Kirjoittaja Aihe: T-Rex 250  (Luettu 92917 kertaa)

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #75 : 25 Joulukuu, 2008, 20:54:20 »
Prkle, kai mä sit oon saannut lukitetta laakereihi, hyvä minä. Jos kellää muulla ei oo ollut samaa ongelmaa?

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #76 : 26 Joulukuu, 2008, 13:27:53 »
Kaikissa näkemissäni 250 on ollut nupin linkit jäykät. Ei tunnu menoa haittaavan. Ollaan tässä ihmetelty noparin becin säätöä. Asetuksia tehdessä on ohjeen mukanen kohta jossa valitaan jännite, mutta virrat kun laittaa päälle ja kuuntelee piippauksia niin viimenen, eli becin asetukset kohta puuttuu. Becci antaa aina 5v vaikka asetuksia muuttaa.

Poissa MTHS

• Tavallinen torppari
« Vastaus #77 : 26 Joulukuu, 2008, 17:14:56 »
Lisäksi nupin linkit tosi jäykät, millä noita olisi hyvä avartaa kun ei ole avarrustyökalua?

Tein yhdestä ylimääräisestä linkkipallosta työkalun. Naarmutin palloa puukolla ja laitoin kiinni porakoneeseen. Linkki kiinni palloon, ote linkistä ja vähän kierroksia porakoneeseen.

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #78 : 26 Joulukuu, 2008, 19:03:51 »
Tuoha o kätevä tapa, teenkin tuollai. Voitelin hihnan ja vähän nuppiakin silikoonilla, herkistyi jonkin verta. Samalla onnistuin kummatkin seesawia kiinni pitävistä ruuveista pyöristämään...ja varaosina tietenkin tulee vain yksi kpl...Jes! Nää vakioruuvit on kyllä ihan kuraa, pitää jostain ettiä laadukkaampia. Muuten olisikin ollut jo melkein lentokunnossa... ;D

Poissa riku

• Tavallinen torppari
« Vastaus #79 : 26 Joulukuu, 2008, 19:17:06 »
Kaikissa Aligneissa on surkeat ruuvit alkuperäisinä...  :(

Olen päivittänyt aina samantien uudet paremmat tilalle, useimiten olen ostellut "RCScrewZ paketteja" :
http://www.rcscrewz.com/index2.php/stainless-screw-kits-heli/align-heli-screw-kits/cPath/350_295

Tottakai löytyy muitakin (varmasti parempia ja edullisimpia) mutta noihin olen ollut ihan tyytyväinen.  :)

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #80 : 26 Joulukuu, 2008, 19:32:55 »
Tota satsia katoin mutta ei ollut edes itsekierteyttäviä ruuveja 250 paketissa, jostain luinkin että ei oltu oikein tykätty.. 250:sen ongelmana on myös tuo muovipalikka millä koko perän pitäisi pysyä suunnassa rungon kanssa. Siinä on pieni tappi jonka pitäisi mennä peräputken koloon, mutta mulla se ei ainakaan pidä paljoo perää paikoillaan....

Poissa riku

• Tavallinen torppari
« Vastaus #81 : 26 Joulukuu, 2008, 19:51:46 »
Ok, minulla ei ole kokemusta tästä pienimmäisestä uudesta perhelisäyksestä.
Kirjoituksien perusteella vaikuttaa tähän asti eniten puolivalmiilta tuotteelta Alignilta...? 

