Kirjoittaja Aihe: T-Rex 250  (Luettu 92930 kertaa)

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 250
« Vastaus #50 : 10 Joulukuu, 2008, 15:32:38 »
Mä oon taas aatellut smc16s tai RS77S. Ovat kevyempiä ja vähän pienempiä kuin SMC14/770S. Lisäksi RS77S on syntikka. Pitää kattoa että mistä saisi ;)

EDIT: SMC14 ei olekkaan kuin millin pidempi kuin SMC16S, eli kide kai tulee vähän perästä. Graupnerin englanninkielisillä sivuilla virhe!
« Viimeksi muokattu: 10 Joulukuu, 2008, 15:36:28 kirjoittanut Affen »

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #51 : 10 Joulukuu, 2008, 18:48:39 »
Dodi, kaverin kanssa tehtiin kimppa inwoodiin ja sieltä tulee rekkulaan RS77S ja ilmeisesti Verticalista ainakin aluksi tulee 3s 800mah 16C akut. Ovat kevyitä ja mahtuvat hyvin. Tosin virranantokyky rajoilla...

http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?products_id=1287

Poissa JariN

• Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • Electric Neanderthal
« Vastaus #52 : 11 Joulukuu, 2008, 02:02:03 »
No mulla vastarin valinta perustuu lähinnä siihen, että mulla on valmiiksi olemassa jokunen smc 14, ei tarvi ostaa...akuiksi ajattelin hakea paikallisesta tollaset:

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37212&grpid=5017

Loput rämmäleet taitaakin tulla mukana kun oli super compo, gyroksi tosin ehkä laitan LTG 2100 paketissa tulevan Align 750 sijaan, ihan pienen koon ja painon vuoksi.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

finnsxc

• Vieras
« Vastaus #53 : 11 Joulukuu, 2008, 12:21:27 »
Käviskö noi akuiksi ,mulla käytössä lennokkipuolella useita ,on musta ainakin hintansa väärti.

http://www.der-schweighofer.at/artikel/73321/lipolice_goldline_750_3s_11_1v_22_5_37_5a_ehr_balancer-anschluss

Kantsii tilata kimpassa , yhden akkutilauksen  postikulut jää  alle ~15 € ,tulee kuriirilla, en ole aikoihin tuolta pintä pakettia tilannut pää asiassa 2-3 kaverin kimppoja.

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #54 : 11 Joulukuu, 2008, 13:08:03 »
Käviskö noi akuiksi ,mulla käytössä lennokkipuolella useita ,on musta ainakin hintansa väärti.

http://www.der-schweighofer.at/artikel/73321/lipolice_goldline_750_3s_11_1v_22_5_37_5a_ehr_balancer-anschluss

Kantsii tilata kimpassa , yhden akkutilauksen  postikulut jää  alle ~15 € ,tulee kuriirilla, en ole aikoihin tuolta pintä pakettia tilannut pää asiassa 2-3 kaverin kimppoja.

Voi olla että joutuu tekemään canopyyn uudet reiät.
ainakin 70x36x15 mitoilla joutui vajaan sentin siirtämään reikiä taaksepäin.

Poissa siivetön

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #55 : 11 Joulukuu, 2008, 21:41:50 »
 Hei,

oon tässä lukenut akkujen puutteesta, johon minulla löytyy helpotusta kahden akun verran ja akut on alignin omia akkuja. Akut on nimenomaan tarkoitettu  t-rex 250:en.   

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #56 : 11 Joulukuu, 2008, 23:23:35 »
Taas uusi perähubi: http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_97&products_id=2631

Kertokaas nyt että toimiiko se paranneltu perähubi yhtää paremmin kuin vanha? Eli missä oli se yksi 2mm laakeri ja halkasijaa pienennetty...

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #57 : 11 Joulukuu, 2008, 23:46:00 »
Joko taas uusi.. Ei taida kellään olla vielä edes sitä aikasempaa päivitystä. Mulla on nyt toiminut moitteetta se alkuperänen versio. Tänään lensin yli

10 akkua.

