Kirjoittaja Aihe: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)  (Luettu 13787 kertaa)

Poissa IL

  • Opetteleva torppari
  • **
Tuommoinen kopteri kuvaus ollut mielessä... laitetarjontaa tullut ja Trafikin jo alkanut puuttumaan asiaan, niin nyt voisi olla aika ajatella laitteita.

Varsin alussa kun olen laitteistojen tarjonnasta, löytyy täältä varmaankin asiaan perehtyneitä ja hyviä komponenttivalintoja?? 

Ei oikein nuo muut "säikeet" sivunneet ihan omaa ajatusta, niin koetetaan uudella.

Runko, kuten otsake kertoo, voisi olla vähän kookkaampi, jotta voisi hyödyntää (olemassa olevia) 6s akkuja.
Liekö ns 800 koko? Kuljetusta/säilytystä ajatellen kokoontaittuva?
Kantokyky/lennätettävyys/ lentoaika per mA /yms,... montako moottoria?
En ole ajatellut järkkäriä pistää kyytiin, vaikka tuo kokoluokka lie kantaisi kyllä, mutta tiedä tulevasta...
Mikähän olisi lentoaikaa suosiva ratkaisu? Moottorien määrä, teho, lavat, yms?
Edut/haitat 4/6/8 moottorisilla?

Moottorit? Hinta/laatu/hyötysuhde kohdallaan?
Näille tietty ohjaimet, kunhan ovat ensin valittu.

Lavat? (Kunhan tietenkin ensin päättää rungon...)

Flight controller... Naza v2 gps combo?
Näytti olevan vaihtoehtona mm Wookong... näytti olevan myös hintaa ko laitteelle.

Kotosalta löytyy vanha Futaban radio. Eihän tämä mitään erityista vaadi? Kunhan kanavat riittää?
Täytyy tarkistaa malli, mutta on 10ch, 2.4Gh palikalla.

Gimbaali, kamera, video lähetin, yms, ehtii vielä miettimään, kunhan tämä perusratkaisu selkiintyy.

Tätä pakettia nyt ei ihan satasilla taida saada, mutta budjetti olisi hyvä koettaa pitää jossakin rajoissa, mielummin alarajoissa.

Ei tässä nyt heti osaa tarkemmin "vaatia" mitään, mutta kuunnellaan kokemuksia ja ehdotelmia tässä kokoluokassa, niin eiköhän tuo selkiinny.

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #1 : 17 Toukokuu, 2014, 00:23:43 »
Kantokyky/lennätettävyys/ lentoaika per mA /yms,... montako moottoria?
En ole ajatellut järkkäriä pistää kyytiin, vaikka tuo kokoluokka lie kantaisi kyllä, mutta tiedä tulevasta...

Eikös 6S menisi nätisti jo jonkun 650 kokoisen hexan kanssa? Isot akut ja potkurit niin se gopro leijuu varmasti pitkään.

Kantokyky lienee se kriittinen suure, eli mieti riittääkö tälle kopterille pelkkä gopron kanniskelu. Mitä omista on oppinut niin kopterista tulee sitä parempi mitä tarkemmin tehtävän rajaa. Kokemus auttaa juuri sopivan kopterin rakentelussa, jos ei ole samanlaista setupia vielä tehnyt niin tulos on helposti vähän sinne päin. Mieti haluatko maksaa tuollaisesta kopusta 200, 2000, 5000...
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa IL

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #2 : 17 Toukokuu, 2014, 10:09:18 »
Jep, alku on yleensä hankalaa, kun pitäisi tietää se, mitä tietää vasta sitten kun se on myöhäistä.

Mutta, tuskin tulen mitään järkkäriä lennättämään.
GoPro tms, lie se yleisin. Ehkä voi tulla kyseeseen jokin vähän parempaa still kuvaa ottava? Mutta ko kameratkin kevenevät, että ennenkuin tämä projekti on valmis, niin kamerat lentää jo itsekseen...?? No, semmoinen taskukamerasta seuraava, millä saa RAW kuvia.
Sanoisin äkkiseltään, että "reilusti" alle kilossa mennään, kameran osalta. Tarkasti määritelty..?? Tuleehan sinne toki sitä videolinkkiä, telinettä... ja todennäköisesti toinen GPS palikka mahdolliseen katoamis paikannukseen.