Poissa Mikaelni

• RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
« Vastaus #82 : 26 Joulukuu, 2008, 19:52:57 »
Näitä ongelmia oli HDx 500:sissa kun ostimme Sepon kanssa, ruuvit nuljahtelivat pahasti. Sen takia Seppo ryhtyi ruuveja välittämään kanssa kärsijöille http://www.kopterit.net/index.php?topic=1484.0 . Nyt kun olen 500 rekkulaa kasanut niin on samoja ongelmia, pitää ostaa toleranssi alueen yläpäässä olevia lihavia avaimia. Mittasin itse 1.5mm kuusiokoloruuvin kannan avainkoon joka Alignilla oli 1.56mm ja oma avain joka oli laadukas Saksalainen ammatti työkalu niin oli avain koko 1.46mm. Tälläiset pienet väljyydet aiheuttavt helposti "patarauta" ruuvien kantojen nuljahtamisen.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa riku

• Tavallinen torppari
« Vastaus #83 : 26 Joulukuu, 2008, 20:15:55 »
En nähnyt tässä säkeessä 250:sen manuaaliin linkkiä joten tässä olisi yksi paikka mistä löytyy :

Suurin osa ruuveista vaikuttaa olevan M2:sia, mitä Sepolla on myynnissä, mutta näyttää olevan muitakin pienempiä ruuveja tuossa 250:sessä? Noita itsekierteyttäviä ("self tapping") näyttää myös olevan mukana, niistä olen aina samantien yrittänyt päästä eroon metallipäivitys osilla, mutta ehkä sellaisia ei vielä ole saatavilla 250:seen? Joku "pieni tappi peräputken koloon" ei kuullosta hyvältä toteutukselta?

(PS. onko jo paikkaa täällä foorumissa mihin näitä manuaaleja voisi tallentaa ja kerätä?)

Poissa Mikaelni

• RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
« Vastaus #84 : 26 Joulukuu, 2008, 20:19:33 »
Vois kaiketi ruveta kerämään niitä tuonne Wiki osioon,,oletko Riku käynyt katsomassa tuon uuden osion?,,meni vähän OT
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #85 : 26 Joulukuu, 2008, 23:20:30 »
En nähnyt tässä säkeessä 250:sen manuaaliin linkkiä joten tässä olisi yksi paikka mistä löytyy :

(PS. onko jo paikkaa täällä foorumissa mihin näitä manuaaleja voisi tallentaa ja kerätä?)

Tuolla Holy-, eikun Arcticdiverin topicissa on manuaaleja keräiltynä
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Copterfreak

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #86 : 27 Joulukuu, 2008, 10:31:15 »
Mittasin itse 1.5mm kuusiokoloruuvin kannan avainkoon joka Alignilla oli 1.56mm ja oma avain joka oli laadukas Saksalainen ammatti työkalu niin oli avain koko 1.46mm. Tälläiset pienet väljyydet aiheuttavt helposti "patarauta" ruuvien kantojen nuljahtamisen.

Jos vaikka Taiwanin pojilla on mennyt millit ja tuumat sekaisin...

1/16 tuumaa on nimellisesti 1.58mm ja risat.

Mittasin tuossa omasta Bondhusin kuusiokoloavain satsista 1/16" avaimen avainväliksi 1.56mm.

Jos pakista sattuu moisia avaimia löytymään niin kannattaa kokeilla josko sopisivat paremmin.
Hirobo S.R.B. Quark RTF 35.140MHz
E-Flite Blade mCX RTF 2.4GHz

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #87 : 28 Joulukuu, 2008, 12:13:58 »
Eikös nämä olisi aika toimivia akkuja niihin teidän käräpäsiin

http://www.readyheli.com/4_Kong_Power_3S_11_1v_850mAh_25C_Lipo_Batterys_p/kp-85025-3combo2.htm

Laatu on kuulemma hyvää ja eikä kovin kallistakaan  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #88 : 30 Joulukuu, 2008, 15:03:54 »
Seppo-tontulta saapui eilen paketti ja löin samantien palikan kiinni ja kopterin lentokuntoon, kiitoksia vain Sepolle!

