Kirjoittaja Aihe: Naza M V2 ongelma  (Luettu 10215 kertaa)

Poissa Tony

  • Aloitteleva torppari
  • *
Naza M V2 ongelma
« : 20 Kesäkuu, 2014, 11:32:55 »
Moro!

Oisko kellään enemmän kokemusta DJI:n Naza kontrollereista?

Ongelmanani on että kopterini hyppää taivaalle ja on suht holtiton muutamat ensimmäiset sekunnit ennen kuin rauhoittuu? Aiemmassa pienemmässä Y6 kopterissa ei koskaan ollut tällaista ongelmaa. Uusi on isohko 420kv / 15" / 6S quad.

Vertical gain on minimissä (50%)

Ilmassa selkeästi tapahtuu jonkinlaista kalibrointia mutta kun akun irroittaa, on sama edessä uudemman kerran?

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #1 : 20 Kesäkuu, 2014, 11:39:51 »
Oliko vanha kopteri V1 firmwarella?

Ethän nyt sekoita V2 firmwaren ominaisuuttaa jolloin nostaa koneen automaattisesti maasta vasta yli 50% kaasulla?


Poissa Tony

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #2 : 20 Kesäkuu, 2014, 11:47:05 »
Kummassakin tuo uusi V2. Vanhassa oli järkevämmän tehoiset moottorit lentopainoon nähden, ehkä tuo pikku Naza ei vaan tajua isompia moottoreita?

Mutta kun hetken onnistuu kopterin pitämään holtittomana taivaalla niin se rauhoittuu ja lentää todella hienosti ja vakaasti. Kunhan vaan "itsekalibrointi" säästyisi seuraavaan akun kytkemiseen, mutta ei.

Ja auto takeoff on kyllä tuttu, mutta tuo täysi holtittomuus ilmassa heti takeoffin jälkeen on jotain uutta.
« Viimeksi muokattu: 20 Kesäkuu, 2014, 11:49:01 kirjoittanut Tony »

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #3 : 20 Kesäkuu, 2014, 12:11:02 »
Gaineja ei melkein kannattais tiputtaa noin alas, vaikka kyseessä pelkkä vertical gaini. Helposti flippaa tai voi tehdä muuta ikävää, jos kopteria ei ole suunniteltu leijumaan n. 50% kaasulla.

Ainakin oma heksa ilman 2.5 - 3kg kamera/gimbalikuormaa lentää ja leijuu ihan siististi. Apuna voisi olla ylitehoisessa koneessa basic gainien tuntuva nosto.
Myös niistä simonk/blheli esceistä voi olla apua tuon tyyppisessä kopterissa.

Onko tässä kyseessä nimenomaan atti tilassa tapahtuva holtittomuus?
Mikäli on, niin kopterin kaikenlainen varmistelu ja tutkiminen on paikallaan. Esim pyöreissä puomeissa moottoripukkien suoruus ja muut vastaavat jutut.

Onko muuten kuvaa kopterista?

Poissa Tony

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #4 : 20 Kesäkuu, 2014, 12:28:34 »
Täytyykin kokeilla gainien nostamista.

Holtittomuus on GPS atti -tilassa. Muita en ole juuri ehtinyt kokeillakaan.

Äsken kun trimmailin sen pysymään paikallaan niin seuraavalla lennolla trimmit olivat taas pielessä? Vai ottiko toi Naza ne uudet trimmit taas keskikohdiksi?

ESC:t on modattu simonk:lla. Tekee muuten hienon eron kun vertasin kiinalaisten virityksiin..

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #5 : 20 Kesäkuu, 2014, 12:37:15 »
Mä en oo koskaan käyttäny trimmejä Nazojen kanssa.
Kyllä Naza V1(V2) pelaa ihan ok myös isomman laitteen kanssa, mun octo painaa lentokunnossa 6kg ja on +1000mm kokoinen.
Gainit sitä ylemmäs mitä suurempi laite ja tuulella vielä hiukka lisää.