Hinta... ylärajaa ei ole, tiedetään, mutta halvintakaan ei kannata ostaa. Köyhänä oppinut senkin.
Toiselle tuhannelle taitaa kivuta helposti, vaikka jostain vähän tinkisikin?? Mutta tässä taitaa vaikuttaa myös nuo lähtökohdat, eli monta moottoria?

Mainoksia ja muita kokemuksia koetin katsella... en vielä ehtinyt paneutumaan kovin tarkkaan, mutta kaikkihan pelaa kotiinpäin.
Esim Walkeran x800, nelimoottorisena (etu vai haitta?) taisi olla n 1500€ luokkaa, ilman radiota. Siinä vaan taisi olla omat flight controllerit, jos oikein ymmärsin, mikä ei välttämättä ole se paras ratkaisu? Koko paketti radioineen, kameroineen, laukkuineen n 2 k€ toisaalta saattaa olla kohtuullinen hinta, mutta ei viitsisi hommata toista radiota, eikä ehkä paketin kameraakaan, eikä 2D gimballia...
Onko ne jalat oikeasti laajakulma kameran tiellä?

Eli, toisella tuhannella varmaankin mennään, mutta 2 alkaa olemaan paljon.

Niin, ja ei se 650 ole poissuljettu, juuri näitä kasausvinkkejä tässä kaivataankin.
Tuossa on menossa 690 Tarot projekti JukkaKoolla, ... siitä varmaankin hyvää linjaa seurattavaksi... jos ei muuta mielenkiintoista vinkkiä tule?

Päivitystä, tuo Tarot näyttää ihan kelpo raamille. Hiilikuitua ja metallivahvisteet. Saattaapi vahvasti kallistua tuohon 800 malliin....
« Viimeksi muokattu: 17 Toukokuu, 2014, 21:12:14 kirjoittanut IL »

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #3 : 24 Toukokuu, 2014, 10:44:50 »
Onko ne 6S akut miten priimakuntoisia eli paljon niissä on pääomaa kiinni? Onhan noita nähty että ihmiset tekee 450mm kopuja 6S akuilla, riippuu vähän koosta mutta 2kg kohdalla aletaan jo päästä mahdolliseen 6S maastoon.

Ajattelin että miten olisi ihan perus 3S (voit pistää akut sarjaan 6S kopuun myöhemmin) kuvauskopteri? Joku 400 erkin hintalappu olisi sulle about luokassa peanuts, mistä päästään pointtiin että sillä pääsisi nopsaan ilmaan pitämään hauskaa ja opettelemaan ilman turhan pitkää pähkäilyä, ja varsinkin jatkossa sillä voit tehdä juttuja joita et halua kalliimmalla kopulla tehdä, ts. ottaa riskejä jotka kohdistuvat kalustoon (ei ihmisiin tai muiden omaisuuteen), esim. lentää veden päällä, lähempänä puita jne. Toisaalta jos käyttö muutenkin on vähäistä niin miksi hankkia 2k setiä pölyttymään kaapin pohjalle.

Koita pitää asiat helppoina ja yksinkertaisina, osia voi sitten pikku hiljaa päivitellä myös ja rakennella parempaa settiä ajan kanssa.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa IL

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #4 : 25 Toukokuu, 2014, 17:32:34 »
Nooh... tämä on vähän kuin oma työkin... eihän se mitään maksa....

6s löytyy 600 trexiin ja näitä yhdistelemällä saa juurikin niitä akkukuluja molempiin.

