Kirjoittaja Aihe: Phantom 2:een 1100 kv motti  (Luettu 3124 kertaa)

Poissa Reijo Karjalainen

  • Opetteleva torppari
  • **
Phantom 2:een 1100 kv motti
« : 25 Heinäkuu, 2014, 17:37:18 »
Ihan rautalangasta vääntäen...jos vaihdan kaikki motit 1100 kv:n moottoreiksi, miten kopukka reagoi?
Siis mihin se kv-luvun muutos vaikuttaa?

Poissa ollipahis

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2:een 1100 kv motti
« Vastaus #1 : 18 Syyskuu, 2014, 21:12:32 »
kv = kierroksia voltti.

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 2:een 1100 kv motti
« Vastaus #2 : 14 Marraskuu, 2014, 01:59:11 »
Jos nostat 920rpm/v moottorit 1100rpm/v niin esimerkiksi kolmikennoisella akulla roottorin maksimikierrosnopeus nousee:

1100 kierrosta voltilla x 12,6 volttia = 13 860
920 kierrosta voltilla x 12,6 volttia = 11592

2268 kierrosta sekunnissa (teoriassa) maksimikaasulla. Eli nostovoima nousee, vääntö hieman laskee sekä hyötysuhde laskee. Akku kuluu hieman nopeammin mutta kone nousee ärhäkämmin ja jaksaa nostaa kuormaa paremmin.

Ehkä helpompi ostaa isommat rupelit missä on parempi nostovoima niin hyötysuhde, nostoteho ja lentoaika paranee.

E:

Eli jotain ongelmaa oli moottoreissa ja siksi kysyit.

Käsittääkseni phantomille on upgrade moottoreita tarjolla. Parempi hyötysuhde jolloin lentoaika lisääntyy yms. hyvää. Hinta myös sen mukainen.
« Viimeksi muokattu: 14 Marraskuu, 2014, 02:08:40 kirjoittanut SiB77 »
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
7954 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Kesäkuu, 2009, 10:07:12
kirjoittanut Picofly
4 Vastauksia
2915 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2009, 17:48:53
kirjoittanut Vispilä
6 Vastauksia
4312 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2011, 12:12:20
kirjoittanut Illodin
4 Vastauksia
2400 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Kesäkuu, 2013, 12:21:41
kirjoittanut 338federal
9 Vastauksia
4149 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2015, 12:26:34
kirjoittanut Matti Häkkinen