulla erilainen fiilis. No pitää hiukan säädellä ja kokeilla.
Varmaan Tohtori oot joskus kokeillu V kakkosia jossain kepakossa. Niin miltä ne sun mielestä tuntu? Yritän tässä nyt hahmottaa kokonaisuutta.
Kun jotkut tyypit on kehunut myös henskun alkuperäisiä lätkiä ja mä en tykänny ollenkaan. Ne ne vasta oliki tuhnut.

Näkyy muuten tosi huonosti noi alapuolelta kokomustat lavat sinisellä taivaalla. Ihan kun ei olis lapoja ollenkaa  :) Yläpuolen valkoinen pikkusen näkyy.

itseasiassa en ole koittanut ku en lennä muiden kepakoita ja oon lentäny pitkään pelkästään edgeillä. jos haukkaavaa lapaa haluaa ni allut (ne vanhat) on sellasia. perus fbl radixeja on tullu lennettyä reilusti ja niissä yksi hyvä puoli on just se että se pitchin keskialue ei haukkaile vaan on sellanen pehmeä. edgen se lavat on vähä samanlaisia. spinbladeissa tuntuu olevan vielä enemmän pitoa äärikulmilla.

omasta mielestä sellaset keskialueela haukkovat lavat on ärsyttävät lentää.

goblinin sabit oli muuten kanssa sellaset "ku veitsellä leikkais" tyyppiset. ei ne haukkonu mutta ei ne ollu pehmeetkään.

oma kokemus "radix v1", ja "spinblade battblack" sekä "edge se" on sellaset että pitoa on ku antaa kulmia mutta keskialue on pikkusen pehmeä. ite tykkään just noin. koitas nostaa veepaarista sieltä setupin swash kohdasta (pro näkymä) sitä pitchpump arvoa.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #59 : 09 Huhtikuu, 2014, 21:36:12 »
Juu justhiinsa tuo on yksi asia mitä mä tarkotan, "haukkaava". Mä tykkään sellaisista :)
V2 on just haukkaava, joten pikkusenkin tikku keskustasta sivussa niin lähtee..
Pitääpä koittaa säätää tuota sanomaasi..
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #60 : 16 Huhtikuu, 2014, 17:58:42 »
Nyt on lento/säätöaikaa tullut lisää ja alkaa naama olla hepankengällä :)
Lisäsin lapakulmia muistaakseni +-14 vai oliko se 14,5°. Kuka nuota nyt muistaa  ;D
Ja muutakin tuli räpellettyä veepaarille lentojen välissä.
Nythän se käyttäytyy komeesti. Oli aivan mahdottoman puskainen tuuli, eikä kepakko välittäny siitä pätkääkään.
Nyt on hyvä fiilis tästä projektista ja loppu on hienosäätöä.
Maksimi kierrokset millä nyt lensin, oli suunnilleen 1400 ja risat.
3700mAh pattereilla lentoaikaa oli n.5min. eli aivan kiitettävästi rauhallisella kikkailulla ja kevyellä nopeuslennolla.
Moottori ja nopari oli lähes kylmiä jos lievästi liioitellaan  ::)

Enivei, tämä kopteri on nyt vaan lentoja vailla, ja seuraavaksi keskityn 690mm lavoilla olevaan hensuun. Eli siihen tulee 80HV Kontronik ja vakio Pyro,
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #61 : 16 Huhtikuu, 2014, 20:14:08 »
Sinä et lennä vbar govilla. Mulla on kans toi 80 kontronik ja hyvin vetelee matalia throttle kurvia.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #62 : 16 Huhtikuu, 2014, 20:32:22 »
Kyllä. Kontronikilla govaa :)
Hyvin se pelitti jopa 20% kaasulla.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #63 : 17 Huhtikuu, 2014, 07:44:46 »
Ainiin juu, lentopaino oli 4573g 3700mAh pattereilla.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #64 : 18 Huhtikuu, 2014, 09:23:10 »
Lueskelin Helifreakkia ja Edward R jutteli tämmösiä TDR venytyksestä..

"I run it somewhere between 50-100 RPM less than the 700 version, and the flight time is about the same. Will get a J-log on it (eventually)
I think the head speed can be even lower, and still give the same performance.
"

Itsellä tullut sama fiilis vaikka vain kymmenkunta lentoa takana.
Ekat lennot oli tosi lyhyitä kun kuvittelin että virtaa menee kauhakaupalla, mutta ei se niin ollutkaan ja koko ajan sai pidentää ajastimen aikaa.