Alkaa setti hahmottumaan.. kallistuu Tarot 680 puoleen, 15" potkureilla. Menee tuossa toisessa säikeessä vastaava kokoonpano, josta vinkkejä ammennettu.
800 koko tuntui vähän painavalle? Paha sanoa,kun ei ole hypistellyt niitä sen suuremmin. Isommalle kameralle ehkä sitten isompi (ja kalliimpi) jos tuntuu tarvetta olevan/tulevan. RCgroupissa saatu 30min lentoaikoja, että saas nähdä.
Nyt olen metsästellyt runkoon sopivia osia.

Kameraksi valikoitui parin sattuman kautta Sony, mitä kyllä ajattelinkin. Kaiki telineet pääosin Goprolle? No, telineeseen pari moottoria löytänyt, pitänee väsätä runko itse. Pieni CNC kone pitäisi os.... ....





Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #5 : 30 Toukokuu, 2014, 02:02:37 »
Nooh... tämä on vähän kuin oma työkin... eihän se mitään maksa....

6s löytyy 600 trexiin ja näitä yhdistelemällä saa juurikin niitä akkukuluja molempiin.

Alkaa setti hahmottumaan.. kallistuu Tarot 680 puoleen, 15" potkureilla. Menee tuossa toisessa säikeessä vastaava kokoonpano, josta vinkkejä ammennettu.
800 koko tuntui vähän painavalle? Paha sanoa,kun ei ole hypistellyt niitä sen suuremmin. Isommalle kameralle ehkä sitten isompi (ja kalliimpi) jos tuntuu tarvetta olevan/tulevan. RCgroupissa saatu 30min lentoaikoja, että saas nähdä.
Nyt olen metsästellyt runkoon sopivia osia.

Kameraksi valikoitui parin sattuman kautta Sony, mitä kyllä ajattelinkin. Kaiki telineet pääosin Goprolle? No, telineeseen pari moottoria löytänyt, pitänee väsätä runko itse. Pieni CNC kone pitäisi os.... ....

Paluu maanpinnalle :) tarot 680 ei mahdu kun 13" ja omalla 13" setupilla nex5 ja gimbal + 580kv sunnysky motit päästään 5800mAh akulla sellaseen 7min..

Poissa Arpa63

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #6 : 30 Toukokuu, 2014, 11:19:48 »
Omani 680pro Tarotin 13" potkureilla, Tarot 4006 moottorit, sony Nex6 ja akkuna 4s 5500mha lentoaika 17min.

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #7 : 30 Toukokuu, 2014, 18:56:24 »
Omani 680pro Tarotin 13" potkureilla, Tarot 4006 moottorit, sony Nex6 ja akkuna 4s 5500mha lentoaika 17min.

What?! Wow  :o :o Mulla on siis setuppina:

- Sunnysky 580kv, 13" hiilarit ja sony nexin isohko gimbal kts. kuva. Ja lensin eilen ekoja testilentoja 4000mAh 4S akulla niin että akun lähtövaraus oli 96% ja 2min kuvaa niin akku näytti 67%. Voiko olla että koko toi mun akkusetti on paskana? Noi on kaikki käytettyjä akkuja. Lensin 4S 5800mAh akulla leijuntaa ilman kameroita ja sillä pääsin semmoseen 9 minuuttiin.
« Viimeksi muokattu: 30 Toukokuu, 2014, 23:07:39 kirjoittanut Willeh »

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #8 : 31 Toukokuu, 2014, 20:34:35 »
Omani 680pro Tarotin 13" potkureilla, Tarot 4006 moottorit, sony Nex6 ja akkuna 4s 5500mha lentoaika 17min.

Tutkin hieman tätä asiaa ja pakko sanoa että haluaisin nähdä tästä videon... pystytkö pistään? sekä kuvan setupista.

Poissa EM

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #9 : 01 Kesäkuu, 2014, 00:23:53 »
Just vastikään valmistuneella Y6:lla surrasin 27min sisältäen useita täyden kaasun ohilentoja ja nousuja, 20% jätin kapasiteetista käyttämättä tietenkin. Akut 5000mAh 6s x 2. Tässä kannattaa ottaa huomioon että sama setuppi normaalina flattina hexana lentää 10-30% kauemmin useista muuttujista riippuen. Lentopaino testissä noin 3200g.

