Kirjoittaja Aihe: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä  (Luettu 16395 kertaa)

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« : 21 Huhtikuu, 2014, 21:15:37 »
Trex 600 saa aika vähän lentoaikaa nykyisellään kun on vain kaksi akkuparia tuohon. Enemmänkin olisi kiva lentää, mutta ei oikein raaskisi ostaa montaa akkuparia lisää. 4-5 lentoa olisi yhdelle lentokerralle jo ihan ok määrä. Nyt kun jää kahteen niin loppuu lennot juuri kun pahin tärinä rupeaa häviämään miehestä.

Laturina mulla siis on Icharger 306b. Kopterin akut ovat Genssin 3300mAh 6s akkuja. Monenko akun lataukseen riittää virta perus perheauton akusta jos autoa ei käytä tyhjäkäynnillä latauksen aikana? Entä jos pitää moottoria käynnissä?  Kotona latailen yleensä kahta akkua rinnan 10a virralla. Riittääkö auton akussa paukut tuohon?

Jotain agregaattiratkaisuakin olen hieman pohdiskellut. Minkäslaisessa hintaluokassa pyörivät järkevästi noiden mun akkujen lataukseen mitoitetut agregaatit?



*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #1 : 21 Huhtikuu, 2014, 21:28:54 »
Tuhon on 12s systeemi, pakko kai olla, muuten tuon kokoinen akkua eri riitä ja rinnan ne tuskin on. Oli miten oli siinä on ladattavaa 6,6 ampeerituntia karkeasti kaksinkertaisena auton akun jännitteeseen nähden. Käytännössä siis sanotaan 12 amppeerituntia eli eli viidesosa keskivertoperheauton akusta. (60 Ah) ei siitä montaa kertaa oteta ja ainakaan se akku ei tule kestämään kovin pitkään jos otat kun auto ei käy. Siihen en ota kantaa kärsiikö auto tuosta, sen saa sanoa joku joka tietää enemmän. Missään nimessä et lataa sammutetusta autosta haluamaasi kertaa, se on ihan fakta.

Ei tuossa kokoluokassa ole enää mitään muuta reaalivaihtoehtoa kuin kenttä, jossa on verkkovirtaa tarjolla tai sitten aggregaatti. Pienemmälläkin tulee toimeen jos on valmis tinkimään latausajasta kentällä. Oma kokemus on että ehjän genssin kanssa kolme akkuparia riittää kahdella laturilla, jotka voi ladata 3c virralla. Äkkiä laskettuna kilowatti menee tehoa. Tuohon vielä suositukset ettei gaattia ajeta kaiken aikaa kaasupohjassa + muut marginaalit niin se on tämä. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/kipor-ig2000-2kw-bensiini-aggregaatti#spas
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #2 : 21 Huhtikuu, 2014, 21:35:22 »
Ihan sivukommenttina: Hyvin olen lataillut 3010B:llä kentällä logon 7S 5000mAh akkuja, kaksi rinnan, 20A lataus (kun akkujohdot lämpiää muuten) ja tsekin skodillakki käynnissä. Viimeksi näin tehty siis eilen ja toissapäivänä.

Mun pikkusalkun 3010B ja Iron_manin 306 eri lienee vain kennomäärä, eli rakenne muuten sama. Eli hyvin pääset alkuun kun otat autosta. Panostettavia asioita on että kaapelikenkien tulisi olla tarpeeksi hyvällä kontaktilla akun napoihin ja latausvirrasta riippuen sitten laturin syöttöjohdon paksuus riittävä.

Varsinkin kesäaikaan tuolla on useinkin sen verran lennättäjiä että sillä ei suurta merkitystä tuolla virralla ole. Ja kun on kahden akun lentopakka niin samat on kulutukset joten rinnanlatausta per lentopakka :)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #3 : 21 Huhtikuu, 2014, 21:42:12 »
Joo, siis käynnissä onnistuu, mutta ei sammutetusta autosta.

Tuolla tavalla kikkailin itsekin äksän latausta ja siinä on pienemmät akut. Mutta käynnissä pidin autoa aina kun otin noihin virtaa. Sillä pääsee alkuun noilla reunaehdoilla.

Mulla on piuhassa 40A sulake, mutta sekin kärysi vähän väliä jos yritti ottaa 3C latausta eli 13,2 A akkuun. Tuon taisi lämmittää tuulettimen flekti, se kun puhalsi suoraan sulakkeeseen.

Mulla on siis autossa rosvoliitin kiinteänä, päässä EC5 ja sopiva johdon pätkä millä pistää laturi siihen. Toisesta parista on tulppa ettei se pääse oikoseen itekseen. Syynä ettei tarvi akun suojaa irroitella vaan plugi paikoilleen ja lataus käyntiin.

Typoja korjattu, etenkin tuo 1,2 ampperia -> 13,2 amppeeria, auton akusta yli tuplat.
« Viimeksi muokattu: 21 Huhtikuu, 2014, 21:56:05 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #4 : 21 Huhtikuu, 2014, 21:50:52 »
Latailin tänään 308duolla ottaen 40 amppeeria autosta..auto käynnissä. Hyvin pelittää :)

Tosin toi lataus ja kopujen kuljetus on ton auton ainoa virka eli en välitä vaikka auton akku kärsisi
« Viimeksi muokattu: 21 Huhtikuu, 2014, 21:53:16 kirjoittanut jkkmobile »

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #5 : 21 Huhtikuu, 2014, 21:54:18 »
Jep, 700 kokoisen akkuja (4400mAh ja 5000mAh 6s akkupareja) olen lataillut minäkin autosta talven aikana monet kerrat. Käynnissä pitää olla ehdottomasti koko ajan. 40A otin virtaa autosta, sen se antoi ihan kiltisti tyhjäkäynnillä. Kaikki autot ei välttämättä tuohon sovellu, ja kesäaikaan voi autossa laturikin kuumentua aika paljon. En osaa faktaa sanoa yhtään, perstuntuma on että en tiedä uskaltaako sitä tehdä. Talvella näköjään onnistui.

Agregaatti on ehdottomasti paras vaihtoehto jos meinaat pidempään tätä hommaa tehdä.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #6 : 21 Huhtikuu, 2014, 21:59:13 »
Joo on toi 500 euron sijoitus agregaattiin ehkä hieman liian kova pala toistaiseksi. Ehkä sitten kesällä. Huonoa ja/tai alimitoitettua ei lieneen mitään järkeä ostaa.

Ok, eli jos auton pitää käynnissä niin ei pitäisi olla useankaan akkuparin lataus vaikkapa 10a virralla ongelma. Pitää vaan taikoa jostain pidemmät piuhat tuohon ichargeriin jottei tarvi tuota moottoritilassa pitää moottorin käydessä.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #7 : 21 Huhtikuu, 2014, 22:06:37 »
Käytännössä tee jotkut sopivat johdot valmiiksi. Eli ne hauen leuat riittävän järet jolla saa kontaktin ja siihen johto valmiiksi. Toiseen päähän sitten bulletit niin että ne istuu kunnolla. Nyt on kyseessä jo kohtuullisen isoja virtoja joten paksua johtoa ja kunnon juotokset liittimiin. Kyllä se rokkaa kun vaan pidät auton käynnissä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #8 : 22 Huhtikuu, 2014, 07:56:00 »
Jep, 700 kokoisen akkuja (4400mAh ja 5000mAh 6s akkupareja) olen lataillut minäkin autosta talven aikana monet kerrat. Käynnissä pitää olla ehdottomasti koko ajan. 40A otin virtaa autosta, sen se antoi ihan kiltisti tyhjäkäynnillä. Kaikki autot ei välttämättä tuohon sovellu, ja kesäaikaan voi autossa laturikin kuumentua aika paljon. En osaa faktaa sanoa yhtään, perstuntuma on että en tiedä uskaltaako sitä tehdä. Talvella näköjään onnistui.

Agregaatti on ehdottomasti paras vaihtoehto jos meinaat pidempään tätä hommaa tehdä.

