Kirjoittaja Aihe: T-Rex 250  (Luettu 92916 kertaa)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #200 : 13 Marraskuu, 2010, 13:02:07 »
Onko joku keksinyt jonkun patentin tuohon canopy pyloneiden naurettavaan kiinnitykseen?

Itsellä meni antirotation bracketista toinen reikä hieman vtuks ja nyt toinen tolppa on hiinä ja hiinä että pysyy kiinni.

Onko jollain esim. Microhelin carbon/alubracket käytössä?

mä katoin kanssa että soseeks menee ku tiukan canopyn kanssa sählää ku sehän jää aina pingotukselle (ainakin mulla sekä canomod että orkkis)

ratkasin homman sillä että ruuvvasin niitä tappeja vähä auki niin että pääsevät luontevasti vääntymään eteenpäin mitään rikkomatta... toimii!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #201 : 13 Marraskuu, 2010, 13:09:39 »
Mitä jos vetää kierretangon läpi ja kiertää tapit niihin?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #202 : 13 Marraskuu, 2010, 13:29:16 »
Luulen, että ainevahvuus ei riitä tuossa bracketissä siihen että vetäis tapin läpi.

Itse kaavailin erillisiä reikiä kopankiinnikkeille...

Noh, katsotaan jos hajoaa niin sitten.
Nada

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #203 : 13 Marraskuu, 2010, 13:47:44 »
Luulen, että ainevahvuus ei riitä tuossa bracketissä siihen että vetäis tapin läpi.

Itse kaavailin erillisiä reikiä kopankiinnikkeille...

Noh, katsotaan jos hajoaa niin sitten.

joo toi swashin ohjuri on aika rimpula... tostahan on niitä carbon malleja jne liekkö olisivat parempia siitä kiinnityksen alueelta vai ihan samoja rimpuloita? mä oon kyllä ollu ihan tyytyväinen hieman löystytettyihin tappeihin toistaseksi!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Flying Finn

• Tavallinen torppari
« Vastaus #204 : 13 Marraskuu, 2010, 14:09:51 »
Minäkin taistelin tuon canopyn kiinnityksen kanssa hetken, ja porasin suosiolla uudet kiinnitysreiät noin 7,5 mm edemmäs, nyt koppa menee paikalleen ilman taistelua.
Hyvä kopteri, parempi mieli.

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #205 : 13 Marraskuu, 2010, 14:59:21 »
Että on lapsellinen tuo 250:n pinionin kiinnitys! Liimalla?!?!?!?!

Onko jollakulla irronnut torpissa tms?
Mulla irtosi kanssa. Tein moottorin akseliin neulaviilalla muutaman uurteen, sekä uuden pinjonin akselipintaan raaputin uurteita. Liimasin tällä kertaa epoksilla kiinni.

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #206 : 13 Marraskuu, 2010, 15:13:28 »
tostahan on niitä carbon malleja jne liekkö olisivat parempia siitä kiinnityksen alueelta vai ihan samoja rimpuloita?

Ainakin Microhelin carbonissa on alupalat joihin itse arb ruuvataan. Alumiinisiin paloihin on varmaan helppo ruuvata nuo set screwit kiinni lukitteella ja sitten tapit niihin set screweihin. Tarvinnee tilata valmiiksi laatikkoon.
Nada

Poissa Mikka

• Seniori torppari
  • Jäsen nro #99
« Vastaus #207 : 13 Marraskuu, 2010, 20:25:03 »
Laitoin pinjonin kiinnitykseen päälle varovasti pienen tipan cyanoa varmistukseksi. Olisi siihen akselin sisään menevään reikään ehkä saanut pienet kierteetkin tehtyä ja pienen ruuvin laitettua lukitteella prikan kanssa.

