Kirjoittaja Aihe: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???  (Luettu 21979 kertaa)

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Eli siis nyt kun joskus oon nostanu kaasua äkillisesti niin kopteri on kääntyny semmosen 45 astetta, joten fysiikan lakien mukaan kun nupissa nostetaan kulmia niin jotta trimmit säilyisi jotenkin edes niin silloinhan myös perässä kuuluisi nostaa kulmia...? Onko siihen joku oma miksaus vai onko näin edes tapana tehdä???
Entäs sitten kun kiekat on stabiilit ja kaasulla säädetään pelkkiä kulmia, miten perä tässä kohtaa käyttäytyy???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

koikkis69

  • Vieras
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #1 : 14 Elokuu, 2008, 16:27:19 »
Eli siis nyt kun joskus oon nostanu kaasua äkillisesti niin kopteri on kääntyny semmosen 45 astetta, joten fysiikan lakien mukaan kun nupissa nostetaan kulmia niin jotta trimmit säilyisi jotenkin edes niin silloinhan myös perässä kuuluisi nostaa kulmia...? Onko siihen joku oma miksaus vai onko näin edes tapana tehdä???
Entäs sitten kun kiekat on stabiilit ja kaasulla säädetään pelkkiä kulmia, miten perä tässä kohtaa käyttäytyy???

Mikähän sen gyron tarkoitus nyt olikaan?? hmmmm  ::)

jpheli

  • Vieras
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #2 : 14 Elokuu, 2008, 16:39:41 »
Jep kuten koikkis sanoikin. mikähän onkaan gyron tarkoitus :)

Tarkoittanet varmaankin että kun äkkiseltään rykäset kopteria ylöspäin niin myös perä kääntyy tuon 45 asetta suuntaan X. Gyron tarkoitushan on juuri kompensoida tuoliike. Joten jos pääsee kääntymään tuon 45 astetta niin sulla ei gyro tee tehtäviään oikein ja ihankuin sulta loppuisi puhti peräsimestä josta valuminen johtuu.

Oletkos aivan varma että gyrosi on HH modessa eikä Rate modessa??? Tuo meinaan kuulostaisi siltä että sinulla on gyro Rate modessa. Jos se on HH modessa niin perän pitäisi palata alkuperäiselle paikalleen. Jos se taasen onkin hyvin säädetty rate modeen niin pitäähän se perää mutta ei suuntaa enään. Eli tuon käännöksen jälkeen se alkaakin pitämään tuota uutta asentoa kunnes taasen tulee uusi nykäys ja perä kääntyy kovasti.

Helpois tapa melkein on tarkistaa tuo sillä että kun käännät kopteria moottori sammuksissa ja katsot kuinka perälavat käyttäytyy. Jos ne käännön pysähtymisen jälkeen menee 0 kulmille olet ratessa ja jos ne menee nolla kulmille vasta kuin käännät perän takaisin alkuperäiseen asentoon olet HH modessa.

Tietty monissa gyroissa on merkkivalo joka osoittaa kummassa modessa se on mutta aina tuota valoa ei asennustavasta johtuen näe.

Jos se tekee sen että rykäsyssä perä kääntyy tuon 45asetta tms vasen/oikee ja sitten palailee "hissukseen" takas, on sun gyron gaini todella reippaasti alakanttiin... Lisää gainia ja heti. Hyvät gaini lukemat on siellä jossain 70% paikkeilla.

Elikkäs kumpis mode sulla on päällä??? Pitäs olls HH :)

--jp

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #3 : 14 Elokuu, 2008, 17:11:03 »
Nii ja mistäs se nähään??? Valitaanko se lähettimestä vai gyrosta???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #4 : 14 Elokuu, 2008, 17:28:38 »
No miä koklasin tota äsköstä tapaa:  Kun oikeen hitaasti kääns niin mitään ei tapahtunu, kun nopeesti nykäs nii se 3cm kohalla teki jopa jotai ja sitten käänsin sopivalla nopeudella kopua sen 45 astetta, ja kun pidin sitä paikallaan niin kokoajan se vähän laski (kulmat siis) ja sitten kun vei ekaan kohtaan niin sitten meni normi kulmille. Eli siis joko se gyro on ihan rikki (tai huono) tai sitten kaikki säädöt on päin p****ttä.