Tämä käytännössä tarkoittaa sitä että, mulla normikokoisessa ja venytetyssä sama moottori ja venytetyssä piikin pienempi pinjoni. Voin siis lentää suunnilleen samoilla kaasuprosenteilla ja lentoajat samat molemmissa.

Tämä johtunee tai siis johtuu siitä, ettei venytetty paina juurikaan enempää kuin vakio.
Painoeroa on lavoista riippuen suunnilleen 55-100g.

Tykästyin kovasti tähä venytykseen :)
Kunhan ny vaan ei sattuis mitään  ;D puomin ja lavan halailua. Sillä tuo on aika kiva myös revitellä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #65 : 18 Huhtikuu, 2014, 19:19:06 »
Aaaah ihanataaa  ;D
Kyllä on levee virne. On se ihana  8) Onneksi ei ole vielä kärpäsiä jotka lentäis suuhun :D
Nyt alkaa olla mun makuun. On se vaan kumma miten kauan pitempään venytetty kepakko voi roikkua taivaalla. Tuntuu ettei se tule millään alas jos vaikka pystyyn nostaa. Aivan skitsoa :)
Ja on pienilläkin kierroksilla liikkuja todella makeesti. Ja menee lujaa..

Nuo SB Matt Blackit on paljon hiljaisemmat kuin Radixin 710mm V2:set.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #66 : 20 Huhtikuu, 2014, 19:23:28 »
Tänään TDR 800 sai lentoja oikein urakalla. 5 tuntia kentällä ja vain 6-7min.pituiset pakolliset lataustauot lentojen välissä :) Syklejä tuli siis aika paljon.
Tällä on ollut todella hauskaa lennellä suht pienillä kiekoilla, kun se niilläkin on tosi kykenevä.
N. 1550rpm on ollut nyt suurimmat kierrokset millä lentänyt. Aika ärtsy meininki jo niilläkin jos vertaa normi kokoseen. 800 on tautisen räväkkä, vaihtaa suuntaa kuin napista ja lentää kyllä lujaa.
Mullahan on nyt yli +-14° lapakulmat ja joskus tulee semmonen tilanne pienillä kierroksilla että perä karkaa hieman jos oikein tikkua käyttää nopeasti laidasta laitaan.

1550 rundeilla nopeuslentoa voi mennä nelisen minuuttia ja sitten alkaa moottori jo olla silviissiin lämmin ettei ihan viitti nakkeja siinä pitää. Ei siis ees kuuma.
Kontronik 120HV nopari ei ole senkään vertaa lämmin.
Varmasti n.1700rpm ja sitä suuremmilla kierroksilla nopari alkaa huutaa lisäsiiltä. Nythän mulla ei ole ollut mitään. Kun tulee sitä painoa  ;D
Aattelin että katotaan nyt missä vaiheessa se pudottaa tehoja lämmön takia ja lisätään sitten jos näin käy.
Toki kesäkuumalla lämmöt nousee helpommin, mutta oli nytkin siinä latauspaikalla auringossa +30°
Tänään akkujen maksimi lämmöt oli +45 astetta, mutta ei se niitä näyttänyt haittaavan. On nuo Revolectrix patterit ollut todella hyviä. Tuntuu että, onko tää ees totta kun ovat niin halpojakin.
Pikkusen seurasin tällä reissulla IR:ä ja 1-2 oli keskimäärin. Eli luvut vaan pienenee mitä enemmän tulee syklejä. Alkaa pikkuhiljaa tuntua sille että, normi TDR saattaa jäädä vähälle käytölle. Oon mä niin rakastunu venytettyyn :)
Aivan huikeeta kun kepakko periaatteessa sama, mutta paljon kynenevämpi pienilläkin kierroksilla.
Jossain vaiheessa täytyy vielä kokeilla jotain muitakin lapoja. Ja tietysti haukkaavammat kiinnostaa :) Lisää lapaehdotuksia otetaan vastaan.. Vai onko 800 lapojen tarjonta niin vähäistä että kaikki mahdollisesti sopivat on jo ehdotettu?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #67 : 20 Huhtikuu, 2014, 20:08:34 »
Noita SABin uusia blackline lapoja on kehuttu maailmalla todella teräviksi.
Niitä saa myös 800 koossa.