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #6 : 20 Kesäkuu, 2014, 13:05:10 »
Eihän tuo naza ole minkään joustavan levyn päällä tuossa? Nazan ja kiinteän rungon välissä ei saa olla muuta kuin se ohut 3M 2-puolinen teippi. Moottorit ja potkurit tietty pitää olla balanssissa.
Naza on varmaan asetettu melko keskelle moottoreita, vaikka sen voi omien testien mukaan sijoittaa cg:stä vaikka reilusti sivuunkin, kunhan moottorilähdöt on eteenpäin.

Trimmejä ei saa minkään multikopterikontrollerin kanssa käyttää! Vika on sitten tikkujen kalibroinnissa mankassa tai softapuolella!
Ilmeisesti tikut on kalibroitu kunnolla nazan softasta ja kaasun alue on ensin kalibroitu jokaiselle escille?

Poissa Tony

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #7 : 20 Kesäkuu, 2014, 13:39:49 »
Eihän tuo naza ole minkään joustavan levyn päällä tuossa? Nazan ja kiinteän rungon välissä ei saa olla muuta kuin se ohut 3M 2-puolinen teippi. Moottorit ja potkurit tietty pitää olla balanssissa.
Naza on varmaan asetettu melko keskelle moottoreita, vaikka sen voi omien testien mukaan sijoittaa cg:stä vaikka reilusti sivuunkin, kunhan moottorilähdöt on eteenpäin.

Trimmejä ei saa minkään multikopterikontrollerin kanssa käyttää! Vika on sitten tikkujen kalibroinnissa mankassa tai softapuolella!
Ilmeisesti tikut on kalibroitu kunnolla nazan softasta ja kaasun alue on ensin kalibroitu jokaiselle escille?

Jep, Naza on aivan keskellä moottoreita. Sillä on kyllä kumituttialusta mutta ei käy järkeen miksi vain lennon alussa on villiä? Tyynessä lentää lopuksi kuin kivellä istuen.

Mites noita ESCejä kalibrois kun käyttää PPM-signaalia? Mistä tiedän minkälaisia PWM-signaaleja toi Naza lykkää eteenpäin kun nazassa ei ole mitään kalibrointimahdollisuutt a? Fiksummilta kuulin että nykyiset ESC:it kannattaa simonk -päivityksen yhteydessä flashata siten että ottaa kalibrointimahdollisuude n kokonaan pois.

Ja vaikka kuinka kalibroi niin aina toi naza hiukan hiipii johonkin suuntaan?

Veikkaan että toi liittyy jollain tavalla siihen että "motor idle speed" minimissäkin melkein leijuttaa jo ilman toista akkua ja gimbalia. Hakusessa on kevyt runko, hitaat pyörimisnopeudet ja pitkä lentoaika..


Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #8 : 20 Kesäkuu, 2014, 13:55:53 »
Lainaan vähän tätä säiettä omaan ongelmaan. Elikkä kun antaa kunnolla kaasua manuaalitilassa quad kallistuu holtittomasti johonkin suuntaan. Luulin ongelman olevan alitehoiset moottorit. Nyt paikallaan Gens 1100kv 250w mosat ja niihin saman sarjan noparit ja sama ognelma. Ajatuksia?
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #9 : 20 Kesäkuu, 2014, 14:10:21 »
Jep, Naza on aivan keskellä moottoreita. Sillä on kyllä kumituttialusta mutta ei käy järkeen miksi vain lennon alussa on villiä? Tyynessä lentää lopuksi kuin kivellä istuen.

Mites noita ESCejä kalibrois kun käyttää PPM-signaalia? Mistä tiedän minkälaisia PWM-signaaleja toi Naza lykkää eteenpäin kun nazassa ei ole mitään kalibrointimahdollisuutt a? Fiksummilta kuulin että nykyiset ESC:it kannattaa simonk -päivityksen yhteydessä flashata siten että ottaa kalibrointimahdollisuude n kokonaan pois.

Ja vaikka kuinka kalibroi niin aina toi naza hiukan hiipii johonkin suuntaan?

