Kirjoittaja Aihe: T-motor vaihtoehdot + noparia  (Luettu 5510 kertaa)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
T-motor vaihtoehdot + noparia
« : 10 Toukokuu, 2014, 09:25:52 »
Onkos Tigerille järkeviä vaihtoehtoja, jotka toimisivat pehmeästi ja hyvin, eikä maksaisi ihan niin paljoa? Vai onko T-motor se ainoa oikea tasokkaampaan kopteriin?

Miten tärkeä on hyvä ESC? Riittääkö SimonK tuki vai pitääkö olla johtavaa Merkkiä (mikä on paras)?
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-motor vaihtoehdot + noparia
« Vastaus #1 : 10 Toukokuu, 2014, 09:55:16 »
Käytän Henglin moottoreita 4822-mallisia. Nuo on tehtaalta balansoitu ja laakerit eivät rahise vielä missään vaikka käyttötunteja on jo takana.
Muita laadukkaita vaihtoehtoja on esim. Sunnysky ja Dualsky. Myös KDE on julkaissut laadukkaita moottoreita multeihin.

Esceistä on vaikea sanoa mikä on paras, monet saattavat tulla samalta tehtaalta. Castle tekee laadukkaita escejä myös multikoptereihin, mutta hinta on myös kalliimpi.
Ite oon käyttänyt vielä 4s koneissa noita hobbykingin blueseriesejä simonk:lla fläshättynä. Tuossa on yksi "kiinaesci" odottamassa testausta jonka specseissä lukee 60A opto simonk ja hinta oli 20e /kpl. Nuo escit tulee testata huolella käytetylle moottorille, varsinkin simonk fläshätyt, ettei synkka katoa missään kaasun asennossa.

Monet käyttävät esim. Turnigy plusheja onnistuneesti isommissakin koneissa, kunhan muistaa tavallisille (ei simonk) esceille tehdä asetukset oikein, etteivät katko virtoja ilmassa.
Esimerkkinä T-motor 18A escit, jotka pystyi säätämään turnigyn ohjelmointikortilla. Niin oli asetuksissa lipo-cutit päällä oletuksena. Ei paljon laadukkaassa merkissä ollut muuta eroa kuin tarra.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-motor vaihtoehdot + noparia
« Vastaus #2 : 10 Toukokuu, 2014, 10:43:08 »
Halvemmat T-Motorit on ainakin oman kokemuksen mukaan ihan ok, perus laadukkaat, kohtuullisesti tasapainossa, ei kuitenkaan esim. Axi moottoreihin verrattavissa. Kalliimmista, useampi napaisista ei ole mulla kokemusta. SimonK ei toimi kaikkien moottorien kanssa ja siitä on myös monta versiota joten samanlaisten säätimienkin välillä voi olla eroa.

Penkkitestasin omat T-Motorit ja nopeita kaasun muutoksia tehdessä SimonK menettää synkan. Isomman napaluvun moottorien ("pancake", esim. U5, U8) kanssa SimonK on vielä tärkeämpi testata, koska ne on haastavampia säätimelle ohjata. Axi moottorien kanssa ei oo ollu synkka ongelmaa. BLHeli softa olis SimonK:ta parempi, koska sen saa säädettyä moottorikohtaisesti. Se ei tosin vielä tue kaikkia säätimiä.

Nyt jos pitäis ostaa moottorit, niin ostaisin varmaan KDE:t. Niidenkin kanssa on ollut maailmalla SimonK ongelmia.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-motor vaihtoehdot + noparia
« Vastaus #3 : 10 Toukokuu, 2014, 11:52:05 »
Sunnysky:n koneita kehutaan T-motorin laatuisiksi.

Tubesta voi katella kuinka SimonK fläsätyt noparit reagoi kaasuun paremmin kun tikkua hakataan nopeasti kaasulle ja pois. Harva vaan lentää tolla tyylillä ja normaalissa lennossa ei nyt niin älytöntä eroa. Mutta kyllähän itselläkin kaikki on simotettu.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-motor vaihtoehdot + noparia
« Vastaus #4 : 10 Toukokuu, 2014, 14:59:09 »
Harva vaan lentää tolla tyylillä ja normaalissa lennossa ei nyt niin älytöntä eroa. Mutta kyllähän itselläkin kaikki on simotettu.

Suurimman hyödyn saa tuulisissa olosuhteissa, SimonK nopareilla kopteri on huomattavasti vakaampi kuin perus nopareilla  :)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-motor vaihtoehdot + noparia
« Vastaus #5 : 10 Toukokuu, 2014, 18:59:09 »
Juu, minustakaan ei kannata juuttua ajatukseen kaasuvivun ja moottorin synkasta, vaan aivojen käskyjen ja moottorin synkasta. Sillä kaasun runkkauksella vaan demotaan sitä reagointia.

Poissa IL

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: T-motor vaihtoehdot + noparia
« Vastaus #6 : 18 Toukokuu, 2014, 16:35:00 »
Eli, Henglin moottorit olisivat vähän edukkaampia?? Vastaavia kuin Tmotor? ... tai jotain sellaista päättelin.
Jos laittasi Tarotin 810, ehkä jopa 960 runkoon jotakin näiltä valmistajilta, niin mitäpäs raati valitsisi?

Pystyisikö samalla moottorivalinnalla löytämään kompromissin tuommoisen pikkukameran, esim sony 100/hero3 lennättelyn ja jonkin vähän laadukkaamman/painavemman still kameran välitä?

Kun lapakokoa vertaillaan esim em runkoon 16-17 välillä, mikä moottori esim ko T moottorilta tai kilpailijalta voisi antaa kevyempään (esim hero) leijutteluun aikaa ja vaikka lapoja vaihtamalla, lisää kantokykyä?
Olikohan tää tarpeeksi sekavasti kysytty?

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: T-motor vaihtoehdot + noparia
« Vastaus #7 : 24 Toukokuu, 2014, 08:37:29 »
Fast Ladilla näemmä löytys 15A Castlen noparia. Rahamiehen valinta acrokopterin tuunaukseen ;)

http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=46_247&products_id=27676

BECit näkyy olevan mukavan järeitä noissa Castlen vehkeissä.

Pystyisikö samalla moottorivalinnalla löytämään kompromissin tuommoisen pikkukameran, esim sony 100/hero3 lennättelyn ja jonkin vähän laadukkaamman/painavemman still kameran välitä?

Käytännössähän voinet kompensoida raskaamman kameran kevyemmällä akullakin? Mutta kompromissi tosiaan.
« Viimeksi muokattu: 24 Toukokuu, 2014, 08:40:35 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-motor vaihtoehdot + noparia
« Vastaus #8 : 24 Toukokuu, 2014, 13:29:31 »
Sunnysky:n koneita kehutaan T-motorin laatuisiksi.

Tubesta voi katella kuinka SimonK fläsätyt noparit reagoi kaasuun paremmin kun tikkua hakataan nopeasti kaasulle ja pois. Harva vaan lentää tolla tyylillä ja normaalissa lennossa ei nyt niin älytöntä eroa. Mutta kyllähän itselläkin kaikki on simotettu.


Vaikka lentäis nätistikin niin esim tuulisella kelillä fc voi heitellä kaasua suuntaan ja toiseen aika ripeetä tahtia...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3782 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Kesäkuu, 2008, 20:15:48
kirjoittanut mnentwig
5 Vastauksia
3274 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Marraskuu, 2008, 18:58:52
kirjoittanut unskale
0 Vastauksia
2221 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Joulukuu, 2008, 19:45:36
kirjoittanut mnentwig
2 Vastauksia
3172 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Helmikuu, 2011, 08:54:02
kirjoittanut tuupola
8 Vastauksia
3990 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2013, 12:11:48
kirjoittanut hondako