Poissa JariN

• Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • Electric Neanderthal
Hip hei, joulu tuli etuajassa
« Vastaus #58 : 12 Joulukuu, 2008, 01:36:41 »
Ja yöunet meni taas, nimittäin ei vaan pysty pitämään näppejä irti tuosta pikkusesta kun se vihdoin saapui....mutta on se pieni  :)

Ja aamulla hakemaan Sabesta akkuja...
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #59 : 15 Joulukuu, 2008, 18:36:48 »

Poissa MTHS

• Tavallinen torppari
« Vastaus #60 : 20 Joulukuu, 2008, 19:54:32 »
Oma 250:ni on ollut viikon päivät kasassa. Servoina Futaban 3153 ja perässä JR DS290G, gyrona Spartan. Meinasi aluksi usko mennä koko rakkineeseen. Kun kopterin nosti ilmaan, perä poukkoili minne sattui. Eivät olleet huhut tuulesta temmattuja... En viitsinyt ruveta perähubia sen enempää viilailemaan, vaan tilasin Real Raptorsilta uuden ml. laakerit. Nyt lentää melko hyvin. Perä pitää hyvin ja gainia sai tiputtaa roimasti. Täytyy vielä viilailla lapakulmat ja muut asetukset kohdilleen, kun ehtii. Kyllä tätä pystyy kotonakin leijuttamaan, jos vaimo ei ole näkemässä. Varsin nätisti pysyi paikoillaan jopa 1,5 x 1,5 m tilassa.  ;D

Combo-paketin kuusiokoloavain on sitten aivan susi. Muljahtaa todella herkästi. Kopterin saa sillä kasaan, mutta ei enää purettua. USA:sta tulossa MIP:n 0,9 mm ruuvari.
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2008, 19:57:16 kirjoittanut MTHS »

Poissa Mikaelni

• RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
« Vastaus #61 : 20 Joulukuu, 2008, 20:06:43 »
Olen katsellut maailman tarjontoja noista "pikku" avaimista ;D , moni muukin on tilaamassa kunnon työkaluja. Itselläni ei ole kyseistä laitosta mutta olisin mielelläni työkalupakin päivittänyt nykyaikaan,,ei onnistu enää 2008,,,menee 2009 puolelle.Tuo mainitsemasi liike toimii tosi hyvin,,oli kaiketi joku Andy kun pitää
 ,,tai jotain,,homma rules 10+ . Itse säästelen rahaa siihen että Trex -Storeen tulee kopterit (250) ja varaosat, ei tarvitse isoa varaosa pakkia pitää(toimitus 1-3 päivää)
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #62 : 20 Joulukuu, 2008, 20:17:40 »
Olen katsellut maailman tarjontoja noista "pikku" avaimista ;D , moni muukin on tilaamassa kunnon työkaluja. Itselläni ei ole kyseistä laitosta mutta olisin mielelläni työkalupakin päivittänyt nykyaikaan,,ei onnistu enää 2008,,,menee 2009 puolelle.Tuo mainitsemasi liike toimii tosi hyvin,,oli kaiketi joku Andy kun pitää
 ,,tai jotain,,homma rules 10+ . Itse säästelen rahaa siihen että Trex -Storeen tulee kopterit (250) ja varaosat, ei tarvitse isoa varaosa pakkia pitää(toimitus 1-3 päivää)

Vähän samat elkeet täälläkin, josko rupeasi sitten siellä sitä ostoskoriin lisäys nappia kierteleen ku saavat :)
Eikös nuita avaimia saa mistään suomesta? :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #63 : 20 Joulukuu, 2008, 20:22:27 »
Sitä ihan kaiken pienintä (1mm) 6-kulma avainta voi olla hankala löytää perus kaupasta. Ehkä joku elektroniikka tai kellokauppa vois myydä. Muut kaikki varmasti löyty biltema/bauhaus/löytöliiteri/würth -akselilta.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #64 : 20 Joulukuu, 2008, 20:39:47 »
Bauhausista löytyy wihan 0,9mm kuusiokoloavain ja Juzaan on uskominen. Itse en ole ehtinyt käydä katselemassa.
Wurthilta olen kysynyt. Siellä ei ole.

1,3mm ja siitä ylöspäin löytyy vaikka tuolta "ruuvipuodista"

http://www.kopterit.net/index.php?topic=1484.0

Ja tuoton tuosta tilitän Rc-Kopterit ry:lle

Poissa MTHS

• Tavallinen torppari
« Vastaus #65 : 21 Joulukuu, 2008, 14:23:36 »
Tuo mainitsemasi liike toimii tosi hyvin,,oli kaiketi joku Andy kun pitää
 ,,tai jotain,,homma rules 10+ .

Toimii todella hyvin. Jos ovat osat varastossa, paketti tulee yleensä kolmessa-neljässä päivässä. Nythän on punnan kurssikin melko hyvä punnan ollessa vain noin 1,13 euroa. Esim. T-Rex 500:n saa nyt Englannista noin 320 eurolla eli 50 euroa halvemmalla kuin kesällä.

