Kirjoittaja Aihe: Ulkomailta tilatessa  (Luettu 10124 kertaa)

colazo

  • Vieras
Ulkomailta tilatessa
« : 12 Elokuu, 2008, 00:14:45 »
Ciao pitäis tilata ulkomailta ilmeisesti Hong Kongista valmis kopteri paketti (455e rahteineen) millaset tulli maksut mul mahdollisesti tulee?

Eli jos on joku joka on tilannut ulkomailta koptereita niin paljon tulli maksoi?

Poissa another_finn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #1 : 12 Elokuu, 2008, 00:39:04 »
Tullikoodi CN 9503 00 79 00 "muut lelut, sarjoina tai täydellisinä varusteina, muuta ainetta" -> Tulli 0%, ALV 22%, lasketaan myös rahtikuluista eli satasen menoerään saa ainakin varautua. Voi mennä enemmänkin jos virkailija innostuu erittelemään mahdollisia radiolaitteita omille koodeilleen.

Muista vaan että kopteri ei missään tapauksessa ole muovia (tulli 4,5%) vaan komposiittia  ;D

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #2 : 12 Elokuu, 2008, 17:43:56 »
Tuota minulla tuli hong kongista tilattuna 500e minititan tulli oli joko 50e tai 150e ja postimaksu oli 30e.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

colazo

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #3 : 12 Elokuu, 2008, 22:12:31 »
sgtpepper : Mistä kaupasta tilasit ton minititanin? ja oliko sinulla ohjaimet ym osat mukana? itse olen myös tilaamassa minititania rtf koska en ole ikinä aikasemmin lentäny kopterilla niin en viitti alkaa kokoamaan sellaista ennen kun opin lentämään  ;D ja saatko jostain katsottua että oliko tulli 50-150e

Flying- Hobby.comissa luki että kirjoittavat pakettiin : The order will be labeled as "Gift/Toys. Onko tolla mitään merkitystä tohon tulliin?

Mä vaan pelkään että rapsahtaa jotkut himo tulli maksut ja että suomesta olis saanut halvemmalla.

ciao

seppomikael

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #4 : 12 Elokuu, 2008, 22:41:23 »
Tulli on 0-5% koneen ja postimaksun hinnasta ja koko röntästä alv 22%. Eli tuo alussa mainitsemasi 455e on tullissa maksimissaan 585e. Luultavasti 555e.

Minä taas suosittelen että nimenomaan kasaat koneesi itse. Samalla kun pyörittelet ja pähkäilet sitä niin saatat saada pientä tuntumaa sen toimintaankin.
Ja joka tapauksessa nuo rtfätkin täytyy purkaa ja varmistua että kaikki ruuvit on kunnolla kiinni lukitteen kanssa.
Näissä hommissa ei oikein ole oikotietä onneen.....

Jokusenpojan faija

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #5 : 12 Elokuu, 2008, 22:45:26 »
Jälkeenpäin ajatellen , ainakin meidän Case olis tullu halvemmaksi, jos oltais ostettu ihan kotimaasta. Vaikka sä tilaat sen paketin 35Mhz taajuudella, voipi tulla sillä suomessa kielletyllä B-alueella. Em. ei ole voimassa tietenkään, jos olet 2.4Ghz laitteita ostamassa.

Lisäksi tuo takuun toimivuus, meillä oli kaksi servoa pimeänä jo uudessa "RTF-kopterissa" eli se RTF on kinuskeista tilatessa enemmänkin sellainen harhainen kuvitelma, jotta juuri sinun kopukkasi olisi saanut sen viimeisen virityksen Kowloonin parhaalta 3D-gurulta.

Ainahan saa tilata, mutta jos tulee pettymyksiä, niin ne on hyväksyttävä.

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #6 : 13 Elokuu, 2008, 14:15:26 »
Flying hobbysta tilasin, siitä tekstistä ja sen merkityksestä en tiiä mittään, flying hobbyssa on se huono puoli että ne aina kokoaa sen ja kattoo että toimii, itekkin halusin kopun palasina mutta kokonaisena tuli. Oisin ostanu kit ja kaikki radiot itte mutta luonnollisesti iskä ei suostunu eli ostettiin sitten rtf.

