Kirjoittaja Aihe: CX-20 Cheerson Quanum Nova  (Luettu 172195 kertaa)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #25 : 25 Helmikuu, 2015, 12:51:53 »
Ok, tarvii akkuja ja laturi tilailla. Kiinalaisten uudenvuoden juhlinta taitaa taas ruuhkauttaa toimitukset joten odottavan aika on piiiitkä.
Akkujahan ei sitten kiinasta kannata tilailla. Tulee erikoiskuljetuksena ja maksaa pirusti.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #26 : 25 Helmikuu, 2015, 13:31:25 »
eBaysta ja Banggoodilta on tullut ihan normaalisti kirjattuna kirjeenä.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #27 : 25 Helmikuu, 2015, 13:34:32 »
Eilen lähtenyt kopteri matkaan ja tilasin juuri banggoodin 2800mAh akun + Ebaysta 2700mAh Black Magic akun.

Poissa JaniJL

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #28 : 26 Helmikuu, 2015, 07:50:15 »
Sib77: Meillä on kaverin kanssa ollu vähän ongelmia akkujen piipailun kanssa, elikkä kun tekee hiemankin kovemman käännöksen tai nousun niin heti alkaa Nova piippaamaan. Ja kyllä, akut on hyvä kuntoisia laatu akkuja (myös 70C 2250mAh). Asennettiin myös FrSky vastari ja jännitevahti, näillä huomattii että kyllä se jännite putoaa helposti sinne alle 3,6V. Alkaa vaikuttamaan siltä kuin jokin söisi virtaa ihan huolella välillä. Lentoajat nätisti leijuteltuna liikkuu 5-7min välillä gimbalin ja kameran kanssa... Vaikuttaako normaalilta toiminnalta?


Sent from my iPad using Tapatalk
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #29 : 26 Helmikuu, 2015, 08:11:36 »
Painostahan se aikapaljon on kiinni
 Tapatalk
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #30 : 26 Helmikuu, 2015, 13:53:12 »
Lentokunnossa 2800mAh akulla, gimbalilla ja goprolla painoa 1113g.
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #31 : 26 Helmikuu, 2015, 14:00:51 »
Tuntuu että enemmän vie virtaa kuin oma. Tuo painaa hiukan alle kilon ja 2200/3s akulla noin 9min nättiä lentoa. 1700 mah menee latauksessa.
 Tapatalk
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #32 : 26 Helmikuu, 2015, 21:39:02 »
Tein viime kesänä testejä Quanum Novalla, eri potkureilla ja eri lentopainoilla (tuloksia löytyy jostain RCGroupsin säikeestä...); yleistäen sanoisin että lentopaino tulisi pitää mielellään alle 1 kg. Sen yli kun mennään niin laite käy raskaaksi lentotuntumaltaan ja paino syö myös tehoa eli ison akun käytöstä ole välttämättä hyötyä. Amppeereita ei moottorien läpi mene kuitenkaan niin paljoa että mitään 70C akkuja olisi tarpeen käyttää, niistäkin tulee vain lisää turhaa painoa.

Se mitä suosittelen on DJI tyyliset potkurit, 9443:lla sai selvästi enemmän nostotehoa samalla energiankulutuksella kuin vakiopotkureilla. Pikalukitteiset ovat lisäksi tosi käteviä käyttää.
Isompia kuin 9 tuumaiset ei mahdu kunnolla käyttämään, lyövät kiinni runkoon ja toisiinsa.
Testeissä käytin näitä versioita,  http://www.banggood.com/buy/Sku105671.html
Hiilikuituisilla voisi saada vielä parempia tuloksia, tai sitten ei.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa JaniJL

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #33 : 27 Helmikuu, 2015, 00:05:58 »
Yep, samaa mieltä että 70C virtoja ei tarvita ja ne onkin muuhun käyttöön. Varmuuden vuoksi testailtiin ja todettiin et noi pitää lopussa paremmin jännitteen (eivät ole niin äkkijyrkkiä 3,7V jälkeen). Eikä noi Dualsky 70C 2250mAh akut ole ainakaan huomiota herättävästi isompia jos ollenkaan.

Pitää vielä jatkaa testailua eri akuilla ja propsuilla.

Terveisin "10 minuuttia olis kiva" :)


Sent from my iPad using Tapatalk
JaniJL
Team MR2 FPV Ninjas

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #34 : 05 Maaliskuu, 2015, 17:55:18 »
Nyt olisi kopukka saapunut tullipostiin, tullauslappua odotellessa...