Ekaks siinä gyrossa on kaks kytkintä, mitä niillä tehään???
 Nyt ne on seuraavasti:
DS=On/Rev.
Dir= Off/Nor.
Eli mitä noi nyt siis tarkottaa???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #5 : 14 Elokuu, 2008, 18:12:42 »
GY-401?? laita radiosta DX7? gaini kanavaan arvoksi ~80% ja kokeile uuvestaan GY-401 0-50% norm. moodi ja 50-100% AVCS (hh)
« Viimeksi muokattu: 14 Elokuu, 2008, 18:14:29 kirjoittanut Timo Huhtamäki »
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Karkkis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #6 : 14 Elokuu, 2008, 18:41:56 »
Tuossa ohjeet perän säätämiseen vaihe vaiheelta -->  http://www.kopterit.net/index.php?topic=727.0
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

jpheli

  • Vieras
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #7 : 14 Elokuu, 2008, 19:17:07 »
401sessä olevat kytkimet ovat seuraavat (2kpl):

(DS) Digi servo: ei/kyllä
(DIR) Servon liike: normi/käänteinen

Sitten trimmeripotikat (2kpl)

Delay: Säädetään gyron servolle lähettämää viivettä, pitäs olla 0 kun käytetään futten perä digi servoja
Limit: Liikeradan rajoitus eli paljonko peräservo maximissaan liikkuu.

Kaikki muut säädetään radiosta käsin noilla Normi ja AVCS arvoilla.

Toi Vispilän osottama säätöopas on hyvä tohon hommaan.

Yhdessä toisessa säikeessä juuri kirjottelin tuosta gaini arvosta ja kuinka sen aluetta voi muutella. Joten pasteempa sen tähän kanssa..


Joo no up,ct,dn on sen vasemmalla "edessä" olevan normi, idle 1, idle 2 kytkimen asennot. Voit laittaa noi gyron asetukset johonkin muuhun kytkimeen kanssa jos haluat. Esim säätö vaiheessa on kiva kun on 2 eri arvoa vaikkapa tuolla A kytkimessä niin voi testailla kuinka se käyttäytyy ja hakea sopivaa arvoa sitten tuonne normi/idleup kytkimelle.

Ainakun itse teen muutoksia ja etsin sopivia arvoja niin laitan itselleni tuohon A kytkimeen 2-3% erolla eri arvot.

Muista että aina kun lennät niin sulla pitäs olla tuo HH mode päällä eli gyron asetuksissa pitäisi olla tuo AXX% ja tuo prosentti luku on hyvä saada olemaan tuolla jossain 70% tietämillä ja kuten sanottu tuolla A puolella, ei N.

Jos % luku menee yli 80-85%, itse siirtäisin kyllä servohornissa kiinnitystä ulospäin pykälän verran. Jos se lähentelee 50%aa, laittaisin kyllä pykälän sisäänpäin kiinnitystä. Jos hornista loppu reiät, eikun pora käteen ja porailemaan :)

Itselläni oli titanissa idle1 modessa aikasemmin gaini tuolla A52% korvilla ja kun porasin extra reiän horniin ja säädin uudestaan niin nyt taitanee olla gaini siinä A71-72% joka on aikas ihanteellinen arvo.


Vispilä, tuosta kiinnityspiteestä ja sen vaikutuksesta gainiin voisi mainita tuossa oppaassa ja. en ainakaan suoraan löytänyt sitä siitä.