Tommonen:http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=3_116_117&products_id=3135

Exept that tossa on eri servot sekä eri gyro, muut lienee samat. Sitä minkä mää ostin niin, ei enää löydy.

Mun mielestä se tulli oli 150e.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

colazo

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #7 : 14 Elokuu, 2008, 02:07:59 »
Minä olisin tilaamassa samaa pakettia lukuun ottamatta radiota joka olisi Futaba 6EXH 2.4GHz paketti on : http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=3_116_117&products_id=3134
Mitä olette mieltä tosta radiosta ? minä en ole ikinä aikasemmin omistanut tai lentänyt kopteria ja ajattelin tuon olevan minulle ihan ok vai ?
Onko kenelläkään kokemusta tuosta : Align RCE-600 Head Lock Gyro että onko hyvä ?
Miten noiden latureiden ym johtojen kanssa että toimiiko suomen pistorasioissa ? Entä tarviiko radio oman laturin vai voiko sitä ladata tuolla samalla laturilla joka tulee mukana? (joka ei ilmeisesti ole kauhean hyvä)

Jokusenpojan faija : Ettekö saaneet uusia servoja tilalle ?

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #8 : 14 Elokuu, 2008, 08:58:36 »
Tuo kutosFutte on ihan ok, itse en suosittelisi sitä koska jo ihan peruskopteri käyttää koko radion kapasiteetin. Mutta kyllä sillä lentää, ja sähkökoptereihin se riittää mainiosti. Futalla nuo 2,4GHz vastarit on kuitenkin Sektrumia kalliimpia, kannattaa huomioida kun valitsee DX7 ja 6EXH/7C välillä.

Alingin gyrot ei koskaan oikeen oo olleet hirveen hyviä, tästä mallista en tiedä.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #9 : 14 Elokuu, 2008, 09:33:41 »
Ja joka tapauksessa nuo rtfätkin täytyy purkaa ja varmistua että kaikki ruuvit on kunnolla kiinni lukitteen kanssa.
Näissä hommissa ei oikein ole oikotietä onneen.....

Juu paitsi MT:ssa ei ole juurikaan ruuveja jotka tulee kiinni metalliin, kaikki (lähes) on muovia joten lukitetta ei tartte.
Siksi MT onkin aika hyvä ensikopteriksi.

Offtopic, vähän...
Nada

Jokusenpojan faija

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #10 : 14 Elokuu, 2008, 11:46:21 »
Jokusenpojan faija : Ettekö saaneet uusia servoja tilalle ?

Ei viitsitty edes yrittää, servot maksavat alle 10€ / kpl . Pointti olikin tuo RTF, joka ilmeisimmin oli Relax, Time Flies - paketti

Edellisellä kiinan tilauksella 52 walkeraan tilattiin peräputkia 3kpl, tulihan ne mutta ihan väärän kokoisia. Oikeat tilausnumerot oli, mutta paksuus oli 1mm liian paljon ja ei siksi sopineet perän moottorikehikon reikään. Kun reklamoin asiasta, heittäytyivät ihan lukutaidottomiksi eivätkä ymmärtäneet ongelmaamme, joten ei myöskään hyvitystä.

Laturiin jouduimme hommaamaan adapterin.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #11 : 14 Elokuu, 2008, 12:15:23 »
Flying hobbysta tilasin, siitä tekstistä ja sen merkityksestä en tiiä mittään, flying hobbyssa on se huono puoli että ne aina kokoaa sen ja kattoo että toimii, itekkin halusin kopun palasina mutta kokonaisena tuli. Oisin ostanu kit ja kaikki radiot itte mutta luonnollisesti iskä ei suostunu eli ostettiin sitten rtf.
Siellä lukee kyllä tilausohjeissa, että jos ostat RTF paketin ja ET halua, että se kasataan valmiiksi niin laita siitä huomautus tilauksen lisätietoja kenttään. Eli niitä RTF:iäkin saa tilattua osina.