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #35 : 05 Maaliskuu, 2015, 19:26:07 »
Jännän äärellä. Koita malttaa odottaa vähätuulista säätä (2ms tai alle) ja nurmikon päällä kevyttä leijuttelua ihan stabilize modessa. Testaile että reagoi oikein ennen kuin alat liikaa revitteleen  8)

Laskeutuminen hitaasti alaspäin noin 10cm sekunnissa ja 15cm korkeudessa kaasu pois. Vaikka keikahtaa nurin niin ropelit ei paljoa välitä kun moottorit ei ole päällä.

Kalibroinnit kannattaa tehdä usb-tietokoneyhteydessä Mission Plannerilla. Laita ensin akku quadiin aina ja vasta sitten usb kiinni. Ilman propelleja tietty. Jos et laita akkua niin quadi imee usbin kautta virtaa jopa moottoreille asti (ei hyvä, voi kärähtää sisuskalut eli 3,3V regulaattori).

Niin ja ensimmäiseksi kotelo auki. Lähes kaikissa on flight controlleri irti kaksipuolisesta tarrasta ja kallellaan johonkin asentoon. Tarroilla vaan vaakaan jos näin on.
« Viimeksi muokattu: 05 Maaliskuu, 2015, 19:28:16 kirjoittanut SiB77 »
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #36 : 05 Maaliskuu, 2015, 21:32:51 »
Kiitos vinkeistä, näitä noudattaen hommaa eteenpäin ensiviikolla kun pääsee paketin avaamaan.

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #37 : 10 Maaliskuu, 2015, 16:48:52 »
Posteljooni toi paketin klo 07:15. Sisuskalut tarkistettu ja kaikki on siististi ja tiukasti paikallaan. Kannattaako MissionPlannerissa suorittaa tuo firmware update?

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #38 : 10 Maaliskuu, 2015, 21:16:45 »
Posteljooni toi paketin klo 07:15. Sisuskalut tarkistettu ja kaikki on siististi ja tiukasti paikallaan. Kannattaako MissionPlannerissa suorittaa tuo firmware update?
Laitteessa pitäisi olla toimiva/oikea firmis, eli ei ole pakko. Joka tapauksessa on syytä tehdä koko kalibrointikierros läpi; kiihtyvyysanturit, radio, kompassi ja ulkona odotella riittävän kauan jotta GPS lukee satelliiteista kalenterit ja kaikki (voi mennä puolisen tuntia).

Itse kyllä päivittäisin ekana firmwarenkin, ihan varmuudeksi.
Huolellinen kalibrointi on  must jotta laite käyttäytyy siivosti.

Kiihtyvyysanturin kalibroinnissa olisi hyvä olla vatupassilla tarkastettu alusta (pyödän pinta vaakaan, sitten apuvälineenä suorakulma jotta saa kylkiasennot oikein, ja neljä samankokoista hernesoppatölkkiä jotta saa selkäasennon moottoreista tuettua.) Kun tämän saa tarkasti tehtyä niin Stabilize ja Alt Hold pitää kopterin tyynellä hyvin, ei valu juurikaan.

Kompassin kanssa voi joutua tekemään töitä. Sen käyttäytyminen pitää ihan ekana katsoa Mission Plannerista että suunnat muuttuu karkeasti oikein, jos kääntyy väärin niin pitää muuttaa roll/yaw -asetuksia. Kompassista on hyvä vielä katsoa että se on kunnolla kiinnitettynä  siellä tornissa, ei saa päästä liikkumaan. Ja sitten se pyörittely... Loiteria ja Autoa ja RTL:ää ei kannata kokeilla ennen kuin kompassi toimii oikein, muuten lähtee lapasesta.

HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #39 : 10 Maaliskuu, 2015, 21:21:34 »
Ok, loppuviikosta näyttäisi hyvää keliä tulevan joten voisi käydä kalibroinnit rauhassa ulkona läpi.

Poissa M

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #40 : 10 Maaliskuu, 2015, 22:22:24 »
ulkona odotella riittävän kauan jotta GPS lukee satelliiteista kalenterit ja kaikki (voi mennä puolisen tuntia).
Mikähän GPS tuossa laitteessa on jos noin kauan menee. Nykyaikaiset GPS piirit saavat kylmiltään aukealla paikalla GPS fixin (lukon) noin 40 sekunnissa, ja tästä alle minuutissa on kalenteritiedot luettu satelliiteista. Vanhoilla GPS laitteilla piti odotella pahimmillaan noin 15min, jotta tarvittavat kalenteritiedot valuivat alas.

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #41 : 12 Maaliskuu, 2015, 20:08:29 »
Ohjaimen bindaus ei jostain syystä onnistu, kuitenkin mission plannerissa kalibrointi toimii?

