No ei ainakaan mun HobbyKingin CC3D yhdistä, ellei ensin lyö vaikka akun kautta virtohin ja kun bootannut lyö vasta USB:n kiinni.
E:
Laittaa cc3d:n usbilla koneeseen kiinni, odottaa hetken että buuttaa, avaa configuraattorin ja yhdistää. Ei tarvitse erillistä virtaa.
Tarkotitko nyt, että kikkaillaan usb:in kanssa niin, että työnnetään liitintä sen verran paikolleen, että virrat syttyy mutta USB:n TX/RX:t ei ota kiinni? Sitte vasta kun on buutannut, niin työntää piuhan perille asti. Tollee kikkailemalla se näyttää onnistuvan, mutta kyllä toi mun mielestä on selvä juttu, että ei pelaa, jos pukkaa vaan kerralla usb:n kiinni. Eri ohjeissa, kuten tossa videolla tuo ominaisuus on kumminki mainittu. Liittyy kai jotenki bootloaderiin, kun se OpenPilotin bootloader kai sinne jää ja saa pelaamaan, jos flashaa suoraan HEX-tiedoston FTDI-pulikan kautta ja saa Cleanfligtin bootloaderin siihen. Jos nyt pikasen tutkinnan perusteella oikein ymmärsin. Korjatkaa jos olen kovin väärässä.
E2:
Tuollakin toi on mainittu noin: [spoiler]https://www.youtube.com/watch?v=_9zxu2vmdlY[/spoiler]
If the COM-Port disappears, just click disconnect in Cleanflight. Then disconnect USB-Cable and connect again. CC3D must have external Power (Battery) connected for that, otherwise it won't work. COM-Port should appear instantly when plugging USB again and you can connect in Cleanflight again. Because it's a Virtual COM-Port, it disappears every time the CC3D is rebooted. It's not that nice, but if you know, it's not a big problem. Didn't find any other solution by now.
Voihan noissa laudoissa olla eroja. Mutta kyllä näyttää olevan ainakin ton mun laudan kohdalla selvästi ongelma se, että virtuaalinen COM-Portti ei vaan pelitä ja yhdisty, jos laudassa ei ole virtoja ensin ja bootannut, ennenkuin yhteys luodaan. Oon kyllä pitänyt tota selvänä ongelmana CC3D:n kanssa ja noista yhdistämisongelmista porukka valittelee ja se johtuu tosta. Jos jollakulla toimii suoraan usbin törkkäämällä niin ei kai se muiden ongelmia korjaa? Vai onko tuohon ongelmaan tullut jotain uutta korjaavaa päivitystä?