Kirjoittaja Aihe: Multikopteri mereen Naantalissa  (Luettu 25533 kertaa)

Poissa Mingo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #25 : 29 Toukokuu, 2014, 01:55:58 »
Älä nyt viitsi ihan oikeasti. Et voi tosisaan uskoa tuollaiseen että toisen terveydestä ei tarvitse välittää kun idea on noin jalo.

Olet näköjää oulusta, mennään huomenna kokeilemaan kun ajan X-vitosen sun päälle. Mulla on sitä varten uhrattavat lavat. Sano vaan milloin mennään niin tulen paikalle.

Ei ole multikopteri mutta jos tulkisen sun ideoita vähänkään oikein niin se ei varmaan haittaa.

Tottakai turvallisuudesta täytyy huolehtia. Tässähän niitä suuntaviivoja juuri haetaan. Niin tällä foorumilla, kuin maailmallakin. Jonkinnäköiset säännöt täytyy löytyä ja löytyy, tietenkin. Ei kehitystä voi pysäyttää.

Ei autojakaan kielletty, vaikka ihmiset tekevät virheitä. Hyödyt ovat niin paljon suuremmat. Ei niitä kielletä, vaikka aina on olemassa ihmisiä, jotka tarkoituksella ajavat toisten päälle.

Ei näitä härveleitäkään kielletä, vaikka jotkut näköjään uhkailevat päälle ajolla. Mikä on x-vitonen?
Ennen pelotti, nyt on autopilotti.

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #26 : 29 Toukokuu, 2014, 02:07:23 »
Trolli;)
Ja jos olet tosissas niin lueppa lisää noita säikeitä, niin tällä hetkellä kaikki ei aina ole kiinni siitä tikkujen heiluttajassa ::)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #27 : 29 Toukokuu, 2014, 02:07:55 »
Jep. Kiitoksia vain. Onni onnettomuudessa. Tilasin sitten tietenkin heti uudet osat, joten nyt noita on kaksi. Hieno video ja lokikin oli mielenkiintoinen. Korkeus, tuuli, suunta hävis, hätäpäiset typerät ratkaisut. Eli tollo pilotti. Noh, eka kerta ja opiksi otin. Nythän tuo jo alkaa sujua...paremmin.

Kiitoksia foorumista ja varsinkin tästä osiosta minunkin puolestani.

 
Tällaisen löysin kun hain sun kirjoittamia viestejä. Sulla on vissiin jo karkaillut näitä. Leikit aika kovilla jutuilla noiden postauksein perusteella. Usko on kova mutta jos kivet ei satu järvellä oikeaan kohtaan niin on parempi osata uida. Noiden postauksien ja muutenkin sun kirjoittamien juttujen perustella "uimataidossa" on kovasti vielä treenaamista.

Onko sulla fail safe kuunnossa, palaako tuo sun ns. kopteri alkupisteeseen jos sammutat mankan. Oletko kokeillut. Osaatko lentää sitä ilman gps:n apua. Onko nämä kysymykset hepreaa.

Mieti nyt oikeasti vähän mitä haluat ja millä asenteella lennät. Katso tuo lost and foud osia. Mistähän johtuu että multeja katoaa. Mistä johtuu että näin pajalassa sadetanssin multin ymprillä yms. Mieti nyt oikesti mitä voi sattua näiden kanssa. Mieti miten käy kun kilon painonen tavara tipahtaa 50 metrin korkeudesta jonkun päälle. Mitä tapahtuu jos sua lyödään pesäpallomailalla. Soiko kellot yhtään tämän jutun kanssa.

Nämä on mahtavia leluja, mutta samalla ne todella vaarallisia jos ei ole yhtään ajatusta mukan.

X-5 on oikea kopteri, lentopaino 2600 grammaa, lavan kärjessä nopeutta noin 500 km/h ja hiilikuitua. Haluatko kokeilla sitä ohimoon. Iskuvoima lähes hirvikiväärin luotia vastaava. En uhkaile vaan tarjoa mahdollisuutta kokeilla. Itse en tuota suostu ottamaan päähäni eikä kukaan kaverinikaan. En lennä sitä todellakaan sulle päälle jos et halua enkä oikein sittenkään mutta tarjoan mahdollisuutta tulla kokeilemaan miten siinä käy. Kaikki täysin omalla vastuulla.

Se on tuo avatarin isompi kopteri.
« Viimeksi muokattu: 29 Toukokuu, 2014, 02:10:36 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #28 : 29 Toukokuu, 2014, 02:13:40 »
Juu Mingo ei ne autotkaan saa ajaa autopilotilla yksikseen teillä. Kyllä siellä täytyy olla se ajokortin omaava ihminen ratin takana. Tosin ei sekään siihen ajotaitoon vaikuta, mutta onpahan vähän opeteltu.
Samalla autopilotti perjaatteella laita oma janipetteri audin takapenkille ja näppäile koordinaatiksi päiväkoti. ;D

Koitetaas nyt eka opetella lennättämään manuaallilla ja sen jälkeen käytetään sitä autopilottia apuna!

Nojoo, aika rankkaa offtopiccia, mutta silti...

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #29 : 29 Toukokuu, 2014, 02:15:30 »
Noh Juho.. Ihan rauha  :o
Yritin etsiä sitä juttua siitä jenkki pojusta jolle oikeesti kävi huonosti.
En vaan löytänyt nyt linkkiä.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #30 : 29 Toukokuu, 2014, 02:16:01 »
Juu Mingo ei ne autotkaan saa ajaa autopilotilla yksikseen teillä. Kyllä siellä täytyy olla se ajokortin omaava ihminen ratin takana. Tosin ei sekään siihen ajotaitoon vaikuta, mutta onpahan vähän opeteltu.
Samalla autopilotti perjaatteella laita oma janipetteri audin takapenkille ja näppäile koordinaatiksi päiväkoti. ;D

Koitetaas nyt eka opetella lennättämään manuaallilla ja sen jälkeen käytetään sitä autopilottia apuna!

Nojoo, aika rankkaa offtopiccia, mutta silti...
Mun mielestä ei ollenkaan rankkaa off topikkia vaan juuri se mistä on kyse.

Onko mingolla lapsia. Jos on niin pistätkö lapsesi seisomaan kopten pujottelutolpiksi kun treenaat kasia. Veikkaan että et, jos et niin miksi et.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #31 : 29 Toukokuu, 2014, 02:22:17 »
Noh Juho.. Ihan rauha  :o
Yritin etsiä sitä juttua siitä jenkki pojusta jolle oikeesti kävi huonosti.
En vaan löytänyt nyt linkkiä.
Juu mutta selitä tuolle mingolle miten käy kun se tulee päälle. Tiedän mitä videoa etsit, en nyt itsekkään löydä sitä mutta kuva on aika ruma. Olen nähnty tuon.

Mulla ei ole mitään noita vastaan kun niitä käytetään turvallisuus huomioon ottaen. Mua ei vois vähempää kiinnostaa noiden sielunelämä, eikä tule mulle, mutta tiedän sen verran että aina joku tekniikka voi pettää ja kun se pettää huonossa kohtaa, se voi tulla jonkun niskaan.

Miksi mun pitää varoa kaiken aikaa etten osu omallani kehenkään enkä aiheuta sillä vahinko kun nämä multikoperi-insinöörit saa lentää niillä miten sattuu ja missä sattuu välittämättä mistään. Oma vastaus on että pitää varoa edelleen ja ottaa kaikki huomioon ja jos joku muu ei sitä tee, se ei anna mulle lupaa poiketa tuosta mitenkään. Mikään ei anna mulle lupaa eikä oikeutusta aiheuttaa sivulliselle vaaraa, se on koko harrastuksen lähtökohta.

En tiedä kuinka raju ja brutaali vertaus pitää olla että ihmiset tajuais ettei nämä ole leluja vaan ihmisten terveys on oikeasti vaarassa kun asiaa ei ajatella yhtään. Pitäiskiö manuaalissa olla käsky pysäytää täysillä pyörivä roottori sormella. Sen jälkeen etsiä se nurkasta ja miettiä miksi näin kävi siinä samalla kun ihmettelee että tässä meni kitaristin ura kun oikea kätisenä menin työntämään sinne vasemman käden etusormen. Tämän jälkeen kehoitus toistaa homma toisella kädellä ja sitten vasta aletaan kertoa miten näiden kanssa oikeasti käy kun huono  tuuri realisoituu.
« Viimeksi muokattu: 29 Toukokuu, 2014, 02:37:00 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Mingo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #32 : 29 Toukokuu, 2014, 02:37:11 »
Noudattaisipa kaikki tuota samaa periaatetta. Myös matkalla sinne lennätyspaikalle.
Ennen pelotti, nyt on autopilotti.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #33 : 29 Toukokuu, 2014, 02:38:56 »
Noudattaisipa kaikki tuota samaa periaatetta. Myös matkalla sinne lennätyspaikalle.
'
Moottoripyörällä ainoa mahdollisuus on ajatella että mielummin elossa kuin oikeassa. Meidän taloudessa on oma seka mulla että vaimolla.