Vähän harmi, ettei Suomen maahantuoja ole oikein pysynyt meiningissä mukana. Kyllä noita 250:ia ja varaosia tuntuu muualta saavan jo kiitettävästi.

Poissa MTHS

• Tavallinen torppari
« Vastaus #66 : 21 Joulukuu, 2008, 15:40:47 »
Bauhausista löytyy wihan 0,9mm kuusiokoloavain ja Juzaan on uskominen. Itse en ole ehtinyt käydä katselemassa.
Wurthilta olen kysynyt. Siellä ei ole.

HeliFreakissa eivät ole noihin Wihan ruuvareihin olleet tyytyväisiä. No tiedä häntä.

Tilasin oman ruuvarini täältä, tosin tämäkin saattaisi toimia.

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #67 : 21 Joulukuu, 2008, 18:50:49 »
Uskaltaako tota 250:stä nytte ajaa sillä vakioperällä? Vai pitääkö ootella että uusi perähubi saapuis...tai onko joku kokeillut modauksia ja onko toiminut?

Poissa MTHS

• Tavallinen torppari
« Vastaus #68 : 21 Joulukuu, 2008, 20:36:37 »
Uskaltaako tota 250:stä nytte ajaa sillä vakioperällä? Vai pitääkö ootella että uusi perähubi saapuis...tai onko joku kokeillut modauksia ja onko toiminut?

Minä en saanut perää toimimaan alkuperäisillä laakereilla. Kopteria ei voinut lentää. Perä sai ihme sätkyjä eri suuntiin heti kun vekottimen sai ilmaan. Ihan sama, vaikka kiinnitin lavanpitimet pidemmillä ruuveilla, kuten jossain neuvottiin. Alkuperäiset laakerit eivät vain toimineet.

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #69 : 21 Joulukuu, 2008, 21:31:53 »
Mulla on nyt toiminut ihan hyvin alkuperäsillä perän osilla. Torstaina ihmettelin kun lapauraa ei saa millään säätöihin. Syyksi löytyi molemmista mixing armeista rikkoutuneet laakerit. Laakerit ovat samaa pientä kokoa kuin alkuperäisissä perälavanpitimissä. Onneksi on olemassa GAUI, niistä saa hyvin purettua osia parempaan käyttöön.

Poissa Vispilä

• Moderator
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #70 : 21 Joulukuu, 2008, 21:38:12 »
Upper mixing armeista hajonnut laakerit? Oletko torppaillut tuota konetta? Mulla on mixing armeina pikku rexässä edelleen Martevuon vanha armit vanhoine laakereineen, laakerit edelleen uuteen verrattavissa. On tuota ainakin 15 kertaa jo torpattu..  :P

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #71 : 21 Joulukuu, 2008, 21:54:27 »
Se on kolme kertaa torpattu, joista kaksi tuotti tuhoa enemmän. Ovat varmaan ottaneet kipeetä. Laakerit ovat paljon pienemmät kun 450 vastaavat. Halkaisija 4mm ja leveys 1,2mm. Hajosi muuten DS410 servosta rattaatkin vaikka ovat metallia, suurinta ratasta lukuunottamatta.

Poissa Vispilä

• Moderator
    • www.virtualworx.fi
« Vastaus #72 : 21 Joulukuu, 2008, 21:58:16 »
Niin, koko vaikuttaa todella paljon. Musta tuntuu että 450:ssäkin hajoaa liian helposti laakerit, en sen takia viitsi pienempää ostaa. Pitäisi olla jokaista laakeria varastossa useita kappaleita.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #73 : 22 Joulukuu, 2008, 20:52:06 »
Tänään tuli perän päivitys settejä postissa. Nyt toimii paljon paremmin! Eilen tilasin jotain pikku osaa ja hiilikuitu lapoja: http://www.grandrc.com/inc/sdetail/171776 Saa nähdä onko noilla eroa alkuperäsiin.

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #74 : 25 Joulukuu, 2008, 18:06:54 »
Noniin, nyt oon mäkin alottanut kasaamisen, tai oikeestaan purkamisen. Purin kaiken ja kokosin uudestaan lukitteen kanssa. Mutta onkos muilla ollut ongelmia washout mixerin ja seesawin pulttien kanssa? Jos kiristää edes näppikireyteen mulla niin tulee tosi jäykät, pitää jättää vähän löysälle jotta olisi herkät. Tosin klappia ei noissa silti ole, mutta vähän jännät. Muilla samanlaisia kokemuksia? Lisäksi nupin linkit tosi jäykät, millä noita olisi hyvä avartaa kun ei ole avarrustyökalua?