--jp

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #8 : 14 Elokuu, 2008, 22:38:42 »
Mikähän sen gyron tarkoitus nyt olikaan?? hmmmm  ::)
Poistaa heilahdukset. Kiertyminen estetään Revo-miksauksella, joka lisää kulmia perään samaa tahtia kun nuppiin :)
No ei oikeesti. Nykyiset HH-gyrot osaa lisätä ne kulmat itse. Sullahan oli siellä joku 401:sen tapainen GAUI? HH/rate määräytyy gyrolle menevän herkkyyskanavan perusteella JR/Spektrumeissa seuraavasti:

Gyron gaini radion näytöllä:  0%                  25%              50%                      75%                    100%
gyron todellinen gaini:         100%HH           50%HH         0%/off                  50%rate              100%rate

Sun servolla DS voi olla päällä, ja dir on oikein jos konetta on mahdollista leijuttaa. Jos dir on väärin niin ympäri mennään ja lujaa....

Kuulostaa siltä että sulla on HH mode kyllä päällä, mutta gyro ryömii jostain syystä. Eihän Revo-mix ole päällä? Saahan gyro kalibroitua rauhassa ennen kuin menet ravistelemaan konetta (n. 5s akun kytkemisestä)?
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #9 : 14 Elokuu, 2008, 22:41:31 »
Mikähän sen gyron tarkoitus nyt olikaan?? hmmmm  ::)
Poistaa heilahdukset. Kiertyminen estetään Revo-miksauksella, joka lisää kulmia perään samaa tahtia kun nuppiin :)
No ei oikeesti. Nykyiset HH-gyrot osaa lisätä ne kulmat itse. Sullahan oli siellä joku 401:sen tapainen GAUI? HH/rate määräytyy gyrolle menevän herkkyyskanavan perusteella JR/Spektrumeissa seuraavasti:

Gyron gaini radion näytöllä:  0%                  25%              50%                      75%                    100%
gyron todellinen gaini:         100%HH           50%HH         0%/off                  50%rate              100%rate

Sun servolla DS voi olla päällä, ja dir on oikein jos konetta on mahdollista leijuttaa. Jos dir on väärin niin ympäri mennään ja lujaa....

Kuulostaa siltä että sulla on HH mode kyllä päällä, mutta gyro ryömii jostain syystä. Eihän Revo-mix ole päällä? Saahan gyro kalibroitua rauhassa ennen kuin menet ravistelemaan konetta (n. 5s akun kytkemisestä)?

Eikös tuo rate/hh mene toistepäin? Tai ainakin itsellä Jr:n 9x2 ja 401, HH on päällä ja gainia radion näytöllä 80%...

jpheli

  • Vieras
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #10 : 14 Elokuu, 2008, 22:53:18 »

Eikös tuo rate/hh mene toistepäin? Tai ainakin itsellä Jr:n 9x2 ja 401, HH on päällä ja gainia radion näytöllä 80%...

Eri radioissa toi on tietääkseni tehty vähän eri lailla. Vähän sama niinku swashi asetukset, Futessa ne on +XX ja DXässä saman tekee -XX joten todnäk sama juttu Jrässä ton kanssa. Futessa ainakin toi on niin että STD 0-100% ja sitte GY 0-100%, GY on AVCS mode eli HH.

Mitä noi prossat sitten tarkottaa, toi gyron gaini on periaatteessa sama kuin olis tikku mitä kääntää. Joten otammepa rudderi tikun tähän leikkiin :)

Tikku keskellä on 0% STD ja 0% GY modea, keskeltä vasemmalle se olis niinku STD 0-100% ja luonnollisesti keskeltä oikeelle GY 0-100%. Eli se mitäs tossa oikeesti säädetään on toi ja sitten tuo gyro vain osaa lukea että missä kohtaa se "virtuaali" tikku siellä on ja muuttaa siitä arvon itselleen gaini eli herkkyys arvoksi. Ja noilla STD/GY tiedoilla se vain tietää että kumpaan suuntaan se "virtuaali" tikku nyt on josta osaa tietty päätellä että kummassa modessa se tikkuja vatkaava hyypiö haluaa sen gyron olevan :)

--jp

seppomikael

  • Vieras
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #11 : 14 Elokuu, 2008, 23:38:06 »
Kyllä DX7ssa on HH päällä yli 50% arvoilla ja normitilassa se on alle 50% arvoilla. Tai sitten olen aina ajanut normaalitilassa...

Ja noin Hermiskin sen on varmaankin oikeasti ajatellut. Asia pitää vain osata lukea oikein... ;D

jpheli

  • Vieras
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #12 : 15 Elokuu, 2008, 00:36:40 »
Kyllä DX7ssa on HH päällä yli 50% arvoilla ja normitilassa se on alle 50% arvoilla. Tai sitten olen aina ajanut normaalitilassa...

Ja noin Hermiskin sen on varmaankin oikeasti ajatellut. Asia pitää vain osata lukea oikein... ;D

Jeh näin DXässä mutta toi mitä itse kerroin niin on futtessa. Mutta sama asia :)

--jp

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #13 : 15 Elokuu, 2008, 17:01:42 »
Nyt alkaa jo mennä niin monimutkattomaks että pitää vissiin taas pistää se gy 401 harkintaan. :( Nyt gaini on siinä 70%  eli siis ollaanko nyt hh vai ratessa, kaikki puhuu eri tavalla ja siks en tiiä, tota mitä eroa noilla on???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #14 : 15 Elokuu, 2008, 17:05:22 »
Samalla tavalla tuo gaini toimii 401:ssä, että et sillä siitä pääse eroon ;D

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #15 : 15 Elokuu, 2008, 17:10:37 »
Kersantti pippurilla tuntuis kuitenkin gyro toimivan, vaikkakin vajavaisesti.. Miksauksia käsittääkseni käytettiin joskus ennen näitä parempia gyroja joissa on HH-Mode, eli HH gyroille ei miksauksia. Älä myöskään trimmaa perää. Onko mekaaninen puoli varmasti kunnossa? Jumituksia? Onko perän kaikki hornit 90 asteessa? Bindaako jossain väännön lisääntyessä?
Onko remmiperä? Luistaako?
« Viimeksi muokattu: 15 Elokuu, 2008, 17:13:57 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #16 : 15 Elokuu, 2008, 19:52:51 »
Ääh... Kaikki taas taas tarttui tähän pikku juttuun kummin päin ne HH prossat menee. Riippuu ihan radiosta ja siitä onko gyro kanavan reverse missä asennossa. Siitä on ihan turha kiistellä. Pointti oli osoittaa miten gyron gaini liittyy prosentteihin.