Joko herättää jotain ajatuksia, tuletko x-vitosen eteen huomenna. Ennen kaikkea jos et tule niin miksi et ole valmis tulemaan, ihan harmiton pieni kokeilu. Se muuten sattuu enemmän sinuun kuin minun.

Jos et ole halukas kokeilemaan niin kannattaa muuttaa ajatustapaa eikä edes vähän vaan ihan totaalisesti. Jos on lapsia niin pistätkö lapsesi kopterini eteen. Se voi olla tappava, mieti sitä vähän aikaa ennen kuin tarjoat edes itseäsi eteen. Jos taas et ole valmis menemään itse eteen niin miksi jonkun muun pitäisi mennä.
« Viimeksi muokattu: 29 Toukokuu, 2014, 02:57:00 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #34 : 29 Toukokuu, 2014, 02:50:37 »
Rajalan pojat sai päähänsä leikkiä kummituksella sisällä , sillai vähäsen.
No tanssi siitä tuli syystä tai toisesta ja tikkejä käteen.
Eli ei tarvita kuin kikkareita ja älyn väläys. Onneksi toinen sankari sai sen pysähtymään heti.
Tämä oli kuitti siitä auto ja paino vertaus. Aivan sama mikä massa , ihminen , kone , tyhmyys tai vika = rumaa jälkeä.

Poissa Multi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #35 : 29 Toukokuu, 2014, 06:36:42 »
Juu Mingo ei ne autotkaan saa ajaa autopilotilla yksikseen teillä.
Ei vielä, mutta pian saa autot ajaa autopilotilla ja siitä ei mene kauan kun ne liikkuvat yksinään. Lakia auton autopilotista sorvataan Suomessa kovaa vauhtia ja Google julkaisi auton missä ei edes ole rattia tai polkimia.

Tästä keskustelusta paistaa  mielikuvituksen puute; ajatellaan multikoptereiden turvallisuuden pysyvän hataralla tasolla ja käyttötarkoituksiksi vain kuvauskeikkoja.

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #36 : 29 Toukokuu, 2014, 07:29:22 »
Lueppa uudestaan ja hartaudella..
Kysymys on ollut kaikista vispaajista ;)

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #37 : 29 Toukokuu, 2014, 08:48:25 »
Lainaus käyttäjältä: JuhoV
X-5 on oikea kopteri, lentopaino 2600 grammaa, lavan kärjessä nopeutta noin 500 km/h ja hiilikuitua. Haluatko kokeilla sitä ohimoon. Iskuvoima lähes hirvikiväärin luotia vastaava.

Entä sitten kun "aikuisten oikeesti" oikea kopteri tulee ohimoon, useita ihmisiä kuolee onnettomuudessa, kuten on käynytkin Suomessa.

Tällä hetkellä parasta mitä voi tarjota uusille harrastajille on rakentavat neuvot turvallisuudesta ja asiallinen "tapakoulutus" koptereihin oli kyseessä miniquadi tai isompi kopteri.
Nykyisiltä kuvaustyötä tekeviltä tahoilta toivon ainakin itse vastuullisuutta ja turvallisia työtapoja, mitkä on lueteltuna aiemmassa postauksessa.

Maalaamalla kauhukuvia vielä sen jälkeen kun turvallisuus on huomioitu on typerää. Kokonaiskuvassa nämä eivät ainakaan toistaiseksi ylety sinne vaarallisimpien asioiden kärkeen, vaikka tuntuu että osa porukasta täällä haluaa niin jatkuvasti uskoa.