Tuohon tarvii vielä ripustaa lisäpainoksi nex5 gimbaaleineen, arvioisin että noin 20min lennellään sen jälkeen ja reippaan neljän kilon massalla (en omista puntaria).

Moottorit testissä taas kerran MN3508 380kv ja 13" Tigerin huiskat. Sama setti oli edellisessäkin ja vastaaviin tuloksiin päästiin, tällä kertaa runko itsessään tosin kevyempi ja akkujen kokoa sitämyötä kasvatettu. Siinä mittasin flat hexa vs Y6 hyötysuhteen tippumista noin 13%.



Kopteri on ns. 750 kokoluokkaa. Tyhjä runko painaa 300g, lentokunnossa ilman akkuja ja hyötykuormaa alle 1400g. Akut mulla on liian raskaat kokosikseen ja 40C on aika paljon multille..mutta kun nopealla toimituksella ok hintaan sai niin... :D
« Viimeksi muokattu: 01 Kesäkuu, 2014, 00:58:11 kirjoittanut EM »

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #10 : 01 Kesäkuu, 2014, 03:22:04 »
Pelkästään 680 PRO "virallisissa" spekseissä Tarot lupaa 680kv moteilla GoPro3 + gimbalille 13" huiskilla 10min lentoaikaa. Joten aika hurjalta kuullostaa että 17min tulisi täyteen Nexin kanssa.. otan kyllä kaikki tipsit vastaan jos tuo oikeasti pitää paikkaansa ;)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #11 : 01 Kesäkuu, 2014, 10:35:36 »
Tokkopa toteutuu viestissä mainitulla yhdellä 5500mAh akulla, mutta jos noin on niin hyvä homma.
eCalkki näytti hieman maltillisempia aikoja ko. setupille.

Poissa EM

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #12 : 01 Kesäkuu, 2014, 10:43:28 »
eCalkki näytti hieman maltillisempia aikoja ko. setupille.

Se elää välillä muutenkin omassa maailmassaan, suuntaa toki antaa :).

Kyllähän tuo äkkiseltään kovin kovalta ajalta kuulostaa, mutta minkälaista pörräystä lie ollu lento, vai pelkkää leijuttelua ja onko akkujen kans eletty 80% säännön mukaan?

Poissa Arpa63

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #13 : 01 Kesäkuu, 2014, 16:30:02 »
http://www.tarot-rc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=65_66&products_id=1074                                    En tiedä mistä oon nuo niin kutsutut "viralliset" arvot oot saanu. Valmistajan virallisilla sivuilla arvot on aivan toiset.
Akkua kyllä kuritettiin hieman enemmän. Lentoakkua ei käytetty mihinkään muuhun kun lentämiseen. Akku on keveimmästä päästä mitä löytyi. Mulla on myös 4s 4000 akku joka painaa yhtäpaljon kuin tuo testattu 4s 5500. Toinen pienempi akku oli muille toiminnoille. Kuvausta ei vielä kokeiltu vaan testattiin kuorman kantoa ja maksimaalista lentoaikaa. Sony nex ei paina kuin 350g. Esc:ien vaihto toisen merkkisiin toi muutaman minuutin lisää.
Varsinaista kovaa lentoa ei ollut, ainoastaan kevyttä ajelua ja pääasiassa leijutusta. Myös porkurien vaihto Tarotin suosittelmiin toi hieman lisää aikaa.




Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #14 : 01 Kesäkuu, 2014, 22:49:58 »
http://www.tarot-rc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=65_66&products_id=1074                                    En tiedä mistä oon nuo niin kutsutut "viralliset" arvot oot saanu. Valmistajan virallisilla sivuilla arvot on aivan toiset.
Akkua kyllä kuritettiin hieman enemmän. Lentoakkua ei käytetty mihinkään muuhun kun lentämiseen. Akku on keveimmästä päästä mitä löytyi. Mulla on myös 4s 4000 akku joka painaa yhtäpaljon kuin tuo testattu 4s 5500. Toinen pienempi akku oli muille toiminnoille. Kuvausta ei vielä kokeiltu vaan testattiin kuorman kantoa ja maksimaalista lentoaikaa. Sony nex ei paina kuin 350g. Esc:ien vaihto toisen merkkisiin toi muutaman minuutin lisää.
Varsinaista kovaa lentoa ei ollut, ainoastaan kevyttä ajelua ja pääasiassa leijutusta. Myös porkurien vaihto Tarotin suosittelmiin toi hieman lisää aikaa.

Niin siis kierrellen kaarrellen edelleen: tarot 680 runko, 5500 4s akku, sony nex kamera ym rojut niin sulla on 17min lentoaikaa? siis oikeesti koko setupilla yhtäjaksoista videoo? Tuo vain kuullostaa niin uskomattomalta kun se on yli 10min enemmän mitä keskimäärin porukka tuolla vastaavalla rungolla lentelee.

Poissa Arpa63

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #15 : 02 Kesäkuu, 2014, 13:01:13 »
Videota varmaan jossain vaiheessa tulee. Mulla painaa lentopainoissa koko kopteri ainoastaan 2930g
kameran kanssa, mukana painoissa ei ole FPV varustusta. Tuo 17min on tosiaankin paras lentoaika. lentoajat on vaihdellu samalla kokonpanolla 13 - 17 min. En tiedä mistä tuo heittely johtuu, mutta noin lyhyeen "10min" lentoaikaan en ole päässyt vaikka kuinka rääkkäis. Kuten edellä mainitsin niin sain n.2min lentoaikaa kun vaihdoin Esc:it Dji:n optoihin. Syytä tähän lentoajan pidentämiseen en osaa sanoa. Kokoonpano on pääpiiteittäin kopterissa se mitä Tarot suosittelee sivullaan moottorit ja potkurit ja heidän ilmoittamaan lentoaikaan pääsee kyllä. Katoin , että sulla ainakin oli aika halko tuo akku. Tuo ennätys on ajettu Storm 14.8V 5500mAh 35C LiPo:lla se painaa ainoastaa 520g ja kahdella samanmerkkisellä akulla ajoajoissa on ollu aika suuriakin heittoja. Zippy compact 4s 5000 pääsee tuonne 12 - 13 min.

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #16 : 02 Kesäkuu, 2014, 16:31:43 »
Videota varmaan jossain vaiheessa tulee. Mulla painaa lentopainoissa koko kopteri ainoastaan 2930g
kameran kanssa, mukana painoissa ei ole FPV varustusta. Tuo 17min on tosiaankin paras lentoaika. lentoajat on vaihdellu samalla kokonpanolla 13 - 17 min. En tiedä mistä tuo heittely johtuu, mutta noin lyhyeen "10min" lentoaikaan en ole päässyt vaikka kuinka rääkkäis. Kuten edellä mainitsin niin sain n.2min lentoaikaa kun vaihdoin Esc:it Dji:n optoihin. Syytä tähän lentoajan pidentämiseen en osaa sanoa. Kokoonpano on pääpiiteittäin kopterissa se mitä Tarot suosittelee sivullaan moottorit ja potkurit ja heidän ilmoittamaan lentoaikaan pääsee kyllä. Katoin , että sulla ainakin oli aika halko tuo akku. Tuo ennätys on ajettu Storm 14.8V 5500mAh 35C LiPo:lla se painaa ainoastaa 520g ja kahdella samanmerkkisellä akulla ajoajoissa on ollu aika suuriakin heittoja. Zippy compact 4s 5000 pääsee tuonne 12 - 13 min.

Itsellä on juuri samat ESC:t myös.. eli Dji Opto 30A

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #17 : 13 Kesäkuu, 2014, 10:44:50 »
En ole punninnut vielä omaa settiä mutta telemetrian mukaan mun Tarotin runko jossa on siis gimbal + sony nex5, niin jo 2min jälkeen 4S akku on 14.8V.

