Kylläpä tuota V-Bar sälää onkin kertynyt tähän 3GX säikeeseen
Vaika aihe onkin jo "entinen", niin vihdoinkin löytyi 3GX purkkiin järkeä! (sattuman kautta).
Miniläpärini hajosi ja jouduin asentamaan säätöohjelman toiselle läppärille. Mistä lie sattunut käteen tämä levyke, mutta iso ällistys kun se sisälsi uuden erilaisen asennusohjelman! - joka osoitatutui varsinaiseksi täysosumaksi (minulle). Olenhan vuosia kiroillut tuon 3GX purkin säätöjen kanssa saamatta mitään hyvää aikaiseksi
- jopa niin että välillä on on mennyt jopa kuukausia lennokkipuolella (kun en kerran opi näitä "#"%¤#" kopterijuttuja)
Kaikki minkä "osaan" on tominut vain RF 7.5 simulaattorilla, livenä en päässyt lähellekkään 3GX´n kanssa, eli tankosiin loppui se mun kopteriosaaminen
Uudelleen ladattuun säätöohjelmaan ilmestyi ihan uusi aukeama (kuva), josta voi suoraan valita käyttämänsä kopterikoon ja oman suoritustasonsa. Sattui mukavasti, kun kopterini on näitä T-Rex FBL versioita
Latasin uudet säädöt tuohon "huonompaan" T-Rex 450 proohoni, jonka omituisuuteen olin jo kyllästynyt. Tuloksena on ihan "uusi" kopteri, joka lentää juuri niin kuin ikinä osasin toivoa! Ihan selvästi kopterin perussäädöt on olleet kunnossa, mutta purkin osalta olen ollut ihan metsässä
Säädön osalta "Beginner" on tosi milkkiä, sopii aloittelijan ja skaalakopteristin tarpeisiin. "Norm" onkin jo ihan kiva, mutta "expert" on jo räväkkä kokemus. Ihan ensimmäiseksi sain purkaa mankasta ne mun turhat (epätoivoiset) expot ja puolittajat! Nyt tuntuma on herkkä ja looginen ihan vaan tuon uuden säätöohjelman perusvalinnan kautta! Mitään muuta säätelyä ei tähän tarvittu. Toimii mainiosti ainakin 450 ja 500 Pro´n kanssa jotka tässä ehdin testata.
Ainoa mikä vielä ottaa pattiin, on se että tuo uudempi versio on maannut laatikossaan vuosia?
ja aika mennyt hukkaan vanhan säätöversion joutavassa nahistelussa. Vaikuttaa sille, että vanhan 3GX perusasetukset on 700-kokoiselle. En saanut kokeilemalla (kielitaidottomana) toimimaan mieleisesti 450 koossa, mutta nyt toimii!
Minulle tämä on hyvä uutinen, eikä tarvii ihan heti purkaa vanhojen 3GX asennuksia K-Barin tieltä
Tälläiset epäolennaisuuksiin puuttuvat pärinät on tietysti omituista, mutta kuulunee tälläisen papan "etuoikeuksiin" vanhoja leluja päivitellessä