Kun tuo Naza on suljettu softaltaan, niin ei voi tietää korjaako esim lennon aikana gaineja yms, jos huomaa jotain omituista.
Ennen kuin poistat tuon kumituttialustan ja testaat ilman sitä, niin oon sitä mieltä että vika on siinä.  :(

Ite oon aina kalibroinut kaikki escit kerralla suoraan vastarin 3 kanavasta ilman nazaa (ja potkureita tietysti) semmoisella jakopalikalla.
Hyvin on pelannut, oli nazan kanssa taas sbus tai ei.


Lainaan vähän tätä säiettä omaan ongelmaan. Elikkä kun antaa kunnolla kaasua manuaalitilassa quad kallistuu holtittomasti johonkin suuntaan. Luulin ongelman olevan alitehoiset moottorit. Nyt paikallaan Gens 1100kv 250w mosat ja niihin saman sarjan noparit ja sama ognelma. Ajatuksia?

Oletus on että tässäkin on kaikki escit kalibroitu oikein ja mielellään samaan aikaan? Moottoreissa voi olla lieviä kv eroja, kopterin painopiste ei ole aivan keskellä tai tietysti tuossa manuaalitilassa joutuu konetta erilailla ohjaamaan. Nuo muovivarret voi myös joustaa täyskaasulla ja kopteri seilaa omiaan.
« Viimeksi muokattu: 20 Kesäkuu, 2014, 14:16:01 kirjoittanut Vipe83 »

Poissa Tony

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #10 : 20 Kesäkuu, 2014, 14:36:20 »
Kun tuo Naza on suljettu softaltaan, niin ei voi tietää korjaako esim lennon aikana gaineja yms, jos huomaa jotain omituista.
Ennen kuin poistat tuon kumituttialustan ja testaat ilman sitä, niin oon sitä mieltä että vika on siinä.  :(

Ite oon aina kalibroinut kaikki escit kerralla suoraan vastarin 3 kanavasta ilman nazaa (ja potkureita tietysti) semmoisella jakopalikalla.
Hyvin on pelannut, oli nazan kanssa taas sbus tai ei.


Oletus on että tässäkin on kaikki escit kalibroitu oikein ja mielellään samaan aikaan? Moottoreissa voi olla lieviä kv eroja, kopterin painopiste ei ole aivan keskellä tai tietysti tuossa manuaalitilassa joutuu konetta erilailla ohjaamaan. Nuo muovivarret voi myös joustaa täyskaasulla ja kopteri seilaa omiaan.

Kun flashasin noi simonk:lla, kokeilin miten pyörii ja automaattisesti nollakaasulla pysähtyi ja täysillä pyöri täysiä, kuin nakutettuna kohdallaan kaikki, ilman mitään kalibrointia?

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #11 : 20 Kesäkuu, 2014, 14:47:32 »
Kun tuo Naza on suljettu softaltaan, niin ei voi tietää korjaako esim lennon aikana gaineja yms, jos huomaa jotain omituista.
Ennen kuin poistat tuon kumituttialustan ja testaat ilman sitä, niin oon sitä mieltä että vika on siinä.  :(

Ite oon aina kalibroinut kaikki escit kerralla suoraan vastarin 3 kanavasta ilman nazaa (ja potkureita tietysti) semmoisella jakopalikalla.
Hyvin on pelannut, oli nazan kanssa taas sbus tai ei.


Oletus on että tässäkin on kaikki escit kalibroitu oikein ja mielellään samaan aikaan? Moottoreissa voi olla lieviä kv eroja, kopterin painopiste ei ole aivan keskellä tai tietysti tuossa manuaalitilassa joutuu konetta erilailla ohjaamaan. Nuo muovivarret voi myös joustaa täyskaasulla ja kopteri seilaa omiaan.