Alkuperäiseen topicciin välillä liittyen. Vaikka toimintavarmuus kuvausmulteissa on hyvällä tasolla, kannattaa reilusti veden päällä lennättävien harkita jotain varakeinoja saada kopteri takaisin. Redundanssin parantaminen on yksi vaihtoehto, eli vähintään 8 moottoria, laadukkaat ja hivenen ylimitoitetut osat, virrat kahdesta lentoakusta. Myös nuo automaattisesti ilmalla täyttyvät 1kg nostavat avaimenperät, voi olla toimiva vaihtoehto.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #38 : 29 Toukokuu, 2014, 12:05:32 »
Oisko kaffitauko osallistujille mitään? :)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #39 : 29 Toukokuu, 2014, 13:05:41 »
ottamatta kantaa nyt alkuperäiseen aiheeseen on kyllä pakko todeta, että tällä foorumilla ei kauaa katsella jos joku uhoaa lentävänsä toista päin. vaikkakin vertauskuvallisessa mielessä.

JuhoV voi siis keksiä uudet vertauskuvat missä ei lennellä ketään päin edes leikillään.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #40 : 29 Toukokuu, 2014, 13:39:32 »
Mitähän JuhoV uskot saavuttavasi tuolla uhoamisella?

Jatketaan keskustelua asialinjalla!
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #41 : 29 Toukokuu, 2014, 13:53:07 »
Pyydän julkisesti anteeksi ylilyöntiä.

Sain tuosta huomatuksen ja otan vastaan. Olen sen ansainnut.

Yritän jatkossa pitää näppiksen paremmin kurissa. En selittele sen enempää, se kuulostaa vaan huonommalta. En tarkoita henkilökohtaiseksi kenellekään vaikka se siltä saattoi näyttää.

Yritetään asiallisesti saada hommaa pysymään turvallisena niin meille kuin sivullisillekin. Se lienee kuitenkin se ainoa oikea tie.
« Viimeksi muokattu: 29 Toukokuu, 2014, 13:56:26 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #42 : 29 Toukokuu, 2014, 13:57:30 »
6500€ merenpohjaan. Olikohan vakuutus kunnossa?

Sen vakuutusyhtiön haluun tietää joka näille laitteille myöntää järkihintaisen kaskon. Tais mennä ihan omasta pussista. Multit ovats sen varran uusia laitteita ja tekniikka niin vähän koeteltua että noita sattuu.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #43 : 29 Toukokuu, 2014, 14:16:19 »
Pitäiskö yleensäkin lopettaa jeesustelu tästä aiheesta? Se on ihan selvä varmasti kaikille täällä, että väkijoukkoon pudotessaan multi tekee rumaa jälkeä, eikä sitä varmastikaan kukaan halua. Perinteisellä kopterilla ihan sama homma. Nyt tuo sama ajatusmaailma turvallisuuden suhteen, kuin kaksiroottorisilla, pitää saada uusien multiharrastajien tietoisuuteen.

Mutta vaikka siinä onnistuis kuinka hyvin, silti joku lentää väkijoukon päällä kolmen metrin korkeudessa ja toinen pyörittää 700 kokoisella cp kopterilla invert funnelia kahden metrin päässä nenänsä edessä.

Ihmisistä kaikki on kiinni ja siihen auttaa rakentava keskustelu/palaute kaikkein parhaiten.

Guns don't kill people, people kill people.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #44 : 29 Toukokuu, 2014, 14:46:21 »
Mahtoiko tässä tapauksessa olla kyse lentotaidoista. Yhtä lailla multiin voi tulla mekaaninen vika (potkurit, moottorit) tai elektroninen vika (fc, rx/tx, escit), kuin cp kopterista irrota linkki tai mennä vaikka servo.

---

Eiköhän turvallisessa kuvaustyössä ole kyse riskien minimoimisesta. Jokaisella osa-alueella tuota on noudatettava: laitteiston toiminta, lentotaidot, turvalliset lentoetäisyydet / kuvausalueet, sää jne.

Tuossa varmaankin aika hyvä tiivistelmä mistä riskit tulevat. Nyt ollaan jonkinlaisessa ylimenovaiheessa kun liiketoiminta on lähtenyt vauhdilla liikkeelle ja tuskin nuo kaikki osa-alueet ovat monilla täysin kunnossa. Näitä riskejä vaan ei kukaan pysty kovin tarkasti arvioimaan, että miten paljon vaaraa kukin lennättäjä aiheuttaa. Se on yksi syy miksi alaa on vaikea säädellä: ei oikein tiedetä mitä tarvitaan eikä säädöksiä voi koko ajan olla muuttamassa sitä mukaa kun tarpeet tarkentuvat.

Varmasti nyt jo tulee paljon lentosuoritteita ilman mitään ongelmia. Sitten jos tulee joku pikku haveri niin lehdistö kirjoittelee. Tieliikenteessä kuolee vuosittain (edelleen satoja?) ihmisiä ja luultavasti multien saama palstatila on jo suurempi kuin tieliikenneonnettomuuksi en.

Ei vielä, mutta pian saa autot ajaa autopilotilla ja siitä ei mene kauan kun ne liikkuvat yksinään. Lakia auton autopilotista sorvataan Suomessa kovaa vauhtia ja Google julkaisi auton missä ei edes ole rattia tai polkimia.

Tästä keskustelusta paistaa  mielikuvituksen puute; ajatellaan multikoptereiden turvallisuuden pysyvän hataralla tasolla ja käyttötarkoituksiksi vain kuvauskeikkoja.

Tuskin Google, DARPA ja Volvo ovat ainoita tahoja jotka puuhailevat autonomisten autojen parissa nykyisellään. Panostukset tuotekehitykseen ja laadunvarmistukseen vain ovat huomattavasti isompia kuin vielä ammattitason perusmulteissa nykyisellään. En luottaisi turhan paljon flight controllereihin ja autopilotteihin - ainakin harrastajatason vehkeistä sekoiluja on raportoitu melko runsaasti ja on näitä lyhyen harrastuksen aikana nähnyt itsekin.

5 vuoden päästä tilanne on varmsti hyvin erilainen multien maailmassa. Nyt iso raha liikkuu jo toisilla markkinasegmenteillä. En kuitenkaan usko että se maitopurkki tulee kotiin ihan arkisilla reunaehdoilla vähään aikaan kuitenkaan  :)
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa EM

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #45 : 29 Toukokuu, 2014, 14:48:11 »
Sen vakuutusyhtiön haluun tietää joka näille laitteille myöntää järkihintaisen kaskon. Tais mennä ihan omasta pussista. Multit ovats sen varran uusia laitteita ja tekniikka niin vähän koeteltua että noita sattuu.

Järkihintaista ei saa, mutta 1000e/v vakuutusmaksua ja 1000e omavastuu kannattaa melkein kärsiä jos laitteessa on kiinni vaikka se 10000e tai enemmän.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #46 : 29 Toukokuu, 2014, 14:54:21 »
Turvallisuusaspektit on tietenkin tärkeä asia mutta välillä kyllä tuntuu siltä että tässä mekastuksessa on takana muutakin: alun perin RC-kopterit oli pienen piirin hohdokas harrastus. Nyt tuntuu monia harrastajia suunnattomasti v...ttavan se että niin Kiinan vehkeiden kuin multikopterienkin avulla samaan puuhaan pääsee helpommalla kiinni ja harrastajakunta kasvaa. Ja kun harrastajakunta kasvaa, homman glamour himmenee... Siinä syy sekä Kiinan koneisiin että multeihin kohdistuvaan halveksuntaan ja siihen että joidenkin mielestä ne kaikki olisi syytä pikaisesti kieltää.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #47 : 29 Toukokuu, 2014, 15:29:09 »
Älä nyt viitsi ihan oikeasti. Et voi tosisaan uskoa tuollaiseen että toisen terveydestä ei tarvitse välittää kun idea on noin jalo.

Olet näköjää oulusta, mennään huomenna kokeilemaan kun ajan X-vitosen sun päälle. Mulla on sitä varten uhrattavat lavat. Sano vaan milloin mennään niin tulen paikalle.

Ei ole multikopteri mutta jos tulkisen sun ideoita vähänkään oikein niin se ei varmaan haittaa.

Kun lukee näitä sun juttuja niin tulee sellainen olo et jos joltain niin sulta pitäis poistaa kopterit ja oikeus kirjoitella yhtään mitään minnekään. On koiran potkimisesta kotimaisten kauppiaiden haukkumisen väliltä kaikkea kuraa.

Nyt se pää pois sieltä perseestä heti.

Edit. Alko ottaan niin pahasti päähän ettei tullu luettua säiettä ees loppuun. No mielipide silti sama
« Viimeksi muokattu: 29 Toukokuu, 2014, 15:32:11 kirjoittanut Otou »
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #48 : 29 Toukokuu, 2014, 15:35:05 »
Vähän huvittavaa kun kävin itse venemessuilla heti perjantaina ennen lennätystä ja kävin juttelemassakin tämän kaverin kanssa laiturilla, jossa tällä oli ständinsä. Esittelyvideossa oli pyörimässä mm. varsin hyvälaatuista kuvaa Turun keskustasta katujen päällä(!) ja myös nyttemmin poistuneesta Mein Schiff 3:sta matkalla koeajolle.

Ihmettelin juurikin tuota asiaa, että Airistolla satojen metrien päässä lennätyspaikasta (kuulemma näköyhteydessä kuitenkin) ja rannasta kaveri oli lennättänyt laitteitaan tyynen rauhallisesti risteilijän ympärillä ilman mitään paukkuliiviä tai muuta kopterin kellutusvälineitä ja venettä pudonneen kopun hakemiseksi pois. Kaveri vain totesi, että vakuutus on sitä varten..

No, kai se on hyvä että joku tässä maailmassa vielä luottaa vakuutusyhtiöiden toimimiseen hyväntekeväisyysorganisa ationa, vaikka oman käsitykseni mukaan vakuutuksissa on lähes aina tietynlainen suojeluvelvoite, jolla pyritään estämään vakuutustapahtuma tai pitämään sellaisen seuraukset pieninä. Hirveää tuhlausta kuitenkin.

Kaveri ei muuten kertomansa mukaan ollut käynyt kopunetissä kuin joskus kauan sitten katsomassa mistä on kyse. Tuskinpa näitä toimijoita saadaan mukaan järkitalkoisiin ennen kuin on myöhäistä.  :-\
« Viimeksi muokattu: 29 Toukokuu, 2014, 15:54:42 kirjoittanut elvis »
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Multikopteri mereen Naantalissa
« Vastaus #49 : 29 Toukokuu, 2014, 15:59:56 »
Vähän huvittavaa kun kävin itse venemessuilla heti perjantaina ennen lennätystä ja kävin juttelemassakin tämän kaverin kanssa laiturilla, jossa tällä oli ständinsä. Esittelyvideossa oli pyörimässä mm. varsin hyvälaatuista kuvaa Turun keskustasta katujen päällä(!) ja myös nyttemmin poistuneesta Mein Schiff 3:sta matkalla koeajolle.

Ihmettelin juurikin tuota asiaa, että Airistolla satojen metrien päässä lennätyspaikasta (kuulemma näköyhteydessä kuitenkin) ja rannasta kaveri oli lennättänyt laitteitaan tyynen rauhallisesti risteilijän ympärillä ilman mitään paukkuliiviä tai muuta kopterin kellutusvälineitä ja venettä pudonneen kopun hakemiseksi pois. Kaveri vain totesi, että vakuutus on sitä varten..

No, kai se on hyvä että joku tässä maailmassa vielä luottaa vakuutusyhtiöiden toimimiseen hyväntekeväisyysorganisa ationa, vaikka oman käsitykseni mukaan vakuutuksissa on lähes aina tietynlainen suojeluvelvoite, jolla pyritään estämään vakuutustapahtuma tai pitämään sellaisen seuraukset pieninä. Hirveää tuhlausta kuitenkin.

Kaveri ei muuten kertomansa mukaan ollut käynyt kopunetissä kuin joskus kauan sitten katsomassa mistä on kyse. Tuskinpa näitä toimijoita saadaan mukaan järkitalkoisiin ennen kuin on myöhäistä.  :-\

Luulen että on ottanut kuvaustoimintaan vakuutuksen kameroille, en tiedä oikein kopterista. No hyvä vaan jos on sellainen vakuutus. Eihän muuten lentokoneillakaan saa lentää vesialueen päällä ilman liivejä jos ei voi liitää kuivalle maalle.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
2888 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2012, 19:57:23
kirjoittanut jesi
23 Vastauksia
11501 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2013, 17:53:11
kirjoittanut elvis
9 Vastauksia
6352 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Helmikuu, 2014, 16:58:07
kirjoittanut proffa84
4 Vastauksia
3306 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Syyskuu, 2014, 09:22:51
kirjoittanut bk_t
14 Vastauksia
8963 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Marraskuu, 2015, 16:28:06
kirjoittanut Raimund