Nyky auton laturit antaa helposti sen 100A joten ei ole moksiskaan 40A latauksesta.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #9 : 22 Huhtikuu, 2014, 08:34:15 »
Laturit antaa kyllä, mutta sekoittaako se auton toimintaa muuten? Uudemmissa on kumminkin tietokone mukana melkeen kaikessa toiminnoissa
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #10 : 22 Huhtikuu, 2014, 08:42:31 »
Joo on toi 500 euron sijoitus agregaattiin ehkä hieman liian kova pala toistaiseksi. Ehkä sitten kesällä. Huonoa ja/tai alimitoitettua ei lieneen mitään järkeä ostaa.

Jos ei tartte olla hippo hippo tuning bling bling agregaatti, niin bauhaussin herkules on edullinen ja 5v takuulla. Mulla on tuo pienempi 900w malli. Kivempi kanniskella kuin tuo painava 2kw:n malli.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #11 : 22 Huhtikuu, 2014, 08:55:24 »
Nyky auton laturit antaa helposti sen 100A joten ei ole moksiskaan 40A latauksesta.

Antaa joo, mutta millä kierroksilla? Mulla lähti se 40A vielä tyhjäkäynnillä, en tiedä miten sitten jos enempi tarviis. Ja mitä ne tykkää siitä että se seisoo paikallaan sillon kun sieltä vedetään isoja virtoja pitkiä aikoja ulos? Tämä on ehkä se mistä olen eniten huolissani. Jos laturin virranantokyky loppuu tyhjäkäynnillä niin sen huomaa siitä että jännite laskee alle 14V. Ylikuumenemista ei näe mistään etukäteen. Jos jollain on kertoa jotain oikeata faktaa tästä asiasta niin olis kyllä kiva, tää on vaan tämmöstä mutuilua kun en paremmasta tiedä :)

Laturit antaa kyllä, mutta sekoittaako se auton toimintaa muuten? Uudemmissa on kumminkin tietokone mukana melkeen kaikessa toiminnoissa

Uudemmissa autoissahan on "älykästä" lataushallintaa millä estetään "turha" akun lataaminen sillon kun "tiedetään" että sinne ei nyt ole tarvista laittaa virtaa. Jos nyt jostain syystä akku sitten purkaantuukin kesken ajon niin siitä voi jopa vikakoodeja ilmaantua ajotietokoneelle. Pahin esimerkki mitä kuulin työpaikan kahvipöydässä oli se kun jonkun autossa oli ollut "ominaisuus" että se lataa akkua vain moottorijarrutuksen aikana. Meinas kuulemma talvella olla aina akku tyhjänä. Kerran oli sitten tehnyt jonkun ajolenkin missä oli tarkotuksella tehnyt oikein paljon pitkiä moottorijarrutuksia niin sitten oli ollu akussa taas virtaa hyvin, jonkin aikaa.

Jos seuraa lipolaturista sisääntulevaa jännitettä niin sieltähään näkee kyllä heti jos auto ei pukkaa tarpeeksi virtaa akulle, tietää jättää latauksen tekemättä. Muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #12 : 22 Huhtikuu, 2014, 12:03:48 »
Mun uus Mazda ei ainakaan tykkää oikeen ladata. Lataa sillai hetken ja pieni tauko. Ei oikeen riitä jos 1040B ottaa sen 45A. Päätin ostaa aggregaatin, sit saa työntää sen 2x25A (6S). Virtalähteet mulla on 2x105A 12V sarjassa.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #13 : 22 Huhtikuu, 2014, 12:22:35 »
Joo, mulla on -07 mallin kutos-mazda ja se lataa vielä ihan iloisesti koko ajan. Vähähän tuo tietysti mietityttää että jos pääsee akku menemään tyhjäksi nii tuohan työntää iloisesti 1C virralla lyijyakkuun virtaa sisään. Ei passaa päästää akkua lian tyhjäksi tai se on kohta entinen :)

Mutta taitaa tosiaan olla enempi sääntö kuin poikkeus nuo nykyautojen energiansäästövinkeet joilla estetään liian tehokas akun lataaminen. Vaikka ne taitaakin johtaa siihen että melko usein talvipakkasilla akku onkin tyhjä kun ei se vaan vedä sitä kokonaan täyteen.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #14 : 22 Huhtikuu, 2014, 12:41:16 »
Laittaisin itse sinun tilanteessasi tälläisen:

http://glanspower.fi/tuote/1267

On toi auton akusta lataaminen vähän sähläämistä mun mielestä. Toi olisi ainakin kätevän kokoinen ja luulisi nyt ainakin 3C:llä pystyvän lataamaan molempia yhtä aikaa.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa EsaP