Siis siinä ei ole mitään sääntöä mihin suuntaan quadi haluaa kipata. Lentää noin muuten todella nätisti ja stabiilisti ihan manuaalissakin. Tietty voi olla et vaadin liikoja tavalliselta multilta kun tottunut ruoskimaan noita CP kopuja  ;D Meni tossa pari viikkoa takaperin quadi kaislikkoon kun ajelin lasit päässä täysiä taivaalta alas ja siinä kohtaa kun tuikkas kunnolla kaasua niin ympäri mentiin. Attissa tätä ei pääse käymään kun rajoittaa kontrolleja niin paljon.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Tony

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #12 : 20 Kesäkuu, 2014, 15:17:35 »
Lainaan vähän tätä säiettä omaan ongelmaan. Elikkä kun antaa kunnolla kaasua manuaalitilassa quad kallistuu holtittomasti johonkin suuntaan. Luulin ongelman olevan alitehoiset moottorit. Nyt paikallaan Gens 1100kv 250w mosat ja niihin saman sarjan noparit ja sama ognelma. Ajatuksia?

Itse kokeilisin tuossa tapauksessa ESC:ien kalibrointia. Tai Chromen Rapid Flashilla tekee simonk hex:n jossa kalibrointimahdollisuus jätetty pois.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #13 : 20 Kesäkuu, 2014, 15:43:13 »
Itse kokeilisin tuossa tapauksessa ESC:ien kalibrointia. Tai Chromen Rapid Flashilla tekee simonk hex:n jossa kalibrointimahdollisuus jätetty pois.

Noissa esceissä ei ole kalibrointimahdollisuutt a. Noi mosat ei toiminu simonk kanssa kunnolla. Hukkas synkan heti kun vähän enemmän kuormaa.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Tony

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #14 : 20 Kesäkuu, 2014, 15:50:36 »
Nazan manuaalissa lukee että ESC:n PWM midpoint pitää olla 1520us.

Onko kellään mitään tietoa noista Nazan PWM ääripäistä?

Huomasin että olin jättänyt simonk:n vakioasetukset, eli 1060us - 1860us. Sillehän midpoint on 1460us, joka selittäisi sen että Naza voisi syöttää puoliväliä vähän ESC:n yläkanttiin. Vai vaikuttaako TX:n kalibrointi siihen mitä naza syöttää ulos? Ei käy järkeen jos manuaali sanoo että centerpoint pitäisi olla 1520us..

Jospa kokeilen flashata uudelleen siten että vaihdan yläpään 1980us:n niin keskellä pitäisi olla.

Hmm. Alan ymmärtää miksi ne suosittelee käyttämään DJI:n omia ESC:jä. Niihin on hard codattu valmiiksi oikeat pulssit että kalibrointi on tarpeetonta. Ne DJI:llä tekee tarkoituksella muiden ESC:ien kalibroinnin vaikeaksi jotta omat kalliit kävisi kaupaksi.
 
« Viimeksi muokattu: 20 Kesäkuu, 2014, 16:04:45 kirjoittanut Tony »

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #15 : 20 Kesäkuu, 2014, 16:08:05 »
Tuo Naza ei kyllä ole kovin nirso esceistä, lentää ilman simoa tai simon kanssa ihan kivasti vakiogaineilla.
En lähtisi noiden kanssa liikaa ruutia polttamaan. Koittaisin laittaa nazan kiinni suoraan runkoon, vaikka se on ikävä irroitella ja liimailla uudestaan.

Tuossa Nazassa kun itsessään on sisäinen vaimennus, niin se täytyy liimata suoraan runkoon sillä ohuella toimitetulla- tai vastaavalla 2-puoliteipillä.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2031503

http://wiki.dji.com/en/index.php/Internal_Damping

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #16 : 20 Kesäkuu, 2014, 16:25:12 »
Oletko kokeillut odottaa vaikka 4-5 min siitä kun laitat kopteriin virrat ja nostat sen jälkeen ilmaan?

