Vielä kun katsoin kuvaa, jossa on kuvattu servoa, niin mielestäni näyttäisi siltä että hihna voi olla liian löysällä, eli ei saa riittävää kontaktia hammaspyörästä, ja hihna hyppii hampaiden yli. Se ei saa olla niin kireällä että "soi". Liian kireä hihna kuluttaa itse hihnaa ja edessä voi olla hihnan katkeaminen, tai laakerivaurio. Jos hihna tuntuu löysältä, löysäät rungon ruuveja sen putkikasetin kohdalta ja tietysti ne putkitukien ruuvit löysätään kanssa, sitten vedät putkea ulos. Älä väännä putkea koska putkessa oleva ohjurihahlo voi vioittua. Varovasti voi nitkuttaa jos ei tule helpolla ulos. Löysät vain kiristetään pois, ja se on siinä.
Tarkista myös, että perälapojen se koko hubi, eli koko mötikkä, missä lavat ovat kiinni, sen ruuvi on oikeassa kohtaa siinä peräakselissa. Akselissa on muistaakseni kolo, johon pidätinruuvi pitäisi kohdistua. Hubi voi olla löysällä, eikä saa kunnon otetta akselista. Samassa kannattaa tarkastaa se hihnapyörä sieltä perästä. Yhdessä omista kopiokopterissa (olisiko ollut SDX 450) oli tuo hihnapyörä ruuvilla lukittavaa mallia, ja se oli löystynyt, eikä pyörittänyt kunnolla peräakselia.
Riittävän hyvällä, en tarkoita kalliilla lähettimellä, voi kopterin säätää niin kuin pitäisi, olettaen että kopteri on mekaanisesti rakennettu ohjeen mukaisesti. Sen jälkeen lähettimestä säädetään servojen liikeratoja, jotka ovat tärkeitä, sekä gyron herkkyyttä, joka on myös tärkeä, kaasukäyrät, lapakulmakäyrät jne.