HK250GT:stä löytyy muuten noita metallisia ja hiilikuituisia viritysosia. Laitan semmoisen ihan suosiolla trex 250:een. Alkuperäisen kabiinin liian tiukan sovitteen takia teen reiät parempiin paikkoihin varaosakabiiniin, jossa reikiä ei vielä ole. Ekassa kuvassa etualalla trex 250:n alkuperäinen osa.

ps. Tuo hiilikuituosa vaatii vähän hiomapaperilla viimeistelyä (kuvassa käsittelemättömänä).
« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu, 2010, 20:30:22 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

• Seniori torppari
  • Jäsen nro #99
« Vastaus #208 : 13 Marraskuu, 2010, 20:48:46 »
Tässä pari linkkiä "viritysosiin".

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10219
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10241
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10248

Kaikkien hinnat alenivat vähän sinä aikana, kun kirjoitin tämän viestin (jättää vain sivun auki vähäksi aikaa).
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #209 : 13 Marraskuu, 2010, 21:17:45 »
Tässä pari linkkiä "viritysosiin".

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10219
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10241
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10248

Kaikkien hinnat alenivat vähän sinä aikana, kun kirjoitin tämän viestin (jättää vain sivun auki vähäksi aikaa).
Tai jos on platinium member niin saa aina noilla alennetuilla hinnoilla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #210 : 13 Marraskuu, 2010, 23:06:57 »
Ostin tässä Roboshopista niiden 250 kloonin hxt 900 servoilla ja gy 401 gyrolla. Perä servona on aligni.
Tänään pääsin sitteen viimein taivaslentoon ja hyvin pelasi. En tiedä millainen aito Aligni olisi mutta tää välttää tällä hetkellä mulle.
On se vaan herkkä peli Idlellä näkyy käsien tärinäkin.

Toivottavasti huomenna ei sada. Niin pääsee Myllykosken kurki suolle lennättelee.

Koppa oli tiukka mutta sitä sai muokattu kuumailma puhaltimella sopivaksi.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #211 : 21 Marraskuu, 2010, 23:29:08 »
Mikä on prerän hihnan kesto ilkä. Alkuperäisestä kiinan hihnasta lähti muutama hammas kiitämään.
Tuli muuten perä levottomaksi.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

puisto_kemisti

• Vieras
« Vastaus #212 : 22 Marraskuu, 2010, 11:10:46 »
Mikä on perän hihnan kesto ikä?

Itse olen ajellut kohta 2 vuotta Caliberilla, perä hihnaa en ole vaihtanut koskaan. Tosin olen tarkistellut sitä silloin tällöin ja joskus sujauttanut vähän silikonirasvaa sinne. Ihan hyvältä se on näyttänyt ja näyttää vieläkin.

Ei ole Rekkulaankaan tarvinnut hihnaa vaihtaa, mutta ne ovat olleet kummassakin koneessa alkuperäis osia, ja täten laadukkaampia kuin nämä "kiinalaiset".

Oisko kuitenkin fiksua vaihtaa hihna aina kausittain? Ei kai se niin paljoa maksa...?

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #213 : 22 Marraskuu, 2010, 11:27:11 »
Hihna vaihdetaan sitten kun se menee rikki ^^
kausittain voi olla hyvä jos ei tule tonttailtua sitä vaihtoon.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #214 : 24 Marraskuu, 2010, 21:50:56 »
Vikana perän ongelmiin ei ollut hihna vaan servon sisältä irronnut johdon liitos.
No tulipahan hihnakin vaihdettua.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa Syrjäniemi

• Pro torppari
  • Ei riitä että se lentää
« Vastaus #215 : 25 Marraskuu, 2010, 11:54:13 »
Mikä on prerän hihnan kesto ilkä. Alkuperäisestä kiinan hihnasta lähti muutama hammas kiitämään.
Tuli muuten perä levottomaksi.

Mulla on 250 SE:stä katkennu hihna ilmassa. Ei ollu rankassa käytössä, mut katkesi vaan pari kuukautta sitten. Runko meni tietty kieroon ku tuli aika kovaa mahalleen.