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #15 : 22 Huhtikuu, 2014, 13:05:18 »
 Normaalia auton akkua ei saisi purkaa kuin maksimissaan 30% eli 60Ah akusta saisi ottaa 18A. 50%:ssa akku menettää jo varauskapasiteettiaan ja tuon kun tekee monta kertaa, se on nopeasti valmis. Nykyautoissa on vielä kaikenlaista elektroniikkaa, joka rasittaa akkua siten, että akun normaali käyttöikä on muutama vuosi. Tyhjäkäynnilläkin on riski, että akku tyhjenee. Onnistuin tyhjentämään työautosta akun latailemalla sammutetusta autosta puhelinta ja tablettia. Toisella akulla kaapeleilla käyntiin ja nätisti kyllä työnsi virtaa akkuun 105A tyhjäkäynnillä, kun sähkäri mittasi akkua. Pieni aggregaatti olisi minunkin valinta jos pitäisi kopun akkuja latailla. 

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #16 : 22 Huhtikuu, 2014, 13:05:25 »
Pitäs varmaan ottaa jo noi Kärkkäinen ja Bauhaus sponsseiksi tälle foorumille  ;D

Nykyautoissa akun kanssa vähän muutenkin säätöä, kun virtaa kuluttaa webastot, elektroniikka, lämmittimet ym. Vaatii vähän tietynlaista osaamista pikkasen samaan tapaan kuin menneen ajan vehkeet. Nykyisinhän pitäisi moottorijarrutusta tulla muutenkin aika paljon ellei aja lähinnä maantiellä Pohjanmaalla, monet vaan tuntuu ajavan kaasutus-jarrutus-tyylillä edelleen. Omassa multissa oli helppo ratkaisu käyttää ylimääräistä veneakkua, kun autoa varten oli jo erillinen laturi (C-Tek jollain 7A latausvirralla), mikä kävi sitten hyvin tähänkin akkuun. /offtopic

« Viimeksi muokattu: 22 Huhtikuu, 2014, 13:06:58 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #17 : 22 Huhtikuu, 2014, 13:25:17 »
Mitenkähän muuten jos haluais oikeasti ottaa tasavirtaa nykyautosta niin mitenkä se pitäisi tehdä niin että se tapahtuisi oikein? Kyllähän siellä on kaiken maailman lasinlämmittimet ja penkin lämmittimet yms mitä vie hirveesti virtaa, niin jollakinhan ne on siellä sähköjärjestelmässä kiinni niin että se kestää vaikka ne laitettaisiin kaikki päälle yhtäaikaa. Samaan piiriin tekis paksuilla johdoilla liittimet RC laturille? Ei vaan taida olla ihan helposti näkösällä paikkaa mistä tuon vois tehdä?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #18 : 22 Huhtikuu, 2014, 13:26:06 »
Kokeile autosta ensin, se ei "maksa" mitään ellei satu jotain menemään rikki  ::)

Mukana ollut gaatti oli Kiporin IG2600. Se puskee jatkuvaa 2.3kW ulos joten 4010:llä voi luukuttaa sen 2kW akkuihin. Yleisempi malli taitaa olla Kiporin IG2000 josta irtoaa 1.6kW jatkuvaa (kuten lähes kaikista 2kVA-merkityistä genuista). Raskaitaha nuo on, kuten tuli todettua  ;)

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #19 : 22 Huhtikuu, 2014, 13:42:25 »
Onkos tuo Kiporin IG1000 mistään kotoisin? Starkilla olis 299e tarjouksessa...
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #20 : 22 Huhtikuu, 2014, 13:53:17 »
Onkos tuo Kiporin IG1000 mistään kotoisin? Starkilla olis 299e tarjouksessa...
On varmaan jostain, ei tule mieleen ketään jolla tuo olis. Riittää nykyiselle laturille ja yhdelle powerille, mutta siihempä se jääki. Ennemmin kyttäisin kärkkäisen alennusta IG2000:sta, sitä on lähteny aika useasti 399e. Ei sillä että tehoa just nyt tarvisit vaan tuo 2000:n on todettu vuosien varrella luotettavaksi vehkeeksi.

