Dodii
Hymyä pukkaa
Koelentoja tehty 6S 8satkulla ja kaikki vaikuttaa hienolta. Painopisteen 2.5mm sivussa olemista en huomannut lennossa mitenkään.
Oli aika villi viilis kun kierroksia ei ollu nimeksikään ja silti kepakko teki kaikki tiktokit ym. aivan helposti.
Moottorin kv sopisi paremmin 700 kokoon. Kv saisi olla pienempi.
Teho moottorissa riitti aivan hyvin, eikä se kovin kyttyrää tykännyt +-15° kulmista. Lämmötkin ok. Siitä aasinsilta 100LV Kontronikkiin joka lämperi liikaa yhdellä lennolla, ja se varmaan tiputti kierroksia mutta, mä odotin jotain vakavampaa ja vetäsin hädissäni holdin ja tein onnistuneen rotaation.
Oli veikeä rotatoida kun kierroksia ei ollu paljon muutenkaa ja sitten kun kepakko yllättäen nopeaa sammutetaan kesken touhun, niin tuntui kyllä että, tämähän ei ole ehjänä maassa, ei sitten ikuna
Tarttee siis laittaa siili noppaan. Tämä on mulle ylläri. Olisko sitten osasyynä pienen kaasuprosenttien käyttö kun motin kv ei ihanteellinen?
No mulla on kyl hyvä siili käytössä muissakin nopareissa. Joku Zalmann se oli. Hirveesti pinta-alaa ja pienellä koneistuksella siitä tulee ällöttävän kevyt.
Alunperin mulla oli tarkoitus laittaa 80LV, mutta onneksi tuli sopivasti tyrkylle tuo 100LV. Koska nyt noppa olis mennyt vaihtoon. Tuo kyllä varmaan menestyy lisäsiilelläkin.
Pienimmillä kiekoilla millä lensin, patteri kesti n.6min. Kiekkoja en saanut mitattua kun Aplen puhelimeen ei vissiin saatavilla mitään kunnollista ohjelmaa siihen tarkoitukseen ja mun oikea mittari vaatii jonkun toisen henkilön joka käyttää sitä lapojen alla.
SB:n lavat on hiljaiset ja nyt kun ne ei paljoa pyörinyt, nii niistä ei kuulunu juur mitään
Paitsi käännöksissä ym. Suorassa lennossa kuului enemmänkin rattaiden rallatus
Muutama kuva reissulta. Videota ei siis taaskaan ole kun en saanut ketään toveria mukaan että ois ees kännyleijjutusvideota ottanut
.
On nämä aktiivikopteristit aika vähissä täällä Rovaniemellä. Virtakuonokaan ei päässyt messiin, vaikka olis kovasti halunnut
Hauska värkki tää 6S 800 TDR on
Ihmettelen kovasti miksei yksikään kopterivalmistaja tee semmosta yyberkevyttä kopteria???
Joka olis tosissaan kevyt.
Vai onko se sitten riskaabelia hommaa kun, kuitenkin immeisten pitää saada siihen överit motit ja sitten ne räjähtää silmille? Mutta silti. Sais olla semmosiakin tyrkyllä.