By the way, mä en oo pahemmin nykyään lennätelly 250 kopteria, vähän väliä räpsähtää ilmassa lapa peräputkeen. En oikein tiedä mitä tekisin, kulmia ei oo liikaa, ja kovat kumit.   Ainut mikä tulee mieleen ois vaihtaa pienempi pinjoni, saattaa nimittäin olla, että kun jkone hyytyy niin lavat ei enää pysy suorassa vaan jäävät jälkeen ja sit räpsähtää.

-Lauri
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #216 : 25 Marraskuu, 2010, 16:04:22 »
Miten hiilikuiturunko menee kieroon?  :o

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Hermis

• Seniori torppari
« Vastaus #217 : 28 Marraskuu, 2010, 18:02:08 »
Miten hiilikuiturunko menee kieroon?  :o
Jos ne alumiiniset välipalikat menee kieroon, niin eikai ne levytkään enää suorassa ole? ???

Miten te oikein näitä 250:siä puikotatte, mulla on ekassa versiossa ihan vakiomekaniikka, ja Gauin 5600kv mosa, 3S akut ja 10t pinjoni ja kiertää vakioon verraten varsin iloisesti. Silti ei lavat pauku putkeen...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #218 : 28 Marraskuu, 2010, 21:55:00 »
Melko tempun saa tehdä että saa tuossa kopterissa ne kieroon niin kevyt ettei voima riitä mitään rikkomaan  ;D  ???
En minäkään sanu ihan vakio 250 paukutettua putkeen kertaakaan... tiedä sitten.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #219 : 29 Marraskuu, 2010, 19:49:02 »
Mites teillä, ton vakio 750 gyrtsan kanssa, oletteko laittaneet ennakkoa phäärslapasiin? Ohjehan neuvoo nollakulmilla lähtemään, olen kuitenkin skeptinen...
Nada

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #220 : 03 Joulukuu, 2010, 17:18:35 »
Mulla on ennakkoa. Kyseessä 250SE, jos se nyt mihinkään mitään vaikuttaa..

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #221 : 03 Joulukuu, 2010, 18:52:05 »
Juu, näin mä vähän ounastelinkin. Koitetaan siis ennakolla.
Nada

Poissa B12

• Seniori torppari
« Vastaus #222 : 03 Joulukuu, 2010, 19:34:38 »
Ohjehan neuvoo nollakulmilla lähtemään, olen kuitenkin skeptinen...

Jotenkin sotii tervettä järkeä vastaan tuo nollakulmille säätäminen. Ilmassa pyörii kuin väkkärä jos ei ole yhtään kulmaa lavoissa. Järkeen käy paremmin, että kopteri on ilmassa paikallaan, kun ei tarvitse gyron kanittaa suuntaan eikä toiseen.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Hermis

• Seniori torppari
« Vastaus #223 : 03 Joulukuu, 2010, 19:38:50 »
Ohjehan neuvoo nollakulmilla lähtemään, olen kuitenkin skeptinen...

Jotenkin sotii tervettä järkeä vastaan tuo nollakulmille säätäminen. Ilmassa pyörii kuin väkkärä jos ei ole yhtään kulmaa lavoissa. Järkeen käy paremmin, että kopteri on ilmassa paikallaan, kun ei tarvitse gyron kanittaa suuntaan eikä toiseen.
Tämä nollakulmahomma kuulostaa omaan korvaan siltä, että gyro saa korjata sen mitä ei enää RTF-aikakaudella osata säätää. Toimii varmaan molemmin, mutta kyllä hyvin tehty perussetuppi rate-moodissa, josta on tuloksena aina pieni ennakko, on taannut tähän asti parhaat pidot.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #224 : 03 Joulukuu, 2010, 19:50:55 »
Muistaakseni esim. Futten 520 asennetaan nollakulmilla.

Mutta itsekin olen tottunut sen muutaman asteen kulmia laittamaan. 250 tuli vaan kasattua jotenkin koomassa ja huomasin että perä on ilman kulmia. En ole ehtivyt vielä neitsytlentoa tällä vehkeellä tekemään joten täytyypi korjata ennekuin edes yritän.
Nada