401sessä olevat kytkimet ovat seuraavat (2kpl):
(DS) Digi servo: ei/kyllä
(DIR) Servon liike: normi/käänteinen
Sitten trimmeripotikat (2kpl)
Delay: Säädetään gyron servolle lähettämää viivettä, pitäs olla 0 kun käytetään futten perä digi servoja
Limit: Liikeradan rajoitus eli paljonko peräservo maximissaan liikkuu.
Kaikki muut säädetään radiosta käsin noilla Normi ja AVCS arvoilla.
Toi Vispilän osottama säätöopas on hyvä tohon hommaan.
Yhdessä toisessa säikeessä juuri kirjottelin tuosta gaini arvosta ja kuinka sen aluetta voi muutella. Joten pasteempa sen tähän kanssa..
Joo no up,ct,dn on sen vasemmalla "edessä" olevan normi, idle 1, idle 2 kytkimen asennot. Voit laittaa noi gyron asetukset johonkin muuhun kytkimeen kanssa jos haluat. Esim säätö vaiheessa on kiva kun on 2 eri arvoa vaikkapa tuolla A kytkimessä niin voi testailla kuinka se käyttäytyy ja hakea sopivaa arvoa sitten tuonne normi/idleup kytkimelle.
Ainakun itse teen muutoksia ja etsin sopivia arvoja niin laitan itselleni tuohon A kytkimeen 2-3% erolla eri arvot.
Muista että aina kun lennät niin sulla pitäs olla tuo HH mode päällä eli gyron asetuksissa pitäisi olla tuo AXX% ja tuo prosentti luku on hyvä saada olemaan tuolla jossain 70% tietämillä ja kuten sanottu tuolla A puolella, ei N.
Jos % luku menee yli 80-85%, itse siirtäisin kyllä servohornissa kiinnitystä ulospäin pykälän verran. Jos se lähentelee 50%aa, laittaisin kyllä pykälän sisäänpäin kiinnitystä. Jos hornista loppu reiät, eikun pora käteen ja porailemaan
Itselläni oli titanissa idle1 modessa aikasemmin gaini tuolla A52% korvilla ja kun porasin extra reiän horniin ja säädin uudestaan niin nyt taitanee olla gaini siinä A71-72% joka on aikas ihanteellinen arvo.
Vispilä, tuosta kiinnityspiteestä ja sen vaikutuksesta gainiin voisi mainita tuossa oppaassa ja. en ainakaan suoraan löytänyt sitä siitä.
--jp