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #12 : 14 Elokuu, 2008, 16:01:55 »
Ohhoh tuosta en tiänny mittiä. :( Mulla tuli kaks johtoa laturin mukana, ja toinen käy suomessa, toinen vissiin jenkeissä. Tota noin radioissahan on vakioina (yleensä ainakin) semmonen liitin (nimeä en tiiä :() johon menee samanlainen liitin kuin esim useimpiin latureinhin. Mikähän tuon nimi mahtaa olla???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #13 : 14 Elokuu, 2008, 16:30:32 »
tarkoittanet DC-liitintä, sen ja akun välissä on yleensä diodi joka estää "automaatti"latureilla lataamisen. Ja esim. Futaballa ja JR:llä liittimien napaisuudet on vastakkaiset. l. käytä aina merkkikohtaista laturia jos lataat siitä raadijon kyljessä olevasta liittimestä!
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #14 : 14 Elokuu, 2008, 17:12:07 »
Tai sitten toinen mitä me käytetään on että mittaa yleismittarilla napaisuudet. ;)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

jpheli

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #15 : 14 Elokuu, 2008, 20:06:08 »
Tai sitten toinen mitä me käytetään on että mittaa yleismittarilla napaisuudet. ;)

Kerran kun tekee sopivan adapteri piuhan laturille ja raatiolle ni sit on mukava käyttää sitä kun ei tarvii aina miettiä että mites päin nää nyt meni :)

Itse tein tohon mun IC6seen futtelle sopivan kaapelin ja nyt vain kablu kiinne ja sopiva patteri valikosta, eikun latailemaan....

Tietty oikea akun tyyppi pitää valita, toisaalta jos lipo profiililla koittaa nicadia ladata niin kyllä toi aikas hyvin rääkäsee että "mitäs sää oikeen hei meinaat paffi" ;)

--jp

colazo

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #16 : 15 Elokuu, 2008, 00:15:09 »
Siis mä oon ihan pihalla noista sähkö hommista  ??? Siis täh eli pitääkö mun ostaa joku lisä osa että saan radion laturin ladattua?  Myydäänkö jotain latureita jotka ei ole kauheen kalliita ja lataa kummatkin ? radio ja kopteri

jpheli

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #17 : 15 Elokuu, 2008, 00:32:54 »
Siis mä oon ihan pihalla noista sähkö hommista  ??? Siis täh eli pitääkö mun ostaa joku lisä osa että saan radion laturin ladattua?  Myydäänkö jotain latureita jotka ei ole kauheen kalliita ja lataa kummatkin ? radio ja kopteri

Hmm siis et kyllä radion laturia lataile vaan akkua ;)

Joo harvemmin noita piuhoja yms tulee noiden radioiden mukana. Itse hankin ton futten 7c:n suomesta ja siellä ei ollut kuin radio, vastari ja radion akku mukana. Kaikki muu pitää hankkia erikseen. Tietty noikin riippuu paketeista paljon.

Mut joo tolla samalla laturilla millä kopterin akut latailen niin latailen myös radion akut. Noi on noita "tietokone" pohjasia latureita ja ne on kyllä ainoita mitä kannattaa edes harkita. Tuleehan noissa monissa kopteripaketeissa mukana joku pikku himpula mutta ne on yleensä vähän niin ja näin.

Täälläkin niin moneen kertaan mainitut Bantamin BC5 ja BC6 laturit yms monet muut lähtee tuolta 100€ hujakoilta ja siitä ylöspäin. Itsellä on toi iCharger IC6 laturi joka on vastaava kuin IMAX IC6.

Noihin latureihin sitten saa sopivaa latauskaapelia jolla radion voi ladata, sit vain laturin menuista määrilellään akun tyyppi ja lataus virrat ja painellaan GO nappia.

Pikasesti mitä katsoin niin esim verticalhobyssä toi Bantamin BC5 oli 119€ ja BC6 150€.