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #42 : 12 Maaliskuu, 2015, 20:23:52 »
Mikähän GPS tuossa laitteessa on jos noin kauan menee. Nykyaikaiset GPS piirit saavat kylmiltään aukealla paikalla GPS fixin (lukon) noin 40 sekunnissa, ja tästä alle minuutissa on kalenteritiedot luettu satelliiteista. Vanhoilla GPS laitteilla piti odotella pahimmillaan noin 15min, jotta tarvittavat kalenteritiedot valuivat alas.
Tuo on ihan GPS-keleistä kiinni, sillä varoitus pitkistäkin "lukuajoista". Viime kesänä oli jonkin aikaa todella huonot GPS-kelit, vaikka aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta niin ei meinannut lukittua millään. Sitten viikkoa myöhemmin taas sai fixin heti kun vei ulos. Pitämättä erityisesti foliohattua, GPS -satelliitit ovat jenkkien sotilasvehkeitä ja en ihmettelisi vaikka tällä syrjää maapalloa joskus hankaloitettaisiin tarkoituksella asioita. Viime kesänä tosin oli myös auringonpillkkupurkauksi a, joista uutisoitiin syntyneen häiriöitä maata kiertävien satelliittien toimintaan.

HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #43 : 12 Maaliskuu, 2015, 20:44:37 »
Ohjaimen bindaus ei jostain syystä onnistu, kuitenkin mission plannerissa kalibrointi toimii?
Jos kyseessä RTF-paketin ohjain, siihen en osaa sanoa oitis mitään. Niissä  on monesti omat taikansa, sähköjen kytkemisjärjestykseen liittyen, tai kuinka liki pitää lähetin olla vastaanotinta sähköjä kytkettäessä yms. Manuaalissa luulisi olevan jotain asiasta.

APM /MP -kalibroinneissa jos toimii myös radion kanavat eli saa vihreisiin palkkeihin eloa, niin silloin laite on bindautunut.
Muulta osin peruskalibroinnit eivät edes tarvitse radioyhteyttä.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #44 : 12 Maaliskuu, 2015, 21:33:29 »
Jeps, moottorien unlockaus ei vielä onnistu. Pitää jatkaa huomenna piipittelyä :)

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #45 : 13 Maaliskuu, 2015, 08:12:51 »
Mission plannerilla arm onnistuu ja drone tottelee kaasua. Ohjaimen kanssa en saa motor unlockia.

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #46 : 13 Maaliskuu, 2015, 13:18:27 »
Invalid user ongelma oli. Hyvinhän kaikki toimi ja dronekin kävi hetken taivaalla, illalla tutustuisi lisää jos tuulenpuuskatkin rauhottuisivat. Herkemmän oloinen ohjaus kuin Phantom 2:ssa


Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #47 : 13 Maaliskuu, 2015, 20:59:02 »
Jeps, moottorien unlockaus ei vielä onnistu. Pitää jatkaa huomenna piipittelyä :)
Oire viittaisi siihen että radion antama moottoreiden minimi ei ole riittävän alhaalla ESCien mielestä, eivät suostu radiosignaalilla käynnistymään.
Kaasutikkua oikealla ja alas pitämällä armaus pitäisi tapahtua.
ESCien kalibrointi voisi auttaa. Potkurit irti, radio päälle ja kaasu maksimiin, virta kopteriin ja tilililujen jälkeen kaasu alas, kuittauspiippauksen jälkeen bootti kopterille.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa Kaatolovi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #48 : 15 Maaliskuu, 2015, 16:59:18 »
Koneen mukana tulleet tuntuvat toimivan parhaiten, phantom kopiot tuuliherkät ja banggoodin potkurit merkkiä x ei toimi ollenkaan.
Ohjain ei tykännyt että vieressä lennätettiin phantomia, kopteri lähti täysin hallinnasta.

Poissa SiB77

  • Pro torppari
  • ****
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #49 : 06 Huhtikuu, 2015, 22:15:56 »
Jos mankka ja ylimääräinen vastari löytyy niin tuosta halvalla:

https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=68865
Phantom 4, GEP 210 racing miniquad. Alien 500 quad.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
6978 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2011, 19:22:46
kirjoittanut Sandu
94 Vastauksia
57439 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2016, 11:20:59
kirjoittanut jesi
2 Vastauksia
4353 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 01:08:56
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
3033 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Lokakuu, 2014, 19:11:26
kirjoittanut PetriJM71
0 Vastauksia
1925 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2016, 14:21:35
kirjoittanut Erkki Vainio