Poissa Zack

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry #157, RC-Nummela Ry, SIL
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #21 : 22 Huhtikuu, 2014, 13:57:49 »
Ostin tommosen, ihan loistava ja riittävä mulle, kevytkin. Kuitenkin muovivalultaan, ohjeiltaan jne. huomattavasti laadukkaamman oloinen kuin halpahallien tai vaikka Bauhausin pikkugenikset. Kokemusta niistäkin.Jos siis 800-900W jatkuvaa passaa, voin suositella.

Lähetetty minun ME371MG laitteesta Tapatalkilla

Beam 600 Avantgarde * Logo 550 SX * Beam 450 SE * Hornet 460 fpv * Solopro 126

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #22 : 22 Huhtikuu, 2014, 14:02:38 »
Joo pitää hieman pohdiskella. 299e:kin tuntuu hieman liian isolta rahalta, saati että vielä satasella venyttäisi. Kyllähän se sitten toki sapettaa jos säästää nyt satasen ja joutuu sitten kuitenkin jossain vaiheessa sen isomman ostaan. Tää on niin tätä  8)

Melkein tonne kevätleirille pitäisi joku aggre vaan mukaan olla. Eihän siitä mitään tule jos pitää muilta yrittää pummia sähköjä :/
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #23 : 22 Huhtikuu, 2014, 14:43:30 »
Tuommonen 2000W kipori on jo ihan hyvä isollekin porukalle. Käytännössä sillä lataa 2C virralla kahdelle tyypille 700 kokosta akkuparia yhtäaikaa. Jos on vain iyksi kopteri kerrallaan ilmassa niin periaatteessa sillä ehtii lataamaan kaikkien akkuja ihan hyvin, sillä oletuksella että akku pistetään aina lennon jälkeen lataukseen ja yhtäaikaa ei ole kun ehkä 2 paria isoja akkuja vakiovirtalatauksella. Vakiojännite/balansoinnissa kestää sitte olla vaikka kuinka monta. Pikkuakkuja myös kestää olla paljon tuommosen takana. Leirille ei oikeasti montaa genua tarvi ja niillä kattaa kaikkien laturien sähkötarpeet. Sen verran kannattaa jo kolehtia kerätä että genun omistajalle saa sopivan korvauksen sähkön lainaamisesta, tulee hyvä mieli kaikille.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600 kokoisen akkujen lataus kentällä
« Vastaus #24 : 22 Huhtikuu, 2014, 15:33:00 »
Itse olen jo vuosia lataillu auton voimilla kaikki akut kentällä ja ei ole mitään ongelmia vielä ollut. Isot kopterin akut aina auto käynnissä ja joskus jos on jotain pienempiä lennokin akkuja lataillut, niin ne menee ihan hyvin vaikka auto sammuksissakin. Nykyinen auto ei tavallisesti edes lataa muuta kuin jarruttaessa, mutta haistelee kyllä iChargerin virran tarpeen ja kytkee auton laturin peliin. Paljoa enempää polttoainettakaan auto ei tyhjäkäynnillä vie, verrattuna täysillä huutavaan agregaattiin ja tähän asti ajanut asiansa kyllä niin hyvin, että ei ole jaksanut agregaattiin sijoitta kun muutenkin on jo tarpeeksi rojua mukana kun lähtee kentälle.
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
9831 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2009, 18:08:38
kirjoittanut VERTICAL
7 Vastauksia
4540 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Maaliskuu, 2009, 21:12:39
kirjoittanut 0lli
27 Vastauksia
13202 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Syyskuu, 2011, 15:56:24
kirjoittanut Zenda
67 Vastauksia
38727 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2012, 19:34:54
kirjoittanut vee73
4 Vastauksia
4706 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Huhtikuu, 2015, 11:38:53
kirjoittanut Korppi