Niinhän siinä kävi, kärpänen puri lelukopterin myötä, ja siitä asti olen pari viikkoa RealFlight G4:sen ohella viettänyt useimmat illat tässä foorumissa. Monta kertaa on tehnyt mieli kysyä vaikka mitäkin, mutta ajattelin, että yrittäisin olla toistamatta kenties samat newbie-kysymykset mitkä täällä toistuvat kerta toistensa jälkeen.
Ensin kuitenkin
isot kiitokset ainakin Vispilälle, heko-ekille, Hermikselle ja ihan varmasti moni muullekin (anteeksi, nimimuistini on surkea!
). Teidän kommentit ovat todellakin olleet avuksi päästäkseni edes alkuun tässä rc-kopteri maailmassa!
Noniin, asiaan:Olen ensi kopteriksi Mini Titaniin päättynyt
(olenhan minä?! ). Onhan niitä helpoimpia, mutta en halua lelua ja hermoja minulla riittänee.
2 viikon tietokeräilyn jälkeen tämän näköinen kokoonpano on ilmestynyt muistiooni:
---
MODEL: MiniTitan E325
MOTOR: OBL 29/35 E325 (=KIT)
ESC: blc-40(=KIT)
SERVOS (x3): HITEC hs65HB/MG or GWS naro (/Futaba 3154)
BACK SERVO: Futaba s9257
GYRO: Futaba GY401 / Logictech 2100
POWER: Dualsky 3s2200GT (?)
POWER CHARGER: Bantam e-station (onko tämä edes lataaja vai pelkästään akun seurantaa varten?)
TRANSMITTOR: Futaba 7c / Spectrum DX7 (en oikein saa näistä selvää, kun useita malleja näyttää olevan kummallakin eikä speksit sano mulle mitään)
RECEIVER: Futaba r146ip (tämän poimin jostain, en muista mistä. Eikö yllä olevien lähettäjien mukaan tulevat vastaanottimet ole mihinkään?)---
Mitäs tähän sanotte, gurut?
Sunnilleen tällaista pakettia suunnittelin ja etsin mm. Sabelta, saksan e-heli-shopilta, Vertical Hobbylta jne...
... eikä kaikkea ikinä saa yhdestä paikasta.
Eli säätöä.
Otan mielelläni vastaan vikkejä, jos teillä vaan on, mistä tilata mitäkin!! (ulkomaantilaukset eivät ainakaan hirveesti pelota
)
Sit tuli vahingossa foorumilla (
http://www.kopterit.net/index.php?topic=2037.0) vastaan tällainen linkki:
(kyseinen aihe oli hieman erilainen, joten päätin olla vastaamatta siihen ja sen sijaan lähettä tämän postin tänne)
http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=3_116_117&products_id=3136eli quote:
---
Combo Included:
1.Titan E325 Kit
2.Titan 40A ESC
3.Titan Brushless Motor
4.Hitec HS65 MG Servo
5.Hitec HS65 MG Servo
6.Hitec HS65 MG Servo
7.Futaba Digital Rudder Servo S9257
8.Futaba GY401 Head Lock Gyro
9.Spektrum DX7 Heli Transmitter Set
10.Spektrum AR7000 DSM7CH Receiver
11.Li-Po Charger
12.APLUS 3S1P 2200mAh XP 25C LiPo
13.325mm 3K Carbon Rotor blades
(Please let we know mode1 or mode2 for the radio)
Market Price: USD$931
Combo Price : USD$859
Save Total : USD$72---
Mitäs mieltä tästä olette - te kaikki über-gurut?
Ei mutta ihan oikeasti, olisin todella kiitollinen kommenteista. Tiedän että aiheet
"mikä olisi hyvä ensimmäinen kopteri" yms. alkaa kyllästyttää vuosien myötä, mutta autatte todellakin harrastelijoita pääsemään alkuun (varsinkin kun sitä rahaa ei ole heittään ihan vain kokeilumielessä...)
Hohho, tulipa pitkä ekaposti. Kiitos että jaksoit lukea.
-Anjovis