Mulla toi Naza Lite "vaatii" sen että virrat on päällä jonkun minuutin ennekuin sen nostaa ilmaan.
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #17 : 23 Kesäkuu, 2014, 20:19:28 »
Itellä on Naza M liten kans myös ongelmaa että lähdössä 3kg hexa meinaa kaatua kun nostaa ilmaan, joko kipata nokalleen tai sivulle. Sitten kun saa ilmaan niin on kyllä vakaa. Ja jos nostaa sormien väliin niin se on kyllä balanssissa.
« Viimeksi muokattu: 23 Kesäkuu, 2014, 20:37:23 kirjoittanut Willeh »

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #18 : 24 Kesäkuu, 2014, 18:51:48 »
Lainaan vähän tätä säiettä omaan ongelmaan. Elikkä kun antaa kunnolla kaasua manuaalitilassa quad kallistuu holtittomasti johonkin suuntaan. Luulin ongelman olevan alitehoiset moottorit. Nyt paikallaan Gens 1100kv 250w mosat ja niihin saman sarjan noparit ja sama ognelma. Ajatuksia?

Jep kävin tänään ukkosta uhmaten hieman kentällä testailemassa. Ongelma paljon pienempi mitä kuvittelin. Saa kyllä tuulessakin runtata kunnolla taivaalta alas ilman mitään ongelmaa kippaamisesta. Vanhoilla mosilla ja nopareilla olis menny jo siinä kohtaa ympäri. Gaineissa vielä pientä hakusta kun oskilloi hivenen. Sähkö tuntuu kelpaavan apinarallissa kerran 2200mah pakka on tyhjä 3.30 kohdalla. Tosin oli niin kova tuuli välillä ettei attissa suostunut tuleen tuulta vastaan. Taidan tilata discon runkolevyt tohon et mahtuu kaikki kivasti kyytiin  8)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Tony

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #19 : 25 Kesäkuu, 2014, 20:25:03 »
Noniin, muutamaa ESC flashia myöhemmin..

TBS:ltä sain ongittua tiedon että Naza ei muuta kalibroidessa signaaleja jotka lähetetään ESC:lle, ainoastaan sisään tuleva TX signaali kalibroidaan. ESC:it kannattaa siis hard codata välille 1120-1920us.

Ohjaus signaali on välillä 1120-1920, center point 1520us.
LOW IDLE          1144us
LOW-MED IDLE  1160us
RECOMMENDED 1176us
MED-HIGH IDLE 1192us
HIGH IDLE         1208us

Kumitutit ei ainakaan huononna lentoa. Omien havaintojeni mukaan riittävän iso levy (ei taitu horisonttiin nähden) Nazan alla pienentää moottoreiden tärinää lateraalisuunnassa ja GPS pitää sijainnin paremmin ja leijunta on todella vakaata.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #20 : 04 Heinäkuu, 2014, 12:23:36 »
Noniin mielenkiintoinen ongelma :o Hiukan pohjustusta eli f550 hexa, naza v2 gps, AR8000 + satelliitti ja radiona DX9.

Kaikki alkoi siitä kun juhannuksena pienessä kaljassa esittelin ihan matalalla laijutusta kun vieras sitä halusi. Manuaalilla ilmaan siitä gps päälle kaikki ok, siitä kun vaihtoi attiin niin kuvittelin ettei tää nyt tottele niinkuin pitää ja laskin alas. Syytin asiasta humalaa. Edellispäivänä lentelin kentällä videolinkin 5.8g varassa pääasiassa attissa ja laiton gps:ssän päälle. Tästä tilasta kun vaihtoi attiin niin tikkuinputit aivan sekaisin! Eli aile ja ele suunnat sekaisin eikä edes käänteisiä vaan jotain ihan muuta. Alkuihmetyksen jälkeen sain sain ajettua kopun kotiin vaikka suunnat ihan sekaisin ja kohtuu kova tuuli.  Tästä tulossa video kunhan saan turhat karsittua pois. 

Nyt parhaillaan kentällä ja koitin toistuuko ongelma ja tuleehan se sieltä. Eli atti toimii ihan normaalisti ennenkuin laittaa gepsun päälle. Attista manuaalille tai gepsuun toimii taas normaalisti.

Nyt kampe kiinni läppäriin ja kalibroinnit ym. läpi. Katotaan löytyykö mitään syytä tälle käytökselle. ##ittu mitä vehkeitä.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #21 : 04 Heinäkuu, 2014, 13:42:49 »
Noniin mielenkiintoinen ongelma :o Hiukan pohjustusta eli f550 hexa, naza v2 gps, AR8000 + satelliitti ja radiona DX9.