Äsken kävin pihalla säätelemässä, jotenki tuntuu että olisi expoja päällä ku saa tehdä isoja liikkeitä enne ku kopteri tekee mitään, vaikkei expoja ole ollenkaan. Tai sit se johtu siitä että mun näpit oli aivan jäässä ja ekaa kertaa kynäotteella ajamassa kopteria ;D

Perä vägäs niin perkuleesti 10 cm liikkeellä. Sain sen sitte vähän aisoihin rotate raten (Tuostakaan en saannut selvää että kumminpäin meni pienemmälle, nii perkulee kovaa piroo vehje) ja gainin avulla, tosin sillonki välillä lähti vägäämään perkuleen kovaa, näytti siltä kuin menis kopteri palasiksi=) Täytyy jatkaa sisähallissa säätöjä ::)

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #89 : 10 Tammikuu, 2009, 20:19:41 »
Tänään tuli sitten lenneltyä ensimmäisen kerran 250 reksillä. Meinas alkuun mennä sormi suuhun ja toinen... nenään...

Kun laittoi virrat lähettimeen ja sitten kopuun, niin gyro kun käynnistyi niin peräservo sujahti toiseen laitaan eikä tikusta tapahtunut juuri mitään. Pitkän aikaa ihmettelin, ja ehdin jo soittaa Sepollekin että onko ollut jotain ongelmia silloin kun kone oli vielä Sepolla.

Noh, uusi bindaus vastariin ja ongelma katosi. Ei ole ennen tullut moista vastaan... ???

Muuten voin koneesta sanoa että vaikka se on niin pieni, on sitä mukava lentää! Samaa nupin jäykkyyttä tuntuu tässäkin yksilössä olevan kuin vissiin kaikissa muissakin, mutta yllättävän hyvin silti toimii. Toki pitäisi päästä ulos koittamaan niin sitten vasta osaisi sanoa millainen on oikeasti, mutta hyvältä vaikuttaa.

Ruuvit on kyllä paskaa niinkuin on jo moneen kertaan todettukin...
Nada

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #90 : 02 Helmikuu, 2009, 17:42:56 »
Törmäsimpä tuossa sattumalta ulkomaanotusten foorumilla juttuihin 250 rexistä, joista yksi joutaa tänne.
Alan Szabo jr'n omassa 250'ssä ainut modaus on DS520 servo perällä

Lainaus
Im just using the stock super combo but I put the align 520 servo on the tail and along with the CF blades. I think thats all thats on it. I have a prototype motor in mine that im playing with that is working very well. Im gonna try to have a new video up here in a few days.

Samalla simmuihin osui 250 skaalakori :)
F3C mallikori on yksi kolmesta tehtaalla olleesta korista. Kyseessä vielä proto, joten julkaisuaikataulusta ei ole tietoa.
« Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu, 2009, 17:53:53 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #91 : 08 Helmikuu, 2009, 19:55:30 »
Nyt on vähän tiimaa tullut 250:llä. Perää en ole vieläkään oikein saannut toimimaan, se pysyy paikoillaan leijutellessa ja taivaslennossa sekä eteen että taakkeppäin mutta jos sitä koittaa kääntää niin tekee heiluriliikkeet ennenkuin asettuu paikoilleen ja tuo ei ole oikein mukavaa. Kaasua lisätessä antaa perä vähän periksi mutta palautuu takasin.

2100T+3100G perää hoitaa, 80% gainia ja rotate rate on nopeimmillaan... Onko tuohon jotain lääkettä tiedossa?

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #92 : 15 Helmikuu, 2009, 11:52:58 »
Bauhausista löytyy wihan 0,9mm kuusiokoloavain ja Juzaan on uskominen. Itse en ole ehtinyt käydä katselemassa.
Wurthilta olen kysynyt. Siellä ei ole.

HeliFreakissa eivät ole noihin Wihan ruuvareihin olleet tyytyväisiä. No tiedä häntä.

Tilasin oman ruuvarini täältä, tosin tämäkin saattaisi toimia.