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #68 : 20 Huhtikuu, 2014, 20:12:47 »
Nuota pitää kokeilla jossain välissä. Tässä nyt ensin totutella ja testailla erilaisia kierroksia ja säätöjä ym. Kiitos tuosta vinkistä. Ei ole kylläkään kauneudella yliannosteltu nuo läpsyt :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #69 : 21 Huhtikuu, 2014, 15:45:24 »
Vähä kuuklettelin nuita SABeja ja tuli hinku tilata  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #70 : 21 Huhtikuu, 2014, 20:23:26 »
tilaa :D
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #71 : 21 Huhtikuu, 2014, 20:32:24 »
Tilattu aikoja sitte  8)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #72 : 30 Huhtikuu, 2014, 16:48:22 »
Nyt Sabit tassuissa. Varmaan huomenna eka lento.
Viimeistely Sabeissa 9.5
Kun taas Radixeissa 10
ja SB:ssä 8

Edit:
Sabit painaa 529g pari.
Spin Bladet 467g.

Todella yllättävää että Sabit on raskaammat.
Sabit on myös kapeammat.

Edit 2:
Sabeissa ei ole pienennysholkkeja mukana, mutta prikat oli, koska ovat ohuet.
SP:ssä oli pienennysholkit mutta ei prikkoja. Just ja just mahtuivat hensun lavanpitimiin kun olivat niin paksut.

Edit 3 :)
Sabien lev. 61,5mm
SB lev. 64mm. Myös Radix V2 710mm ovat tämän levyiset.

Sabit on päistä tosi jännän muotoiset
« Viimeksi muokattu: 30 Huhtikuu, 2014, 17:40:05 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #73 : 01 Toukokuu, 2014, 19:48:58 »
Dodii, nyt on SABin tikut koelennetty.
Sanon tikuiksi kun oli mielestäni aika kapeat.

Yritin valokuvata lapojen omituista kärkiprofiilia.




Sitten fiilikset..
Vertaan nyt siis 800mm SABeja koko ajan Spin Bladesin 800mm Matt Black lapoihin.
Muista tämänpituisista ei ole kokemuksia.

Sabit näkyi huomattavasti paremmin, ellei jopa hyvin.
Yllätyin siitä kuinka vähän näillä lavoilla sitten oikeasti olikin eroa. Ei mitään järisyttävää.
Varmaan ainoa järisyttävä ero oli äänissä.
Pienillä kierroksilla SABit "vikisee" ihmeellisesti. Aivan kun kopterissa joku laakeri olis viimeisillään leikkaamassa kiinni. Aivan ihmelliinen vikuminen ja suhiseminen. Ja mä kun aika paljon tykkään 800 kokoisella lentää pienillä kierroksilla, niin en tykkää, en sitte niin yhtään.
Siitä syystä nämä SABit lähtee samantein myyntiin. Eli Myydään pikkasen halvemmalla kuin uudet maksaa. Ja kuntohan on uutta vastaava.
Suuremmilla kierroksilla ääni oli ihan jees. Mutta ei niin siisti matala pauke kuin Spin Bladeissa.

SABit oli selvästi tehty isompien kierrosten 3D lavoiksi. Toimii täsmällisesti ja kääntyy rivakasti. Mutta erot ei ollut suuria.
Vaikutti siltä että SABit tarvii isompaa jengaa toimiakseen samalla voimalla kuin SP:t.
SABit ei olleet mielestäni mitenkään haukkaavat. Toimivat koko +-14.5° alueella tasaisen tarkasti.
Äkkiseltään sanoisin että, SP:t olisi jopa enemmän haukkaavat.
Ei mulla nyt sitten muuta sanottavaa ole kun erot ei ollu isoja.
Mutta nyt jään oottelemaan jo joku tämän lukija ostais SABit pois :)

http://www.fast-lad.co.uk/store/blackline_flybarless_blades_800mm_61mm_bl800-3ds-p-28637.html
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: TDR:n venytys 800 kokoiseksi.
« Vastaus #74 : 01 Toukokuu, 2014, 20:26:55 »
Millä kierroksilla oot pääasiassa nyt lennelly?
Pistä jotain videoo tästä isosta hensusta

Oon hieman miettiny josko itsekkin innostuis tästä isosta :)
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli