Kirjoittaja Aihe: Kopterin peräroottorista lennokkiin muuttuva lapakulmainen potkuri?  (Luettu 3723 kertaa)

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta ehkä se sopii näin liirumlaarumissa?

Elikkä mua kiinnostaisi 3d-lennokkiin muuttuvalapakulmainen potkuri. Siis sisälennokkiin aeromusicals käyttöön. Koneen paino pitäisi saada 130-140 gr, nyt menee n. 120gr, mutta sen 15 gr varmaan tuo systeemi saisi painaa, ja siihen servo sen viitisen grammaa.

Mistähän kopteristä löytyisi tarpeeksi pienikokoinen peräsydeemi, jonka saisi modifoitua lennokkikäyttöön.

Tuossa eräs kaupallinen malli:



Tuo ei kuitenkaan ihan sovi omiin tarkoituksiini, kun ei huvita käyttää axin moottoria, joten joutuisi modifoimaan, ja samalla vaivalla sen vääntäisi itse.

 

Tuossa eräs kopterin perästä tehty malli, tosin liian järeenä.

Onkohan tää taas ihan hullu idea?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Kopterin perästähän se olisi helppo tehdä, tekniikka ei hirveästi eroa kaupallisista. Miten tuota joutuisi modifoimaan muille kuin Axin moottoreille?

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Ainakaan Hyperionin moteille ei tuo kiinnitys toimi tuolla systeemillä, kun potkurinsäästäjän ruuvit on vähän piilossa.

http://media.hyperion.hk/dn/motor/z17/HP-Z1705-XX-L.jpg

Jos tuohon itse tekisi perälavoista, niin joutuisi akselin vaihtamaan pidempään, mutta se ei olisi iso homma. Mietin juuri miten tuo axi menisi dualskylle, pitäisi saada mitattua tuon lavanpitimen paksuus, eli mahtuuko dualskyn potkurinsäästäjän kohdille, kun on aika lähellä tuo potkurinsäästäjä kelloa...jos tajusitte mitään tästä ;D

Edit: Pixy zapin perää olen tässä kuolannut. onkohan tuossa perän akseli 3mm, vai minkäskokoinen?
« Viimeksi muokattu: 11 Elokuu, 2008, 17:21:46 kirjoittanut Affen »

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Mites oot ajatellu väännön tappaa hitaassa lennossa jos tulee kevyeen koneeseen? Meinaa toi lapakulman raju muutos aiheuttaa kunnon väännön..

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Niihä se taitaa, onneksi noissa o isohkot siivekkeet ja niitä saa yleensä käännettyä "riittävästi". Kokeiluhommiksi menee. Onha noita kaupallisia systeemejä ja ovat tuntuneet toimivan....


Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
...Pixy zapin perää olen tässä kuolannut. onkohan tuossa perän akseli 3mm, vai minkäskokoinen?

2mm akseli. Kiinnitetään perähubiin kierteellä ja varmistetaan liimalla/mutterilla.
-Ainakin tossa mun projektikopussa on näin..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Harmi, ei taida sitten pixyn perä toimia...

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Muistaaksein HBK2 perä on 3mm akselilla, kiinnitetään matoruuvilla kiristämällä. Jos sulla on ontto akseli moottorissa, niin siitä on helppo tehdä, eikä maksane mansikoita.
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
4790 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 18:09:47
kirjoittanut olijchr
3 Vastauksia
2458 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2009, 18:32:33
kirjoittanut Mikka
5 Vastauksia
4409 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2012, 14:04:54
kirjoittanut vee73
35 Vastauksia
12985 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2014, 15:07:24
kirjoittanut Mika Lukumies
9 Vastauksia
7642 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2016, 22:47:43
kirjoittanut TeeSCee