--jp

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #18 : 15 Elokuu, 2008, 16:56:10 »
Joo mutta kahessa radiossa navat on eripäin. Mulla on eri laturit molemmille, voipahan ladata yhtä aikaa. Dx7 on hyvä kun diodi välissä niin ei tartte ees mitata, pistää johdon kiinni, jos ei käy mitään, vaihtaa johtoja ja johan latautuu. :)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

colazo

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #19 : 15 Elokuu, 2008, 19:47:09 »
Ihme säätämistä noiden latureiden kanssa  :D Eikö ne nyt ole osannu kehitellä jotain helpompaa laturia johto seinään ja lataukseen menetelmällä. Eli jos ostan ton paketin josta puhuin :  http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=3_116_117&products_id=3134 niin luulis siinä tulevan mukana myös radion akun laturi kun kerta on RTF versio.  Mistä ja mikä olis halpa laturi tolle sitten ? pitää sit myöhemmin ostaa joku parempi joka lataa kummatkin akut.

Pitääkö niissä sit muuten jotain mittailla ennen jokaista latausta ? 

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #20 : 16 Elokuu, 2008, 07:53:52 »
Miulla on tuo laturi ja tuolla voi ladata vain lipoja, ja ainakin mulla dx7 on nimh eli ei voi. Mutta osta jostain muualta nimh laturi tai sitten yks yhteinen. Mulla on nimh oma laturi ja minusta se toimii oikeen hyvin siltänsä.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #21 : 16 Elokuu, 2008, 12:58:38 »
Lainaus
Eikö ne nyt ole osannu kehitellä jotain helpompaa laturia johto seinään ja lataukseen menetelmällä.

Toimivan ja halvan kehittäminen maksaa omaisuuden.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

jpheli

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #22 : 16 Elokuu, 2008, 13:06:34 »
Miulla on tuo laturi ja tuolla voi ladata vain lipoja, ja ainakin mulla dx7 on nimh eli ei voi. Mutta osta jostain muualta nimh laturi tai sitten yks yhteinen. Mulla on nimh oma laturi ja minusta se toimii oikeen hyvin siltänsä.

Veikkaan että tuolla BC5/BC6 laturilla kanssa pystyy säätää että mikä akku on kyseessä. Ainakin mun IC6sessa voi määritellä että lipo, life, pd, nimh  ja nicd akku olis ladattavana.

Joo ja kuten Vispilä sano, halpa ja hyvä harvemmin kohtaa. Tollasseessa kunnon laturissa kun on pieni tietokone yms muita kilkkeitä sisässä niin ei ole kaikkein halvin valmistaa..

--jp

Poissa MTHS

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #23 : 17 Elokuu, 2008, 17:32:31 »
Tulipas käytyä Flying Hobbyssä - tai oikeammin oven takana. Sijainti on Hong Kongin keskustassa, erään kerrostalon 5. kerroksessa. Eipä tuonne aivan vahingossa löydä. Harmi vaan, että oli putiikki kiinni keskellä päivää. Onneksi oli muita lähellä. :)


jpheli

  • Vieras
Vs: Ulkomailta tilatessa
« Vastaus #24 : 17 Elokuu, 2008, 18:19:33 »
IIIIK tuollako ne meitin kaikki kivat lelut on jemmassa ;)

Eivaan aikas normaaliahan tuo tuommoinen on Aasiassa. Toihan on vielä hyvin suojattu paikka ettei honkkarin pitkäkyntiset pääse sisään.


--jp
« Viimeksi muokattu: 17 Elokuu, 2008, 18:22:52 kirjoittanut jpheli »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
3756 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Huhtikuu, 2009, 20:57:08
kirjoittanut olijchr
18 Vastauksia
9922 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Huhtikuu, 2010, 12:02:18
kirjoittanut Tonsku
254 Vastauksia
91494 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2010, 02:46:40
kirjoittanut Puhi
6 Vastauksia
4024 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Elokuu, 2013, 18:02:16
kirjoittanut Kumppis
12 Vastauksia
6598 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2016, 19:10:41
kirjoittanut Bullock