Kaikki alkoi siitä kun juhannuksena pienessä kaljassa esittelin ihan matalalla laijutusta kun vieras sitä halusi. Manuaalilla ilmaan siitä gps päälle kaikki ok, siitä kun vaihtoi attiin niin kuvittelin ettei tää nyt tottele niinkuin pitää ja laskin alas. Syytin asiasta humalaa. Edellispäivänä lentelin kentällä videolinkin 5.8g varassa pääasiassa attissa ja laiton gps:ssän päälle. Tästä tilasta kun vaihtoi attiin niin tikkuinputit aivan sekaisin! Eli aile ja ele suunnat sekaisin eikä edes käänteisiä vaan jotain ihan muuta. Alkuihmetyksen jälkeen sain sain ajettua kopun kotiin vaikka suunnat ihan sekaisin ja kohtuu kova tuuli.  Tästä tulossa video kunhan saan turhat karsittua pois. 

Nyt parhaillaan kentällä ja koitin toistuuko ongelma ja tuleehan se sieltä. Eli atti toimii ihan normaalisti ennenkuin laittaa gepsun päälle. Attista manuaalille tai gepsuun toimii taas normaalisti.

Nyt kampe kiinni läppäriin ja kalibroinnit ym. läpi. Katotaan löytyykö mitään syytä tälle käytökselle. ##ittu mitä vehkeitä.

Ettei vain ois ne kytkimet just siinä rajoilla, että jostain syystä hyppääkin attista manuaaliin, itellä oli nazan kans kerran silleen kun asentelin uusia kytkimiä, että homma pelas.. boottasin mankan ja nazan ja sen jälkeen kun testasin kytkimiä niin ATTI modesta se pomppaskin 1 arvon verran M ja sit pomppi ittekseen takasin ATTI. Eli kokeiles vain hienosäätää pikkasen sitä kytkimen arvoo mankasta?

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #22 : 04 Heinäkuu, 2014, 13:55:33 »
Ettei vain ois ne kytkimet just siinä rajoilla, että jostain syystä hyppääkin attista manuaaliin, itellä oli nazan kans kerran silleen kun asentelin uusia kytkimiä, että homma pelas.. boottasin mankan ja nazan ja sen jälkeen kun testasin kytkimiä niin ATTI modesta se pomppaskin 1 arvon verran M ja sit pomppi ittekseen takasin ATTI. Eli kokeiles vain hienosäätää pikkasen sitä kytkimen arvoo mankasta?

Ei ole siitä kyse. Se nuoli on keskellä sitä palkkia mikä valittu. Tein kalibroinnin purkkiin ja kompassiin uusiksi enkä ole enää saanut vikaa toistumaan enää..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #23 : 04 Heinäkuu, 2014, 15:05:54 »
Tossa video. 30s kohdalla gepsu päälle ja 1.05min atti takaisin. Tossa kohtaa kun ei enää totellut halutusti niin lopetin näytöllä ajamisen.

SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Naza M V2 ongelma
« Vastaus #24 : 04 Heinäkuu, 2014, 15:25:55 »
Ei ole siitä kyse. Se nuoli on keskellä sitä palkkia mikä valittu. Tein kalibroinnin purkkiin ja kompassiin uusiksi enkä ole enää saanut vikaa toistumaan enää..

Jep tolleen se itelläkin oli, mut silti pomppi. Mutta eiköhän tohon tosiaan auta myös kalibrointi.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5381 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2012, 07:32:10
kirjoittanut Pursi
12 Vastauksia
7211 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2013, 22:21:23
kirjoittanut tompe
30 Vastauksia
12387 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Joulukuu, 2013, 12:13:31
kirjoittanut zapster
5 Vastauksia
4383 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Marraskuu, 2014, 19:22:10
kirjoittanut bk_t
6 Vastauksia
16107 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2015, 17:35:24
kirjoittanut Raimund