Varokaa tosiaan noita Bauhausin wihan ruuvareita - niillä ei tee mitään (ostin kaksi varmuuden vuoksi vielä...), kuten joku olikin jo toisessa postissa kertonut niin niiden koko on 0.85-0.86, kun pitäisi olla 0.90mm kuten alignin oma on. Huvittavaa on, että mä en saanut sillä alignin omalla edes kopteria kasaan kun sain kerran perän kiinni, mutta kun purin sen auki (virhe kasaus) niin alignin avain pyöri niin pahasti jo, että se on samaa kokoa kun noi Bauhausin paskat - ostin toki heti varaosan perästä, mutta en saa enää tuolla alignin omalla enkä wihalla edes sitä varaosaa auki :).  Tää on ihan uskomatonta kun nää on näin huonoa laatua, että sekä ruuvit, että ruuvarit on niin huonoja, että kopteria en saa kasaan... tilasin myös tuon MIPin ruuvarin sekä RC Screwz Trex 250 Full Stainless Steel Bolt Set josko ne sais kopteriin kiinni. Ongelma vain on nyt, että varmaan noi ruuvitkin vähän kärsi siinä kun avain liian pienenä pyöri niissä ja voi olla, että en saa enää koko kopteri kasaan :(

Viimeisenä keinona viilasin sen alignin oman ruuvarin nylppääntyneen osan pois (oli muuten ihan juustoa, joten ei ihme, että ei kestä) ja koitin karkaista kotikonstein päätä - niin pehmeä on, että pyöri heti ekassa ruuvissa samaan tilaan kun ennen... En tajua miten se on noin pehmeää nyt kun ekalla kerralla sain kuitenkin kymmeniä ruuveja auki - olisko se pää ollu vain karkaistu ja pehmeämpää heti kärjen jälkeen?
« Viimeksi muokattu: 15 Helmikuu, 2009, 11:55:01 kirjoittanut kamakaze »

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #93 : 15 Helmikuu, 2009, 11:59:14 »
Joo  noi kuusiokoloruuvit ovat aika surkeita. Tosin nyt viimeaikoina ei ole ollut ongelmia kun tietää varoa. Itsekkin käytän vielä sitä alignin avainta. Mutta jos joku on tilailemassa noita MIP:n kuusiokoloavaimia niin olen mukana tilauksessa. Eli noita http://www.miponline.com/MIP/HWrench.html

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #94 : 15 Helmikuu, 2009, 12:03:24 »
Pahus ehdin eilen tilata jo eikä varmaan tilausta voi helposti täydentää. Onko sulla Affen se avaimen pää pysynyt hyvänä. Mä painoin sen äsken ihan hyvin pohjaan ja kuului se napsahduskin, että on pohjassa - silti se pöyrähti heti sellaseks, että jäljet näkee ja koko pieni. Kumma homma sinällään, sillä kyllä sitä on kaiken maailman nylpyttimiä tullut availtua, mutta tämä tuntuu ottavan voiton ainakin minusta :D

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #95 : 15 Helmikuu, 2009, 14:44:03 »
Kyllä se avaimen pää tuntuu toistaiseksi olevan aika ehjä. Aluksi muutamia ruuveja muljasin mutta nyt oppinut varoo ja ku kunnolla painaa pohjaa ja hissuksee alkaa vääntää ni ovat toistaiseksi auenneet... ::) Oon mä niitä ruuveja joutunut dremelöimään auki viime torpin jälkeen, onneksi Sepolla pelas varaosapalvelu :)

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #96 : 16 Helmikuu, 2009, 09:05:00 »
http://www.screwsandmore.de/popup_image.php?pID=682

Sepolla toimii myös ruuvaripalvelu. Minulla on muutama tuollainen kotona. Tuolla se maksaa 4e ja minun on siitä posteineen pyydettävä 6e.
Laadusta ei ole mitään tietoa. Ropellihatulle on yksi tuollainen mennyt ja ei hän ainakaan ole raportoinut että olisi rikkonut. Ruuvit ei kyllä ole kestäneet sielläkään... ;D

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #97 : 16 Helmikuu, 2009, 17:49:30 »
Mulla on tommonen, ei toimi, liian löysä :-\ Bauhaussista ostin.

