Kirjoittaja Aihe: Moottoriääni  (Luettu 1783 kertaa)

Poissa Reijo Karjalainen

• Opetteleva torppari
  • **
Moottoriääni
« : 04 Toukokuu, 2014, 13:21:04 »
Kun potkureita pyörittää, kolme vain " humisee", mutta yhdestä kuuluu kuin pieni hankaava ääni....Ei iso, mutta kuitenkin. Ikäänkuin kuuluisi kotelosta siitä varresta.....
Ei vaikuta olevan mitään klappia. Helmikuussa ostettu.....voisiko moottori olla menossa?
Yritin puhaltaa jos jotakin olisi mennyt väärään paikkaan, mutta ei auttanut.....

Poissa Reijo Karjalainen

• Opetteleva torppari
  • **
Vs: Moottoriääni
« Vastaus #1 : 04 Toukokuu, 2014, 13:22:01 »
Pitäisikö jotenkin voidella niitä motteja......?

Poissa oskuk

• Seniori torppari
« Vastaus #2 : 04 Toukokuu, 2014, 13:49:34 »
Olen minä muistaessani hifistellyt ruokaölyä tipat laakereihin ;-) mutta moottorissahan voi olla vaikka mitä sisällä, osa maamme hiekastakin on magneeettista, viihtyy hyvin sähkömoottorissa moinen...

Poissa Tuoppi

• Seniori torppari
    • Kopteri blogi
« Vastaus #3 : 04 Toukokuu, 2014, 23:29:47 »
Olen minä muistaessani hifistellyt ruokaölyä tipat laakereihin ;-) mutta moottorissahan voi olla vaikka mitä sisällä, osa maamme hiekastakin on magneeettista, viihtyy hyvin sähkömoottorissa moinen...

Ruokaöljyllä se huono ominaisuus, että se ajan myötä sitkostuu ja alkaa keräämään likaa. Voi myös jumittaa koko laakerin kiinni. Eikö sitä nyt voi ihan oikeaa öljyä käyttää, vaikka onkin multikopteri  ;D

Voihan sen moottorin purkaa ja katsoa, ettei siellä joku hankaa. Esim. Kellossa magneetin liimaus vinossa ja ottaa kiinni.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa taski63

• Seniori torppari
« Vastaus #4 : 05 Toukokuu, 2014, 07:31:47 »
Jep, lukko-, ase- tai ompelukoneöljy toimivat epäilemättä paremmin. Tai moottoriöljy.

Reijo: kannattaa varmaankin avata se moottori ja katsoa mikä siellä rahisee. Todennäköisesti jotain roskaa staattorin ja magneettien välissä.

Lainaus
---osa maamme hiekastakin on magneeettista---
Näin on. Jo penskana tuli hämmästeltyä, miten paljon hiekkaa tarttui magneettiin pihamaalta.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä