Dynex Vortex on ollut markkinoilla jo pidemmän aikaa, eikä hintakaan ole noin suolainen. Vaatii tosin käytännössä tietokoneen, mutta vastaavasti palaute on informatiivisempaa ja tarkempaa (mitä nyt videoista pystyi päättelemään tuon aeroborssin vehkeen ominaisuuksia),
http://dynexhobby.com/Niille jotka vertaavat tätä FBL-aivojen värinämittareihin tai älypuhelimessa tai pädissä pyöriviin tärinäsovelluksiin kerrotakoon, että kyse on aivan eri kaliberin vehkeestä. Laitteen idea on pelkän värinätason (älypuhelinsovellukset) ja sen taajuuden (muutamat FBL-purkit) lisäksi mitata värinän vaihe suhteessa moottorin vaiheeseen. Toisin sanoen sen lisäksi että tiedät kuinka paljon ja millä taajuudella moottori (tai voimansiirto + potkuri tms.) värisee, tiedät myös mikä puoli systeemistä on painavampi eli tärinän aiheuttaja, kuinka suuri vastapaino pitää asettaa ja mihin kohtaan, jotta värinä vaimenee. Ainakin Vortexin softassa on useita eri menetelmiä selvittää tarvittavan tasapainotuspainon suuruus ja paikka.
Olen kokeillut Dynex Vortexia vain multikopterin moottoreiden ja moottori + potkuri -kombojen tasapainottamiseen. Mutta toki sillä voi yhtäläisesti lähteä tappamaan tärinöitä tavallisen kopterin eri osista. Laitteen ajatuksena on tällaisessa käytössä käydä systemaattisesti läpi jokainen värinän aiheuttaja erikseen, yksitellen. Ensin mitataan ja tasapainotetaan moottori, sitten ketjuun lyödään vaikka pääakseli rattaineen, peräroottorin voimansiirto, peräroottori, pääroottorin hubi ilman lapoja, ja lopuksi lavat paikallaan.