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #98 : 16 Helmikuu, 2009, 18:19:44 »
http://www.screwsandmore.de/popup_image.php?pID=682

Sepolla toimii myös ruuvaripalvelu. Minulla on muutama tuollainen kotona. Tuolla se maksaa 4e ja minun on siitä posteineen pyydettävä 6e.
Laadusta ei ole mitään tietoa. Ropellihatulle on yksi tuollainen mennyt ja ei hän ainakaan ole raportoinut että olisi rikkonut. Ruuvit ei kyllä ole kestäneet sielläkään... ;D

Itse asiassa on yhtä surkea ku aliknin omakin. En ole vaan ymmärtänyt kertoa, että molemmilla on koitettu ja sama lopputulos. Alignin alkuperäisellä olen saanu ruuveja auki kääntämällä hieman vinossa. Mutta kaikki ne ennemmin tai myöhemmin lipsuu. Jotenki tuntuu, että ruuvi on tuumanen ja millinen avain näinollen lian pieni. Tosin en tiedä onko jotain ruuvikokoa joka olis lähellä 0.9mm, en ole perehtynyt. Mutta siis vähän sama kuin 1/2 tuumaa vs. 13mm.
Nada

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #99 : 16 Helmikuu, 2009, 18:46:14 »
Bauhausista löytyy wihan 0,9mm kuusiokoloavain ja Juzaan on uskominen. Itse en ole ehtinyt käydä katselemassa.
Wurthilta olen kysynyt. Siellä ei ole.

HeliFreakissa eivät ole noihin Wihan ruuvareihin olleet tyytyväisiä. No tiedä häntä.

Tilasin oman ruuvarini täältä, tosin tämäkin saattaisi toimia.

Varokaa tosiaan noita Bauhausin wihan ruuvareita - niillä ei tee mitään (ostin kaksi varmuuden vuoksi vielä...), kuten joku olikin jo toisessa postissa kertonut niin niiden koko on 0.85-0.86, kun pitäisi olla 0.90mm kuten alignin oma on. Huvittavaa on, että mä en saanut sillä alignin omalla edes kopteria kasaan kun sain kerran perän kiinni, mutta kun purin sen auki (virhe kasaus) niin alignin avain pyöri niin pahasti jo, että se on samaa kokoa kun noi Bauhausin paskat - ostin toki heti varaosan perästä, mutta en saa enää tuolla alignin omalla enkä wihalla edes sitä varaosaa auki :).  Tää on ihan uskomatonta kun nää on näin huonoa laatua, että sekä ruuvit, että ruuvarit on niin huonoja, että kopteria en saa kasaan... tilasin myös tuon MIPin ruuvarin sekä RC Screwz Trex 250 Full Stainless Steel Bolt Set josko ne sais kopteriin kiinni. Ongelma vain on nyt, että varmaan noi ruuvitkin vähän kärsi siinä kun avain liian pienenä pyöri niissä ja voi olla, että en saa enää koko kopteri kasaan :(

Viimeisenä keinona viilasin sen alignin oman ruuvarin nylppääntyneen osan pois (oli muuten ihan juustoa, joten ei ihme, että ei kestä) ja koitin karkaista kotikonstein päätä - niin pehmeä on, että pyöri heti ekassa ruuvissa samaan tilaan kun ennen... En tajua miten se on noin pehmeää nyt kun ekalla kerralla sain kuitenkin kymmeniä ruuveja auki - olisko se pää ollu vain karkaistu ja pehmeämpää heti kärjen jälkeen?

Kuten tuossa kirjoitin niin noi on just noita huonoja wihan ruuvareita (mitä oli Sepon kuvassa) ja se on tosiaan 0.04-0.05 milliä liian pieniä eikä siksi toimi. Alignin omahan oli hetken aikaa tasan tuon 0.90mm ja näin oikein hyvä, mutta niin pehmeää kamaa (viilalla pari lykkäystä ja lähtee milli kamaa - se on siis ihan patarautaa), että ei kestä.
« Viimeksi muokattu: 16 Helmikuu, 2009, 18:56:42 kirjoittanut kamakaze »