5000mAh 4S akullakaan en pääse kun johonkin 4min lentoaikaan. Sitten tietty päästään kysymykseen että miten alas tuon akun uskaltaa ajaa, jos lensin 2min ja telemetria näytti 14.8V niin laskun jälkeen kun virtapiikit oli tasaantunut niin se oli 15.9V

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #18 : 13 Kesäkuu, 2014, 11:34:25 »
En ole punninnut vielä omaa settiä mutta telemetrian mukaan mun Tarotin runko jossa on siis gimbal + sony nex5, niin jo 2min jälkeen 4S akku on 14.8V.

5000mAh 4S akullakaan en pääse kun johonkin 4min lentoaikaan. Sitten tietty päästään kysymykseen että miten alas tuon akun uskaltaa ajaa, jos lensin 2min ja telemetria näytti 14.8V niin laskun jälkeen kun virtapiikit oli tasaantunut niin se oli 15.9V

Akku on kuitenkin aika hepponen tommoiseen kokoonpanoon, joten ei ole mikään ihme, että jännite kyykkää reilusti kuorman alla. Jos telemetria on tarkka ja lennossa ei tule isoja piikkejä, niin melkein tuonne 13,5 voltin pintaan ajelisin. Itse kokeilisin kyllä kahta 4-5 Ah akkua rinnan. 
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa Prosky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #19 : 17 Tammikuu, 2015, 11:03:58 »
Yksi hyvä runko ratkaisu rakenatjalle on Vulcan UAV runko. Itse voit valita mootoreiden määrän ja kopterin koon. Ja tuota pystyy muokkaamaan tulevaisuudessakin. Jalat ovat kuvauksessa kriittiset. Itselläni on Vulcanin omat jalat ja ovat kuvissa. Pitäisi olla gimbaalissa kiinni tai sitten ylösnostettavat. Oma vulcan 900mm hexa kantaa helposti oman NEX 6:sen ja lentoajat ovat olleet 6S akuilla helposti 10+ min!
Vulcan UAV 900mm Hexa | Wookong-m | Gaui Crane3 | Futaba 8HG Super | DJI Videolink

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #20 : 18 Tammikuu, 2015, 00:43:58 »
Näin ohimennen heitettynä. Pienistä koneista TBS Discoveryä ja Discovery Pro:ta ainaki nykyään myös lentelevät jo 6S:nä. Tarkemmin en setupeista tiiä, mutta 20-45min tuntuvat olevan taivaalla.

Poissa UberL

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Runko 6s akuille, ja muutkin sälät (vähemmän lentävälle)
« Vastaus #21 : 19 Tammikuu, 2015, 09:55:13 »
Näin ohimennen heitettynä. Pienistä koneista TBS Discoveryä ja Discovery Pro:ta ainaki nykyään myös lentelevät jo 6S:nä. Tarkemmin en setupeista tiiä, mutta 20-45min tuntuvat olevan taivaalla.

Setupit on aika tyyriit ja muuttavat kyllä pikku TBS:n aika isoksi setiksi,  Aerial Mobin päivitys  + LR moottori setti
TBS Discovery - Sunnysky - Frsky - 5.8ghz
Kiina Hämppy - HKpilot mini - Gimb - 5.8ghz
FPV250 - Emax 1806 - FrSky - 5.8ghz
Mini-H - RCX 1804 - FrSky - 5.8ghz
Kiinteet: Bix2 ja Versa Wing

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2811 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Joulukuu, 2009, 19:14:44
kirjoittanut Vispilä
3 Vastauksia
3645 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2010, 12:55:14
kirjoittanut 1m4s0_
43 Vastauksia
19417 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2013, 23:23:51
kirjoittanut Nurffe
3 Vastauksia
2639 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Toukokuu, 2014, 15:42:05
kirjoittanut JuhoV
0 Vastauksia
1666 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Kesäkuu, 2019, 11:04:25
kirjoittanut VERTICAL