Ok, kiitos selvennyksestä. Edelleen on tosin epäselvää onko API SL/CF >= API SF/SG.
Ts. täyttääkö API SL/CF ehdon: "Käytetyn öljyn API luokan tulee olla vähintään SG tai SF."
SL: 2004 ja vanhemmat moottorit. Moottoritestit ja testausmenettelyt samat kuin SJ-luokassa, mutta kovemmat vaatimukset korkeiden lämpötilojen aiheuttamaa sakkaumaa vastaan ja alhaisemmasta öljyn kulutuksesta(Bensiinimoottoriöljyjen API-luokituksen tunnuskirjain on S)
CF:Korvaa CD-luokan. Moottorit, joissa käytetään rikkipitoisuudeltaan korkeaa polttoainetta.(Dieselmoottoriöljyjen API-luokituksen tunnuskirjain on C)
SF: Tyypillinen vaatimus 1980–1988 vuosimallien bensiinimoottoreille.
SG:Vaatii parempia kulumisenesto-, puhtaanapitokyky-, lietteenesto- ja kestoikä-ominaisuuksia kuin aiemmat luokitukset. Laatuvaatimuksena 1989 alkaen useissa autoissa.
SM: 2004 käyttöönotettu laatuluokka. Kaikkiin käytössä oleviin moottoreihin. Tässä luokituksessa on parannettu öljyn hapettumisen-, kulumisen- ja sakaneston ominaisuuksia sekä parannettu suorituskykyä matalissa lämpötiloissa ja polttoainetaloutta. Jotkut luokituksen mukaisista öljyistä saattavat täyttää myös polttoaineensäästössä viimeisimmän ILSAC GF -vaatimuksen. Bensiinimoottoreissa voidaan aina käyttää korkeamman laatuluokan öljyä kuin valmistaja suosittelee. On selvää, ettei vanhempiin autoihin ole vaadittu laatuluokkia, jotka on kehitetty vasta myöhemmin. Paremmanlaatuisen, nykyaikaisen öljyn käytöstä on yksinomaan hyötyä.