Kirjoittaja Aihe: YGE 120LV kytkentä Brainiin  (Luettu 10568 kertaa)

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: YGE 120LV kytkentä Brainiin
« Vastaus #25 : 10 Heinäkuu, 2014, 19:15:00 »
Sellainen ongelma vaan, että govi ei toimi kuitenkaan. Eli RPM muuttuu lineaarisesti throttle tikun asennon mukaan. Laitoin 2500, 2500 ja 2700 rpm:ksi, mutta rpm:t tosiaan nyt tulevat ihan lineaarisesti tikulta. "Governor engaged" täppä ei ole päällä brainisoftassa. Mikähän voisi olla pielessä?

Onko kaasukäyrät nyt flättinä, kuulostaa siltä ettei ole kun kierrokset seurasi tikun asentoa. Kuulostaa että sulla on lineaarinen 0 -100 käyrä. Vaikka govi ei toimisikaan, ei kierrokset saa muuttua tikun mukana vaan ne pitää muuttua lentotilan mukana. Jos sulla on jotain ihmeellistä kaasukäyränä, saattaa govi keksiä tikun liikkeen mukana että lisätä kierrokset kesken kaiken 2500:sta 2700:aan vaikka et itse sitä hauluaisikaan. Eli tarkistappa vielä kerran että kaasukäyrät on niin kuin brain käskee ne laittaa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #26 : 10 Heinäkuu, 2014, 19:34:41 »
Onko kaasukäyrät nyt flättinä, kuulostaa siltä ettei ole kun kierrokset seurasi tikun asentoa. Kuulostaa että sulla on lineaarinen 0 -100 käyrä. Vaikka govi ei toimisikaan, ei kierrokset saa muuttua tikun mukana vaan ne pitää muuttua lentotilan mukana. Jos sulla on jotain ihmeellistä kaasukäyränä, saattaa govi keksiä tikun liikkeen mukana että lisätä kierrokset kesken kaiken 2500:sta 2700:aan vaikka et itse sitä hauluaisikaan. Eli tarkistappa vielä kerran että kaasukäyrät on niin kuin brain käskee ne laittaa.

Juu, sain jo tomimaan. Kaasukäyrä mulla oli tarkoituksella nollasta sataan tuossa ensin, kun testasin että onko siinä oikeasti vaan kolme kierrosaluetta, vai meneekö kiekat ihan tikun asennon mukaan likeaarisesti. Vika oli tosiaan siinä, että en ollut tajunnut että bank -välilehdellä pitää täpätä se govi päälle. Kun tuon täppäsin, niin sitten toimi ihan oikein, eli siten että kaasutikku toimii kolmiasentoisena valitsimena kierrosalueiden välillä. Flätit käyrät on nyt kuten brainin softassa suositellaan. Valitettavasti saan vaan 2 lentotilaa tuossa dx7s:ssä, joten saan vaan 2 kierrosaluetta kerrallaan käyttöön.
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #27 : 10 Heinäkuu, 2014, 19:57:45 »
Ok, hyvä homma että alkaa totella. Jos välitykset on oikein laitettu, tuo anturi/govi yhdistelmä pitää leijunnassa erittäin tarkasti sen mitä sinne on laitettu.

Tuohan on tuon mankan rajoituksia kun ei ole kuin kaksiasentoiset kytkimet. Tosin kun näillä pienemmillä ei taida oikeasti pystyä lentämään jollain todella pienillä kierroksilla, ns. kokoluokan normaaleilla ja sitten jollain älyttömillä smäkkikierroksilla niin aika hyvin tuolla kahdellakin pärjää. Mulla on käytössä neljä lentotilaa ja käytän oikeastaan vaan kahta, harvemmin kolmea ja neljäs on kerran kuussa tyyliin vähän aikaa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #28 : 10 Heinäkuu, 2014, 20:08:20 »
Juuh kyllä tuo kaksi lentotilaa on mulle ihan hyvin riittänyt. DX9:iin päivitys on tässä kyllä ollut monesti mielessä, mutta tuo dx7s on ollut niin perusvarma vehje, että toistaiseksi olen siinä pysytellyt. Sitten kun tuo hajoaa niin varmaan DX9 tulee tilalle.

Mutta huomenna pääsen testaamaan miten tuo govi nyt käytännössä pelittää. Ainakin nyt on joku haju mitkä kierrokset nupissa pitäisi olla, toisin kuin YGE:n gov storessa.
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2014, 20:12:11 kirjoittanut Iron_man »

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Petteri V.

• Tavallinen torppari
    • Kelkkareitit.fi
« Vastaus #29 : 10 Heinäkuu, 2014, 22:17:17 »
Kyllähän DX7S:ssä on myös yksi 3-asentoinen kytkin. Jos ei ole mieleisellä paikalla, niin paikkaa on helppo vaihtaa. Mulla se on F moden paikalla ja bankit siinä.

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #30 : 10 Heinäkuu, 2014, 22:31:27 »
Kyllähän DX7S:ssä on myös yksi 3-asentoinen kytkin. Jos ei ole mieleisellä paikalla, niin paikkaa on helppo vaihtaa. Mulla se on F moden paikalla ja bankit siinä.

Joo, mulla on bankit kans tossa 3-asentoisessa gyro switchissä. Mutta saako bankkeihin omat kierrosalueensa? Ei saa ainakaan tuossa basic näkymässä.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
9746 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Heinäkuu, 2008, 20:25:47
kirjoittanut sgtpepper
28 Vastauksia
31124 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Lokakuu, 2009, 20:15:23
kirjoittanut Tepa
5 Vastauksia
3637 Lukukerrat