Nyt gaini on siinä 70%  eli siis ollaanko nyt hh vai ratessa, kaikki puhuu eri tavalla ja siks en tiiä, tota mitä eroa noilla on???
Eli kun 50% on raja, joten 70% tarkoittaa että kanava on 20% toiseen suuntaan. Koska säätöalue on vain 50%yksikköä, tarkoittaa tuo että gyron gaini on 40%. Aiemman kuvauksesi perusteella:
No miä koklasin tota äsköstä tapaa:  Kun oikeen hitaasti kääns niin mitään ei tapahtunu, kun nopeesti nykäs nii se 3cm kohalla teki jopa jotai ja sitten käänsin sopivalla nopeudella kopua sen 45 astetta, ja kun pidin sitä paikallaan niin kokoajan se vähän laski (kulmat siis) ja sitten kun vei ekaan kohtaan niin sitten meni normi kulmille.
sanoisin että gyro on HH-tilassa. Mutta tuo 40% gaini olisi ainakin GY401:selle liian vähän. Se pitäisi saada jonnekkin 60%, eli tarkoittaa radion prossina 30% poikketusta keskikohdasta, eli 50%+30%=80%. Jos perä alkaa vatkata tällä arvolla, voit koittaa siirtää linkkipalloa sisäänpäin servovivussa. Mulla on jotain 9mm keskikohdasta, servothan meillä on suht samankaltaiset.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #17 : 16 Elokuu, 2008, 01:11:31 »
Mites se nyt oikeestaan on, onko tosiaan niin että hh gyrolla (2100T) ei tarvitse revoihin koskea?? Kun itsellä perä kyllä nytkähtää kun iskee kulmat negatiivisen jälkeen täys positiiviselle, Seppo oli keskustellessamme sitä mieltä että gyrolla menne tovi (nanosekuntti tai pari) huomatessa ett änyt perä liikkuu vaikkei ole pyydetty ja korjaa hieman jälkijunassa? Tosiaan jos tuota sain revoilla korjattua niin kiva, mutta tarkoittaaako nuo revot että se korjaus "jäisi" päälle vai saako ne tehtyä siten että se tekee tuon korjauksen vain tehdessä muutoksen (täysnegatiivisilta täyspositiivisille)??

Oisko jollain osaavalla esim Jonilla aikaa joskus Hentaalla antaa kyytiä mun kopukalle ja katsoa onko se ihan mallillaan vai viturallaan ;) ?

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #18 : 16 Elokuu, 2008, 07:48:57 »
Hermis sanoit ton linkkiä sisemmäs servovipua ja tein sen ja se autto ja nyt lienee lähimmässä reiä'ässä. Joo perää oon trimmaillu eli ilmeisesti se tais nyt tulla sille loppu.
Joo ja muuten mistä se johtuu että monasti vaikka kopteri on ihan paikoillaan maassa niin gyro lähtee antaan enemmän kulmia, niin että kohta servo on melkein päässä??? Ja nyt noita linkkejä katoin niin joo on vähän vinossa joten oikasempa. Ja jostain kohtaa vähän jumitti mutta joka kohtaan laitoin vähän tod. hienoa teflon öljyä ja herkisty ihan vaan pikkasen ;) :).
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #19 : 16 Elokuu, 2008, 12:59:59 »
Eipä se haittaa jos maassa kääntyy kunhan ei ilmassa ala driftaamaan.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #20 : 16 Elokuu, 2008, 13:55:15 »
Muistaakseni saattoi tehdä saman ilmassa. Niin ja sitten korjaantuuko seuraava asia kanssa sillä hh-rate tilalla: Eli siis kun käännän sauvaa ja sitten palautan sen keskelle niin kulmat ei mee keskiasentoon vaan johonkin puoleen väliin, eli korjaantuuko tuokin siis edesmenneellä tavalla???
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2


Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #22 : 16 Elokuu, 2008, 14:46:11 »
Minulla on Holdissa laitettu gyro normi modeen joten kun on piuhat kiinni niin laitan sen holdiin ja retuutan lennätys paikalle niin ei perä kuljetuksen aikana bindaa mihinkään.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD


Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Kun edessä nostetaan kulmia, nostetaanko takana myös kulmia???
« Vastaus #24 : 16 Elokuu, 2008, 14:53:47 »
Ei kaiketi tee toi haittaa autorotaatiossa jos on normi tilassa,,ei kokemusta hmm ,,Vispilä vois tohon kyllä kommentoida oman näkemyksen asiaan.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
9038 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2011, 22:17:44
kirjoittanut Tohtori R
14 Vastauksia
7121 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2011, 17:05:45
kirjoittanut JariN
21 Vastauksia
11057 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2011, 21:22:01
kirjoittanut kopterifriikki
9 Vastauksia
6037 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Joulukuu, 2014, 12:01:35
kirjoittanut jkkmobile
4 Vastauksia
3744 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Huhtikuu, 2016, 20:50:07
kirjoittanut marola