Kirjoittaja Aihe: Honey Bee King II ja trimmaus  (Luettu 5134 kertaa)

Jussi Savolainen

  • Vieras
Honey Bee King II ja trimmaus
« : 07 Elokuu, 2008, 19:04:08 »
Miten Honey Bee King II saa trimmattua, kun se pyrkii koko ajan takaapäin katsottuna vasemmalle sivulle ja trimmi on täysin oikeassa laidassa.  Eli radion trimmistä loppui säätövara. Voiko linkkeistä säätää, jos voi niin pitääkö molemipia sivulle päin kallistavien servojen linkkejä säätää vai riittääkö kun säätää vain sitä oikeanpuoleista?

Poissa Ace

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #1 : 07 Elokuu, 2008, 19:08:34 »
Servot kunnolla keskitetty? Onko subtrim-ominaisuutta?

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #2 : 07 Elokuu, 2008, 19:10:11 »
Miten Honey Bee King II saa trimmattua, kun se pyrkii koko ajan takaapäin katsottuna vasemmalle sivulle ja trimmi on täysin oikeassa laidassa.  Eli radion trimmistä loppui säätövara. Voiko linkkeistä säätää, jos voi niin pitääkö molemipia sivulle päin kallistavien servojen linkkejä säätää vai riittääkö kun säätää vain sitä oikeanpuoleista?

Yritä saada swashplate vaateriin. Katot vaan että et bindaa linkkejä kun säätelet, eli ei käy jumittamaan missään asennossa kun kääntelet ohjaimesta.
Ja katso että servohornit on 90 asteen kulmassa kun virrat on päällä. Varo sitten ettet lyö kaasutikkuun kädellä kun ihmettelet kopteria lähempää.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Halfelf

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #3 : 07 Elokuu, 2008, 20:14:00 »
Ja kyllä se riittää jos vaan toista säätää mutta yleensä taidetaan suositella että säätää vuoron perään molempia.

Jokusenpoika

  • Vieras
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #4 : 07 Elokuu, 2008, 20:18:57 »
Se vakiogyro on ihan surkea eli siihen investoimalla alkaa kopteroiminen olemaan hauskempaa, niin ja peräservo myös vaihtoon jos ei ole vielä hajonnut  ::)


Jussi Savolainen

  • Vieras
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #5 : 07 Elokuu, 2008, 20:42:10 »
Täsmennystä tähän kysymykseen.
Kyseessä ei ole perän kiertyminen eli gyro ja peräsin servo pitävät kopterin suorassa, vaan kopteri menee vasemalla niin sanotusti "kahva" edellä.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #6 : 07 Elokuu, 2008, 21:33:59 »
Täsmennystä tähän kysymykseen.
Kyseessä ei ole perän kiertyminen eli gyro ja peräsin servo pitävät kopterin suorassa, vaan kopteri menee vasemalla niin sanotusti "kahva" edellä.
Miten lennät sillä eli onko kunnolla ilmassa? Mulla meinas eka kopteri lähteä vetämään vasemmalle pitkin maata kuin RC auto, jossa on roottori, sillon kun en uskaltanu nostaa sitä vielä kunnolla ilmaan. Joutu aina menemään kentän laitaan ja kantamaan sen keskelle ;D. En tiedä kovin hyvin millanen nuppi tuossa kopussa on, mutta siitähän se on lähdettävä, että swash on suorassa ja silloin samalla ylhäällä se seesaw on suorassa. Jos näin ei ole, niin kopteri vetää kyllä johonkin suuntaan.

seppomikael

  • Vieras
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #7 : 07 Elokuu, 2008, 22:16:25 »
Joo,

Kaikki (ainakin lähes) kopterit vänkäävät vasemmalle kun oikein varovasti yrittää nostaa ilmaan.
Se johtuu siitä että peräroottori työntää konetta sivuttain ja pääroottorit eivät ole saaneet maaefektin takia kunnolla "otetta"...
Eli pääroottoreiden alaspäin painama ilma törmää maahan ja pyrkii nousemaan takaisin ylös sotkien virtaukset roottorien alla.

Äskeinen on oman pähkäilyn tulos eikä mikään virallinen selitys ilmiöön.... ;D

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #8 : 07 Elokuu, 2008, 22:30:15 »
Saattaapi pitää paikkansa yleisesti kopteria pitää aina ohjata kun se on epästabiili ja se pyrkii aina jonnekkin suuntaan  lähtemään kun yrität nostaa sen ilmaan, sen takia vaan ohjaat vastakkaiseen suuntaan hieman että saat sen nousemaan suoraan. Harjottelemalla sen oppii jos on toimiva kone...

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Honey Bee King II ja trimmaus
« Vastaus #9 : 07 Elokuu, 2008, 22:52:39 »
Niin JA.. Jos sulla on harjoitusjalakset, niin katso onko kopteri suorassa kun katsot edestä tai takaa. Jos on vinossa hiemankin, niin tiedossa on ongelmia, varsinkin arassa nousussa.

Kaverilla oli juurikin tämä ongelma.
« Viimeksi muokattu: 07 Elokuu, 2008, 22:54:50 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
5455 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Syyskuu, 2007, 20:35:11
kirjoittanut SMy
6 Vastauksia
4897 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 10:20:33
kirjoittanut skigge
3 Vastauksia
3330 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2009, 09:52:17
kirjoittanut newbie78
5 Vastauksia
3983 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Huhtikuu, 2009, 18:10:38
kirjoittanut Vispilä
131 Vastauksia
90419 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2011, 18:13:18
kirjoittanut Luigi Cravatto