Päätin sähköistää tuon neljännenkin TDR:n.
Siitä tulee 800 kokoinen ja 6S.
Olen yrittänyt hankkia kaikki sähköhilut kevyemmästä päästä ja runkoakin on kevennetty joka paikasta mistä nyt järkevästi saa kevennettyä. Mutta ei siis mitään reikien porailua joka paikkaan vaan ihan siististi selvät kevennyspaikat veke.
Tällä hetkellä pelkkä runko, eli kaikki se mitä Henseleitin boksissa tulee kun sen ostaa kaikkine hiluineen ilman koria painaa 1647g + kori 182g.
Vielä saan jonkun verran kitin painosta pois.
Kasaus alkaa lähipäivinä. Ainoastaan moottoria pitää ootella vielä muutamia päiviä.
Periaatteistani huolimatta moottori tulee olemaan Alikili jota Helifreakissa joku käyttää ja suositteli sopivaksi. Tiiä sitte.
Myös servot on Alikilinää :/ Ne nyt vaan sattui sopivasti kohalle eikä olleet painavia.
Purkki pikkunen Veepaari joka mulla on muissakin.
Nopari Kontronik 100+ LV.
Akkuna tulee sitten olemaan 3700mAh, eli tosi kevyt. Saappa vaan nähdä saanko niin kevyellä patterilla painopisteen kohilleen. Muutta se on varmaankin järjestelykysymys.
Laitan noparia eteenpäin ja tarvittaessa veepaarikin ihan eteen.
Ja jossei riitä niin siirrän koria hieman eteenpäin.
Takalavanpitimet tulee muoviset just tästä syystä että perä olis mahd. kevyt.
Uskoisin että tällä setupilla pystyy lentämään tooodeeeellaa pienillä nupin kierroksilla
Tyypit maailmalla lennättää 6S settiä hiukan yli 1000rpm ilman kevennyksiä ja aika isolla akulla.
Niin mä kyllä näkisin että 1000rpmillä lentää jo komeesti ja sen allekkin.
Se moottorin lisälaakeripukki minua mietityttää. Sitä en haluais laittaa kun on niin raskas.
Muttamutta.. Se kilikali Alikili motti on vissiin ohuella akselilla koko matkan.
Taidan jättää lisälaakerin masentamatta koska eikai tuolla nyt niin hirveitä revityksiä saa edes tehtyä. Pittää kattoa..
Tuossa mun punnituksessa muuten ei ollut sitä lisälaakeria.